Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
10 minutter siden, Francis skrev:

Blogging og FB er ikke det samme, nei. CBE.no kritiseres ikke for å blogge, men for måten bloggen drives på.  Å anta at noen her ikke tåler trynet på privatpersonen Caroline Berg Eriksen, er drøyt, for ingen her kjenner henne. Vi forholder oss til bloggpersonen og narrativen som fremvises av firmaet. 

Det er noe av det samme. Begge deler anses som sosiale medier. Har man en bedrift f.eks så tjener man jo på annonser på FB også. De har bare forskjellig layout rett og slett og de brukes på forskjellige måter, men det finnes mange som bruker FB slik en blogger bruker en blogg. Det spørs hva slags profil det er (er det en privatperson sin, et firma sitt) og hva slags blogg det er (er det et firma sitt, eller er det en privatperson sitt). Ja, jeg forstår poenget ditt men i teorien går både blogg, IG og facebook ut på det samme hvis man ønsker å bruke det til f.eks annonsering eller whatever. Det spørs hva man gjør det til selv, men selvklart, hvis hele verden spyr ut av seg dritt inne til FF hver bidige dag så er det ikke rart nettbutikken ble stengt. Eller at det havnet på førstesiden i VG at hun ble truet/sjikanert.

Ser virkelig ikke hva som er galt med det hun gjør? Hvis det er tilfellet at folk går rundt og tar bilder av henne ute og sender de og kryss og tvers av hverandre 24/7 og har henne som et så gigantisk stort tema i livet sitt så ville jeg gått litt utenfor at hun blogger og mye mer i meg selv. De fleste ønsker å fått vist frem hvem man selv er, og ikke hvordan enkelte SKAL ha det til at ting er når det ikke er tilfellet. Slutt å les den og gi den klikk så er problemet ute av verden. Enkelt og greit. 

Endret av michaeline__07
la til setninger
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

@michaeline__07

Er det noen som gjør det, da? Tar bilder av henne og sender dem videre døgnet rundt? Med all respekt, her må det vel være noen misforståelser? 

Endret av mamsi
  • Liker 15
Skrevet
14 minutter siden, mamsi skrev:

Er det noen som gjør det, da? Tar bilder av henne og sender dem videre døgnet rundt? Med all respekt, her må det vel være noen misforståelser? 

Og om noen skulle gjøre det, så kan jo ikke brukerne på kg stå ansvarlig for det..

• Liker 14
Skrevet
22 minutter siden, michaeline__07 skrev:

Det spørs hva man gjør det til selv, men selvklart, hvis hele verden spyr ut av seg dritt inne til FF hver bidige dag så er det ikke rart nettbutikken ble stengt. 

Tenker du på juggelbutikken de drev? De mistet vel en del kunder etter hvert som det kom frem at du kunne kjøpe de samme greiene selv på Ebay for en betyyyyydelig lavere pris. 

• Liker 12
Skrevet (endret)

@michaeline__07:

Kjempefint om du kan lenke til hvor du har fått dette fra, når det gjelder plassering på førstesiden til VG grunnet hets, hetser CBE slik at nettbutikken må stenge på grunn av det, og at forbispaserende fotograferer og videresender på snap. Det høres jo veldig voldsomt ut at vanlige folk skulle gjøre noe sånt?

Tilføyer at slike påstander bør dokumenteres i tråden, ellers vil innlegget bli slettet som spekulasjon av moderator ved gjennomgang.

Endret av Cornucopia
  • Liker 11
Gjest Keikolina
Skrevet
2 minutter siden, Sandin skrev:

Tenker du på juggelbutikken de drev? De mistet vel en del kunder etter hvert som det kom frem at du kunne kjøpe de samme greiene selv på Ebay for en betyyyyydelig lavere pris. 

Og det var takket være en jente på 16 år, ikke kg. Var det hun som fikk trusler av firmaet i etterkant,

Skrevet

Hvor har de hintet om at det er gutt?

Gjest gjestvest
Skrevet

Om et firma, jeg siterer: " Får kritikk litt i overkant av hva som er vanlig å få " bør en se på årsaken til firmaets usedvanlige dårlig omdømme, heller enn å gå etter de som har dokumentert feil og manglene.

Skrevet
47 minutter siden, mamsi skrev:

@michaeline__07

Nei, altså - jeg brukte det som et eksempel. Beklager, jeg skal presisere alt i hver detalj neste gang jeg forklarer noe som du er uenig i (noe du har lov til forresten). :)

Skrevet
1 minutt siden, gjestvest skrev:

Om et firma, jeg siterer: " Får kritikk litt i overkant av hva som er vanlig å få " bør en se på årsaken til firmaets usedvanlige dårlig omdømme, heller enn å gå etter de som har dokumentert feil og manglene.

Mulig, men nå var dette i sammenheng med blogger, facebook - ja, sosiale medier. Så da burde du lage enda et nytt tema om det for å få frem at det er poenget i såfall. Mulig jeg er dum altså... :)

Skrevet (endret)
53 minutter siden, mamsi skrev:

@michaeline__07

Er det ikke bedre å ringe personen i stedet for å skrive sånt om andre mennesker bak en skjerm? Ring manageren å si: å herregud så tragisk hun er, etc etc. Da tror jeg du når igjennom på en helt annen måte. Hva er det som er misforstått nå? Jeg skriver om fotballfrue slik tråden handler om.... Som nevnt, det er ment som et eksempel. Hva er galt med det hun gjør? Jeg ser jo at det blir trålt side opp og side ned her om FF og valgte å svare på det å gi mitt synspunkt på det. Er man fratatt det også? Da er det ikke noe poeng i denne tråden og antar denne tråden også blir stengt etterhvert. Da er den jo kun ment som veldig lite konstruktiv kritikk. 

Endret av michaeline__07
Skrevet
2 minutter siden, michaeline__07 skrev:

Da er det ikke noe poeng i denne tråden og antar denne tråden også blir stengt etterhvert.

Hvorfor skulle den det?

Det er tillatt å kritisere en millionbedrift som lyver til kundene sine på regelmessig basis.

• Liker 9
Gjest gjestvest
Skrevet
5 minutter siden, michaeline__07 skrev:

Mulig, men nå var dette i sammenheng med blogger, facebook - ja, sosiale medier. Så da burde du lage enda et nytt tema om det for å få frem at det er poenget i såfall. Mulig jeg er dum altså... :)

Bloggen CBE.no er et firma.

Skrevet (endret)
6 minutter siden, michaeline__07 skrev:

Er det ikke bedre å ringe personen i stedet for å skrive sånt om andre mennesker? Hva er det som er misforstått nå? Jeg skriver om fotballfrue slik tråden handler om.... Som nevnt, det er ment som et eksempel. Hva er galt med det hun gjør? Jeg ser jo at det blir trålt side opp og side ned her om FF og valgte å svare på det å gi mitt synspunkt på det. Er man fratatt det også? :P

Det er ikke galt å blogge og å ta bilder av seg selv for å vise det til hele verden, men:

Det er galt å lyve
Det er galt å utgi seg for å være lege når man ikke er det
Det er galt å ikke følge reglene for merking av reklame

Ja, det var noe av det jeg kom på i farten. De som er mer aktiv enn meg her kommer sikkert på mer... 

Endret av penny_
  • Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, mellimassi skrev:

Hvorfor skulle den det?

Det er tillatt å kritisere en millionbedrift som lyver til kundene sine på regelmessig basis.

Kan du bevise at hun eier en millionbedrift og lyver hver dag? I såfall forstår jeg kritikken, men ikke ellers... ;)

Skrevet (endret)
2 minutter siden, gjestvest skrev:

Bloggen CBE.no er et firma.

Ja? Vet. Betyr det at folk må bo på Hasle og ikke Hasla i Oslo for at en millionbedrift som lyver til "kundene sine" skal gå rundt?

Endret av michaeline__07
Skrevet (endret)

Å så er vi igang igjen...:opplyser: nye kommentatorer burde lese seg opp på tråden før de mener så mye om så mangt. Hvem bryr seg om familien Eriksen privat? Det er  bedriften som diskuteres i tråden. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å forstå :fnise: Men selv mot dumskap kjemper gudene forgjeves dessverre..

Endret av Varma
Skrevet
1 minutt siden, michaeline__07 skrev:

Kan du bevise at hun eier en millionbedrift og lyver hver dag?

Jada.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...