Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
vilas skrev (13 timer siden):

Det er I som har lagt opp til at folk blir irritert på henne. Hun oppleves som  kynisk, manipulerende og  kalkulerende og oppfører seg som en full sjømann med bannskap og å oppholde seg på toalettet for å " tømme ryggen" ( hennes ord). Forteller når hun har hatt snabelsafari og når hun har mensen . Og hun tjener masse penger. Ikke rart folk blir oppgitt  og får lyst til å komme med frustrasjoner 

Men er det ikke bare å la være å se da for de som irriterer seg?

• Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sirah.2.0 skrev (5 timer siden):

Var storykeek jeg prøvde. Hadde vært sykt deilig om det funka. Googlet og fikk opp flere sider som advarte mot den og at det var en potensielt farlig og useriøs side så jeg kommer ikke til å teste igjen. Dumt å få pcen/mobilen full av virus eller annen drit fordi man ikke vil bruke snapchat. Da er det faktisk bedre og bare holde seg helt unna om man ikke vil bidra til inntjeningen.

Skjønner dere ikke at det er skikkelig teit å sitte å kritisere noen, og itillegg måtte gå inn på shady sider for å lure seg til å se på de likevel? Hva med å la være p se å finne på noe annet?

• Nyttig 6
Skrevet
Damen86 skrev (1 minutt siden):

Skjønner dere ikke at det er skikkelig teit å sitte å kritisere noen, og itillegg måtte gå inn på shady sider for å lure seg til å se på de likevel? Hva med å la være p se å finne på noe annet?

Nå er vel jeg en av de få her inne som faktisk er sier rett ut at jeg liker Isabel og følger henne? Sjekket storykeek bare fordi så mange skryter av det og det hadde vært deilig å slippe reklamene, men det var ikke noe for meg. Spesielt ikke etter at de spurte om mobilnr og flere sider advarer mot å bruke det. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

dobbelt

Endret av Isild
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Outside Viewer skrev (23 minutter siden):

Helt enig ⬆️ 👏

og jeg hadde ment det samme om det var «Kjell propell» eller «Isabell» som gjorde det samme. 🥴

Nettopp! I mange år er det Caroline Berg Eriksen/Fotballfrue som har fått mange klager - men det er fordi de var/er "værstinger", Sophie Elise får klager, Kristin Gjelsvik ++ De er mange! Hadde Kjell Propell vært en stor influencer som ikke merket reklame og filter/retusjering/ solgte humbug, puttet alle pengene i lomma, løy - så hadde jeg fulgt med på han også. 

Jo flere som blir oppmerksom på problemet, dess vanskeligere blir det for denne MASSIVE delen av reklamebransjen å få holde på som de gjør. 

Det er hverken sjalusi eller hat (favorittutrykkene til disse "squadene"/venninnene" .

• Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Isild skrev (2 minutter siden):

Nettopp! I mange år er det Caroline Berg Eriksen/Fotballfrue som har fått mange klager - men det er fordi de var/er "værstinger", Sophie Elise får klager, Kristin Gjelsvik ++ De er mange! Hadde Kjell Propell vært en stor influencer som ikke merket reklame og filter/retusjering/ solgte humbug, puttet alle pengene i lomma, løy - så hadde jeg fulgt med på han også. 

Jo flere som blir oppmerksom på problemet, dess vanskeligere blir det for denne MASSIVE delen av reklamebransjen å få holde på som de gjør. 

Det er hverken sjalusi eller hat (favorittutrykkene til disse "squadene"/venninnene" .

👆Nettopp. Skremmende å se  at enkelte av tilhengerene tar kritikk rundt dette personlig. 

• Nyttig 6
Skrevet
Damen86 skrev (19 minutter siden):

Hvorfor det? Hva om vi er flere her som har lyst til å snakke om noe annet enn hat og negative ting? Er det ikke lov å gjøre det her inne?

Selvfølgelig. Hva har du lyst til å snakke om da? Det er bare å dra igang 🙂

• Liker 4
Skrevet
Sologmåne1 skrev (3 minutter siden):

👆Nettopp. Skremmende å se  at enkelte av tilhengerene tar kritikk rundt dette personlig. 

Ja, idoliseringen av visse influencere slår mye av hva man har sett av tilhenger-adferd. Det blir annerledes å være fan av store musikkartister eller fotballstjerner - de bruker ikke masse tid på å prate direkte til sine "elsklinger" for å manipulere de inn i en slags "campfire"/leirbålfølelse (som @frujohansen så treffende kalte det en gang) Influencere ser på sine squad og "venninner" som ren kjøpekraft. Det ser ut til at Isabel Raad er svært god på å få til denne leirbålfølelsen. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Isild skrev (15 minutter siden):

Godt innlegg. Det må gå ann å være kritiske til bransjen uten at man skal være hverken hater (eller elsker). For bransjen TRENGER kritiske blikk og det det er nok å ta tak i. Det må ga ann å holde to tanker I hodet på en gang. Som jeg skrev over så liker jeg å følge Isabel og jeg syntes hun kan være underholdende. Samtidig så må det gå ann å være kritisk til det av innholdet hennes som faktisk er kritikkverdig. 

Det er BRA at bransjen blir røsket litt tak i. Personlig klarer jeg fint å skille klien fra hveten og jeg skjønner fryktelig godt at Isabel hverken er venninnen min og jeg skjønner også at hun prøver å selge meg noe og dermed tjene penger på meg, men det finnes jo dessverre helt tydelig de der ute som IKKE skjønner dette. Som handler for å støtte venninnen sin - som allerede er mangemillionær. Da har man faktisk et samfunnsansvar for å prøve å få til en endring.

Sologmåne1 skrev (8 minutter siden):

Kunne man bare sluttet med personangrep/brukerdebatt her i tråden så tror jeg mye ville vært løst. Dette går begge veier. Bare respektere at ikke alle har like meninger og kanskje innimellom bare være enige om å være uenig :)

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Natu skrev (8 minutter siden):

Selvfølgelig. Hva har du lyst til å snakke om da? Det er bare å dra igang 🙂

Vel, hva er det som gjør at det er så mange her ( +Raadsquad) som blir så hekta på å følge henne? Tror ikke på at alle her føler et kall til å vokte at alt går riktig for seg i influenserverden. 

• Nyttig 3
Skrevet
Damen86 skrev (34 minutter siden):

Hvorfor det? Hva om vi er flere her som har lyst til å snakke om noe annet enn hat og negative ting? Er det ikke lov å gjøre det her inne?

Så gjør det da. Ikke still dette spørsmålet og så post flere innlegg på rappen hvor du kritiserer de som er kritiske til henne. 

• Nyttig 9
Skrevet (endret)
Damen86 skrev (1 time siden):

Finnes ikke hat her inne. At du opplever det må du ta på din " kappe". Her er d kritiske blikk på uttalelser og oppførsler som I utfører selv. Hun ønsker hele tiden "å flashe" luxlivet sitt på snap. Ett luxliv hun  driver opp mot yngre mennesker og kanskje svakere mennesker, og de kan få både økonomiske problemer og  tro at dette er det reelle livet til de fleste i Norge og andre steder. Hun har skapet fullt av de dyreste klær,væsker,sko og tilbehør og bruker kun 1% av alt. Hun er usunn i matveien også ... Som da hun fikk ut på snap og haselerte med følgere med : jeg har betalt en regning på 9 mill idag hahaha.... Kynisk blikk etterpå.... Og de pengene et d følgere som gir henne. Nesten aldri en " takk" for at vi gir henne millioninntekter... Nei hun hovererer istedet.

Endret av vilas
Tilleggsinfo.
  • Nyttig 10
Skrevet
Sirah.2.0 skrev (1 time siden):

Godt innlegg. Det må gå ann å være kritiske til bransjen uten at man skal være hverken hater (eller elsker). For bransjen TRENGER kritiske blikk og det det er nok å ta tak i. Det må ga ann å holde to tanker I hodet på en gang. Som jeg skrev over så liker jeg å følge Isabel og jeg syntes hun kan være underholdende. Samtidig så må det gå ann å være kritisk til det av innholdet hennes som faktisk er kritikkverdig. 

Det er BRA at bransjen blir røsket litt tak i. Personlig klarer jeg fint å skille klien fra hveten og jeg skjønner fryktelig godt at Isabel hverken er venninnen min og jeg skjønner også at hun prøver å selge meg noe og dermed tjene penger på meg, men det finnes jo dessverre helt tydelig de der ute som IKKE skjønner dette. Som handler for å støtte venninnen sin - som allerede er mangemillionær. Da har man faktisk et samfunnsansvar for å prøve å få til en endring.

Kunne man bare sluttet med personangrep/brukerdebatt her i tråden så tror jeg mye ville vært løst. Dette går begge veier. Bare respektere at ikke alle har like meninger og kanskje innimellom bare være enige om å være uenig :)

Godt innlegg👏👏 Enig i det med person/ bruker innlegg, men jeg forstår at man mister det litt når det gang på gang kommer kverulerende, ufine innlegg som går på person. Skal innrømme jeg har sitti på hendene til tider for å ikke skrive noe, særlig når det gjentagende  går  på samme  personer fra samme personer. Rettferdighetssansen har fått prøvd seg til tider her inne😅

• Liker 1
Skrevet
Sirah.2.0 skrev (2 timer siden):

Veldig enig med deg! Det må absolutt gå an å ha to tanker i hodet samtidig, og slutte å "angripe" for at noen mener noe annet. Jeg har ingen problemer med at Isabel har følgere og tjener gode penger - men som du sier så er det greit å holde debatt om kritikkverdig innhold/ - og når regler og lover ikke følges. Man må kunne snakke om det uten at det er "hat". Jeg hater ikke Isabel på noen som helst måte - men kan være kritisk til noe av det hun "selger". Hvis ingen prater om det fordi det blir kalt for mobbing så har man et stort problem. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
BareSiri skrev (7 timer siden):

Jeg har og brukt det lenge. Det som er deilig er at man har oversikt og kan kun se på det man vil uten å måtte høre på masse piss. Siden jeg begynte å bruke den innså jeg hvor lite interessant som egentlig legges ut. Jeg var en stor fan av Isabel før, likte henne godt og så på snap hver dag. Nå titter jeg bare på story looker av og til og ser hele oversikten. Sjeldent jeg ser på hele stories og merker at det går nå flere dager uten at jeg ser på det i det hele tatt. Det er så befriende. Synes at man kan nesten bli litt avhengig av sånne ting.

Jeg har brukt Storylooker i 4-5 mnd. Du får ikke virus av å gå inn på nettsiden… jeg var heller aldri fått opp noe som minner om viruslinker eller andre ting å trykke på. Jeg søker kun opp Snap navnet til Isabel (og andre) og seg på story. Jeg har aldri opprettet konto eller gjort noe annet. 

StoryLooker og StoryKeek er i praksis det samme verktøyet, ettersom StoryKeek fungerer som den nye eller alternative nettadressen for StoryLooker. Begge er populære, gratis nettbaserte verktøy som brukes til å se og laste ned offentlige Snapchat-historier (Stories), Spotlight-videoer og profiler anonymt. [1, 2, 3]
Fordi tjenestene leveres av samme plattform (og deler samme app-oppføringer på tvers av plattformer som Microsoft Store), er funksjonene identiske

• Nyttig 1
Skrevet
Damen86 skrev (4 timer siden):

Det er bare å skrive og publisere det.

Ingen som nekter deg det.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Damen86 skrev (4 timer siden):

Dere kan snakke om rosa skyer på Isabel Raad 's fan gruppe. Hun har laget en gruppe der. Er dere riktig heldige, så kan det hende dere får likes fra henne.

Det er ikke forbudt å legge publisere positive innlegg her.

Men det kan jo tenkes at alle ikke er enig.

Anbefaler dere som liker rosa skyer,

Raadsquad-Isabel Raad på facebook.

Der er det ikke lov å skrive noe negativt .

• Nyttig 6
Skrevet
Isild skrev (4 timer siden):

Synes det burde være avskilt privat og reklame for sine bedrifter/merker.

Det burde også være ulovlig reklamere gratis på SoMe til norske forbrukere,  så lenge mann er norsk skatte flyktning. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Sologmåne1 skrev (4 timer siden):

Godt innlegg👏👏 Enig i det med person/ bruker innlegg, men jeg forstår at man mister det litt når det gang på gang kommer kverulerende, ufine innlegg som går på person. Skal innrømme jeg har sitti på hendene til tider for å ikke skrive noe, særlig når det gjentagende  går  på samme  personer fra samme personer. Rettferdighetssansen har fått prøvd seg til tider her inne😅

Ja jeg har mistet hodet mer enn en gang her inne selv jeg - så det var like mye ment som kritikk til meg selv 😅 Forstår godt at det går en kule varmt innimellom. Men om man prøver å ha det i bakhodet at det er fult lov å ikke svare på innlegg som provoserer skikkelig så tror jeg det blir bedre for alle 😃

Isild skrev (3 timer siden):

Veldig enig med deg! Det må absolutt gå an å ha to tanker i hodet samtidig, og slutte å "angripe" for at noen mener noe annet. Jeg har ingen problemer med at Isabel har følgere og tjener gode penger - men som du sier så er det greit å holde debatt om kritikkverdig innhold/ - og når regler og lover ikke følges. Man må kunne snakke om det uten at det er "hat". Jeg hater ikke Isabel på noen som helst måte - men kan være kritisk til noe av det hun "selger". Hvis ingen prater om det fordi det blir kalt for mobbing så har man et stort problem. 

Å være kritisk og å hate er to veldig forskjellige ting. Jeg er veldig kritisk selv til tider og det må være lov selv om jeg både følger henne og syntes hun er underholdende - til tider. At dama er god på det hun driver på med er det ingen tvil om. Om metodene hun benytter seg av er etisk riktige får man heller diskutere. Men bare se på oss her inne - vi har skrevet 2208 sider om henne! Det er faktisk svært imponerende 😅 Så at hun fenger et svært bredt publikum er det ingen tvil om.

• Liker 3
Skrevet
Sirah.2.0 skrev (6 timer siden):

Husker noen av dere forslaget fra en Raadsquad, til I og oss, på d å starte en Spleis for henne, slik at hun hadde til den dyreste advokat ifht den rettsaken hun rabler om. Var d 10 kr pr pers følgere el var d 1 kr ?  I gikk inn og prøvde stoppe dette. Vet ikke hva som skjedde etter dette.?

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...