Klokkeblomstt Skrevet i går, 05:54 #43421 Skrevet i går, 05:54 Othelia08 skrev (10 timer siden): Forestil dig at have så mange penge og så meget frihed, og så er det sådan, du lever dit liv. Hun har alle verdens muligheder for at skabe oplevelser, opdage nye steder og kulturer osv. osv. Ikke at hun skal lave noget konstant, men hun laver aldrig noget. I bedste fald rejser hun til Maldiverne, hvor hun bare cykler fra "hytten" til morgenmad og tilbage igen, og resten af tiden tilbringes i en badekåbe. Med andre ord, præcis det samme som hun gør derhjemme. Det er så mærkeligt at vælge at være så isoleret inde i en villa med sin kæreste 24/7. I forhold til det du skrev, ser jeg et mønster som på noen områder ser ut til å gjenta seg. Sosial arv kan være vanskelig å bryte, selv om den ene har millioner på konto. For når man sammenligner Isabels liv med livet moren hennes levde, synes jeg faktisk det er flere likhetstrekk. Moren levde av offentlige ytelser, "enkle penger", og var hovedsakelig hjemme uten utdanning eller et vanlig arbeidsliv. Isabel tjener i dag mye og relativt "enkle penger" gjennom Snapchat og utseendet sitt. I begge tilfeller handler det om en inntekt utenfor det tradisjonelle utdannings og arbeidslivet. Moren flytter til Norge i håp om et bedre liv. På den tiden hadde hun lite struktur i hverdagen og klarte ikke å ivareta barna sine. Hun var som oftest hjemme eller dro ut for å handle. Hun hadde psykososiale problemer og hadde vanskeligheter med å skape overskudd og stabilitet for barna sine. Hun hadde ikke noe nettverk i Norge. Det virker heller ikke som om hun hadde noen særlig interesse for kulturelle aktiviteter, idrett eller foreningsliv i landet hun bodde i. Isabel flytter til Dubai i håp om et bedre liv. Isabel virker heller ikke til å ha særlig mye struktur i hverdagen. Hun er hjemme mesteparten av tiden og drar ut for å handle eller shoppe innimellom. Hun virker til å ha vanskeligheter med å skape overskudd og stabilitet i hverdagen. Hun klarer ikke å re opp sengen eller lage mat til seg selv. Hun klarte heller ikke å ta vare på hunden sin, Gucci. Hun har ikke egentlig noe særlig nettverk i Dubai. Det virker heller ikke som om hun har noen særlig interesse for kulturelle aktiviteter, idrett eller foreningsliv i landet hun bor i. Så kanskje handler sosial arv ikke nødvendigvis om at man gjentar foreldrenes liv nøyaktig én til én. Kanskje kan det også handle om bestemte måter å leve på og bruke tiden sin på, som videreføres, bare i andre rammer. Og det synes jeg vi ser tydelige eksempler på her. 4 22
abracadabra Skrevet i går, 08:14 #43422 Skrevet i går, 08:14 Lykkeliten* skrev (På 5.9.2026 den 14.49): Om man klarer det på ett-to sekunder er man god! Det er forskjell på hvor mye interesse folk har av andres liv, det ser man jo tydelig. Ja, er ganske god 😌
abracadabra Skrevet i går, 08:19 #43423 Skrevet i går, 08:19 Hatsumomo skrev (På 5.9.2026 den 12.03): Nope, jeg mener eksakt det. At du tydeligvis føler deg truffet nok til at du forsvarer det, bør heller få deg til re-evaluere hva slags tid du bruker på en dame som håver inn millioner på deg og din voldsomme interesse for om en dame som bryr seg katta om deg, virkelig er gravid eller ei. Jeg føler meg ikke «truffet» fordi jeg svarer når noen ovedriver så til de grader. Jeg påpekte nettopp at reaksjonen virket ganske voldsom sett opp mot det faktiske som skjedde. Og det er litt pussig å gjøre min tidsbruk til tema samtidig som du bruker tid på å analysere, dømme hva jeg bruker mine to sekunder på 😅 Jeg tror kanskje vi kan konkludere med at ingen av oss trenger å re-evaluere livet sitt på bakgrunn av dette 🤣 2 4
elien Skrevet i går, 11:01 #43424 Skrevet i går, 11:01 Legger ved en link fra en lokalavis, den er mulig å se for alle som har aId innlogging. https://www.sandnesposten.no/algardbuen-som-startet-raadsquad-har-mistet-all-respekt-for-henne/s/80-102-2996 3 5
Heksa_i_skogen Skrevet i går, 13:02 #43425 Skrevet i går, 13:02 elien skrev (1 time siden): Legger ved en link fra en lokalavis, den er mulig å se for alle som har aId innlogging. https://www.sandnesposten.no/algardbuen-som-startet-raadsquad-har-mistet-all-respekt-for-henne/s/80-102-2996 Det er dette jeg reagerer mest på, ut fra det som kommer frem i denne artikkelen: "Så la Raad ut en video på Snapchat hvor hun sa noe som «hun som hadde opprettet den tidligere Raadsquad-gruppen prøvde å bli med i gruppen, hva tror hun liksom» ..., forklarer Christiansen oppgitt. Raad skal også ha sagt at det var teit at en «fremmed» opprettet en fangruppe for henne – selv om hun selv promoterte og var medlem i gruppen i to år, påpeker Christiansen." Hvis dette er korrekt gjengitt, synes jeg det er ganske interessant. Det underbygger jo det enkelte her inne allerede har påpekt: At IR tilsynelatende ikke har sett på denne Facebook - gruppen med særlig stor entusiasme, men snarere har omtalt den på en ganske nedlatende måte. Og det er nettopp kontrasten jeg synes er interessant. På den ene siden har hun promotert gruppen, vært medlem der i to år og bidratt til at den har fått en funksjon rundt henne. På den andre siden skal hun internt ha omtalt selve konseptet som "teit" og reagert på at en "fremmed" hadde opprettet den. Jeg kan selvfølgelig ikke vite hva som faktisk har foregått i hodet hennes, og derfor blir det spekulasjon å hevde at hun bevisst har gjort "miner til slett spill" for å opprettholde fanskaren samtidig som hun egentlig har sett ned på hele greia. Det samme gjelder kommentaren til broren om Raad-squad, jeg kjenner ikke ordlyden og har kun informasjonen som er gjengitt her inne. Dersom opplysningene i artikkelen stemmer, synes jeg likevel kontrasten er verdt å merke seg. Det er forskjell på å oppriktig sette pris på et engasjert fanmiljø og å opprettholde det fordi det er nyttig for egen merkevare, samtidig som man privat omtaler det som noe "teit". Og for meg er det egentlig dét som er interessant her, ikke hvorvidt folk liker eller misliker IR, men hvor autentisk kommunikasjonen rundt henne og fanskaren faktisk har vært. 4 16
First92 Skrevet i går, 13:47 #43426 Skrevet i går, 13:47 🧐Noen som har sett Caia Cosmetics sin lansering av årets julekalender? Er jo omtrent helt lik Ivorie sin The Holliday Collection-lansering...klarte de ikke å finne på noe eget? 🙈🤣😂 3 1
Margit777 Skrevet i går, 13:56 #43427 Skrevet i går, 13:56 (endret) First92 skrev (9 minutter siden): 🧐Noen som har sett Caia Cosmetics sin lansering av årets julekalender? Er jo omtrent helt lik Ivorie sin The Holliday Collection-lansering...klarte de ikke å finne på noe eget? 🙈🤣😂 Nei. Det er billigere og mye lettere og kopiere noe andre allerede har gjort. Finnes ikke noe ekte eller noe jobbing i det hun gjør. Er ikke noe fan av caia heller. Får stadig opp en dekkrem reklame som ikke dekker overhode men gjør det blå under øyet enda mer synlig, men folk biter på og skal ha og skal ha. Og så skriver de senere denne hjalp ingenting 😄 Nei, det ser dere alt på reklamen 😆 Endret i går, 13:59 av Margit777 7 1
Rebus92 Skrevet i går, 15:18 #43428 Skrevet i går, 15:18 Margit777 skrev (1 time siden): Nei. Det er billigere og mye lettere og kopiere noe andre allerede har gjort. Finnes ikke noe ekte eller noe jobbing i det hun gjør. Er ikke noe fan av caia heller. Får stadig opp en dekkrem reklame som ikke dekker overhode men gjør det blå under øyet enda mer synlig, men folk biter på og skal ha og skal ha. Og så skriver de senere denne hjalp ingenting 😄 Nei, det ser dere alt på reklamen 😆 Jeg er utrolig fornøyd med flere av produktene fra Caia. Selv om produktene ikke fungerer bra på din hud kan de være kjempefine på andre. 2 3
Turkis Sau Skrevet i går, 15:38 #43429 Skrevet i går, 15:38 Lana01 skrev (På 18.9.2026 den 21.52): Det paradoksale er at det kan eksistere en så intens interesse for denne familien samtidig med som man retter hard kritikk. Man kan altså være emosjonelt investert i en person man samtidig misliker.. Fascinerende Jeg er emosjonelt investert i Donald Trump. Negative emosjoner. Min interesse for Donald Trump er enorm. Hvilket paradoks var det du prøvde å peke på? Den dagen vi ignorerer offentlige stemmer vi ikke liker, og heller lar de få ha fritt spillerom i eget ekkokammer, den dagen er vi ganske langt ute å kjøre som samfunn. 1 4 8
Cami9 Skrevet i går, 16:23 #43430 Skrevet i går, 16:23 Har IR fått roser av Jack aka Rosegjøken etter innspilling? Nei…. Er åpenbart ikke så mye penger i han som det skal se ut som! Hun betaler jo fortsatt det meste😂 11 2
Alauda Skrevet i går, 16:25 #43431 Skrevet i går, 16:25 Cami9 skrev (1 minutt siden): Har IR fått roser av Jack aka Rosegjøken etter innspilling? Nei…. Er åpenbart ikke så mye penger i han som det skal se ut som! Hun betaler jo fortsatt det meste😂 Det må jo være helt greit at hun betaler det meste, men veldig stusslig at de må late som om han betaler for å gi inntrykk av at han er rik og «provider». 6 7
Cami9 Skrevet i går, 16:28 #43432 Skrevet i går, 16:28 Alauda skrev (2 minutter siden): Det må jo være helt greit at hun betaler det meste, men veldig stusslig at de må late som om han betaler for å gi inntrykk av at han er rik og «provider». Hver sin smak, jeg syns det er usexy med en mann som dilter etter dama sine penger 4 9
Alba1235 Skrevet i går, 16:29 #43433 Skrevet i går, 16:29 Cami9 skrev (5 minutter siden): Har IR fått roser av Jack aka Rosegjøken etter innspilling? Nei…. Er åpenbart ikke så mye penger i han som det skal se ut som! Hun betaler jo fortsatt det meste😂 Nei det er brått blitt slutt på rosene🙈og hvorfor i alle dager er det hun som skal kjøpe bil når hun ikke engang kjører selv!!! Hvorfor er det ikke han som kjøper bilen!!!! 5 13
Alba1235 Skrevet i går, 16:33 #43434 Skrevet i går, 16:33 Cami9 skrev (2 minutter siden): Hver sin smak, jeg syns det er usexy med en mann som dilter etter dama sine penger Ja kanskje spesielt mtp hvor stor greie hun har gjort utav dette tidligere hvor hun har sagt at hun skal ha en mann som skal være den som betaler for henne. Jeg tror ikke hun med det siktet til at det er hun som skal kjøpe bilen som han skal kjøre henne rundt i😂 4 2
Sirah.2.0 Skrevet i går, 16:39 #43435 Skrevet i går, 16:39 Alba1235 skrev (8 minutter siden): Nei det er brått blitt slutt på rosene🙈og hvorfor i alle dager er det hun som skal kjøpe bil når hun ikke engang kjører selv!!! Hvorfor er det ikke han som kjøper bilen!!!! Han har vel til og med Emirates ID? Hadde han "bare" vært turist så kunne han jo kanskje ikke kjøpt bil der. 1
Sirah.2.0 Skrevet i går, 16:40 #43436 Skrevet i går, 16:40 Margit777 skrev (2 timer siden): Nei. Det er billigere og mye lettere og kopiere noe andre allerede har gjort. Finnes ikke noe ekte eller noe jobbing i det hun gjør. Er ikke noe fan av caia heller. Får stadig opp en dekkrem reklame som ikke dekker overhode men gjør det blå under øyet enda mer synlig, men folk biter på og skal ha og skal ha. Og så skriver de senere denne hjalp ingenting 😄 Nei, det ser dere alt på reklamen 😆 Jeg har aldri testet noe fra Caia for ser det får så mye negative omtaler på diverse SoMe. Folk som får sterk eksem av det osv. 1 1
Istapp Skrevet i går, 16:40 #43437 Skrevet i går, 16:40 Cami9 skrev (14 minutter siden): Har IR fått roser av Jack aka Rosegjøken etter innspilling? Nei…. Er åpenbart ikke så mye penger i han som det skal se ut som! Hun betaler jo fortsatt det meste😂 Er Voltemort helt borte som navn på gjøken? Kjært barn har mange navn, men IR døpte han da vitterlig Voltemort da det passet henne sist, og nå skal hun få alle til å kalle Jack Rosegjøken? Ehhh, hvorfor? Voltemort er jo hans første og da beste kallenavn. 5 5
Alauda Skrevet i går, 16:52 #43438 Skrevet i går, 16:52 Cami9 skrev (23 minutter siden): Hver sin smak, jeg syns det er usexy med en mann som dilter etter dama sine penger Hver sin smak. Jeg ville heller vært rik selv enn nødvendigvis å ha en rik mann. 3 4
Alba1235 Skrevet i går, 16:57 #43439 Skrevet i går, 16:57 Sirah.2.0 skrev (17 minutter siden): Han har vel til og med Emirates ID? Hadde han "bare" vært turist så kunne han jo kanskje ikke kjøpt bil der. Ja nettopp 1
Sirah.2.0 Skrevet i går, 17:04 #43440 Skrevet i går, 17:04 Alba1235 skrev (6 minutter siden): Ja nettopp Har lurt på det samme selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå