agent Skrevet 7 timer siden #43501 Skrevet 7 timer siden Realista skrev (2 timer siden): Hvor sa hun at det var «helsebringende»? Hun sa vel at voksen var sunnere enn palmevoks? Og det er den vel? Og når fabrikken gikk tilbake på at det var 100% soyavoks (inneholdt vel 12% palmevoks), så fikk TV2 informasjon om det. I tillegg skrev de vel da at de midlertidig trakk lysene fra salg for å undersøke mer - og i mellomtiden kom konkursen. Så at TV2 har lagt dette litt tabloid frem er ganske klart - synes jeg. Men de skal tjene penger de også vet dere 😉 De duftlysene kan være kreftfremkallende. Hvor var informasjonen fra reklame damen Isabel Raad til sine kunder.? De har blitt reklamert og solgt på feil grunnlag fra Isabel Raad og Ivorie Studio AS. Hjelper ikke bare at de tar de vekk for salg. 1 7
Alauda Skrevet 7 timer siden #43502 Skrevet 7 timer siden Får fortsatt ikke tak i hva det var som var så fryktelig og enormt stort og som vi snart skulle få vite. 9
agent Skrevet 7 timer siden #43503 Skrevet 7 timer siden Alauda skrev (5 minutter siden): Får fortsatt ikke tak i hva det var som var så fryktelig og enormt stort og som vi snart skulle få vite. Hun sitter vel å planlegger ett manus, så får vi se skuespiller erfaringene til familien Raad. Når det er ferdig skrevet. 2 3
Realista Skrevet 7 timer siden #43504 Skrevet 7 timer siden spirå12 skrev (23 minutter siden): Hun sa på Snap, klinkende klart, at lyset var "healthy" og nei... lysene forsvant i all stillhet fra sortimentet, uten at kundene ble opplyst og informert om at de kunne kreve tilbakebetaling. Dette var lenge før konkursen. Okei, for på klippet TV2 brukte og brevet de viste til var det ikke helt sånn. Men da vet du noe jeg ikke vet 🤷♀️ 5
Realista Skrevet 7 timer siden #43505 Skrevet 7 timer siden (endret) agent skrev (21 minutter siden): De duftlysene kan være kreftfremkallende. Hvor var informasjonen fra reklame damen Isabel Raad til sine kunder.? De har blitt reklamert og solgt på feil grunnlag fra Isabel Raad og Ivorie Studio AS. Hjelper ikke bare at de tar de vekk for salg. Kreftfremkallende lys? Har du dokumentasjon på det utsagnet? Benzen kan i store mengder være kreftfremkallende - var det tilfellet med lyset? Det ble vel konkludert at faren var at man kunne få allergisk hudreaksjon ved berøring og at det var det den manglende merkingen handlet om? Og det handlet om duftoljene og ikke benzen. Ille nok det altså, men greit å skille snørr og bart her. Endret 7 timer siden av Realista Skriver 5
skeiv-ostepop Skrevet 7 timer siden #43506 Skrevet 7 timer siden (endret) Realista skrev (7 minutter siden): Kreftfremkallende lys? Har du dokumentasjon på det utsagnet? Benzen kan i store mengder være kreftfremkallende - var det tilfellet med lyset? Testrapporten TV2 har lagt ut viser to farlige stoffer. Det ene var Benzen. Kan du dokumentere hvilke mengder som må til for at benzen skal være kreftfremkallende? «Store mengder» er litt diffust. Endret 7 timer siden av skeiv-ostepop 1 7
Realista Skrevet 7 timer siden #43507 Skrevet 7 timer siden skeiv-ostepop skrev (13 minutter siden): Testrapporten TV2 har lagt ut viser to farlige stoffer. Det ene var Benzen. Kan du dokumentere hvilke mengder som må til for at benzen skal være kreftfremkallende? «Store mengder» er litt diffust. Det klarer du å google selv. Poenget her var at konklusjonen til TV2 og Miljødirektoratet var at akkurat dette lyset var feilmerket ift allergisk hudreaksjon. JEG vil anta at hvis de hadde kommet til konklusjonen om at lyset var kreftfremkallende ville det vært med i konklusjonen og hadde (med rette) blitt slått stort opp i media. Hva tror du? 1 4
agent Skrevet 6 timer siden #43508 Skrevet 6 timer siden Realista skrev (43 minutter siden): Kreftfremkallende lys? Har du dokumentasjon på det utsagnet? Benzen kan i store mengder være kreftfremkallende - var det tilfellet med lyset? Det ble vel konkludert at faren var at man kunne få allergisk hudreaksjon ved berøring og at det var det den manglende merkingen handlet om? Og det handlet om duftoljene og ikke benzen. Ille nok det altså, men greit å skille snørr og bart her. 8
Sirah.2.0 Skrevet 6 timer siden #43509 Skrevet 6 timer siden skeiv-ostepop skrev (5 timer siden): Bare jeg som fikk flashback til Brødrene Dahl og spektralsteinene? 😅 🤣 Realista skrev (3 timer siden): Hvor sa hun at det var «helsebringende»? Hun sa vel at voksen var sunnere enn palmevoks? Og det er den vel? Og når fabrikken gikk tilbake på at det var 100% soyavoks (inneholdt vel 12% palmevoks), så fikk TV2 informasjon om det. I tillegg skrev de vel da at de midlertidig trakk lysene fra salg for å undersøke mer - og i mellomtiden kom konkursen. Så at TV2 har lagt dette litt tabloid frem er ganske klart - synes jeg. Men de skal tjene penger de også vet dere 😉 Jeg har aldri hørt at hun har sagt at de var helsebringende, svarte bare på innlegget jeg siterte. Jeg har personlig ingen doktorgrad i duftlys, trodde bare det var allmennkunnskap at duftlys ikke akkurat skaper et bedre hjemmemiljø og at dersom man har allergier så holder man seg langt unna. Der tok jeg vist feil 😁 Jeg har oppfattet det på samme måte som deg. 3 1
Ellenn Skrevet 6 timer siden #43510 Skrevet 6 timer siden agent skrev (8 minutter siden): «Stoffer som potensielt kan øke kreftfaren..» AI-svarer du viser til sier ikke annet enn at det inneholdt bl.a benzen, og at det stoffet KAN øke kreftfaren, ikke at lysene til Ivorie inneholdt så mye benzen at det økte kreftfaren. 4
skeiv-ostepop Skrevet 6 timer siden #43512 Skrevet 6 timer siden Ellenn skrev (3 minutter siden): Og problemet her da er at dette stoffe kommer som et resultat av forbrenningen i parafinholdig voks, og Ivorie/Isabel Raad sa bestemt at det var kun soyavoks i lysene. 2 5
skeiv-ostepop Skrevet 6 timer siden #43513 Skrevet 6 timer siden Realista skrev (45 minutter siden): Det klarer du å google selv. Poenget her var at konklusjonen til TV2 og Miljødirektoratet var at akkurat dette lyset var feilmerket ift allergisk hudreaksjon. JEG vil anta at hvis de hadde kommet til konklusjonen om at lyset var kreftfremkallende ville det vært med i konklusjonen og hadde (med rette) blitt slått stort opp i media. Hva tror du? Ja jeg kan fint google jeg. Men det er ikke min jobb å underbygge dine påstander. Enten får du klare å faktisk vite hva du påstår eller så fremstår påstandene dine som ganske tomme og grunnløse. Opp til deg. 1 9
Teflonhjernen Skrevet 6 timer siden #43514 Skrevet 6 timer siden Har hun forlovet seg? Dave har hvertfall forlatt henne for han så jeg her i Afrika hvor jeg er nå 3 2 1
Ellenn Skrevet 6 timer siden #43515 Skrevet 6 timer siden skeiv-ostepop skrev (5 minutter siden): Og problemet her da er at dette stoffe kommer som et resultat av forbrenningen i parafinholdig voks, og Ivorie/Isabel Raad sa bestemt at det var kun soyavoks i lysene. Ja, det var vel det de fikk beskjed om fra leverandøren, men så viste det seg i ettertid at det inneholdt 12% parafinvoks. 3
Sirah.2.0 Skrevet 6 timer siden #43516 Skrevet 6 timer siden Teflonhjernen skrev (7 minutter siden): Har hun forlovet seg? Dave har hvertfall forlatt henne for han så jeg her i Afrika hvor jeg er nå Wow! Kos deg på tur 😍 ........og hils Dave fra oss da 🤣 1 1
skeiv-ostepop Skrevet 6 timer siden #43517 Skrevet 6 timer siden Ellenn skrev (2 minutter siden): Ja, det var vel det de fikk beskjed om fra leverandøren, men så viste det seg i ettertid at det inneholdt 12% parafinvoks. Og det er et problem mellom Ivorie og fabrikken. Ivorie er selvstendig ansvarlig for denne feilen ovenfor forbrukerene - selv om fabrikken lurte de (påstand fra Isabel). 1 5
Tuppenoglillemor12 Skrevet 6 timer siden #43518 Skrevet 6 timer siden Alauda skrev (1 time siden): Får fortsatt ikke tak i hva det var som var så fryktelig og enormt stort og som vi snart skulle få vite. Avledningsmanøver. Typisk Raad….. Helt stille nå om tårer, rettssak, angst, hvor tøft det er det hun står i osv osv.. Katta er ute av sekken nå og hun håper vel at det nå blir glemt… 7
Damen86 Skrevet 6 timer siden #43519 Skrevet 6 timer siden Regner med dere som syns det var så ille med disse lysene også ikke har noen dumplings og squishies i hus, de har enorme mengder benzen… 2 5
skeiv-ostepop Skrevet 5 timer siden #43520 Skrevet 5 timer siden Damen86 skrev (26 minutter siden): Regner med dere som syns det var så ille med disse lysene også ikke har noen dumplings og squishies i hus, de har enorme mengder benzen… Nei vi har ikke disse i hus. Men har du et datablad som viser hva de inneholder? 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå