Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden):

Jeg opplever henne som litt… tjah… ruset.

Men det kan være at jeg ikke egentlig følger henne og derav kjenner henne, eller det kan være at hun er sliten etter det som sannsynligvis har vært en påkjenning de siste dagene.

Det er i slike down periodes jeg synes influensere bør logge av og ta seg en pause. Det er kanskje da det er mest ødeleggende for psyken å fortsatt være pålogget. Uavhengig av det er pga rus eller sliten.

Hun burde virkelig hatt noen som trakk henne til side å sa; nå holder det. Du trenger en pause. Det triste er at ingen tørr å si i mot henne, og alt det drama som utspiller seg nå har hun selv startet

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden):

Jeg opplever henne som litt… tjah… ruset.

Men det kan være at jeg ikke egentlig følger henne og derav kjenner henne, eller det kan være at hun er sliten etter det som sannsynligvis har vært en påkjenning de siste dagene.

Det er i slike down periodes jeg synes influensere bør logge av og ta seg en pause. Det er kanskje da det er mest ødeleggende for psyken å fortsatt være pålogget. Uavhengig av det er pga rus eller sliten.

Jeg følger ho heller ikke, og har ikke vært innom snappen hennes siden huskjøpet. Så jeg har sånn sett ikke noen forutsetninger for å vurdere hennes mentale tilstand 😆 det var en betraktning av slettinga av ranten (som vi begge så komme) kombinert med det totale skiftet i stemning og framtoning. Men ja, sammenligna med i går, så framtår ho meget bedøva ut.

• Liker 3
  • Nyttig 13
Skrevet
Johanne Regine skrev (1 minutt siden):

Hun burde virkelig hatt noen som trakk henne til side å sa; nå holder det. Du trenger en pause. Det triste er at ingen tørr å si i mot henne, og alt det drama som utspiller seg nå har hun selv startet

Jeg tror heller ikke hun har noen trygge personer rundt seg.

De er enten lojale til henne og gjør som hun sier, eller får penger av henne og vil derfor at hun skal fortsette som før så pengekrana ikke tørker opp.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Skrevet
Johanne Regine skrev (7 minutter siden):

Det innlegget hører vel hjemme i en annen tråd. Vi diskuterer ikke religion her

Beklager, men du har tydeligvis ikke satt deg inn i saken. Dette tok meg under en dag hvor jeg forsto koblingen fra isabell og til følgerne sine. Hun har fulgt en religiøs overbevisning fra Sørlandet for å hjernevaske sine følgere i flere år. 

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)

Alle har lov til å gjøre feil,stakkars IR, var det bare det de hadde å komme med, tenk å sitte på offentlige plattformer å forsvare Ivorie og Isabel Raad. Det gjelder influenser venner og Raadsquad Isabel Raad 

Som eier av Ivorie AS 75% og BXR AS 51%(Nude beauty )

Samtidig har journalisten blitt fritt vilt, for det mest ihuga Isabel Raad's private fan club som Isabel Raad .

Men hvis mann tar ett lite google søk hva kommer frem av lovbrudd gjeldende Ivorie As og Isabel Raad. 

Screenshot_20260916_222526_Google.jpg

Screenshot_20260916_222544_Google.jpg

Endret av agent
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet
Margit777 skrev (12 minutter siden):

Beklager, men du har tydeligvis ikke satt deg inn i saken. Dette tok meg under en dag hvor jeg forsto koblingen fra isabell og til følgerne sine. Hun har fulgt en religiøs overbevisning fra Sørlandet for å hjernevaske sine følgere i flere år. 

Å kalle prester og annet møkk fra Sørlandet er lite sakelig. Slutt å stigmatisere. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Doris Becker skrev (2 timer siden):

Den rabiate oppførselen selger så det suser nå, men jeg vil jo tro at Bjørling tenker mer langsiktig, og ser at dette vil skade merkevaren Nude på sikt. De må kreve at Raad overlater all fremtidig kommunikasjon av denne typen til et profesjonelt PR-byrå. 

Her er oversikten over hvem som selger produktene:

Nude Beauty Offisielle Nettbutikk: Merkevarens egne hovedkanal for direktesalg til forbruker, som driftes i samarbeid med det nyetablerte Bxr AS. Det er antagelig her de lojale følgerne vil legge penger, og Raad eier 51%

Lyko: En av de aller største forhandlerne for merket både i Norge, Sverige og Danmark. De har satset tungt på serien og selger alt fra parfymer og sminke til gavesett og merkevarens populære julekalendere. 

Vita: Den største fysiske kosmetikkjeden i Norge. De har Nude Beauty plassert sentralt i sine fysiske butikker over hele landet, i tillegg til i sin egen nettbutikk. 

H&M Beauty: Kles- og skjønnhetsgiganten har også tatt inn Isabel Raads produkter som en del av sitt faste merkevareutvalg på nett

Så tax free alle støtter dette fult ut, det synes jeg er litt rart( for å si det enkelt)

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
agent skrev (6 minutter siden):

Alle har lov til å gjøre feil,stakkars IR, var det bare det de hadde å komme med, tenk å sitte på offentlige plattformer å forsvare Ivorie og Isabel Raad. Det gjelder influenser venner og Raadsquad Isabel Raad 

Som eier av Ivorie AS 75% og BXR AS 51%(Nude beauty )

Samtidig har journalisten blitt fritt vilt, for det mest ihuga Isabel Raad's private fan club som Isabel Raad .

Men hvis mann tar ett lite google søk hva kommer frem av lovbrudd gjeldende Ivorie As og Isabel Raad. 

Screenshot_20260916_222526_Google.jpg

Screenshot_20260916_222544_Google.jpg

Nei!!!

Hun har opplæring fra Reme om hvordan man skal hjernevaske sine følgere. Er standard prosedyre fra Bibelbeltet!

Bare drømmen fra millionene som disse "Jesus" elskerne har oppdrått i mange tiår.

Dette blir videreført i influensere hjernevasking.

Hvor mange vet jeg ikke? For jeg har forstått denne svindeleren i mange år.

År før jeg har blitt født.

Kynisk utnyttelse og hjernevasking for å selge møkka si. 

Det spiller ingen rolle om det er sand fra Sahara  massene vil kjøpe en del av isabell .

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkelser og brukerdebatt.

Måne, admin. 

• Liker 1
Skrevet
Johanne Regine skrev (7 minutter siden):

Å kalle prester og annet møkk fra Sørlandet er lite sakelig. Slutt å stigmatisere. 

Kanskje du bør gå Reme i sømmene?

Vendela og og Petter bla går snart i konk pga Reme. Og sikkert flere også.

Det tar deg 4 minutter for å forstå sammenhengen. Så lett og simpelt. Jeg klarte det på under en dag 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette begynner å minne meg om true crime, minus liket. Hvem er den skyldige? 🤓 

Men... hun mister følgere på SC, så da undres jeg på hva neste click bait blir for hun er rimelig desperat nå.

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet

Håper diskusjonen kan handle om sakens kjerne snart.

At TV 2 har vært med på å løfte frem I, har i seg selv ingenting å si for saken. Et kjapt søk viser at noe lignende har skjedd med Caroline Berg Eriksen, Sophie Elise og flere andre norske bloggere/influensere – særlig når det gjelder økonomiske forhold. Begge har vært en del av TV 2-universet, havnet i kontroverser, og TV 2 har hatt journalister på saken. Det burde ikke være så vanskelig å forstå. Folk blir ikke immun fordi de har vært med i tv-programmer. 

Fellesnevneren er at dette er influensere som har bygget store kommersielle virksomheter rundt egen person og på ulike måter har hatt økonomiske forhold det har vært grunn til å undersøke. Det er nettopp slik journalistikk fungerer: Noe skurrer, journalister undersøker, og dersom personen er profilert nok, blir saken offentlig.

Har man ikke et management som håndterer mediehenvendelser og den typen situasjoner, må man naturligvis håndtere mye av det selv. Det kan sikkert være skikkelig dritt å stå i, og det tviler jeg ikke på. Men det følger også med når man driver en millionbedrift bygget rundt egen person og egen kanal.

For her er det en ganske vesentlig forskjell fra en vanlig bedrift: Følgerne er også en del av inntektsgrunnlaget. Tiden de bruker på å se innholdet hennes, har en kommersiell verdi. De trenger ikke engang å vite at de i praksis er en del av kundemassen for at oppmerksomheten deres skal kunne omsettes i penger.

I tillegg har hun fysiske produkter hun selv ikke nødvendigvis har full kontroll over, samtidig som hun markedsfører dem som det beste av det beste.

Da er det vel ganske åpenbart at ting bør være på stell?

Jeg lurer for øvrig på hvor mange timer følgerne hennes til sammen har brukt på å se snapsene hennes – samtidig som de klager over at de aldri får tiden til å strekke til, mens bestisen chiller i bassenget i Dubai. For en tid vi lever i.😅

• Nyttig 17
Skrevet
Sirah.2.0 skrev (1 time siden):

Jeg syntes dette er en av de bedre artiklene jeg har lest om saken faktisk. 

Har du lest KK??

• Liker 3
Skrevet (endret)
Moens skrev (9 minutter siden):

Håper diskusjonen kan handle om sakens kjerne snart.

At TV 2 har vært med på å løfte frem I, har i seg selv ingenting å si for saken. Et kjapt søk viser at noe lignende har skjedd med Caroline Berg Eriksen, Sophie Elise og flere andre norske bloggere/influensere – særlig når det gjelder økonomiske forhold. Begge har vært en del av TV 2-universet, havnet i kontroverser, og TV 2 har hatt journalister på saken. Det burde ikke være så vanskelig å forstå. Folk blir ikke immun fordi de har vært med i tv-programmer. 

Fellesnevneren er at dette er influensere som har bygget store kommersielle virksomheter rundt egen person og på ulike måter har hatt økonomiske forhold det har vært grunn til å undersøke. Det er nettopp slik journalistikk fungerer: Noe skurrer, journalister undersøker, og dersom personen er profilert nok, blir saken offentlig.

Har man ikke et management som håndterer mediehenvendelser og den typen situasjoner, må man naturligvis håndtere mye av det selv. Det kan sikkert være skikkelig dritt å stå i, og det tviler jeg ikke på. Men det følger også med når man driver en millionbedrift bygget rundt egen person og egen kanal.

For her er det en ganske vesentlig forskjell fra en vanlig bedrift: Følgerne er også en del av inntektsgrunnlaget. Tiden de bruker på å se innholdet hennes, har en kommersiell verdi. De trenger ikke engang å vite at de i praksis er en del av kundemassen for at oppmerksomheten deres skal kunne omsettes i penger.

I tillegg har hun fysiske produkter hun selv ikke nødvendigvis har full kontroll over, samtidig som hun markedsfører dem som det beste av det beste.

Da er det vel ganske åpenbart at ting bør være på stell?

Jeg lurer for øvrig på hvor mange timer følgerne hennes til sammen har brukt på å se snapsene hennes – samtidig som de klager over at de aldri får tiden til å strekke til, mens bestisen chiller i bassenget i Dubai. For en tid vi lever i.😅

Kjernen er Reme og alle falske firmaene, og hjernevasking av kjøperne. Så lett og så vanskelig 

Endret av Margit777
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Stjertmeis skrev (22 minutter siden):

Den var virkelig bra den artikkelen. Tydelig forklart fra mennesker med tyngde innenfor respektive områder, et klokkeklart budskap om at slik oppførsel ikke kan aksepteres på noen måte.

Endret av DivaBit
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
DivaBit skrev (2 minutter siden):

Den var virkelig bra den artikkelen. Tydelig forklart fra mennesker med tyngde innenfor respektive områder, et klokkeklart budskap om at slik oppførsel ikke kan aksepteres på noen måte.

Enig! 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Veldig bra artikkel på TV2 nå.

Det viser og at narrativet Isabel selv prøver å skape nå, dvs at hele Norge er mot TV2 og denne journalisten, ikke stemmer. Redaksjonen står bak journalisten og jobben som er gjort. Kollegaer står bak henne. Og en del erfarne fagpersoner med tyngde kritiserer den heksejakten hun driver med.

Det er noen som og kritiserer TV2 og jobben som er gjort, og det er både fair og rom for. Men ikke heksejakten på en enkelt journalist.

Og så er det viktig å være oppmerksom på noe. Den ene «tamme» episoden som den omtales som, uten dybde er påpekt, har medført flere artikler som går mer i dybden hos TV2, og oppførselen som de ville fokusere på har virkelig blitt trigget og gitt flere artikler og oppslag hos andre mediehus. Den lille episoden på 22 usle minutt har gitt vesentlig mer enn bare sin egen sendetid. Og den har avdekket mer dybde rundt sakene enn kun det som fikk plass på de tilmålte minuttene. Og adferden til Isabel? Egentlig akkurat som forventet. Og det er egentlig tydelig at TV2 var forberedt på det. En perfekt storm.

En liten konspirasjonsteori fra min side er at de tweetsene fra langt tilbake i tid kanskje har blitt liggende der som åte for Raadsquad (eller MIGA som jeg hørte noen kalte de - Make Isabel Great Again). For isolert sett kan man mene mye om de uten kontekst, og i et annet forum/tema/tråd kan man sikkert skrive mye om de, men i denne sammenhengen er de irrelevante men lett for MIGA å bite på og løfte frem som noe HELT HORRIBELT. Noe de gjør. Og har skapt en situasjon hvor Isabel virkelig driter seg ut. Men det kan bare være en konspirasjon fra meg som er helt feil.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet
agent skrev (1 time siden):

Har du lest KK??

Denne?? 

https://www.kk.no/meninger/saksok-den-sugga/85163916?fbclid=IwRlRTSAUX8J1wZG9mBWZkaWQWUOhjBsmIe8TxL1ssmvhOfKqvg1jDX2V4dG4DYWVtAjExAHNydGMGYXBwX2lkCjY2Mjg1NjgzNzkAAR5jPV1f-dbaYfOZx2LeIf1hw8rFpHejMqxDLnSTsmUtTiBVS1bIgn-le3DeXg_aem_UZXzFq2DvxdNl9Thj92r1w#Echobox=1789567453

Nå erter hun på seg hele media, og alle som ikke er med i sekten hennes. 
Hun burde tenkt seg om før hun begynte å slenge rundt seg med twittermeldinger ut av kontekst. Hun tror hun og kan bedrive graving, og det var det, liksom..,Tror ikke serien hennes kan redde dette mageplasket! 

• Liker 4
  • Nyttig 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...