Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Stjertmeis skrev (6 minutter siden):

Nei. Daglig leder har kompetanse til å utøve daglig ledelse, men daglig leder er underordnet styret og generalforsamlingen. Styret har den alminnelige kompetansen til å forvalte selskapet, og styret har også instruksjonsmundighet og omgjøringsrett overfor daglig leder og dennes beslutninger. Daglig leder er altå underordnet styret. 

I praksis vil jo mye av den ordinære driften falle under daglig leder, men i styret har altså vidtrekkende større ansvar og kompentanse og kan overprøve og avsette daglig leder. 

Merk at daglig leder ikke gis særskilt signaturrett, og som styreleder har ikke Synnøve anledning til å handle selvstendig.

Hva ho har gjort, vet jeg ikke. Jeg tar uansett aldri en (illsint) influensers ord for noe. 

Da er vi enige. Mulig jeg leser med noe trøtte øyne, men jeg tolket det du skrev først som at IR hadde betydelig mye mer makt enn de to andre ☺️ 
Jeg kan ikke si at jeg har satt meg så veldig inn i stormen som har pågått i dag. Eneste formeningen jeg har gjort meg er at dokumentaren var skuffende (hadde forventet mer), og at IR hadde nok tjent mest på å sitte rolig i båten etter dokumentaren. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Teflonhjernen skrev (10 minutter siden):

Så litt nå på Isabel sin snap. 
Virker som om hun har mistet det helt.  Hun går jo personlig på denne journalisten med et angrep som er mye verre enn de hun har hengt ut tidligere på snap som var «haters». Hun er jo mye verre  enn den mest kjente T hateren hennes. 
Er jo personforfølgelse hun driver med nå, og hun drar med seg  resten av rape gale RS sekten. 
Helt ærlig, så er ikke dette, i mine øyne, normal oppførsel av et menneske. Hun virker helt manisk og veldig høyt oppe nå. Kommentar etter kommentar etter kommentar fra sekt medlemmene som også hisser seg mer og mer opp jo mer Isabel fyrer. 

Helt ærlig, så er det litt skummelt å se på slik det er nå. Det er gått altfor langt fra Isabel sin side. 

Jeg vil tro at TV2 overvåker og dokumenterer dette godt. Tror også de nå har fått opp øynene for hvor farlig denne dynamikken mellom Isabel og squaden er, og at Line får den beskyttelsen hun trenger for å føle seg trygg. Trygg nok.

Endret av DivaBit
  • Liker 4
  • Hjerte 6
  • Nyttig 15
Skrevet
SagaH skrev (Akkurat nå):

Da er vi enige. Mulig jeg leser med noe trøtte øyne, men jeg tolket det du skrev først som at IR hadde betydelig mye mer makt enn de to andre ☺️ 
Jeg kan ikke si at jeg har satt meg så veldig inn i stormen som har pågått i dag. Eneste formeningen jeg har gjort meg er at dokumentaren var skuffende (hadde forventet mer), og at IR hadde nok tjent mest på å sitte rolig i båten etter dokumentaren. 

Da er vi to. Jeg leser og svarer (og åpenbart også skjermdumper) med trøtte øyne sjøl i dag 😆 

Jeg er også litt skuffa. Ikke fordi episoden viser at det ikke er noe å ta ho på (som IR, SET og andre influensere vil ha det til), men fordi de tar ho på så lite, når det er SÅ mye med denne bransjen som burde fram i dagslys.

• Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Stjertmeis skrev (2 minutter siden):

Da er vi to. Jeg leser og svarer (og åpenbart også skjermdumper) med trøtte øyne sjøl i dag 😆 

Jeg er også litt skuffa. Ikke fordi episoden viser at det ikke er noe å ta ho på (som IR, SET og andre influensere vil ha det til), men fordi de tar ho på så lite, når det er SÅ mye med denne bransjen som burde fram i dagslys.

Jeg er faktisk enig jeg også. Trodde det skulle komme frem mye værre ting. Kjipt dette også - misforstå meg riktig. Men ja... Blir spennende å se episoden med CB og Sara.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Teflonhjernen skrev (9 minutter siden):

Så litt nå på Isabel sin snap. 
Virker som om hun har mistet det helt.  Hun går jo personlig på denne journalisten med et angrep som er mye verre enn de hun har hengt ut tidligere på snap som var «haters». Hun er jo mye verre  enn den mest kjente T hateren hennes. 
Er jo personforfølgelse hun driver med nå, og hun drar med seg  resten av rape gale RS sekten. 
Helt ærlig, så er ikke dette, i mine øyne, normal oppførsel av et menneske. Hun virker helt manisk og veldig høyt oppe nå. Kommentar etter kommentar etter kommentar fra sekt medlemmene som også hisser seg mer og mer opp jo mer Isabel fyrer. 

Helt ærlig, så er det litt skummelt å se på slik det er nå. Det er gått altfor langt fra Isabel sin side. 

Enig! 

Dessverre er dette en slags «runddans» som man kan se hos personer med «issues som de ikke har tatt tak i». Manisk fase nå. «Alle de nesten 400 000 elsklingene» heier på henne.

Deretter krasjer det fullstendig. Tragedie, depresjon og angst. Da må alle «elsklingene» trøste og rose og skylde på alle «de slemme som gjorde dette». 

Para-sosiale forhold, traume-bonding, love-bombing, «inside-the-cult-wibe», offer-rolle, «jeg er den beste-rolle», vi mot de, Opp med nebbet, kjøp en del av meg og bli som meg. Elsklingene mine… Og så lenge du er med på denne «rund-dansen», så en du inne. Om du så mye som «piper», er du ute! Og da er du min fiende. 

Dette gjelde ikke bare RS-gjengen hennes. Det gjelder nok alle i hennes verden. -Venner, kollegaer, familie og OGSÅ kjæresten. 

Om man har opplevd mennesker som er slik i sitt eget liv, og/eller har reell kunnskap om dette, er det veldig tydelig hva som skjer. 

OG; Det ER skummelt. Det er ikke bra. Håper virkelig I har i alle fall et voksent menneske som kan hjelpe henne til å hjelpe seg selv. 
Jeg er bekymret. 😞

• Liker 2
  • Nyttig 19
Skrevet
Frøken79 skrev (9 timer siden):

Du misset poenget mitt. Poenget mitt var at TV2 er en kynisk mediekanal. De bygger opp influnsere og gjør dem enda større. De tjener god penger på dette. Deretter lager de en dokumentar på de hvor de avdekker lovbrudd de har begått. Igjen for å tjene penger. Synes bare det er så sykt.

Ja, sikkert det de planla for 15ish år siden når hun første gang stakk seg frem.

Videre er det ikke stalking eller personforfølgelse. Hvor mange ganger tror du "Tv2 hjelper deg" brukte denne fremgangsmåten når bedriftseiere ikke fulgte opp sine forpliktelser? Har dog aldri sett noen tidligere reagere på denne måten.😅

Noen ganger skulle jeg ønsket jeg hadde studert psykologi og kunne forsket på noen av dere. Fasinerende.

• Nyttig 17
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 2
  • Nyttig 27
Skrevet
Stjertmeis skrev (6 minutter siden):

Det er mye grums i bransjen ja, og det er bra de sjekker opp. Men når de først skal lage dokumentar så ble det litt tynt desverre. Min mening. 
Hvis dette skulle blitt gjort riktig uten å få drama, så burde Ivorie lagt frem planene for utbetaling av donasjonen. Være åpne og transparange, slik at det ble en ikke sak. Lysene, lagt seg langflate og trukket de for salg så fort det ble oppdaget. 
Men jeg har en sterk følelse av at det er en grunn for dette rotet, og at det bunner i konflikten innad i selskapet. Det er ting som burde blitt håntert annerledes, og hvorfor det ikke ble det tror jeg kommer frem etterhvert. Jeg TROR Isabel har vært litt maktesløs i denne situsjonen om det stemmer det jeg tror har vært problemet i driften/selskapet. 
Dette er det jeg tror, og ønsker ikke å havne i en diskusjon der «duuu tar feil». Dette er hva jeg tror, og andre kan tro det de vil selv ☺️ (haha håper jeg beskyttet meg nå for å unngå å havne i krangel😇). 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
adriana32 skrev (5 minutter siden):

Ja, sikkert det de planla for 15ish år siden når hun første gang stakk seg frem.

Videre er det ikke stalking eller personforfølgelse. Hvor mange ganger tror du "Tv2 hjelper deg" brukte denne fremgangsmåten når bedriftseiere ikke fulgte opp sine forpliktelser? Har dog aldri sett noen tidligere reagere på denne måten.😅

Noen ganger skulle jeg ønsket jeg hadde studert psykologi og kunne forsket på noen av dere. Fasinerende.

Siden du ikke klarer å forstå poenget mitt her så tror jeg du skal være glad for at du ikke ble psykolog 😅

Endret av Frøken79
  • Liker 2
Skrevet
Stjertmeis skrev (29 minutter siden):

Beklager. Jeg trodde skjermdumpen jeg la ved viste hele, men den var visst bare av siste side. Her er alle signaturene. Alle har jo seff singert, uten at det er av betydning for å avkle IRs løgn: 

Screenshot_20260916_194911_MobiOffice.thumb.jpg.b312c7e5ddf3dd584479de79507f5910.jpg

Det som er litt spennende her, er at Reme og Isabel åpnet og signerte på hhv et halvt og ett minutt. Synnøve signerte etter ca 14 dager fra hun startet å se på det. 

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet

Nå har jeg vært borte en lang stund. 

Gledelig å se at fokuset har endret seg litt her. 

Flere er kritiske til dokumentaren og flere har rettet fokus mot Reme.

Samtidig så viktig at det rettes fokus på disse virksomhetene som Sara og Isabel  bedriver. Gleder meg til å se den siste episoden.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Snoopy82 skrev (5 minutter siden):

Det som er litt spennende her, er at Reme og Isabel åpnet og signerte på hhv et halvt og ett minutt. Synnøve signerte etter ca 14 dager fra hun startet å se på det. 

Ah, det la jeg ikke merke til! 

• Liker 3
Skrevet

Slike parasitter som Raad burde ikke klart seg mer en femten minutter i rampelyset.

At de i stedet tjener millioner, sier litt om hvor degenererte unge kvinner er.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Durex skrev (1 minutt siden):

Slike parasitter som Raad burde ikke klart seg mer en femten minutter i rampelyset.

At de i stedet tjener millioner, sier litt om hvor degenererte unge kvinner er.

Degenererte synes jeg er et stygt ord.

Og det er ikke bare unge kvinner her.

• Nyttig 4
Skrevet
Frøken79 skrev (7 minutter siden):

Nå har jeg vært borte en lang stund. 

Gledelig å se at fokuset har endret seg litt her. 

Flere er kritiske til dokumentaren og flere har rettet fokus mot Reme.

Samtidig så viktig at det rettes fokus på disse virksomhetene som Sara og Isabel  bedriver. Gleder meg til å se den siste episoden.

Det er bra du også mener det er viktig med fokus på virksomhetene deres.

Men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor så mange skal vri dette over på journalisten. Å flytte oppmerksomheten over på Line Reme sin person er den eldste taktikken i boka når kommersielle aktører skal avspore fra egne feil.

Det jeg virkelig lurer på, er hvordan folk i det hele tatt kan stole på det som står på merkelappen videre?

Når en dokumentar avdekker at innholdsfortegnelsen ikke stemmer og at retningslinjer for donasjoner brytes, handler ikke dette om "dårlig journalistikk". Det handler om ren forbrukertrygghet. Det er merkelig at folk velger å heie på millionbedriften og godta å bli lurt, heller enn å kreve at de følger loven.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet
Stjertmeis skrev (1 time siden):

Bkelager, jeg er usikker på om jeg forstår hva du mener? For dette tilbakeviser jo at ho bare er en uskyldig "reklamedame", som er det ho nå forsøker å reudsere rollen sin til. 

Ja og det er jeg helt enig i. Beklager om jeg var uklar. Hun har kalt seg reklame-dame for spøk flere ganger, men hun var likevel veldig klar på  at hun var «gründer og entreprenør med et imperium i sikte» . Nå ser det ut til at reklamedame likevel er det hun prøver å fremstå som hun kun er. 

• Liker 12
Skrevet
SaraEmil skrev (5 minutter siden):

Det er bra du også mener det er viktig med fokus på virksomhetene deres.

Men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor så mange skal vri dette over på journalisten. Å flytte oppmerksomheten over på Line Reme sin person er den eldste taktikken i boka når kommersielle aktører skal avspore fra egne feil.

Det jeg virkelig lurer på, er hvordan folk i det hele tatt kan stole på det som står på merkelappen videre?

Når en dokumentar avdekker at innholdsfortegnelsen ikke stemmer og at retningslinjer for donasjoner brytes, handler ikke dette om "dårlig journalistikk". Det handler om ren forbrukertrygghet. Det er merkelig at folk velger å heie på millionbedriften og godta å bli lurt, heller enn å kreve at de følger loven.

Er det så mange som heier på millionbedriften da?  Det er kanskje det?Mange som handler av begge disse damene. Ser at spesielt Careless har mange misfornøyde kunder, som reagerer på størrelser, kvalitet og kundeoppfølging.

Men jeg er kristisk til måten de reklamerer og selger. De opererer som levende reklame dag inn og dag ut. Hvem gidder og se på det? Jeg fatter det ikke. og når noe skal selges; så er det "dropp", hvor gjerne alt blir utsolgt. De skaper stress i kjøpssituasjonen. Du må handle hvis du skal sikre deg.

• Liker 10
Skrevet
Frøken79 skrev (4 minutter siden):

Er det så mange som heier på millionbedriften da?  Det er kanskje det?Mange som handler av begge disse damene. Ser at spesielt Careless har mange misfornøyde kunder, som reagerer på størrelser, kvalitet og kundeoppfølging.

Men jeg er kristisk til måten de reklamerer og selger. De opererer som levende reklame dag inn og dag ut. Hvem gidder og se på det? Jeg fatter det ikke. og når noe skal selges; så er det "dropp", hvor gjerne alt blir utsolgt. De skaper stress i kjøpssituasjonen. Du må handle hvis du skal sikre deg.

Ja, det er dessverre altfor mange som heier blindt og nekter å se kynismen i dette. Det parasosiale båndet er så sterkt at folk beskytter dem som om de var nære venner, i stedet for å se at de faktiske kundene blir lurt av aggressiv markedsføring.
Ellers er jeg helt enig med deg! Det "drop" systemet, kombinert med å være en levende reklameplakat døgnet rundt, er utrolig kynisk. Når man i tillegg legger til ren grønnvasking – der de pynter på bildet med veldedighet og etiske løfter som ikke holdes i praksis, blir det ekstra alvorlig. Svikter det i tillegg på merking, kvalitet og kundeservice, er det på høy tid at dette blir belyst.

• Liker 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Mannjessheim1984 skrev (4 minutter siden):

Blir kvalm - irakiske barnevernsbarn som beriker seg på pupper og lår. Totalt dysfunksjonell familie.

Synes du karakteristikkene her er greie?

• Liker 1
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...