Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis hun noen gang blir kansellert, eller ja, hvis tror dere at raadsquaad går imot hun eller tror dere at de er såpass hjernevasket at de fortsetter å støtte henne? 
ps: bare gøy å høre hva dere synes.🤭

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo slimete om isabel sier 10% av omsetningen, men retter skriftlig på samme snap at det er overskuddet som skulle være 10%.. at dokumentaren velger å bruke det som løgn

• Nyttig 8
Skrevet

Veldig bra skrevet av Ingeborg Heldal i KK. 
(Bak betalingsmur, les om du har KK abonnement) IMG_4645.thumb.jpeg.439b0ba9b7fb354fa24b5e6f70d14cf6.jpeg

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Skrevet

Håper journalisten/TV2 dokumenterer det som skjer når influensere ikke vil svare for seg og prøver å distrahere alle med drittpakker og hat-kampanjer mot enkeltpersoner. Hadde vært en grei oppfølgningsepisode i serien. 

• Liker 5
  • Nyttig 15
Skrevet (endret)

IMG_1945.thumb.jpeg.c2b955507512e9621c29a5d8d274155a.jpeg

Jeg synes det er litt skremmende å se noen med så mye makt tar så lett på sannheten. Det er liksom så flyktig.

For Isabel har vært styreleder. Men ikke i Ivorie Studio Llc NUF. Men hun har vært det i Ivorie AS som hadde nettbutikken tidligere.

Men det var sikkert bare en uviktig detalj. Samme som at hun signerte som styreleder. Details.

Endret av skeiv-ostepop
Fjernet navn.
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 25
Skrevet (endret)
Vålull skrev (13 minutter siden):

Hvis hun noen gang blir kansellert, eller ja, hvis tror dere at raadsquaad går imot hun eller tror dere at de er såpass hjernevasket at de fortsetter å støtte henne? 
ps: bare gøy å høre hva dere synes.🤭

Det er vanskelig. For jeg synes det begynner å minne meg om ett misbruk.De er helt avhengig. Og er man langt inne i det, så er det hardt og slutte og godkjenne at det er veldig usunt. Som å slutte å røyke. Eller enda verre.

Endret av Margit777
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet (endret)

Uten å gå innpå skyldspørsmål

Men første episode var elendig, måtte se den to ganger for å være sikker på hvor elendig den var. 

Så nå Linnea sin respons og den var spot on.. jeg fikk også flashback fra tv 2 hjelper deg (som fremstår mer profesjonelt og dypere) og at 15 åringer på youtube graver frem bedre innhold til å publisere 

Endret av duskelapp
  • Nyttig 7
Skrevet
Stjertmeis skrev (1 time siden):

Og den sammenligningen er jo gabske søkt og kunstig, fordi i Norge ville de fått innsyn, og det på sekundet og helt gratis, bare ved å besøke Brønnøysundregisteret sine nettsider. De ville også fått innsyn i hvem som til enhver tid sitter i styret, man kan få informasjon om at det er meldt fusjoner og fisjoner før de er gjennomført, hvem som har hvilke roller etc. Særdeles mye er transparent og åpent. 

Mot et lite gebyr kan man også få bestille vedtekter og annen informasjon. Som regel kommer de automatisk når de er lagt i handlekurven og betalt. 

Det er derfor ingen som ville stussa eller stilt spørsmål ved om noen, norske eller utenlandske, ber om innsyn. 

I utlandet er det faktisk mange som gjør butikk på de åpne norske registrene (de laster ned fullstendige data, ala det Proff/Proff forvalt i Norge gjør) og tar seg betalt for visning/deling til utenlandske kunder som ikke vet at de kan få samme informasjon gratis på nett i Norge.

Altså, brreg.no er en av mine aller mest besøkte sider. Jeg laster ned regnskap for eget forgodtbefinnende titt og ofte. De største influenserne sine regnskaper leser jeg naturligvis, og det samme med en rekke andre virksomheter (f.eks. håndverkere og andre jeg handler hos)

Jeg vet godt hvordan man bruker Bbreg. Mitt poeng var at jeg synes TV 2 løste dårlig både journalistisk og TV- messig «besøket» i postkasseselskapet utenfor Dubai. 
Duftlysdelen fikk vi derimot bra svar på. 

• Liker 1
Skrevet
Doris Becker skrev (29 minutter siden):

Takk for tips! 

https://www.kk.no/meninger/saksok-den-sugga/85163916

"For én ting er å være helt rasende på en journalist, i dette tilfellet Line Haus i TV2. Det står Isabel Raad selvsagt helt fritt til å være. Hun og fansen hennes kan mene at journalistikken er helt elendig, urettferdig, tendensiøs og fullstendig på jordet. De kan svare og klage (som de fikk mulighet til, men stort sett nektet med unntak av noen generiske e-poster gjennom hele dokumentar-prosessen) og gå offentlig ut og argumentere mot både metode og konklusjoner. 

Men det blir noe ganske annet når Isabel Raad med sin enorme og ditto lojale fanklubb (selv om det skal sies at «Raadsquad» ble lagt ned denne uka, da Isabel meldte seg ut av den etter å ha fått kritikk) prøver å «ta» journalisten ved å lete fram femten år gamle Tweets tatt ut av kontekst, deler skjermbilder fra fans som heier på at Isabel skal saksøke «den sugga» og gjør alt i sin makt for å gjøre det så slitsomt og krevende å bedrive kritisk journalistikk rettet mot henne, at det er sannsynlig å anta at målet er at ingen andre skal orke det igjen i hvert fall. 

For en så stor følgerskare som Isabel Raad har er ikke bare en fanklubb, den er makt. MYE makt! Og det synes jeg vi fremdeles er merkelig dårlige til å snakke om. Vi tar det som en selvfølge at en redaktør, en politiker eller en konsernsjef som har makt skal  granskes. Men når hundretusener av mennesker følger med på hva du sier fra time til time, kjøper produktene du anbefaler blindt og føler at de kjenner deg personlig, vel, da har du også makt. Kanskje særlig når forholdet mellom følger og influenser er bygget opp gjennom mange år med en følelse av en slags kunstig nærhet og lojalitet."

🎯

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
DivaBit skrev (1 time siden):

Reme har en enda sterkere forbindelse til han gjennom bransjen. Reme har jo også en interesse av å få fokuset bort fra dokumentaren og over på media.

Hva slags forbindelse har Reme til Erland Bakke? 

• Liker 2
Skrevet
koktreke skrev (22 minutter siden):

Håper journalisten/TV2 dokumenterer det som skjer når influensere ikke vil svare for seg og prøver å distrahere alle med drittpakker og hat-kampanjer mot enkeltpersoner. Hadde vært en grei oppfølgningsepisode i serien. 

Ingeborg Heldal sier det så flott. 

Influensere har brukt mange år på å argumentere for at de må tas på alvor som gründere, merkevarebyggere og næringslivsaktører. Det er jeg helt enig i, mange av dem har millioninntekter på yrket sitt. Men da må de også tåle det som følger med. Omsetning, selskaper, produkter og forretningsmetoder skal granskes og kritiske spørsmål kan og bør stilles, også når spørsmålene oppleves urettferdige for den som får dem.

https://www.kk.no/meninger/saksok-den-sugga/85163916

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 18
Skrevet

IMG_1944.thumb.jpeg.48a23ae7674abd512b833e6fe9a922e5.jpeg

Her har vi den jordnære Isabel med laaaaaang arbeidserfaring.

Tenk å være så uvitende til at en tenåring kan ha jobb, og attpåtil jobbe i VG?????

• Liker 5
  • Nyttig 24
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (2 timer siden):

Det er dokumentert at Ivorie overførte 103k til Norsk Fosterhjemsforening den 02.12.2025.

Så noe er overført.

Tenkte på før det, det som de ikke vil vise dokumentasjon på.

• Liker 3
Skrevet (endret)
skeiv-ostepop skrev (4 minutter siden):

IMG_1944.thumb.jpeg.48a23ae7674abd512b833e6fe9a922e5.jpeg

Her har vi den jordnære Isabel med laaaaaang arbeidserfaring.

Tenk å være så uvitende til at en tenåring kan ha jobb, og attpåtil jobbe i VG?????

«Hvordan er man tenåring når man er ansatt hos VG?» 

what? 😂 så hvis hun jobba i vg så kunne hun ikke vært tenåring på den tiden når hun faktisk var tenåring? 

Endret av Othelia08
  • Liker 4
  • Nyttig 17
Skrevet

Har ikke fulgt med så mye. Men tror IR ødelegger for seg selv nå. Sitter igjen med et inntrykk som ikke er så bra. 

• Liker 5
  • Nyttig 19
Skrevet
Othelia08 skrev (14 minutter siden):

«Hvordan er man tenåring når man er ansatt hos VG?» 

what? 😂 så hvis hun jobba i vg så kunne hun ikke vært tenåring på den tiden når hun faktisk var tenåring? 

Forfalsket fødselsattest 🤭 håper noen spør IR om det.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor mange selskap er det som selger Nude produkter?

Idag fortalte hun at samarbeidspartnerne støtter henne:sjokk:

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Check50 skrev (37 minutter siden):

Jeg vet godt hvordan man bruker Bbreg. Mitt poeng var at jeg synes TV 2 løste dårlig både journalistisk og TV- messig «besøket» i postkasseselskapet utenfor Dubai. 
Duftlysdelen fikk vi derimot bra svar på. 

Ok, spesielt å trekke frem eksemplet med Brønnøysundregisteret hvis det ikke var noe poeng med det, men greit. 

Jeg er til dels uenig i det å vise og besøke postkasseselskapet. Ja, de kunne godt sagt mer om fordelene ved å etablere selskapet der, og utbrodert skattefordelene og mangel på transparens, men all den tid de faktisk ikke får noe innsyn (som er en del av grunnen til etableringen der nede), så er det også vanskelig å utdype og si noe konkret. Det er dessuten legitimt å etablere virksomhet der, så uten noen konkrete funn, er det ikke mye å spinne på.

Men det har likevel en funksjon og verdi å vise dette bedriftssenteret (postkasseselskapet) mitt i økenen. Bare det å vise og omtale dette viser at det er sterk kontrast mellom det profesjonelle maskineriet med skatteoptimalisering, forbrukerfiendlighet og sterk sekretesse på den ene siden og det venninnebildet IR ønsker å ramme bedriften inn i på den andre. 

Endret av Stjertmeis
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Wanda_2025 skrev (32 minutter siden):

Hva slags forbindelse har Reme til Erland Bakke? 

Begge to har vært i influenserbransjen i flere år. Bakke gikk ut av bransjen når han i høyesterett  ble dømt for falsk forklaring og dokumentforfalskning. Den saken dreide seg for øvrig om influensere og media den også. Det startet faktisk med at det var Bakke som gikk til sak, men som selv ble dømt. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
agent skrev (7 minutter siden):

Hvor mange selskap er det som selger Nude produkter?

Idag fortalte hun at samarbeidspartnerne støtter henne:sjokk:

De kan ikke si noe annet utad. De applauderer nok ikke Snap-tiradene akkurat... Det handler om å beskytte investeringene sine på kort sikt tenker jeg. Raad har aksjemajoritet.

• Liker 3
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...