Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Wanda_2025 skrev (43 minutter siden):

Ingeborg Heldal sier det så flott. 

Influensere har brukt mange år på å argumentere for at de må tas på alvor som gründere, merkevarebyggere og næringslivsaktører. Det er jeg helt enig i, mange av dem har millioninntekter på yrket sitt. Men da må de også tåle det som følger med. Omsetning, selskaper, produkter og forretningsmetoder skal granskes og kritiske spørsmål kan og bør stilles, også når spørsmålene oppleves urettferdige for den som får dem.

https://www.kk.no/meninger/saksok-den-sugga/85163916

Tenk den totale mangel på dømmekraft!!! 
I tillegg til «alt det andre» I har gjort/sagt, så syntes hun det var en god ide å legge ut screenshot av den meldingen.🤯🤯 (Hun som sendte den og skrev den, også total mangelen oppførsel og dømmekraft). 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
skeiv-ostepop skrev (1 time siden):

IMG_1945.thumb.jpeg.c2b955507512e9621c29a5d8d274155a.jpeg

Jeg synes det er litt skremmende å se noen med så mye makt tar så lett på sannheten. Det er liksom så flyktig.

For Isabel har vært styreleder. Men ikke i Ivorie Studio Llc NUF. Men hun har vært det i Ivorie AS som hadde nettbutikken tidligere.

Men det var sikkert bare en uviktig detalj. Samme som at hun signerte som styreleder. Details.

Selv om IR ikke har vært styreleder eller daglig leder i Ivorie Studio Llc NUF (det norske selskapet), satt ho i styret som styremedlem, og hadde formelt sett større makt enn styreleder og daglig leder.

Synnøve Paus Hedberg hadde nemlig ikke signaturrett alene, men måtte signere sammen med enten IR eller Reme. Videre er de Isabel Raad som har signert regnskapet for 2024.

Skjerdumper fra hhv. foretaksregisteret og årsregnskapet for Ivorie Studio Llc NUF for 2024:

Screenshot_20260916_190041_Chrome.thumb.jpg.6de773aa7431f43310f176f4a11a0a3c.jpg

Screenshot_20260916_185650_Chrome.thumb.jpg.3893ab149b158d6185a8d1633ef38114.jpg

Endret av Stjertmeis
  • Nyttig 10
Skrevet
Stjertmeis skrev (4 minutter siden):

Selv om IR ikke har vært styreleder eller daglig leder i Ivorie Studio Llc NUF (det norske selskapet), satt ho i styret som styremedlem, og hadde formelt sett større makt enn styreleder og daglig leder.

Synnøve Paus Hedberg hadde nemlig ikke signaturrett alene, men måtte signere sammen med enten IR eller Reme. Videre er de Isabel Raad som har signert regnskapet for 2024.

Skjerdumper fra hhv. foretaksregisteret og årsregnskapet for Ivorie Studio Llc NUF for 2024:

Screenshot_20260916_190041_Chrome.thumb.jpg.6de773aa7431f43310f176f4a11a0a3c.jpg

Screenshot_20260916_185650_Chrome.thumb.jpg.3893ab149b158d6185a8d1633ef38114.jpg

Så nå har hun bare vært «reklame-dame»?:hoho:  Hun har jo sagt det på gøy mange ganger, men nå ser jeg faktisk den komme i fullt alvor snart. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Zenhouse skrev (3 minutter siden):

Så nå har hun bare vært «reklame-dame»?:hoho:  Hun har jo sagt det på gøy mange ganger, men nå ser jeg faktisk den komme i fullt alvor snart. 

Bkelager, jeg er usikker på om jeg forstår hva du mener? For dette tilbakeviser jo at ho bare er en uskyldig "reklamedame", som er det ho nå forsøker å reudsere rollen sin til. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Stjertmeis skrev (11 minutter siden):

Jeg bare lurer på hvordan du tenker at hun hadde formelt større makt enn daglig leder og styreleder?

Hele styret er nødt til å signere et årsregnskap så hun har ikke signert dette alene. 

• Nyttig 6
Skrevet
Zenhouse skrev (2 minutter siden):

Regnskapsbyrået anerkjenner henne også som rette vedkommende til å signere, siden de sender det til henne og ikke daglig leder/styreleder (Synnøve). Det er vel den berømte Geir det, som jobber i Relevant Regnskap. Det er vel her denne påstanden om «jeg vet ikke hva jeg har signert på» kommer inn.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Minnus skrev (1 time siden):

Tenkte på før det, det som de ikke vil vise dokumentasjon på.

De viste jo denne donasjonen i dokumentaren.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Zenhouse skrev (14 minutter siden):

Så nå har hun bare vært «reklame-dame»?:hoho:  Hun har jo sagt det på gøy mange ganger, men nå ser jeg faktisk den komme i fullt 

Stjertmeis skrev (22 minutter siden):

Dele dette I den gamle sql gruppa og sjekk reaksjonene 😆

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
SagaH skrev (14 minutter siden):

Jeg bare lurer på hvordan du tenker at hun hadde formelt større makt enn daglig leder og styreleder?

Hele styret er nødt til å signere et årsregnskap så hun har ikke signert dette alene. 

At IR har signert regnskapet var mest for å blottlegge løgnen til IR om at ho ikke har noe med økonomien og regnskapet å gjøre. I går hevdet ho at ho knapt har innsyn. Det burde jeg tydeliggjort. 

Når det kommer til signaturretten så er altså regnskap kun en side  av det. Signaturretten gir fullmakt til å opptre, signere og binde selskapet i alle sammenhenger.  IR hevder altså at ho ikke har hatt noe med det norske selskapet å gjøre, men dette viser jo at Synnøve som daglig leder og styremeder ikke har hatt fullmakt til å binde selskapet, uten at enten IR eller Reme signerer sammen med ho. Dermed faller også den påstanden.

Endret av Stjertmeis
  • Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
DivaBit skrev (9 minutter siden):

Regnskapsbyrået anerkjenner henne også som rette vedkommende til å signere, siden de sender det til henne og ikke daglig leder/styreleder (Synnøve). Det er vel den berømte Geir det, som jobber i Relevant Regnskap. Det er vel her denne påstanden om «jeg vet ikke hva jeg har signert på» kommer inn.

Hele styret må signere et årsregnskap. Ingen av dem kan gjøre det alene, så det er ikke opp til regnskapsfører å avgjøre det. Geir jobber heller ikke i relevant regnskap. Han fører regnskap for Isabel Raad as og ikke NUF ☺️☺️ Bare for å ikke blande Geir inn i Ivorie kaoset ☺️

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Stjertmeis skrev (1 minutt siden):

At IR har signert regnskapet var mest for å blottlegge løgnen til IR om at ho ikke har noe med økonomien og regnskapet å gjøre. Det burde jeg tydeliggjort. 

Når det kommer til signaturretten så er altså regnskap kun en side  av det. Signaturretten gir fullmakt til å opptre, signere og binde selskapet i alle sammenhenger. 

Ah, jeg forstod det slik at du mente hun signerte regnskapet alene. Da er det oppklart. 
Når det gjelder signaturretten i NUF et så har I liten makt her i forhold til Synnøve. Jeg skjønner ikke at IR har gått med på en så dårlig løsning. 

• Nyttig 2
Skrevet
Stjertmeis skrev (2 minutter siden):

At IR har signert regnskapet var mest for å blottlegge løgnen til IR om at ho ikke har noe med økonomien og regnskapet å gjøre. Det burde jeg tydeliggjort. 

Når det kommer til signaturretten så er altså regnskap kun en side  av det. Signaturretten gir fullmakt til å opptre, signere og binde selskapet i alle sammenhenger. 

Men er dette den eneste audit trailen, eller har du funnet flere? Spør siden jeg har vært vant til at alle som skal signere står på samme liste så det er oversiktlig hvem som skal signere, hvem som har lest og hvem som har signert.

SagaH skrev (2 minutter siden):

Hele styret må signere et årsregnskap. Ingen av dem kan gjøre det alene, så det er ikke opp til regnskapsfører å avgjøre det. Geir jobber heller ikke i relevant regnskap. Han fører regnskap for Isabel Raad as og ikke NUF ☺️☺️ Bare for å ikke blande Geir inn i Ivorie kaoset ☺️

Det burde vel ha kommet frem flere navn på den audit trailen, men se spørsmålet til vedkommende som tok den ut. Uansett så står poenget til vedkommende seg, hun kan ikke nekte for å ikke ha hatt innsikt i økonomien.  Slik mange har hevdet at hun faktisk må ha hatt.

• Nyttig 4
Skrevet
Minnus skrev (1 time siden):

Tenkte på før det, det som de ikke vil vise dokumentasjon på.

Ja ETTER at TV2 hadde tatt tak i saken, og ingenting overført året før

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
SagaH skrev (19 minutter siden):

Ah, jeg forstod det slik at du mente hun signerte regnskapet alene. Da er det oppklart. 
Når det gjelder signaturretten i NUF et så har I liten makt her i forhold til Synnøve. Jeg skjønner ikke at IR har gått med på en så dårlig løsning. 

Nei. Daglig leder har kompetanse til å utøve daglig ledelse, men daglig leder er underordnet styret og generalforsamlingen. Styret har den alminnelige kompetansen til å forvalte selskapet, og styret har også instruksjonsmundighet og omgjøringsrett overfor daglig leder og dennes beslutninger. Daglig leder er altå underordnet styret. 

I praksis vil jo mye av den ordinære driften falle under daglig leder, men i styret har altså vidtrekkende større ansvar og kompentanse og kan overprøve og avsette daglig leder. 

Merk at daglig leder ikke gis særskilt signaturrett, og som styreleder har ikke Synnøve anledning til å handle selvstendig. 

Hva ho har gjort, vet jeg ikke. Jeg tar uansett aldri en (illsint) influensers ord for noe. 

(Edit: bare så det er klart, jeg frifinner ikke Synnøve eller Reme for noe, de står sikkert med dritt opp til anklene og vel så det hele gjengen).

Endret av Stjertmeis
Tillegg
  • Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
DivaBit skrev (9 minutter siden):

Men er dette den eneste audit trailen, eller har du funnet flere? Spør siden jeg har vært vant til at alle som skal signere står på samme liste så det er oversiktlig hvem som skal signere, hvem som har lest og hvem som har signert.

Det burde vel ha kommet frem flere navn på den audit trailen, men se spørsmålet til vedkommende som tok den ut. Uansett så står poenget til vedkommende seg, hun kan ikke nekte for å ikke ha hatt innsikt i økonomien.  Slik mange har hevdet at hun faktisk må ha hatt.

Beklager. Jeg trodde skjermdumpen jeg la ved viste hele, men den var visst bare av siste side. Her er alle signaturene. Alle har jo seff singert, uten at det er av betydning for å avkle IRs løgn: 

Screenshot_20260916_194911_MobiOffice.thumb.jpg.b312c7e5ddf3dd584479de79507f5910.jpg

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Så litt nå på Isabel sin snap. 
Virker som om hun har mistet det helt.  Hun går jo personlig på denne journalisten med et angrep som er mye verre enn de hun har hengt ut tidligere på snap som var «haters». Hun er jo mye verre  enn den mest kjente T hateren hennes. 
Er jo personforfølgelse hun driver med nå, og hun drar med seg  resten av rape gale RS sekten. 
Helt ærlig, så er ikke dette, i mine øyne, normal oppførsel av et menneske. Hun virker helt manisk og veldig høyt oppe nå. Kommentar etter kommentar etter kommentar fra sekt medlemmene som også hisser seg mer og mer opp jo mer Isabel fyrer. 

Helt ærlig, så er det litt skummelt å se på slik det er nå. Det er gått altfor langt fra Isabel sin side. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 28
Skrevet (endret)
Stjertmeis skrev (3 minutter siden):

Beklager. Jeg trodde skjermdumpen jeg la ved viste hele, men den var visst bare av siste side. Her er alle signaturene. Alle har jo seff singert, uten at det er av betydning for å avkle IRs løgn: 

Screenshot_20260916_194911_MobiOffice.thumb.jpg.b312c7e5ddf3dd584479de79507f5910.jpg

Takk. Ingenting å beklage, og jeg kunne ha spurt innledningsvis. Det viktigste var å få det avklart.

Og ja, selvsagt så står poenget med hele innlegget ditt - hun har hatt alle muligheter til å ha god oversikt.

Endret av DivaBit
  • Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
agent skrev (1 time siden):

Hvor mange selskap er det som selger Nude produkter?

Idag fortalte hun at samarbeidspartnerne støtter henne:sjokk:

Den rabiate oppførselen selger så det suser nå, men jeg vil jo tro at Bjørling tenker mer langsiktig, og ser at dette vil skade merkevaren Nude på sikt. De må kreve at Raad overlater all fremtidig kommunikasjon av denne typen til et profesjonelt PR-byrå. 

Her er oversikten over hvem som selger produktene:

Nude Beauty Offisielle Nettbutikk: Merkevarens egne hovedkanal for direktesalg til forbruker, som driftes i samarbeid med det nyetablerte Bxr AS. Det er antagelig her de lojale følgerne vil legge penger, og Raad eier 51%

Lyko: En av de aller største forhandlerne for merket både i Norge, Sverige og Danmark. De har satset tungt på serien og selger alt fra parfymer og sminke til gavesett og merkevarens populære julekalendere. 

Vita: Den største fysiske kosmetikkjeden i Norge. De har Nude Beauty plassert sentralt i sine fysiske butikker over hele landet, i tillegg til i sin egen nettbutikk. 

H&M Beauty: Kles- og skjønnhetsgiganten har også tatt inn Isabel Raads produkter som en del av sitt faste merkevareutvalg på nett

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Her var det litt å hente seg inn igjen på! Skal si dere diskuterer damer 😅

Og før noen spør: Ja, jeg har laget ny bruker. Etter 14 år og 15.000 innlegg følte jeg for å starte med blanke ark. Jeg er like ubrukelig som jeg alltid har vært 😄

Hilsen Sirah

• Liker 2
  • Hjerte 9
  • Nyttig 4
Skrevet
Stjertmeis skrev (6 minutter siden):

Nei. Daglig leder har kompetanse til å utøve daglig ledelse, men daglig leder er underordnet styret og generalforsamlingen. Styret har den alminnelige kompetansen til å forvalte selskapet, og styret har også instruksjonsmundighet og omgjøringsrett overfor daglig leder og dennes beslutninger. Daglig leder er altå underordnet styret. 

I praksis vil jo mye av den ordinære driften falle under daglig leder, men i styret har altså vidtrekkende større ansvar og kompentanse og kan overprøve og avsette daglig leder. 

Merk at daglig leder ikke gis særskilt signaturrett, og som styreleder har ikke Synnøve anledning til å handle selvstendig.

Hva ho har gjort, vet jeg ikke. Jeg tar uansett aldri en (illsint) influensers ord for noe. 

Da er vi enige. Mulig jeg leser med noe trøtte øyne, men jeg tolket det du skrev først som at IR hadde betydelig mye mer makt enn de to andre ☺️ 
Jeg kan ikke si at jeg har satt meg så veldig inn i stormen som har pågått i dag. Eneste formeningen jeg har gjort meg er at dokumentaren var skuffende (hadde forventet mer), og at IR hadde nok tjent mest på å sitte rolig i båten etter dokumentaren. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...