Katten til Mozart Skrevet 6 timer siden #42301 Skrevet 6 timer siden Jeg synes det er håreisende at så mange sluker rått det Isabel legger ut. Det er også sykt hvordan hun bruker påvirkningskrafta si ut til følgerne sine. De tweetene til journalisten er 14(!) år gamle, og hun var ung. Vi alle har vel vært ung og dum, men så vokser man opp og endrer tankegang, forstår konsekvenser, plukker med seg bedre verdier og man modnes. Kjenner jeg blir så oppgitt, tror Isabel hun kommer godt ut av dette?! Dama er over 30 år gammel, men oppfører seg som en fornærma ungdomsskoleelev. Mobbing vil jeg faktisk kalle det. Temaet er jo lovbrudd gjort av Raad og hennes selskap, og hvordan hun er som påvirker. Hun går jo rett til personangrep og drar opp gammelt grums som ikke har noe betydning eller sammenheng med hennes lovbrudd eller dokumentaren å gjøre. Kjenner jeg blir sur og irritert😅 3 21
skeiv-ostepop Skrevet 6 timer siden #42302 Skrevet 6 timer siden Det interessante i dag når hun våkner opp er om hun har noen voksne rundt seg som forteller henne hvor bedritent hun nå oppfører seg eller om hun har eliminert alle allerede. Og ikke minst om det finnes influenserkollegaer som fortsatt støtter Isabel i mobbingen og hetsingen hennes og fanklubben hennes i går. For om det gjør det så fortjener de alle å miste følgere og få tøffe spørsmål fra journalister, følgere, venner og familie. For denne oppførselen kan ikke godtas fra noen som skal være forbilder, utnytter tydeligvis stor tillit og påvirker så mange andre. Spesielt unge. Vi bør som samfunn vise kollektivt at dette ikke er greit. 15
Isild Skrevet 5 timer siden #42303 Skrevet 5 timer siden Othelia08 skrev (11 timer siden): Se for deg at Rema 1000 blir avslørt og får kritikk for å ha solgt et uetisk produsert produkt, fullt av giftstoffer. Se så for deg at Reitan, i stedet for å svare direkte på kritikken med en gang, graver frem drit om de som har undersøkt hvordan de holder på, og poster det til nesten 400.000 følgere som de vet kommer til å sverme til denne personen og spy eder og galle. Hvor sinnssykt uprofesjonelt og barnslig er ikke det opplegget her? Voksne, profesjonelle mennesker med respekt for yrket sitt og bedriften sin holder ikke på sånn her. Det er helt sjukt. Hvis det eneste kortet Isabel har å spille er det greiene hun driver med nå, sier det mer enn nok Det er så lavt nivå av henne at det er en skam. Hun avslører iallefall at hun IKKE er hverken profesjonell eller "businesswoman". Dette er rølpete og veldig fjortiss. Og denne sekten hun har dannet kommer nok til å skade mer enn den hjelper på sikt. 4 13
Stjertmeis Skrevet 5 timer siden #42304 Skrevet 5 timer siden skeiv-ostepop skrev (14 minutter siden): Det interessante i dag når hun våkner opp er om hun har noen voksne rundt seg som forteller henne hvor bedritent hun nå oppfører seg eller om hun har eliminert alle allerede. Og ikke minst om det finnes influenserkollegaer som fortsatt støtter Isabel i mobbingen og hetsingen hennes og fanklubben hennes i går. For om det gjør det så fortjener de alle å miste følgere og få tøffe spørsmål fra journalister, følgere, venner og familie. For denne oppførselen kan ikke godtas fra noen som skal være forbilder, utnytter tydeligvis stor tillit og påvirker så mange andre. Spesielt unge. Vi bør som samfunn vise kollektivt at dette ikke er greit. Ja, det IR gjorde over flere timer i går var et direkte angrep på fri journalistikk. Her kan ikke TV2 eller andre mediehus tillate seg å sitte stille, fordi det kan gi influensere inntrykk av at denne fremferden faktisk kan stilne mediene. Jeg tenker derfor at TV2 og andre mediehus som tilsvar på dette bør sette et større kobbel av gravejournalister til å se nærmere på bransjen, og grave LANGT dypere og langt bredere enn de gjør i denne dokumentarserien. Her gir jo egentlig IR dem en gavepakke til hvordan influensere jobber mot kritikk. Det er sjelden det er så out in the open som den langdryge seansen i går. 8 13
Heike72 Skrevet 5 timer siden #42305 Skrevet 5 timer siden Katten til Mozart skrev (36 minutter siden): Jeg synes det er håreisende at så mange sluker rått det Isabel legger ut. Det er også sykt hvordan hun bruker påvirkningskrafta si ut til følgerne sine. De tweetene til journalisten er 14(!) år gamle, og hun var ung. Vi alle har vel vært ung og dum, men så vokser man opp og endrer tankegang, forstår konsekvenser, plukker med seg bedre verdier og man modnes. Kjenner jeg blir så oppgitt, tror Isabel hun kommer godt ut av dette?! Dama er over 30 år gammel, men oppfører seg som en fornærma ungdomsskoleelev. Mobbing vil jeg faktisk kalle det. Temaet er jo lovbrudd gjort av Raad og hennes selskap, og hvordan hun er som påvirker. Hun går jo rett til personangrep og drar opp gammelt grums som ikke har noe betydning eller sammenheng med hennes lovbrudd eller dokumentaren å gjøre. Kjenner jeg blir sur og irritert😅 Jeg er så enig med deg. Dette hun gjorde i går er å synke så ned på fjortisnivå. Hun prøver å dra en journalist ned i søla med 14-15 år gamle kommentarer fra some. Det framstår så desperat. Gå til personangrep på en journalist som sammen med andre og et stort TV-selskap har produsert en episode. What?… Og hun skal være forbilde som også har stor makt i sine kanaler. Dette vitner om en umoden, lite voksen person som ikke burde drive business i det hele tatt. Nå må folk våkne. På tide å ta avstand fra slike manipulerende narsissistiske mennesker som ikke takler motgang og berettiget kritikk. 4 11
Isild Skrevet 5 timer siden #42306 Skrevet 5 timer siden Katten til Mozart skrev (42 minutter siden): Jeg synes det er håreisende at så mange sluker rått det Isabel legger ut. Det er også sykt hvordan hun bruker påvirkningskrafta si ut til følgerne sine. De tweetene til journalisten er 14(!) år gamle, og hun var ung. Vi alle har vel vært ung og dum, men så vokser man opp og endrer tankegang, forstår konsekvenser, plukker med seg bedre verdier og man modnes. Kjenner jeg blir så oppgitt, tror Isabel hun kommer godt ut av dette?! Dama er over 30 år gammel, men oppfører seg som en fornærma ungdomsskoleelev. Mobbing vil jeg faktisk kalle det. Temaet er jo lovbrudd gjort av Raad og hennes selskap, og hvordan hun er som påvirker. Hun går jo rett til personangrep og drar opp gammelt grums som ikke har noe betydning eller sammenheng med hennes lovbrudd eller dokumentaren å gjøre. Kjenner jeg blir sur og irritert😅 Veldig useriøst av henne. Nå hadde IR hatt muligheten til å svare for seg og forsvare seg på en ordentlig og profesjonell måte. Hun har fortalt i lang lang tid på snap at det kommer en dag da hun kan fortelle alt - nå kan hun jo det. Nå kan hun dokumentere at hun er lurt og at hun er helt uskyldig i alt dette som har skjedd og pågår ang driften av Ivorie - for det er jo det hun mener. 4 6
Heike72 Skrevet 5 timer siden #42307 Skrevet 5 timer siden Hun vet nok også at det hun deler om denne journalisten egentlig ikke holder mål når hun må skjule årstallene. Det er fra 2011 liksom 🙈 3 5
Heike72 Skrevet 5 timer siden #42308 Skrevet 5 timer siden Bra innlegg av Troy her: https://www.instagram.com/p/DdVieDeDHCc/?img_index=10&stkn=NDNldHF4Mjd4N3U0 1 8
Heike72 Skrevet 5 timer siden #42309 Skrevet 5 timer siden Hva med måten du opptrer på Isabel? Du reposter tweets fra 2011 for å henge ut en journalist, mens du selv reposter kommentarer fra følgerne dine som ikke er så veldig mye bedre, og det nå i 2026 når du selv er 32 år. 5 1 10
skeiv-ostepop Skrevet 5 timer siden #42310 Skrevet 5 timer siden Heike72 skrev (5 minutter siden): Bra innlegg av Troy her: https://www.instagram.com/p/DdVieDeDHCc/?img_index=10&stkn=NDNldHF4Mjd4N3U0 Veldig bra post av Henrik. Jeg synes og @Stjertmeis setter ord på noe viktig - fri journalistikk. 3 2 11
Doris Becker Skrevet 5 timer siden #42311 Skrevet 5 timer siden (endret) Det er fullt forståelig at folk reagerer på de ubehagelige Tweetsene som TV 2-journalist Line Haus skrev som 16-åring i 2011. Slike uttalelser fortjener legitim kritikk. Men det Isabel Raad AS gjør nå handler ikke om saklig debatt, det er en farlig demonstrasjon av målrettet maktmisbruk i sosiale medier, og en massiv avsporing fra sakens egentlige kjerne. For hva er det egentlig vi snakker om her? Som Henrik Troy påpeker, er det dypt urovekkende at det reageres hardere på 15 år gamle tweets, skrevet av et barn, enn på de faktiske avsløringene i TV 2-dokumentaren. Dokumentaren avdekker blant annet løgner om å donere penger til veldedighet. Her bør vi også klargjøre det juridiske alvoret. Å bruke løfter om veldedighet som et salgsargument for å lokke til seg kunder, uten å følge det opp, rammes direkte av lovverket. Juridisk sett faller dette inn under markedsføringslovens forbud mot villedende handelspraksis. Det er ulovlig å gi uriktige opplysninger som påvirker forbrukernes kjøpsadferd. Når en kommersiell aktør bruker veldedighet som et rent pr-verktøy for egen økonomisk vinning, er det et alvorlig lovbrudd på forbrukerrettighetene, og det er denne økonomiske uredeligheten i millionklassen saken egentlig handler om. Isabel Raad er ikke bare en privatperson med en mobiltelefon,hun er en profesjonell bedrift og et million-AS. Likevel velger hun å bruke sin enorme følgerskare emosjonelt, nærmest som en lynsjemobb. Ved å dele skjermdumper der journalisten kalles «sugge», og ved å oppfordre hundretusenvis av lojale følgere til å registrere og lage lister over kritikere, flytter hun grensene for hva som er akseptabel oppførsel i det offentlige rom. Dette er en kynisk avsporings- og hetskampanje. Den er designet for å piske opp følelser og flytte søkelyset bort fra de potensielt straffbare forholdene rundt egen forretningsvirksomhet. For en profesjonell aktør og næringsdrivende er denne oppførselen helt uakseptabel. Ingen ordinær bedriftsleder kunne ha mobilisert en digital mobb til personangrep mot en kritisk journalist for å dekke over egne lovbrudd, uten at det fikk umiddelbare, alvorlige konsekvenser for selskapet. Her har Isabel Raads samarbeidspartnere og annonsører et tungt, etisk ansvar. Bedrifter som knytter sine merkevarer til Raads virksomhet, må nå stille seg spørsmålet om de kan identifisere seg med denne typen kynisk maktmisbruk, personforfølgelse og hvitvasking av eget omdømme. Når kommersielle aktører fortsetter å finansiere influensere som bruker følgerne sine til å kneble kritisk journalistikk og avlede oppmerksomheten fra alvorlige, straffbare avsløringer, er de med på å undergrave både pressefriheten og den saklige samfunnsdebatten. Det er på høy tid at samarbeidspartnere setter foten ned, der de krever grunnleggende profesjonalitet og lovlydighet. Endret 4 timer siden av Doris Becker 2 20
Zenhouse Skrevet 5 timer siden #42312 Skrevet 5 timer siden skeiv-ostepop skrev (52 minutter siden): Det interessante i dag når hun våkner opp er om hun har noen voksne rundt seg som forteller henne hvor bedritent hun nå oppfører seg eller om hun har eliminert alle allerede. Og ikke minst om det finnes influenserkollegaer som fortsatt støtter Isabel i mobbingen og hetsingen hennes og fanklubben hennes i går. For om det gjør det så fortjener de alle å miste følgere og få tøffe spørsmål fra journalister, følgere, venner og familie. For denne oppførselen kan ikke godtas fra noen som skal være forbilder, utnytter tydeligvis stor tillit og påvirker så mange andre. Spesielt unge. Vi bør som samfunn vise kollektivt at dette ikke er greit. I dag får hun støtte av Sophie Elise. Som ranter i vei og sammenligner seg selv med Dolly Parton. At man kan se ut som man gjør/vil og samtidig ha gode verdier. Og det er jo helt sant det. Men gode verdier er jo nettopp det disse influenserne mange ganger viser at de ikke har. Men det er en gavepakke for dem å bli kalt plastikk-dukker og bimboer. Spes SE er god på å snu den da. Som da begynner å snakke om at vi egentlig burde heie både på Isabel og Anniken, isteden for å rive dem ned. Det er så viktig da å holde fokus på hva helt konkret f.eks. Isabel gjør som er galt , Troy sitt siste innlegg et et flott eksempel på det. 4 7
Alba1235 Skrevet 5 timer siden #42313 Skrevet 5 timer siden I forhold til Line sin tweet: «å si man kan voldta jenter siden de går lettkledd er som å si det er greit å kjøre ned en neger for det er mørkt ute». Det er absolutt ikke greit å bruke N ordet. Men, det hun mener med det er vel rett og slett at man selvsagt ikke voldtar jenter for de er lettkledde. Likeså man selvsagt heller ikke kjører ned mørkhudede bare for det er mørkt ut??? Hvorfor hauses egentlig den kommentaren så voldsomt opp? 2 12
Isild Skrevet 5 timer siden #42314 Skrevet 5 timer siden Heike72 skrev (21 minutter siden): Hva med måten du opptrer på Isabel? Du reposter tweets fra 2011 for å henge ut en journalist, mens du selv reposter kommentarer fra følgerne dine som ikke er så veldig mye bedre, og det nå i 2026 når du selv er 32 år. Isabel fremstår mer og mer som ustabil nå. Det er så klart vondt å bli avslørt, men sånn som hun opptrer nå, så håper jeg hun har gode folk rundt seg altså - før det ramler helt over. Hun burde logge av før hun driter seg uopprettelig ut. Britney-vibes dette her. 2 20
skeiv-ostepop Skrevet 5 timer siden #42315 Skrevet 5 timer siden Jeg synes og Zenhouse skrev (1 minutt siden): I dag får hun støtte av Sophie Elise. Som ranter i vei og sammenligner seg selv med Dolly Parton. At man kan se ut som man gjør/vil og samtidig ha gode verdier. Og det er jo helt sant det. Men gode verdier er jo nettopp det disse influenserne mange ganger viser at de ikke har. Men det er en gavepakke for dem å bli kalt plastikk-dukker og bimboer. Spes SE er god på å snu den da. Som da begynner å snakke om at vi egentlig burde heie både på Isabel og Anniken, isteden for å rive dem ned. Det er så viktig da å holde fokus på hva helt konkret f.eks. Isabel gjør som er galt , Troy sitt siste innlegg et et flott eksempel på det. Jeg synes og ymmymummy er inne på noe vesentlig her. Forsøket på å styre media når en har valgt å være en del av det offentlige rom. I stede for å svare for seg, som det virker som om at hun har hatt alle muligheter til, så flyttes fokus nå over på privatpersonen bak journalisten. Og dette gjør influensere ganske ofte. 4 7
Snoopy82 Skrevet 4 timer siden #42316 Skrevet 4 timer siden Alba1235 skrev (9 minutter siden): I forhold til Line sin tweet: «å si man kan voldta jenter siden de går lettkledd er som å si det er greit å kjøre ned en neger for det er mørkt ute». Det er absolutt ikke greit å bruke N ordet. Men, det hun mener med det er vel rett og slett at man selvsagt ikke voldtar jenter for de er lettkledde. Likeså man selvsagt heller ikke kjører ned mørkhudede bare for det er mørkt ut??? Hvorfor hauses egentlig den kommentaren så voldsomt opp? Fordi hu skrev : "#jeglo" 2
Alba1235 Skrevet 4 timer siden #42317 Skrevet 4 timer siden Snoopy82 skrev (7 minutter siden): Fordi hu skrev : "#jeglo" Ja enig, det var unødvendig…….. 1
Alba1235 Skrevet 4 timer siden #42318 Skrevet 4 timer siden Hun var jo ABSOLUTT ikke bekymret for denne dokumentaren snakket hun om i forkant. Og nå går hun helt amok 🙈 6 5
Klokkeblomstt Skrevet 4 timer siden #42319 Skrevet 4 timer siden Lykkeliten* skrev (3 timer siden): Det lover ikke godt for Isabel! Jeg taler ikke om dokumentaren, som jeg ikke har set og ikke vil se, men om reaktionen på den. Det er meget uprofessionelt at gå efter journalisten personligt, og det er meget forkert at poste et skærmbillede og skjule datoen. Journalistens opslag er ikke gode, men de har intet at gøre med hendes job i denne sag. Det er ikke hende, der personligt har lavet denne serie, hun er en del af et team for en af Norges største tv-kanaler, og at fremhæve hende på denne måde gør ikke Isabel Raad nogen tjenester. Helt enig. Det er jo et stort team bak en dokumentarserie med undersøkende journalistikk. Det kunne ha vært hvem som helst på teamet som ble ansiktet utad. Derfor synes jeg det blir problematisk hvis man, i stedet for å forholde seg til dokumentasjonen og journalistikken, begynner å gå etter personen. Det kunne like gjerne ha vært en mann som sto i front for programmet. For meg minner det om et mønster man også ser hos Trump: Når han blir møtt med kritikk, retter han ofte fokuset mot personen som kritiserer ham, fremfor selve kritikken. 6 8
Isild Skrevet 4 timer siden #42320 Skrevet 4 timer siden Alba1235 skrev (2 minutter siden): Hun var jo ABSOLUTT ikke bekymret for denne dokumentaren snakket hun om i forkant. Og nå går hun helt amok 🙈 Veldig spesiellt. Hun har grått og vært fortvilet i så lang tid, og "gledet" seg til hun kan fortelle "alt" osv. Vel, nå har hun muligheten til å både svare, forsvare og forklare - men istedet velger hun å gå til angrep på en måte som virker helt hysterisk. Hvis hun mener at journalisten har helt feil, hvorfor tar hun ikke for seg budskapet istedet for å lete opp dritt fra ungdomsårene på personen (journalisten) Det er jo bare å dementere det som har blitt sagt dersom hun har dokumentasjon på at det ikke stemmer? Denne oppførselen bekrefter jo bare at hun er en person/forretninskvinne som ikke har kontroll på hverken seg selv eller forretningene sine. 2 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå