agent Skrevet 5 timer siden #42061 Skrevet 5 timer siden Bare en liten avsporing🫣 Aurora Gude har uttalt seg ang. mishandlingen av Gucci.👏(den💛appen) Beklager på forhånd. 2 2 5
spirå12 Skrevet 5 timer siden #42062 Skrevet 5 timer siden Lana01 skrev (8 minutter siden): Det kan være så, men budskapet om dette stemmer og hun legge frem dokumentasjon på det, så ser det ikke bra ut for Line og TV 2 Det har jo INGENTING med dokumentaren å gjøre ! 3 6
agent Skrevet 5 timer siden #42063 Skrevet 5 timer siden Aristokrat1 skrev (1 minutt siden): Men vet vi at hun ikke har gjort det ? Da må begge legge frem hele dialogen de har hatt. Siden hun Line er beryktet blant kjendisnorge så er det ikke sikkert folk gidder å strekke seg så langt for å tekke henne når de vet hvordan informasjonen blir brukt, eller ikke brukt i det hele tatt. De er ikke pliktet til å delta i en dokumentar de ikke har bedt om selv, ei heller føler at alle sider blir belyst. Det er klipp og lim og de viser det de vet vil fenge publikum. Tar de begge med en klype salt jeg. Hvorfor ikke bare stille opp. Har du stien ren, skulle ikke det være noe problem. 3 12
skeiv-ostepop Skrevet 5 timer siden #42064 Skrevet 5 timer siden Aristokrat1 skrev (2 minutter siden): Men vet vi at hun ikke har gjort det ? Da må begge legge frem hele dialogen de har hatt. Siden hun Line er beryktet blant kjendisnorge så er det ikke sikkert folk gidder å strekke seg så langt for å tekke henne når de vet hvordan informasjonen blir brukt, eller ikke brukt i det hele tatt. De er ikke pliktet til å delta i en dokumentar de ikke har bedt om selv, ei heller føler at alle sider blir belyst. Det er klipp og lim og de viser det de vet vil fenge publikum. Tar de begge med en klype salt jeg. Men Isabel kan jo bare legge ut dokumentasjon på snappen sin nå? Bare på en av påstandene sine? 4 11
Morradi123 Skrevet 5 timer siden #42065 Skrevet 5 timer siden Blåvinge skrev (5 minutter siden): Den som sverter merkevaren sin, er Isabel Raad selv. Denne graven, graver hun selv. Hun synker, og hun synker fort nå. For et shitshow av en rant 😂 Akkurat det har jeg tenkt før i dag også. Hun mener å skulle kunne redde merkevaren sin med alt dette som foregå nå, mens den i virkeligheten svekkes, nesten minutt for minutt. 4 12
Stjertmeis Skrevet 5 timer siden #42066 Skrevet 5 timer siden Lana01 skrev (9 minutter siden): Det kan være så, men budskapet om dette stemmer og hun legge frem dokumentasjon på det, så ser det ikke bra ut for Line og TV 2 Dette får ganske sikkert null og niks å si for TV2 og Lines ansettelsesforhold. Om noe, så tipper jeg TV2 og Line allerede i forkant av premieren var forberedt på at det ville komme drittpakker mot Line som person. Det er et kjent og velbrukt grep benyttet av influensere. Forskjellen er at de normalt gjør det i det mer eller mindre skjulte (som f.eks. kontakter arbeidsgivere til kritikere, trakasserer og riper opp bilene deres etc), mens det som nå utspiller seg, på badet til IR, viser for hele verden hvordan ho og andre influensere forholder seg til kritikere. For nå går ho etter en journalist, i fullt dagslys. 3 2 13
Lana01 Skrevet 5 timer siden #42067 Skrevet 5 timer siden spirå12 skrev (5 minutter siden): Det har jo INGENTING med dokumentaren å gjøre ! Om de har unnlatt å ta med dokumentasjon på det Isabel forteller, og klippet vekk tekst fra klipp der de viser Isabel snakket om de 10% , så handler det om troverdigheten til TV 2 og dokumentaren 5
Stjertmeis Skrevet 5 timer siden #42068 Skrevet 5 timer siden Sveits35 skrev (4 minutter siden): Du får i alle fall åpnet horisonten litt og tenke litt selv, i stedet for å sitte her i dette ekkokammeret Takk for latteren 😂 jeg lo faktisk både hjertelig og høyt av den kommentaren din 👌🏼😂 Men, du, jeg har faktisk sett "the full eruption" av IR, som nettopp utspilte seg på badet hennes. I likhet med @skeiv-ostepop har jeg også skjermopptak av det. For noe sier meg at dette vil bli sletta så fort ho kommer innafor toleransevinduet sitt igjen 😉 eller så snart en av hennes juridiske rådgivere klarer å komme gjennom til ho 🤭 3 4 12
Bendie Skrevet 5 timer siden #42069 Skrevet 5 timer siden (endret) Lana01 skrev (5 minutter siden): Om de har unnlatt å ta med dokumentasjon på det Isabel forteller, og klippet vekk tekst fra klipp der de viser Isabel snakket om de 10% , så handler det om troverdigheten til TV 2 og dokumentaren Om dette stemmer vil jeg tro Isabel har satt sin advokat på saken. Om de bevist utelater ting, for å gi et uriktig bilde, vil jeg tro både Line og tv 2 kan få søksmål om ærekrenkelser. Endret 5 timer siden av Bendie 7
skeiv-ostepop Skrevet 5 timer siden #42070 Skrevet 5 timer siden Ok. For å ta en liten ting. Isabel påstår i kveld ganske mye om TV2 og journalisten som lagde episoden som handlet om Isabel. TV2 og journalister er underlagt en del presseetiske retningslinjer, VVP og redaksjonell praksis. De er ikke bare fritt frem for Line eller TV2 å dikte opp ting om Isabel som ikke er sant, eller klippe til materiell/intervjuer for å feilaktig stille Isabel i et dårlig lys. Det vil være ødeleggende for karrieren til Line om hun har gjort det, og TV2 vil kunne stilles rettslig ansvarlig for det dersom det kan bevises. Det betyr ikke at det ikke skjer. Men allikevel er disse tingene på plass for å sørge for at journalister og mediehus skal ha tillit og samtidig gjøre sin viktige samfunnsoppgave. Tillit krever ansvarlighet. Har de ikke ansvarlighet mister de tillit. Fallhøyden er stor. Influensere? Tilnærmet null. De få reguleringene og etatene som skal føre tilsyn med de har ikke ressurser eller verktøy til å følge med. Det ser vi gang på gang. Influensere kan gjøre hva de vil, si hva de vil og selge hva de vil. Og etter flere titalls millioner i omsetning årlig så får kanskje en influenser ei bot på et par hundretusen og en negativ artikkel i en nettavis. Og så er det tilbake til vanlig business igjen. Bare på grunnlag av dette alene så stoler jeg vesentlig mer på det TV2 legger frem her enn løgnene Isabel lirer av seg uten risiko for konsekvens. Men la oss si at Isabel har rett. Dersom TV2 har tråkket over grenser her, kanskje gjort noe ulovlig, eller i det minste noe uetisk som journalist og redaksjon. Hvorfor tar ikke Isabel den rette veien? Det hadde kostet henne maks to tre advokattimer i dag og fått skrevet en trussel til redaksjonen i TV2 og kanskje hadde de rukket å få på plass en midlertidig forføyning så episoden tas ned mens saken behandles. Og deretter tatt det rett vei med å legge saken frem for PFU og få TV2 dømt for alt de dikter opp her? Det hadde gitt Isabel kred, troverdighet og hele dokumentaren til TV2 og Line hadde blitt sendt i skammekroken med offentlig beklagelse og en evig skamplett på historikken til Line. Hvorfor ikke gjøre det rett? Jeg tror jeg vet hvorfor. 5 1 22
Allo Skrevet 5 timer siden #42071 Skrevet 5 timer siden skeiv-ostepop skrev (7 minutter siden): Ok. For å ta en liten ting. Isabel påstår i kveld ganske mye om TV2 og journalisten som lagde episoden som handlet om Isabel. TV2 og journalister er underlagt en del presseetiske retningslinjer, VVP og redaksjonell praksis. De er ikke bare fritt frem for Line eller TV2 å dikte opp ting om Isabel som ikke er sant, eller klippe til materiell/intervjuer for å feilaktig stille Isabel i et dårlig lys. Det vil være ødeleggende for karrieren til Line om hun har gjort det, og TV2 vil kunne stilles rettslig ansvarlig for det dersom det kan bevises. Det betyr ikke at det ikke skjer. Men allikevel er disse tingene på plass for å sørge for at journalister og mediehus skal ha tillit og samtidig gjøre sin viktige samfunnsoppgave. Tillit krever ansvarlighet. Har de ikke ansvarlighet mister de tillit. Fallhøyden er stor. Influensere? Tilnærmet null. De få reguleringene og etatene som skal føre tilsyn med de har ikke ressurser eller verktøy til å følge med. Det ser vi gang på gang. Influensere kan gjøre hva de vil, si hva de vil og selge hva de vil. Og etter flere titalls millioner i omsetning årlig så får kanskje en influenser ei bot på et par hundretusen og en negativ artikkel i en nettavis. Og så er det tilbake til vanlig business igjen. Bare på grunnlag av dette alene så stoler jeg vesentlig mer på det TV2 legger frem her enn løgnene Isabel lirer av seg uten risiko for konsekvens. Men la oss si at Isabel har rett. Dersom TV2 har tråkket over grenser her, kanskje gjort noe ulovlig, eller i det minste noe uetisk som journalist og redaksjon. Hvorfor tar ikke Isabel den rette veien? Det hadde kostet henne maks to tre advokattimer i dag og fått skrevet en trussel til redaksjonen i TV2 og kanskje hadde de rukket å få på plass en midlertidig forføyning så episoden tas ned mens saken behandles. Og deretter tatt det rett vei med å legge saken frem for PFU og få TV2 dømt for alt de dikter opp her? Det hadde gitt Isabel kred, troverdighet og hele dokumentaren til TV2 og Line hadde blitt sendt i skammekroken med offentlig beklagelse og en evig skamplett på historikken til Line. Hvorfor ikke gjøre det rett? Jeg tror jeg vet hvorfor. Også burde hun selvsagt dokumentert. Det er det eneste som er troverdig, ikke Isabel alene som ranter. Kun hard facts gjelder. Det er sprøtt at hun mener at folk skal ta henne på hennes ord. Hun lever i sin egen verden. 5 1 8
agent Skrevet 5 timer siden #42073 Skrevet 5 timer siden (endret) 🪰🪰🪰 Endret 5 timer siden av agent 6 1
skeiv-ostepop Skrevet 5 timer siden #42074 Skrevet 5 timer siden agent skrev (4 minutter siden): 🪰🪰🪰 Synske evner på hun der? 9
Plexi Skrevet 5 timer siden #42075 Skrevet 5 timer siden skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden): Synske evner på hun der? Og også ute av stand til å skrive de to bokstavene e og t. 4 1
Othelia08 Skrevet 5 timer siden #42076 Skrevet 5 timer siden agent skrev (7 minutter siden): 🪰🪰🪰 Å se en voksen dame skrive «jeg håper du stoler på meg❤️» til en kjendis som ikke vet at du eksisterer er galskap på et nytt nivå. Og egentlig bare trist 5 16
skeiv-ostepop Skrevet 5 timer siden #42077 Skrevet 5 timer siden Othelia08 skrev (1 minutt siden): Å se en voksen dame skrive «jeg håper du stoler på meg❤️» til en kjendis som ikke vet at du eksisterer er galskap på et nytt nivå. Og egentlig bare trist Det er trist. Det er parasosiale bånd. Og det er kun en vei. Mange elsklinger som forguder Isabel. Men Isabel vet sannsynligvis ikke hvem de fleste er engang. 5 7
Stjertmeis Skrevet 5 timer siden #42078 Skrevet 5 timer siden (endret) IR får det til å fremstå som om disse særdeles gamle og få tweetene er fra ny tid, og at det er mange av dem. Selv om IR veit utmerket godt at dette var skrevet mens journalisten var VGS-elev for 13-14 år sida. Hvis ho var ansatt, så var det i beste fall som praktikant av noe slag. Ho var jo ikke tørr bak øra. Skjermdumper fra IR sin snapstory i kveld: Hvem som helst kan sjekke journalisten sin linkedin, og se når ho gikk på VGS og hvilke jobber ho har hatt når. Dette er bedragersk av IR. Men man kan kanskje vente bedre av en bedrager? Endret 5 timer siden av Stjertmeis 3 12
Damen86 Skrevet 5 timer siden #42079 Skrevet 5 timer siden skeiv-ostepop skrev (5 timer siden): Det er normal grunnleggende debattkultur å kunne dokumentere påstander. Er også normalt for voksne oppegående mennesker å søke dokumentasjon på påstander selv, og holde seg oppdatert på informasjon man vil debattere om 😉 1
skeiv-ostepop Skrevet 5 timer siden #42080 Skrevet 5 timer siden Damen86 skrev (3 minutter siden): Er også normalt for voksne oppegående mennesker å søke dokumentasjon på påstander selv, og holde seg oppdatert på informasjon man vil debattere om 😉 Nei det er det faktisk ikke. Det er ikke min jobb å finne kilder på dine påstander. 8 1 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå