Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er egentlig et helt annet tema enn business, men jeg synes likevel det er litt bekymringsfullt.

Jack var på treningssenteret i dag, og det virker tydeligvis som om Isabel ikke helt takler det.

Hun foreslo nettopp at hun skulle bli med ham på trening. Jack virker ikke akkurat kjempebegeistret og sier at han står opp tidlig for å dra dit. Men siden kameraet er på, virker det som om han bare sier det hun vil høre.

De er jo sammen 24/7, siden ingen av dem har en jobb som krever at de faktisk må ut av huset. De kan begge jobbe hjemmefra. Så han får jo knapt noe tid for seg selv. Og nå skal hun også være med på trening, som kanskje er den ene lille tingen han har for seg selv.

Jeg synes det virker ganske usunt.

Hun må passe på at hun ikke ender opp som en flått som bare sitter fast på ham og skal være med overalt. Man må da kunne gi partneren sin litt space og ha noen ting som bare er ens egne. Spesielt når man allerede er sammen 24/7 og ikke har så mye omgang med andre mennesker. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sveits35 skrev (15 minutter siden):

Vet du hvilke roller hun skulle dekke i Ivorie? Hva hun betalte andre til å gjøre? 

Man kan ikke kjøpe seg ut av et ansvar som f.eks. styreleder. Det er det hun har signert som, ifølge dokumentaren. Om du f.eks. har ansatte som lager og sender ut innkallingen til styremøte for deg så er du fortsatt den som har alt det ansvar som følger den rollen.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Sveits35 skrev (49 minutter siden):

Sebastian Solberg har masse om dokumentaren på Snap 😀 Og han henviser der også til en influenser som heter yummimummy. Mange her inne vil ELSKE henne, ikke umulig hun faktisk er mye her i tråden selv ♥️

Tar du han seriøst?

Han trenger click

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg sitter helt stille i denne litt ustødige robåten vi alle tydeligvis er samlet i, og ser på det hele med en stadig større grad av undring.

Jeg har gått fra å være oppriktig imponert over det IR fikk til, og ikke minst hennes den gang upolerte og herlige ærlighet, til å ha mistet respekten helt.

Jeg jobber selv med regler og etterlevelse og har en høy stilling i en bransje jeg ikke har den formelle skolegangen til. Alt er selvlært, og jeg har jobbet ræva av meg for å komme dit. Jeg har kun generell studiekompetanse, men har likevel hatt flere lederstillinger, lest meg opp, søkt kunnskap og lært av mennesker som kan mer enn meg.

Det er nettopp derfor jeg har så vanskelig for å forstå "jeg visste ikke" og "jeg forstod ikke". Når man befinner seg så høyt oppe i en virksomhet, som eier, leder, ansatt med betydelig ansvar eller styreleder, mener jeg at man ikke lenger kan lene seg på slike forklaringer. Jo høyere opp man sitter, desto større er ansvaret for å vite. Og vet man ikke, har man et ansvar for å finne ut. Å prøve, feile og gjøre feil er selvfølgelig både menneskelig, normalt og forventet. Det er ikke feilene i seg selv jeg reagerer på. Det er måten man håndterer dem på når det begynner å brenne.

For meg går grensen når man forsøker å redde eget skinn ved å kaste andre under bussen, bruke emosjonelle virkemidler eller komme med hentydninger som man senere trekker tilbake. Da beveger man seg fra å håndtere en vanskelig situasjon til å forsøke å kontrollere fortellingen om den. Og når man har seilt så nær solen, bør man vite at man kan bli brent.

Jeg tipper IR kommer seg helskinnet på beina etter dette også. Det har hun sannsynligvis både evnen og erfaringen til, men jeg tror ripene i lakken blir vanskeligere å polere bort denne gangen. De trenger ikke synes så godt nå, men over tid kan de begynne å ruste.

Det jeg også synes er interessant, er hvor emosjonelt investert mange har blitt i dette. Såpass at man tilsynelatende ikke lenger klarer å skille mellom personen og saken. Man må ikke like IR for å kunne mene at enkelte poenger hun har kommet med er gode. Og man trenger heller ikke mislike henne for å kunne kritisere måten ting er blitt håndtert på. Det burde faktisk være fullt mulig å holde to tanker i hodet samtidig.

Når diskusjonen i stedet hele tiden dras over på andre forhold, personer eller irrelevante momenter, blir resultatet bare at selve saken forsvinner. Og det er synd, for det finnes gode og velformulerte argumenter på begge "sider".

Dessverre drukner disse når behovet for å forsvare eller angripe en person blir viktigere enn å diskutere det som faktisk står på bordet. Så langt er det flere her som har skikkelig gode innlegg der saken belyses uten føleri, med gode og begrunnede fakta, og det er disse jeg er her inne for å lese. Resten siler jeg ut for det blir av og til litt tåpelig. 

Endret av Heksa_i_skogen
Fikset rar formatering
  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
2 hours ago, Wanda_2025 said:

Det har vært ulike forsøk på å stilne kritikken tidligere, men det som skjer nå kommer de ikke unna. 

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/hardt-ut-mot-temu-kobling/81716824

Her sier Synnøve at «Ivorie investerer betydelig i egne designteam som tegner og utvikler alle våre produkter basert på Isabels idèer og ønsker» Altså, dette kaffeglasset er designet av Ivorie. Så kommer det en bekreftelse fra fabrikken hvor de sier «This product is specifically designed and produced FOR Ivorie».

Fabrikken sier de har designet glassene og Ivorie står fortsatt på sitt at de har designet dem. Noe oppfølgning ble umulig siden Ivorie sladdet navnet på den Kinesiske fabrikken i dialogen. Uansett fantes glassene fra før, før Ivorie begynte å «designe» dem..

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Klokkeblomstt skrev (3 minutter siden):

Dette er egentlig et helt annet tema enn business, men jeg synes likevel det er litt bekymringsfullt.

Jack var på treningssenteret i dag, og det virker tydeligvis som om Isabel ikke helt takler det.

Hun foreslo nettopp at hun skulle bli med ham på trening. Jack virker ikke akkurat kjempebegeistret og sier at han står opp tidlig for å dra dit. Men siden kameraet er på, virker det som om han bare sier det hun vil høre.

De er jo sammen 24/7, siden ingen av dem har en jobb som krever at de faktisk må ut av huset. De kan begge jobbe hjemmefra. Så han får jo knapt noe tid for seg selv. Og nå skal hun også være med på trening, som kanskje er den ene lille tingen han har for seg selv.

Jeg synes det virker ganske usunt.

Hun må passe på at hun ikke ender opp som en flått som bare sitter fast på ham og skal være med overalt. Man må da kunne gi partneren sin litt space og ha noen ting som bare er ens egne. Spesielt når man allerede er sammen 24/7 og ikke har så mye omgang med andre mennesker. 

Enig med deg! (Og siden I.R. er hennes business, er det vel ikke egentlig noe som ikke er business der).

Man trenger ikke å ha så utrolig mye kunnskap og erfaring om relasjoner for å forstå at dette blir en «highway to h*ll» for forholdet. 

Det må to voksne, uavhengige og «friske» mennesker til for å være i en sunn relasjon over tid. Det er noe som heter å være «equally yoked» og det er de ikke.

I må først jobbe med seg selv for deretter å kunne være halvparten av en hel. (Jeg har ikke sett / hørt nok fra J for å mene noe om han)  Dersom hennes «bidrag» kun er penger og kropp, (sorry, ikke slemt ment), så blir det ubalanse på alle måter. 

I er i tillegg (etter min mening) en såkalt «Anxious attacher»; 

An anxious attacher is a person with an insecure attachment style who constantly fears rejection and needs deep reassurance from their partner. [1]

Common Signs
  • Fear of abandonment: You worry your partner will leave you.
  • Constant reassurance: You need regular proof that your partner loves you.
  • Over-analyzing: You fixate on small changes in your partner's tone or texting speed.
  • Clinging behavior: You feel panicked when you do not hear back quickly. [1, 2, 3, 4]

Jeg ønsker henne alt godt, og er bekymret for henne. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Outside Viewer skrev (49 minutter siden):

Er litt i tvil om S.Solberg vil være like nøytral som Sveits…

Han er venn med I. 🥴🤔

Nå viser også Sebastian S til både Linnea Myhre og Christina Danke, som begge synes dokumentaren er svært dårlig. Kødder du med meg, sier Linnea Myhre og reagerer svært på det dårlige journalistiske arbeidet. Og Christina Danke reagere på at det er et duftlys de skal slå i bordet med.

Ikke akkurat det inntrykket det ble gitt her inne av de første, som så dokumentaren.

• Nyttig 1
Skrevet
agent skrev (16 minutter siden):

Tar du han seriøst?

Han trenger click

Jeg liker Sebastian ja 😊

Skrevet
2 hours ago, skeiv-ostepop said:

Bak betalingsmur så får ikke lest. Hva står det der som dokumentere påstandene dine?

Her er alt som står der:

Gikk fra 1,3 til 50 millioner i omsetning, men nå er selskapet konkurs.
Influencer og gründer Isabel Raad bekrefter overfor
ELLE at hun legger ned klesmerket Ivorie Studio.

Det skjer etter at selskapet har begjært seg konkurs, såkalt oppbud, ifølge en kunngjøring i Brønnøysundregistrene. Konkursen ble åpnet 26. august 2026.

Merket ble startet av Raad i 2022 og har hatt en kraftig vekst de siste årene. Ifølge Finansavisen økte omsetningen fra 1,3 millioner til nærmere 50 millioner kroner på bare to år. Målet var å doble dette i 2026.

Nå er det likevel sendt inn begjæring om oppbud. Bakgrunnen er selskapets økonomiske situasjon og uenigheter om videre drift, skriver ELLE.

– Dette er en tung og vanskelig beslutning. Ivorie har vært et prosjekt jeg har lagt ned enormt mye tid, kjærlighet og energi i. Den økonomiske situasjonen og ledelsens uenigheter gjorde det imidlertid umulig å fortsette driften på en forsvarlig måte, sier Isabel Raad til ELLE.

Hun retter samtidig en takk til alle som har støttet merket gjennom årene.

– Jeg er utrolig takknemlig for alle kundene, de ansatte, samarbeidspartnerne og menneskene som har heiet på Ivorie og vært med på reisen, sier hun.

Raad vil foreløpig ikke gå nærmere inn på hva som ligger bak nedleggelsen.

– Fordi det nå pågår rettslige prosesser, kan jeg dessverre ikke gå nærmere inn på bakgrunnen eller kommentere uenigheten på nåværende tidspunkt. Jeg håper det er forståelse for det, avslutter hun overfor ELLE.

I juni reiste Raad en snartur til Oslo fra Dubai for å feire at merket hennes Ivorie Studio for første gang skal selges permanent i en fysisk butikk.

– Det føles som en ordentlig milepæl for Ivorie. Vi har alltid drømt om å komme inn i fysisk butikk, sånn at kundene kan komme og kjenne på plaggene, teste på, kjenne på kvaliteten og bli kjent med passformene våre. Spesielt med bikini føler jeg at det er ganske viktig, sa Raad til MinMote den gang.

Oppdatering: Vi har presisert og tydeliggjort i saken at selskapet har meldt oppbud og begjært seg selv konkurs. Endringen ble utført kl. 12.45, onsdag 26. august.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AtleH skrev (5 minutter siden):

Her er alt som står der:

Det skjer etter at selskapet har begjært seg konkurs, såkalt oppbud, ifølge en kunngjøring i Brønnøysundregistrene. Konkursen ble åpnet 26. august 2026.

Merket ble startet av Raad i 2022 og har hatt en kraftig vekst de siste årene. Ifølge Finansavisen økte omsetningen fra 1,3 millioner til nærmere 50 millioner kroner på bare to år. Målet var å doble dette i 2026.

Nå er det likevel sendt inn begjæring om oppbud. Bakgrunnen er selskapets økonomiske situasjon og uenigheter om videre drift, skriver ELLE.

– Dette er en tung og vanskelig beslutning. Ivorie har vært et prosjekt jeg har lagt ned enormt mye tid, kjærlighet og energi i. Den økonomiske situasjonen og ledelsens uenigheter gjorde det imidlertid umulig å fortsette driften på en forsvarlig måte, sier Isabel Raad til ELLE.

– Jeg er utrolig takknemlig for alle kundene, de ansatte, samarbeidspartnerne og menneskene som har heiet på Ivorie og vært med på reisen, sier hun.

– Fordi det nå pågår rettslige prosesser, kan jeg dessverre ikke gå nærmere inn på bakgrunnen eller kommentere uenigheten på nåværende tidspunkt. Jeg håper det er forståelse for det, avslutter hun overfor ELLE.

I juni reiste Raad en snartur til Oslo fra Dubai for å feire at merket hennes Ivorie Studio for første gang skal selges permanent i en fysisk butikk.

– Det føles som en ordentlig milepæl for Ivorie. Vi har alltid drømt om å komme inn i fysisk butikk, sånn at kundene kan komme og kjenne på plaggene, teste på, kjenne på kvaliteten og bli kjent med passformene våre. Spesielt med bikini føler jeg at det er ganske viktig, sa Raad til MinMote den gang.

Oppdatering: Vi har presisert og tydeliggjort i saken at selskapet har meldt oppbud og begjært seg selv konkurs. Endringen ble utført kl. 12.45, onsdag 26. august.

Influensere er som en god gammeldags farse. Underholding,underholdning og underholdning

• Liker 2
Skrevet
AtleH skrev (6 minutter siden):

Her er alt som står der:

Takk. Her har ELLE gjort en dårlig jobb ja. Det er nok hentet fra intervjuet i Finansavisen og der ble det anslått til å bli 50 mill - noe som der virket å være tatt ut av luften.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Sveits35 skrev (1 time siden):

Ja, Synnøve vil få en del å svare for 

Vil ikke I også få det? Hun har jo hele tiden sagt ganske tydelig at hun har full kontroll og oversikt over bedriftene sine, hun er jo en business woman kan du skjønne. Men når noe er feil er hun plutselig bare en reklame dame.

Skrevet
AtleH skrev (8 minutter siden):

Her er alt som står der:

Hvor er dokumentasjonen for de 50 millionene? Det som er dokumentert, er at selskapet selv estimerte en omsetning på nærmere 50 millioner. Det er ikke det samme som et dokumentert regnskapstall. Likevel gjentar flere medier tallet som et faktum. Hvilken dokumentasjon bygger de på?

Når et tall som bare er et anslag fra selskapet selv, blir gjentatt i avisene som om det er et faktum, så virker det ganske lite kritisk og dårlig undersøkt.

• Nyttig 1
Skrevet
ollie1 skrev (10 minutter siden):

Vil ikke I også få det? Hun har jo hele tiden sagt ganske tydelig at hun har full kontroll og oversikt over bedriftene sine, hun er jo en business woman kan du skjønne. Men når noe er feil er hun plutselig bare en reklame dame.

Ja. Hun vil neppe havne i fengsel, økonomisk utroskap kan ende med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...