skeiv-ostepop Skrevet i går, 10:18 #41881 Skrevet i går, 10:18 Lana01 skrev (1 minutt siden): Dette er fritid. Hun representerer ikke et tv selskap , som skal gjøre et intervju. Da viser man respekt for folkene man skal møte, og opptrer profesjonelt, noe denne journalisten, ikke gjorde Det er tull. Et poserende bilde på Instagram til Isabel for flere hundre tusen følgere er jobb. Hun er influenser. Dette er jobb. 3 17
Moens Skrevet i går, 10:20 #41882 Skrevet i går, 10:20 Jeg kan ikke skjønne at de selger for så mye. Virkelig ikke! Og jeg synes det er bra at det kommer frem at de promoterer er like mye ræl som det du finner på Nille. Bare overpriset så det holder. Hun har jo ikke peiling på hva de selger og det med at de fraskriver seg alt ansvar på nettbutikken deres er jo et gigantisk rødt flagg. Etter episoden i går er jeg enda mer sikker på at det er mye snusk vi ikke vet om. Desverre er det enda mer uforståelig at folk velger å la seg inspirere av dette. Det er som folk som lar seg bedåre av pastorer som går rundt i gullringer og slangeskinn sko finansiert av menigheten sin. Gid, om folk hadde klart å tenke selv bare bittelitt! 9 6
skeiv-ostepop Skrevet i går, 10:21 #41883 Skrevet i går, 10:21 Damen86 skrev (Akkurat nå): Noen av de gjør det ja! Men uansett så finnes det så mye journalisten kunne brukt denne tiden på som har mye større innvirkning på folks liv enn noen «stakkars» influensere! Så ta de butikkene som gjør det da? Hvorfor skal ikke Isabel få kritikk for dette? Fordi andre og gjør det? Det er det dummeste argumentet jeg hører. Kan du linke til noen som gjør det forresten eller er det bare en tynn påstand tatt ut av luften? Ellers er det rart at du mener at tiden hennes er bortkastet på influensere. Bransjen håver inn millioner, om ikke milliarder, på påvirkning, salg av billige produkter, salg av giftige produkter og lureri av følgere og andre som lett lar seg påvirke. Voksne og unge. Om noe er kanskje dette det viktigste å ta tak i om vi skal tenke på helsen til kommende generasjon. 2 9
skeiv-ostepop Skrevet i går, 10:23 #41884 Skrevet i går, 10:23 Outside Viewer skrev (7 minutter siden): @SaraEmil @skeiv-ostepop @Doris Becker De siste innleggene spesielt dere har lagt ut her ang «time-line» og hva som har skjedd med de ulike «foretakene» og «lederne» / eierne, burde vært videresendt og lagt under lupen av TV2 også. Jeg, som ikke forstår noe som helst av « sånne bedriftsgreier», ble mye klokere og forstår bedre hvem/hva/ hvor/ når og hvorfor. Så takk til dere. Som så ofte ellers, gjelder det ofte å «follow the money». NB Skulle ønske dette også ble delt i fan-gruppen… Har så vanskelig å forstå at folk ikke vil vite sannheten. (Og joda; jeg skjønner også at det kan være «fabulous» å leve i La-la-land en stund) Jeg vet at noen som kan dette bedre enn meg er i kontakt med flere medier rundt dette, og inkludert TV2. Jeg tipper det kommer mer ut om ikke så lenge. 1 2 11
Lana01 Skrevet i går, 10:27 #41885 Skrevet i går, 10:27 skeiv-ostepop skrev (5 minutter siden): Det er tull. Et poserende bilde på Instagram til Isabel for flere hundre tusen følgere er jobb. Hun er influenser. Dette er jobb. Dårlig sammenligning I Dubai er klesstilen i profesjonell sammenheng for damer preget av moderne forretningsantrekk kombinert med respekt for lokal kultur. Siden Dubai er et internasjonalt forretningsknutepunkt, forventes det en høy standard (Business Formal eller Business Casual), men klærne må være anstendige og dekkende. Skuldre og knær: Skuldrene må alltid være tildekket, og skjørt eller kjoler skal minimum gå til knærne (helst over knærne når du sitter). Utringning: Unngå dype utringninger. Overdeler bør være høyhalsete eller ha en moderat halslinje. Passform: Klærne bør ikke være for tettsittende, gjennomsiktige eller utfordrende. 2
Zena33 Skrevet i går, 10:27 #41886 Skrevet i går, 10:27 (endret) skeiv-ostepop skrev (1 time siden): Har Isabel Raad / Ivorie AS donert 10% av overskuddet i 2023 (utgjør 130k) og i 2024 (utgjør 2,1 mill)? Den overføringen som ble til slutt dokumentert i dokumentaren er på 103k fra Ivorie Studio Llc NUF, og ikke Ivorie AS. Summen på 103k er under 10% av overskuddet i 2024 i Ivorie Studio Llc NUF. Det er jo bare løgn hele greia. Nå skal fans gjemme henne bak en donasjon på 1 mill fra henne privat til en skole i India - som kanskje ble overført eller kanskje ikke. Men hva med de 2,5 andre millionene? Nettopp! Og alle disse betimelige spørsmålene forsøkes druknes i Gucci-gate, «var bare et lys», kjolen til reporteren, hvem er bak profilene her, skulle vært om politikere osv. Jo mer saklige og betimelige spørsmål, desto mer usaklige avsporinger. Vi får bare leve med det, og fortsette å sette søkelyset på det saken faktisk dreier seg om. mikkel99 skrev (21 minutter siden): Nå har jeg sett denne dokumentaren, og den var ikke veldig bra. Dette duftlys greiene var bare latterlig. Det som er interessant er jo disse pengene som skulle gått til veldedighet, som ikke er gjennomført. Der skulle TV2 trykket på mye mer. En annen ting de skulle belyst er pengeoverføringene fra Norge til Dubai. Dette er jo skatteplanlegging, og burde vært sett nærmere på. Det kommer nok mer. Dette konkursboet vil ha en stor interesse, både fra media sin side og de som er kritiske til hva som har skjedd i selskapet. TV2 kunne jo ikke gjøre så mye mer rundt manglende donasjoner i denne dokumentaren. Isabel nektet å levere ut regnskapet (bevis for donasjon fra Dubai-selskapet) for Ivorie i Dubai, i tillegg til at hun ikke ville bidra til å opplyse de. Deretter slår hun selskapet konkurs, uten å ha levert regnskap for 2025 i tide. Dermed får man heller ikke sjekket om det har blitt utbetalt donasjon for NUF’et for 2024. Endret i går, 10:29 av Zena33 1 9
Damen86 Skrevet i går, 10:29 #41887 Skrevet i går, 10:29 skeiv-ostepop skrev (4 minutter siden): Så ta de butikkene som gjør det da? Hvorfor skal ikke Isabel få kritikk for dette? Fordi andre og gjør det? Det er det dummeste argumentet jeg hører. Kan du linke til noen som gjør det forresten eller er det bare en tynn påstand tatt ut av luften? Ellers er det rart at du mener at tiden hennes er bortkastet på influensere. Bransjen håver inn millioner, om ikke milliarder, på påvirkning, salg av billige produkter, salg av giftige produkter og lureri av følgere og andre som lett lar seg påvirke. Voksne og unge. Om noe er kanskje dette det viktigste å ta tak i om vi skal tenke på helsen til kommende generasjon. Jeg kan ikke ta de butikkene alene, er jo nettopp derfor dette blir for dumt! Skal man ta tak i en slik problematikk så må man gå på alle, ikke bare enkeltprosusenter og la være å nevne de andre. Du får gå å lese på innholdsdeklarasjonen på produktene i butikkene selv, også sette deg inn i ingredienser og innhold, slik som jeg har gjort. Så ser du det selv😉 jeg tror det viktigste å ta tak i om man skal tenke på oppvoksende generasjon er å gå på myndighetene våre og politikerne i dette landet som lurer oss trill rundt hver dag og ødelegger framtiden til våre barn i dette landet. Men det er kanskje ikke så nøye…for all del, konsentrer deg heller om influensere 🫣🫠 4
Grønnsaksvaffel Skrevet i går, 10:32 #41888 Skrevet i går, 10:32 Damen86 skrev (13 minutter siden): Noen av de gjør det ja! Men uansett så finnes det så mye journalisten kunne brukt denne tiden på som har mye større innvirkning på folks liv enn noen «stakkars» influensere! Hvilke lys/butikker er det? 1
Lesehest_hage Skrevet i går, 10:33 #41889 Skrevet i går, 10:33 Litt tynn dokumentar, synes jeg. Viktig, men jeg hadde forventet mer. 1 6
Lesehest_hage Skrevet i går, 10:35 #41890 Skrevet i går, 10:35 Det skulle egentlig i dokumentar-tråden.
Moens Skrevet i går, 10:35 #41891 Skrevet i går, 10:35 Lesehest_hage skrev (1 minutt siden): Litt tynn dokumentar, synes jeg. Viktig, men jeg hadde forventet mer. Kommer det ikke flere episoder da?
Damen86 Skrevet i går, 10:35 #41892 Skrevet i går, 10:35 Grønnsaksvaffel skrev (2 minutter siden): Hvilke lys/butikker er det? Stort sett alle! Les bakpå og sett deg inn i ingredienser/innhold. De eneste jeg har klart å finne i vanlige butikker er anglamark sine lys fra coop. Til og med de er i gråsonen. Skal man være helt sikker må man bruke bivokslys eller talglys. Vi forbrukere må være mer oppegånde og ta ansvar for hva vi kjøper selv. 1
Frida2026 Skrevet i går, 10:36 #41893 Skrevet i går, 10:36 Damen86 skrev (17 minutter siden): Noen av de gjør det ja! Men uansett så finnes det så mye journalisten kunne brukt denne tiden på som har mye større innvirkning på folks liv enn noen «stakkars» influensere! Stakkars ja jøss.
Frida2026 Skrevet i går, 10:38 #41894 Skrevet i går, 10:38 Lesehest_hage skrev (3 minutter siden): Litt tynn dokumentar, synes jeg. Viktig, men jeg hadde forventet mer. Håpe andre følger opp nå. 1 1
Lana01 Skrevet i går, 10:38 #41895 Skrevet i går, 10:38 Bendie skrev (52 minutter siden): Jeg er enig med at det her er gjort en dårlig jobb. Ivorie har solgt for 10 talls millioner og alt de finner er et feilmerket lys Når dette var alt de fant så, har de gjort en elendig jobb, ellers har ivorie gjort det etisk riktig så og si over hele linjen 2 6
Bendie Skrevet i går, 10:41 #41896 Skrevet i går, 10:41 (endret) skeiv-ostepop skrev (37 minutter siden): Det er fascinerende at fokuset nå er på klærne til journalisten. Er dere like opptatt av hvordan Isabel kler seg i Dubai, eller er det bare for å sverte journalisten? Bilde fra Isabel sin offentlige Instagram profil, påståelig tatt fra det offentlige rom i Dubai - vesentlig mindre påkledd enn journalisten. Kommentaren jeg viste til i mitt innlegg gjaldt hvordan journalisten møter opp til en avtale hos et business selskap og ikke hvordan hun går kledd privat. Der oppleves uproft å ikke sette seg inn i hva som forventes av en og ikke minst mangel på respekt for de du skal møte. Endret i går, 10:47 av Bendie 5
Grønnsaksvaffel Skrevet i går, 10:41 #41897 Skrevet i går, 10:41 Damen86 skrev (4 minutter siden): Stort sett alle! Les bakpå og sett deg inn i ingredienser/innhold. De eneste jeg har klart å finne i vanlige butikker er anglamark sine lys fra coop. Til og med de er i gråsonen. Skal man være helt sikker må man bruke bivokslys eller talglys. Vi forbrukere må være mer oppegånde og ta ansvar for hva vi kjøper selv. Coop reklamerer for at Anglemark er er sunnere enn andre duftlys? Lenke til reklamen? 3
Sveits35 Skrevet i går, 10:41 #41898 Skrevet i går, 10:41 mikkel99 skrev (33 minutter siden): Nå har jeg sett denne dokumentaren, og den var ikke veldig bra. Dette duftlys greiene var bare latterlig. Det som er interessant er jo disse pengene som skulle gått til veldedighet, som ikke er gjennomført. Der skulle TV2 trykket på mye mer. En annen ting de skulle belyst er pengeoverføringene fra Norge til Dubai. Dette er jo skatteplanlegging, og burde vært sett nærmere på. De har holdt på et år med den dokumentaren, vi kan være rimelig sikre på at hadde det vært noe annet å ta henne på, ville det kommet frem. 3 5
Lesehest_hage Skrevet i går, 10:46 #41899 Skrevet i går, 10:46 Moens skrev (10 minutter siden): Kommer det ikke flere episoder da? Det ser ut som om andre influensere.
Sveits35 Skrevet i går, 10:46 #41900 Skrevet i går, 10:46 skeiv-ostepop skrev (35 minutter siden): Det er fascinerende at fokuset nå er på klærne til journalisten. Er dere like opptatt av hvordan Isabel kler seg i Dubai, eller er det bare for å sverte journalisten? Bilde fra Isabel sin offentlige Instagram profil, påståelig tatt fra det offentlige rom i Dubai - vesentlig mindre påkledd enn journalisten. Klassisk eksempel på hvordan enkelte tar ting ut av kontekst her på tråden. Isabel har ikke slike klær på seg når hun skal langt uti gok til et offentlig kontor. Det er kun i sentrumskjernen damer kler seg vestlig. 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå