Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lana01 skrev (12 minutter siden):

Som jeg skrev over eller så har Ivorie gjort det etisk bra , med det meste ,  ellers så har TV 2 gjort en dårlig jobb ved å grave det frem 

https://www.minmote.no/nyheter/a/n1OEe5/isabel-raad-legger-ned-klesmerket-ivorie-studio

Etisk er noe langt mer enn produkter, og det er det dokumentaren tar for seg, det totale etiske bildet. Det kommer jo tydelig frem at det er mangelfulle donasjoner, og at dette forsøkes å dekkes over med en liten sum i etterkant. Det er vel så uetisk som man bare kan få blitt. Og ikke stille opp for å svare på spørsmål, heller ikke ville gi innblikk i papirer som kan dokumentere om hun driver etter etisk standard er også uetisk. Hadde hun drevet det så etisk som du skal ha det til så hadde hun heller ikke hatt noe å skjule. Verken seg selv, eller papirene sine.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Morradi123 skrev (2 minutter siden):

Etisk er noe langt mer enn produkter, og det er det dokumentaren tar for seg, det totale etiske bildet. Det kommer jo tydelig frem at det er mangelfulle donasjoner, og at dette forsøkes å dekkes over med en liten sum i etterkant. Det er vel så uetisk som man bare kan få blitt. Og ikke stille opp for å svare på spørsmål, heller ikke ville gi innblikk i papirer som kan dokumentere om hun driver etter etisk standard er også uetisk. Hadde hun drevet det så etisk som du skal ha det til så hadde hun heller ikke hatt noe å skjule. Verken seg selv, eller papirene sine.

At hun koblet på advokater for å skjule sannheten for forbrukerne, og  hindre media og offentligheten innsyn i hva disse lysene faktisk inneholdt, sier alt. Når man vet at de tapte denne saken i Klagenemnda for miljøinformasjon fordi de brøt opplysningsplikten, rett før millionene ble tømt ut av selskapet og en uregistrert stråmann overtok, da faller alt av troverdighet bort. Det å bevisst holde tilbake informasjon om helsefarlige eller allergifremkallende stoffer i produkter man selger til fansen sin, er så stygt som det overhodet kan få blitt.

Men dette er jo ikke første gang hun opererer i denne type gråsone. Vi må ikke glemme den nøyaktig like kyniske Trendy Things-saken for noen år siden. Der solgte hun og eks-kjæresten billige Kina-smykker med enorm avanse, helt til Miljødirektoratet måtte rykke ut med tilsyn, etter varsler fra følgere. Det ble avdekket alvorlige avvik og manglende kontroll på helse- og miljøfarlige stoffer som kadmium og nikkel. Også den gangen nektet hun å svare pressen, og valgte heller å skylde på "haters", og legge ned hele butikken i all hast i stedet for å rydde opp og være transparent overfor kundene sine. Og hun tjente rått på det.

Mønsteret gjentar seg altså med skremmende presisjon:

Selg tvilsomme produkter med falske løfter om kvalitet eller veldedighet.

Gå i fullstendig forsvarsposisjon, bruk advokater eller legg ned butikken når myndighetene og media stiller kritiske spørsmål.

Røm over på Snapchat for å gråte, spille offer og hente sympati.

Tidslinjen lyver ikke. Det er en repeterende, kynisk forretningsmodell der forbrukernes helse og kreditorenes penger ofres,  mens hun selv sitter trygt igjen med millionene.

• Liker 5
  • Nyttig 16
Skrevet
Zena33 skrev (23 minutter siden):

Helt riktig. Å tro at dette stopper med en dokumentar på 22 min er naivt, da har man ikke skjønt essensen i dokumentaren med en påfølgende konkurs. Dokumentaren satte bare i gang snøballen den, trykket fingeren akkurat der hvor korthuset begynte å falle sammen.

Ja, det er virkelig sant! Og i mellomtiden «truer» I med å gå til rettssak. Samtidig bruker hun «den samme rettssaken» (som de egentlig absolutt ikke vil skal skje), som en unnskyldning for å ikke kunne snakke om alt det forferdelige som er gjort MOT henne. 

«Sunlight is the best desinfector»… eller noe sånt. Uansett, sannheten kommer frem til slutt. 

• Liker 3
  • Nyttig 9
Skrevet
Lana01 skrev (26 minutter siden):

Som jeg skrev over eller så har Ivorie gjort det etisk bra , med det meste ,  ellers så har TV 2 gjort en dårlig jobb ved å grave det frem 

https://www.minmote.no/nyheter/a/n1OEe5/isabel-raad-legger-ned-klesmerket-ivorie-studio

Det skal ikke være nødvendig å grave frem om en bedrift  har «gjort det etisk bra», det skal være tydelig informasjon om det på hjemmesiden deres. 

• Nyttig 2
Skrevet
Doris Becker skrev (20 minutter siden):

At hun koblet på advokater for å skjule sannheten for forbrukerne, og  hindre media og offentligheten innsyn i hva disse lysene faktisk inneholdt, sier alt. Når man vet at de tapte denne saken i Klagenemnda for miljøinformasjon fordi de brøt opplysningsplikten, rett før millionene ble tømt ut av selskapet og en uregistrert stråmann overtok, da faller alt av troverdighet bort. Det å bevisst holde tilbake informasjon om helsefarlige eller allergifremkallende stoffer i produkter man selger til fansen sin, er så stygt som det overhodet kan få blitt.

Men dette er jo ikke første gang hun opererer i denne type gråsone. Vi må ikke glemme den nøyaktig like kyniske Trendy Things-saken for noen år siden. Der solgte hun og eks-kjæresten billige Kina-smykker med enorm avanse, helt til Miljødirektoratet måtte rykke ut med tilsyn, etter varsler fra følgere. Det ble avdekket alvorlige avvik og manglende kontroll på helse- og miljøfarlige stoffer som kadmium og nikkel. Også den gangen nektet hun å svare pressen, og valgte heller å skylde på "haters", og legge ned hele butikken i all hast i stedet for å rydde opp og være transparent overfor kundene sine. Og hun tjente rått på det.

Mønsteret gjentar seg altså med skremmende presisjon:

Selg tvilsomme produkter med falske løfter om kvalitet eller veldedighet.

Gå i fullstendig forsvarsposisjon, bruk advokater eller legg ned butikken når myndighetene og media stiller kritiske spørsmål.

Røm over på Snapchat for å gråte, spille offer og hente sympati.

Tidslinjen lyver ikke. Det er en repeterende, kynisk forretningsmodell der forbrukernes helse og kreditorenes penger ofres,  mens hun selv sitter trygt igjen med millionene.

Så det lå en øredobb vedsiden av duftlyset. Ivorie har jo solgt øredobber 🫣🧐(TV2 dokumentaren)

• Liker 6
Skrevet

Jeg trodde raad-squad  bare var et ord som ble slengt ut her og der men det er virkelig en «raad squad «  Med egen gruppe på fb. I lille Norge. 

• Nyttig 3
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (24 minutter siden):

Bak betalingsmur så får ikke lest. Hva står det der som dokumentere påstandene dine?

Den er åpen 👍

Skrevet
agent skrev (2 minutter siden):

Den er åpen 👍

Jeg kommer ikke inn.

Skrevet
skeiv-ostepop skrev (2 minutter siden):

Jeg kommer ikke inn.

Prøv en annen browser, den funker for meg.

Skrevet
Lana01 skrev (49 minutter siden):

Etisk riktig.👀

Ivorie går inn i ett samarbeid med Bjørvika undertøy. IR er tilstede skryter av Ivorie, så glad for å komme inn fysisk butikk. Snorklipping osv osv.

Iløpet av 1-2 uker etter dette slås Ivorie konkurs. Lurer på hvor etisk det er iforhold til Bjørvika undertøy?

• Liker 2
  • Nyttig 10
Skrevet
Frøken79 skrev (15 timer siden):

😅 Så sinna da.... noen som føler seg lurt?

Hvis du leser mine andre svar her inne presiserer jeg tydelig at jeg ikke betviler det som er kommet fram som sant. Men ble skuffet over at det ikke var mer.... og så synes jeg det hadde vært mye mer spennende om man gikk på bakmennene bak mange av disse influenserne, nemlig Reme. Svindel satt i system.

Ja jeg sverter denne journalisten, synes ikke dette var så bra.... min mening.

Helt enig!! Svada fra ende til annen denne såkalte dokumentaren. Ser mange kritiserer og påpeker åpenbare svakheter i media i dag. Christine Dancke med flere. Disse vet nå hva de snakker om. 

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

Hadde krympet i akutt skam, om jeg var frontfigur i den fanatiske basen hennes :dåne: 

Endret av Tradegy
  • Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Aristokrat1 skrev (5 minutter siden):

Helt enig!! Svada fra ende til annen denne såkalte dokumentaren. Ser mange kritiserer og påpeker åpenbare svakheter i media i dag. Christine Dancke med flere. Disse vet nå hva de snakker om. 

Og hva sier Christine Dancke?

• Liker 3
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (Akkurat nå):

Og hva sier Christine Dancke?

Bare å søke henne opp så finner du👍😊

• Nyttig 2
Skrevet
Damen86 skrev (2 timer siden):

Fordi norske butikker inneholder lys som er mye verre enn disse! 99% av det du kjøper på vanlige butikker i norge inneholder akkurat de samme kjemikaliene, om ikke værre!

Dokumentasjon på dette har du vel å dele? Uansett tar det ikke bort fakta som kom fram i dokumentaren, lovbrudd og ikke oppfylte løfter om veldedighet som skulle beregnes ut fra det folk handlet for. At isabel har gitt noe privat teller ikke som argument for at ivory ikke holdt avtalen

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet

IR som er så negativ til presse, men ELLE får uttalelser og blir invitert til arr. 

Har hun og Nude noen fordeler ved å samarbeide med ELLE? 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Aristokrat1 skrev (8 minutter siden):

Er 20 lovbrudd svada?

• Liker 2
  • Nyttig 12
Skrevet
Aristokrat1 skrev (6 minutter siden):

Bare å søke henne opp så finner du👍😊

Kan du ikke bare dele?

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...