Grønnsaksvaffel Skrevet 6 timer siden #41901 Skrevet 6 timer siden Damen86 skrev (4 minutter siden): Stort sett alle! Les bakpå og sett deg inn i ingredienser/innhold. De eneste jeg har klart å finne i vanlige butikker er anglamark sine lys fra coop. Til og med de er i gråsonen. Skal man være helt sikker må man bruke bivokslys eller talglys. Vi forbrukere må være mer oppegånde og ta ansvar for hva vi kjøper selv. Coop reklamerer for at Anglemark er er sunnere enn andre duftlys? Lenke til reklamen? 3
Sveits35 Skrevet 6 timer siden #41902 Skrevet 6 timer siden mikkel99 skrev (33 minutter siden): Nå har jeg sett denne dokumentaren, og den var ikke veldig bra. Dette duftlys greiene var bare latterlig. Det som er interessant er jo disse pengene som skulle gått til veldedighet, som ikke er gjennomført. Der skulle TV2 trykket på mye mer. En annen ting de skulle belyst er pengeoverføringene fra Norge til Dubai. Dette er jo skatteplanlegging, og burde vært sett nærmere på. De har holdt på et år med den dokumentaren, vi kan være rimelig sikre på at hadde det vært noe annet å ta henne på, ville det kommet frem. 3 4
Lesehest_hage Skrevet 6 timer siden #41903 Skrevet 6 timer siden Moens skrev (10 minutter siden): Kommer det ikke flere episoder da? Det ser ut som om andre influensere.
Sveits35 Skrevet 6 timer siden #41904 Skrevet 6 timer siden skeiv-ostepop skrev (35 minutter siden): Det er fascinerende at fokuset nå er på klærne til journalisten. Er dere like opptatt av hvordan Isabel kler seg i Dubai, eller er det bare for å sverte journalisten? Bilde fra Isabel sin offentlige Instagram profil, påståelig tatt fra det offentlige rom i Dubai - vesentlig mindre påkledd enn journalisten. Klassisk eksempel på hvordan enkelte tar ting ut av kontekst her på tråden. Isabel har ikke slike klær på seg når hun skal langt uti gok til et offentlig kontor. Det er kun i sentrumskjernen damer kler seg vestlig. 5
Lesehest_hage Skrevet 6 timer siden #41905 Skrevet 6 timer siden Frida2026 skrev (8 minutter siden): Håpe andre følger opp nå. Ja, det bør de virkelig! 3 1
Wanda_2025 Skrevet 6 timer siden #41906 Skrevet 6 timer siden Zena33 skrev (21 minutter siden): TV2 kunne jo ikke gjøre så mye mer rundt manglende donasjoner i denne dokumentaren. Isabel nektet å levere ut regnskapet (bevis for donasjon fra Dubai-selskapet) for Ivorie i Dubai, i tillegg til at hun ikke ville bidra til å opplyse de. Deretter slår hun selskapet konkurs, uten å ha levert regnskap for 2025 i tide. Dermed får man heller ikke sjekket om det har blitt utbetalt donasjon for NUF’et for 2024. Og dette er en indikator på at bostyrer har fått en sak som potensielt kan bli en straffesak. Jeg tror ikke elsklingene til IR forstår hvor uredelig og rotete økonomien til bedriftene hennes fremstår. 2 7
skeiv-ostepop Skrevet 6 timer siden #41907 Skrevet 6 timer siden Damen86 skrev (21 minutter siden): Jeg kan ikke ta de butikkene alene, er jo nettopp derfor dette blir for dumt! Skal man ta tak i en slik problematikk så må man gå på alle, ikke bare enkeltprosusenter og la være å nevne de andre. Og TV2 kan heller ikke på 23 minutter avsatt visningstid gå på ALLE som selger duftlys. Men de klarte å ta en. Og det er en mindre. Vesentlig mye mer suksess med å stoppe ulovlig duftlyssalg enn det du har å vise til nå altså. 3 2
skeiv-ostepop Skrevet 6 timer siden #41908 Skrevet 6 timer siden Lana01 skrev (15 minutter siden): Når dette var alt de fant så, har de gjort en elendig jobb, ellers har ivorie gjort det etisk riktig så og si over hele linjen Og jobben med å redusere dette til et enkelt duftlys fortsetter. Håper du er fornøyd med innsatsen din De fant for øvrig ikke bare et duftlys. Men det er ikke så viktig for deg å få frem? 3 7
Lana01 Skrevet 6 timer siden #41909 Skrevet 6 timer siden skeiv-ostepop skrev (2 minutter siden): Og jobben med å redusere dette til et enkelt duftlys fortsetter. Håper du er fornøyd med innsatsen din De fant for øvrig ikke bare et duftlys. Men det er ikke så viktig for deg å få frem? Nå snakker jeg om produktene de levere her . De omsatte for 50 millioner i 2025 , og 22 millioner i 2024 . Poenget er at det de produserer er over hele linja er etisk Nå det gjelder veldedighet rotet , får vi nok mere svar på dette, etter rettssaken 2
Soli Skrevet 6 timer siden #41910 Skrevet 6 timer siden Damen86 skrev (43 minutter siden): Fordi norske butikker inneholder lys som er mye verre enn disse! 99% av det du kjøper på vanlige butikker i norge inneholder akkurat de samme kjemikaliene, om ikke værre! Da bør du varsle forbrukertilsynet. Man kan ikke sitte på sidelinjen og tro at alle andre gjør noe. Det er jo akkurat det som har skjedd blant influensere. Fordi de er redd for eget firma så sier de heller ikke i fra. Forbrukerne sitter på sidelinja og sier elefanten er så stor at jeg gidder ikke si ifra. Jeg delte innholdet i noen av produktene i Nude over og jeg har absolutt prøvd hva jeg kan for å opplyse. Det er svært uheldig markedsføring rundt disse produktene som omtrent ikke inneholder noen av de virkestoffene som blir presentert av Isabel. Og shampoo inneholder virkestoffer som ingen bruker og som har null virkning annet enn å legge silikon på hårstråene- som gjør at hele raadsqad tror at dette er fantastiske produkter. Isabel går selv til frisøren for å få vasket ut alt av håret - om hun i det hele tatt har brukt dem. 2 6
Zena33 Skrevet 6 timer siden #41911 Skrevet 6 timer siden Wanda_2025 skrev (4 minutter siden): Og dette er en indikator på at bostyrer har fått en sak som potensielt kan bli en straffesak. Jeg tror ikke elsklingene til IR forstår hvor uredelig og rotete økonomien til bedriftene hennes fremstår. Nei, det forstår de nok helt sikkert ikke. Se bare her inne, hvor fokuset til enkelte ligger. Blir spennende å se med SET. Hun har nok litt mer oppgående følgere, som faktisk ville ha reagert på dette. Ikke har hun det samme emosjonelle grepet heller, ikke i så sterk grad. 1 3
skeiv-ostepop Skrevet 6 timer siden #41912 Skrevet 6 timer siden Lana01 skrev (3 minutter siden): Nå snakker jeg om produktene de levere her . De omsatte for 50 millioner i 2025 , og 22 millioner i 2024 . Poenget er at det de produserer er over hele linja er etisk Nå det gjelder veldedighet rotet , får vi nok mere svar på dette, etter rettssaken Her er det to påstander jeg hadde satt pris på at du kan dokumentere: - omsetning på 50 millioner i 2025 - resten av butikken er etisk 2 12
agent Skrevet 6 timer siden #41913 Skrevet 6 timer siden Lana01 skrev (5 minutter siden): Nå snakker jeg om produktene de levere her . De omsatte for 50 millioner i 2025 , og 22 millioner i 2024 . Poenget er at det de produserer er over hele linja er etisk Nå det gjelder veldedighet rotet , får vi nok mere svar på dette, etter rettssaken Hva med de 20 lovbruddene? 3 11
Doris Becker Skrevet 6 timer siden #41914 Skrevet 6 timer siden Wanda_2025 skrev (10 minutter siden): Og dette er en indikator på at bostyrer har fått en sak som potensielt kan bli en straffesak. Jeg tror ikke elsklingene til IR forstår hvor uredelig og rotete økonomien til bedriftene hennes fremstår. Isabel Raad bruker store ord på Snapchat om at hun har "de beste advokatene" og "rettslige skritt" for å beskytte omdømmet sitt. Sannheten er at disse advokatene nå jobber med å slukke branner. De vet at konkursen allerede er offentlig, og at bostyrerens granskning ikke kan stanses. Målet deres nå er å hindre at konflikten eskalerer til en full, åpen rettssak. 1 14
SaraEmil Skrevet 6 timer siden #41915 Skrevet 6 timer siden Damen86 skrev (36 minutter siden): Jeg kan ikke ta de butikkene alene, er jo nettopp derfor dette blir for dumt! Skal man ta tak i en slik problematikk så må man gå på alle, ikke bare enkeltprosusenter og la være å nevne de andre. Du får gå å lese på innholdsdeklarasjonen på produktene i butikkene selv, også sette deg inn i ingredienser og innhold, slik som jeg har gjort. Så ser du det selv😉 jeg tror det viktigste å ta tak i om man skal tenke på oppvoksende generasjon er å gå på myndighetene våre og politikerne i dette landet som lurer oss trill rundt hver dag og ødelegger framtiden til våre barn i dette landet. Men det er kanskje ikke så nøye…for all del, konsentrer deg heller om influensere 🫣🫠 Det er misvisende markedsføring som er sakens kjerne her, ikke hvor mange butikker i Norge som selger duftlys. Når det blir gitt påstander om at disse lysene skal være et "sunnere" alternativ, opprettes det et helt annet forventningsbilde hos kjøperen. Da hjelper det lite å peke på at andre butikker selger lys med samme innhold. Andre butikker har ikke markedsført sine lys som sunnere. Når produktet i tillegg viser seg å ha mangelfull eller feilaktig merking, blir det umulig for forbrukeren å oppdage at påstandene ikke stemmer. Saken handler altså ikke om lysene i seg selv, men om avviket mellom det forbrukerne ble lovet og det de faktisk fikk. Det er det selgeren må stilles til ansvar for. 3 8
agent Skrevet 6 timer siden #41916 Skrevet 6 timer siden SaraEmil skrev (1 minutt siden): Det er misvisende markedsføring som er sakens kjerne her, ikke hvor mange butikker i Norge som selger duftlys. Når det blir gitt påstander om at disse lysene skal være et "sunnere" alternativ, opprettes det et helt annet forventningsbilde hos kjøperen. Da hjelper det lite å peke på at andre butikker selger lys med samme innhold. Andre butikker har ikke markedsført sine lys som sunnere. Når produktet i tillegg viser seg å ha mangelfull eller feilaktig merking, blir det umulig for forbrukeren å oppdage at påstandene ikke stemmer. Saken handler altså ikke om lysene i seg selv, men om avviket mellom det forbrukerne ble lovet og det de faktisk fikk. Det er det selgeren må stilles til ansvar for. Sunnere, mer eksklusivt, dyrere å produsere = høyere pris iforhold eksp.Nille🫣 Misvisende markedsføring av reklamedama og eier av Ivorie 2 7
Zena33 Skrevet 6 timer siden #41917 Skrevet 6 timer siden Doris Becker skrev (Akkurat nå): Isabel Raad bruker store ord på Snapchat om at hun har "de beste advokatene" og "rettslige skritt" for å beskytte omdømmet sitt. Sannheten er at disse advokatene nå jobber med å slukke branner. De vet at konkursen allerede er offentlig, og at bostyrerens granskning ikke kan stanses. Målet deres nå er å hindre at konflikten eskalerer til en full, åpen rettssak. Helt riktig. Å tro at dette stopper med en dokumentar på 22 min er naivt, da har man ikke skjønt essensen i dokumentaren med en påfølgende konkurs. Dokumentaren satte bare i gang snøballen den, trykket fingeren akkurat der hvor korthuset begynte å falle sammen. 3 12
Lana01 Skrevet 5 timer siden #41918 Skrevet 5 timer siden skeiv-ostepop skrev (11 minutter siden): Her er det to påstander jeg hadde satt pris på at du kan dokumentere: - omsetning på 50 millioner i 2025 - resten av butikken er etisk Som jeg skrev over eller så har Ivorie gjort det etisk bra , med det meste , ellers så har TV 2 gjort en dårlig jobb ved å grave det frem https://www.minmote.no/nyheter/a/n1OEe5/isabel-raad-legger-ned-klesmerket-ivorie-studio 1
Lana01 Skrevet 5 timer siden #41919 Skrevet 5 timer siden agent skrev (17 minutter siden): Hva med de 20 lovbruddene? Svarer senere, må løpe nå 1
Outside Viewer Skrevet 5 timer siden #41920 Skrevet 5 timer siden Soli skrev (31 minutter siden): Da bør du varsle forbrukertilsynet. Man kan ikke sitte på sidelinjen og tro at alle andre gjør noe. Det er jo akkurat det som har skjedd blant influensere. Fordi de er redd for eget firma så sier de heller ikke i fra. Forbrukerne sitter på sidelinja og sier elefanten er så stor at jeg gidder ikke si ifra. Jeg delte innholdet i noen av produktene i Nude over og jeg har absolutt prøvd hva jeg kan for å opplyse. Det er svært uheldig markedsføring rundt disse produktene som omtrent ikke inneholder noen av de virkestoffene som blir presentert av Isabel. Og shampoo inneholder virkestoffer som ingen bruker og som har null virkning annet enn å legge silikon på hårstråene- som gjør at hele raadsqad tror at dette er fantastiske produkter. Isabel går selv til frisøren for å få vasket ut alt av håret - om hun i det hele tatt har brukt dem. Si det igjen!!! 👏🎤💯 4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå