Zena33 Skrevet 8 timer siden #41161 Skrevet 8 timer siden Isild skrev (10 minutter siden): Hva er alderen til disse "elsklingene"? Det virker som det er mye mangel på kunnskap og mye "ung naivitet"? Er de ungdommer så er det ennå værre at Isabel samler dem inn som en egen "sekt" hun kan bruke til å angripe utover når hun møter kritikk - og når hun nå muligens blir avslørt/konfrontert med fakta. Denne elsklingen ble født i 1990. Begynner bioen sin med å remse opp en haug med diagnoser, deretter interesser. En titt på skoler/arbeidssteder avslører alt annet en journalistisk utdanning. Så ikke bare dronningen selv som pynter og vrir på sannheten alt ettersom, fansen tilpasser seg de også når noe må forsvares. 4 4
Trixie99 Skrevet 8 timer siden #41162 Skrevet 8 timer siden Kle seg ut som julenisse på Maldivene for å reklamere for julekalenderen….. Så hun kunne ikke finne på nytt siden i fjor altså? 🙄 3
Carrot Skrevet 8 timer siden #41163 Skrevet 8 timer siden Tuppenoglillemor12 skrev (28 minutter siden): Jeg er da fullt klar over det. Poenget var ironien her….. hvilken ironi er det egentlig å poengtere når det du skriver jo gjelder absolutt alle som handler varer i dag hvis firmaet går konkurs? Eller forsøkte du egentlig å si at de som har handlet er dummere enn andre på noen måte? 1 1
Doris Becker Skrevet 8 timer siden #41164 Skrevet 8 timer siden (endret) Isild skrev (31 minutter siden): Hva er alderen til disse "elsklingene"? Det virker som det er mye mangel på kunnskap og mye "ung naivitet"? Er de ungdommer så er det ennå værre at Isabel samler dem inn som en egen "sekt" hun kan bruke til å angripe utover når hun møter kritikk - og når hun nå muligens blir avslørt/konfrontert med fakta. De jeg har observert i kommentarfeltet er primært i alderen 45–60 år, og det er få under 35. Det handler altså om godt voksne kvinner som har utviklet en ekstremt sterk emosjonell tilknytning. Mange har fulgt henne i over 10 år. I denne nye gruppen har hun full kontroll over narrativet, og medlemsmassen er stor nok til at hun kan generere millioner i omsetning. Følgerne fungerer nå som et lojalitetspoliti der de har begynt å kartlegge kritiske stemmer i kommentarfelt, også utenfor gruppa, slik at Raad kan kaste dem ut, eller nekte dem adgang til gruppa. Jeg så nylig en kommentar under en VG-anmeldelse der en person som nevnte mishandlingen av Gucci, fikk beskjed om at vedkommende nå havnet på "listen". Hvis 10 000 av disse medlemmene er ultralojale, har hun en massiv kundebase som vil kjøpe det meste hun lanserer gjennom Nude fremover. Det sikrer en solid og stabil inntjening. Og de er i sin egen boble, der "oss mot dem" mentaliteten regjerer. All kritikk vil bare prelle av, og styrke samholdet ytterligere. All kritikk vil stemples som løgn. Uansett hva det er. Hvis det skulle vise seg at Ivorie var en styrt konkurs hvor de har tømt kassa rett før, vel vitende om dette, vil de ikke tro på det. Hun er et offer. Hun har blitt lurt opp i stry. Det er slik hjernevasking fungerer. Endret 7 timer siden av Doris Becker 6 8
Heike72 Skrevet 7 timer siden #41165 Skrevet 7 timer siden Gleder med til å se dokumentaren i morgen. Gardinserien på Prime skal jeg ikke se. Er de gamle, «nå bannlyste», Raadsquad gruppene fortsatt oppe og går? Noen som vet og kjenner til stemningen der etter at dronninga forlot skipet? Burde jo være så flaut at hun admin slettet hele gruppa etter å fått gjennomgå av Isabel. 3 2
Tuppenoglillemor12 Skrevet 7 timer siden #41166 Skrevet 7 timer siden Doris Becker skrev (12 minutter siden): De jeg har observert i kommentarfeltet er primært i alderen 45–60 år, og det er få under 35. Det handler altså om godt voksne kvinner som har utviklet en ekstremt sterk emosjonell tilknytning. Mange har fulgt henne i over 10 år. I denne nye gruppen har hun full kontroll over narrativet, og medlemsmassen er stor nok til at hun kan generere millioner i omsetning. Følgerne fungerer nå som et lojalitetspoliti der de har begynt å kartlegge kritiske stemmer i kommentarfelt, også utenfor gruppa, slik at Raad kan kaste dem ut, eller nekte dem adgang til gruppa. Jeg så nylig en kommentar under en VG-anmeldelse der en person som nevnte mishandlingen av Gucci, fikk beskjed om at vedkommende nå havnet på "listen". Hvis 10 000 av disse medlemmene er ultralojale, har hun en massiv kundebase som vil kjøpe det meste hun lanserer gjennom Nude fremover. Det sikrer en solid og stabil inntjening. Og de er i sin egen boble, der "oss mot dem" mentaliteten regjerer. All kritikk vil bare prelle av, og styrke samholdet ytterligere. All kritikk vil stemples som løgn. Uansett hva det er. Hvis det skulle vise seg at Ivorie var en styrt konkurs hvor de har tømt kassa rett før, vel vitende om dette, vil de ikke tro på det. Hun er et offer. Hun har blitt lurt opp i stry. Det er slik hjernevasking fungerer. Akkurat det samme som jeg har observert der inne. Dette er skremmende…. 4
Tuppenoglillemor12 Skrevet 7 timer siden #41167 Skrevet 7 timer siden Carrot skrev (16 minutter siden): hvilken ironi er det egentlig å poengtere når det du skriver jo gjelder absolutt alle som handler varer i dag hvis firmaet går konkurs? Eller forsøkte du egentlig å si at de som har handlet er dummere enn andre på noen måte? Ironien her er at Isabel (bedriften) kontra kundene (bestevenninnene hennes). Hun sitter som millionær og de trygda elsklingene hennes sitter igjen som tapere og betaler gjelda hennes.. (hennes baby) 2 6
Isild Skrevet 7 timer siden #41168 Skrevet 7 timer siden Natu skrev (32 minutter siden): Den skremmende sannheten er at hovedfølgerne er mellom 30-60. Hadde nok vært lettere om man tenkte dette var unge følgere som ikke visste bedre. Men nei. Turid, 56 år sitter nå hjemme og skjelver i frykt for at julekalenderne blir utsolgt før hun får trygda. Herregud, det er værre en jeg trodde. Mange godt voksne "elsklinger" mao. Det er jo helt krise at Turid 56 på ekte tror (og bryr seg om) at hun betyr masse for en pengekåt influencer i Dubai. Hadde jeg vært Isabel hadde jeg vært redd min egen "squad", høres helt koko ut alt sammen. 6 3
Isild Skrevet 7 timer siden #41170 Skrevet 7 timer siden Tuppenoglillemor12 skrev (2 minutter siden): 😅🙈 Jeg blir tom for ord.. 4 2 2
Carrot Skrevet 7 timer siden #41171 Skrevet 7 timer siden Tuppenoglillemor12 skrev (4 minutter siden): Ironien her er at Isabel (bedriften) kontra kundene (bestevenninnene hennes). Hun sitter som millionær og de trygda elsklingene hennes sitter igjen som tapere og betaler gjelda hennes.. (hennes baby) hvor har du det fra at alle kundene til Ivorie er trygdede? 1 2
agent Skrevet 7 timer siden #41172 Skrevet 7 timer siden Doris Becker skrev (22 minutter siden): De jeg har observert i kommentarfeltet er primært i alderen 45–60 år, og det er få under 35. Det handler altså om godt voksne kvinner som har utviklet en ekstremt sterk emosjonell tilknytning. Mange har fulgt henne i over 10 år. I denne nye gruppen har hun full kontroll over narrativet, og medlemsmassen er stor nok til at hun kan generere millioner i omsetning. Følgerne fungerer nå som et lojalitetspoliti der de har begynt å kartlegge kritiske stemmer i kommentarfelt, også utenfor gruppa, slik at Raad kan kaste dem ut, eller nekte dem adgang til gruppa. Jeg så nylig en kommentar under en VG-anmeldelse der en person som nevnte mishandlingen av Gucci, fikk beskjed om at vedkommende nå havnet på "listen". Hvis 10 000 av disse medlemmene er ultralojale, har hun en massiv kundebase som vil kjøpe det meste hun lanserer gjennom Nude fremover. Det sikrer en solid og stabil inntjening. Og de er i sin egen boble, der "oss mot dem" mentaliteten regjerer. All kritikk vil bare prelle av, og styrke samholdet ytterligere. All kritikk vil stemples som løgn. Uansett hva det er. Hvis det skulle vise seg at Ivorie var en styrt konkurs hvor de har tømt kassa rett før, vel vitende om dette, vil de ikke tro på det. Hun er et offer. Hun har blitt lurt opp i stry. Det er slik hjernevasking fungerer. Men hva med samarbeidspartneren B.Rebels? Vil de i lengden bli omtalt som partnere, når det er så kynisk, kalkulerende og manipulerende reklame for firma. Vil de at navnet skal forbindes med den typen aggressiv markedsføring/reklame. 3
JeAnetteDahl Skrevet 7 timer siden #41173 Skrevet 7 timer siden Lykkeliten* skrev (43 minutter siden): Media skriver fordi folk leser det. Se bare her på Rampelys, folk bruker store deler av livet sitt på først å lese om/se på sosiale medier om diverse kjendiser for så å bruke timer på å diskutere, studere screenshot og nyte å kritisere. Det kan man ikke skylde mediene for. Du har virkelig ikke snøring på hvordan etterspørsel og "demand" fungerer. F.eks en TV-serie blir forlenget eller kansellert basert på seertall. På nøyaktig samme måte er medienes dekning av influensere og "kjendiser" i stor grad styrt av klikk, visninger og følgere. Hvis mediene "pusher ut søppel", er det ingen som tvinger deg til å klikke på det. Det er faktisk brukerne som bestemmer hva de vil lese, se og gi oppmerksomhet, ikke redaksjonene alene. Så det er egentlig ganske enkelt. Slutt å klikke. Slutt å lese. Slutt å følge. Slutt å gi dem oppmerksomhet. Da forsvinner også grunnlaget for at mediene skal fortsette å skrive om dem. Men hvis folk fortsetter å klikke seg inn på hver eneste overskrift om Isabel, hennes selskaper, konflikter og konkurser, kan man kanskje ikke samtidig sitte og klage over at mediene skriver om henne. Det blir litt som å kjøpe billett til sirkuset hver dag og deretter være indignert over at sirkuset fortsatt holder åpent. Bare vent og se, når følgertallene faller, interessen forsvinner og klikkene uteblir, blir hun gradvis mindre relevant. Dagens "kjendis" blir fort gårsdagens nyhet når folk slutter å bry seg. Slik fungerer markedet. 2 4
Sunshade83 Skrevet 7 timer siden #41174 Skrevet 7 timer siden Carrot skrev (6 minutter siden): hvor har du det fra at alle kundene til Ivorie er trygdede? Langt i fra trygdet og er verken en elskling eller bestevenn. Var litt trøbbel med nettsidene, men fikk tak i julekalenderen. God verdi for pengene om man liker de fleste av produktene. 3 1
agent Skrevet 7 timer siden #41175 Skrevet 7 timer siden Heike72 skrev (21 minutter siden): Gleder med til å se dokumentaren i morgen. Gardinserien på Prime skal jeg ikke se. Er de gamle, «nå bannlyste», Raadsquad gruppene fortsatt oppe og går? Noen som vet og kjenner til stemningen der etter at dronninga forlot skipet? Burde jo være så flaut at hun admin slettet hele gruppa etter å fått gjennomgå av Isabel. Noen som er medlem der? Men jeg synes litt synd på adm. , hun har styrt gruppa med jernhånd. Men så fort hun ikke kunne gå god for IR iforbindelse med den forferdelige behandlingen av ett uskyldig dyr. Fikk hun erfare IR's kyniske spill på kroppen. 6 4 1
Klokkeblomstt Skrevet 7 timer siden #41176 Skrevet 7 timer siden Nå krasjer det. Kvinnene kommer ikke inn, de holder på å rive av seg håret. 3
agent Skrevet 7 timer siden #41177 Skrevet 7 timer siden Tuppenoglillemor12 skrev (19 minutter siden): 😅🙈 De er helt hjernevasket. Er ikke noe mer å si om den saken. Skummelt😪 3 3
Tuppenoglillemor12 Skrevet 7 timer siden #41178 Skrevet 7 timer siden Klokkeblomstt skrev (2 minutter siden): Nå krasjer det. Kvinnene kommer ikke inn, de holder på å rive av seg håret. 😂😂😂 7
Isild Skrevet 7 timer siden #41179 Skrevet 7 timer siden Doris Becker skrev (30 minutter siden): De jeg har observert i kommentarfeltet er primært i alderen 45–60 år, og det er få under 35. Det handler altså om godt voksne kvinner som har utviklet en ekstremt sterk emosjonell tilknytning. Mange har fulgt henne i over 10 år. I denne nye gruppen har hun full kontroll over narrativet, og medlemsmassen er stor nok til at hun kan generere millioner i omsetning. Følgerne fungerer nå som et lojalitetspoliti der de har begynt å kartlegge kritiske stemmer i kommentarfelt, også utenfor gruppa, slik at Raad kan kaste dem ut, eller nekte dem adgang til gruppa. Jeg så nylig en kommentar under en VG-anmeldelse der en person som nevnte mishandlingen av Gucci, fikk beskjed om at vedkommende nå havnet på "listen". Hvis 10 000 av disse medlemmene er ultralojale, har hun en massiv kundebase som vil kjøpe det meste hun lanserer gjennom Nude fremover. Det sikrer en solid og stabil inntjening. Og de er i sin egen boble, der "oss mot dem" mentaliteten regjerer. All kritikk vil bare prelle av, og styrke samholdet ytterligere. All kritikk vil stemples som løgn. Uansett hva det er. Hvis det skulle vise seg at Ivorie var en styrt konkurs hvor de har tømt kassa rett før, vel vitende om dette, vil de ikke tro på det. Hun er et offer. Hun har blitt lurt opp i stry. Det er slik hjernevasking fungerer. Dette er rett og slett ganske skremmende - at noen knytter seg til en influencer på den måten uansett alder. Det er vel ingen andre influencere som vi vet om som har mobilisert følgerne sine på den måten? Lage en homogen masse av de og få de til å føle seg så viktige og spesielle at de gjør hva som helst for "lederen" sin. Det er som noen nevner definisjonen på hvorden en "sekt" oppstår. Hun kommuniserer direkte med dem, knytter dem til seg ved å dele deres kjærlighetserklæringer, tilbud om spleis, støtte ift psyken osv i kanalene sine, og hun gjentar daglig hvor mye hun elsker dem og hvor viktige de er osv. Dette er virkelig ikke bra! Vanlige kjendiser gjør ikke det til sine fans, de opprettholder en avstand. Det er rett og slett helt på kanten det hun holder på med. 2 5
Wanda_2025 Skrevet 7 timer siden #41180 Skrevet 7 timer siden Doris Becker skrev (37 minutter siden): De jeg har observert i kommentarfeltet er primært i alderen 45–60 år, og det er få under 35. Det handler altså om godt voksne kvinner som har utviklet en ekstremt sterk emosjonell tilknytning. Mange har fulgt henne i over 10 år. I denne nye gruppen har hun full kontroll over narrativet, og medlemsmassen er stor nok til at hun kan generere millioner i omsetning. Følgerne fungerer nå som et lojalitetspoliti der de har begynt å kartlegge kritiske stemmer i kommentarfelt, også utenfor gruppa, slik at Raad kan kaste dem ut, eller nekte dem adgang til gruppa. Jeg så nylig en kommentar under en VG-anmeldelse der en person som nevnte mishandlingen av Gucci, fikk beskjed om at vedkommende nå havnet på "listen". Hvis 10 000 av disse medlemmene er ultralojale, har hun en massiv kundebase som vil kjøpe det meste hun lanserer gjennom Nude fremover. Det sikrer en solid og stabil inntjening. Og de er i sin egen boble, der "oss mot dem" mentaliteten regjerer. All kritikk vil bare prelle av, og styrke samholdet ytterligere. All kritikk vil stemples som løgn. Uansett hva det er. Hvis det skulle vise seg at Ivorie var en styrt konkurs hvor de har tømt kassa rett før, vel vitende om dette, vil de ikke tro på det. Hun er et offer. Hun har blitt lurt opp i stry. Det er slik hjernevasking fungerer. Er ikke slik oppførsel på nett å anse som trakassering, stalking og på kanten til netthets av privatpersoner? 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå