Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så noen skrev tidligere at denne kalenderen må være et tapsprosjekt fordi den var så billig. Det tviler jeg sterkt på. Jeg tenker heller prisen på kalenderen sier noe om hva slags vanvittige marginer det er på Nude-produktene til vanlig.

• Liker 2
  • Nyttig 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sunshade83 skrev (7 minutter siden):

Langt i fra trygdet og er verken en elskling eller bestevenn. 

Var litt trøbbel med nettsidene, men fikk tak i julekalenderen. God verdi for pengene om man liker de fleste av produktene. 

Har du tenkt noe over hva som kan komme ut av dokumentaren som slippes i morgen, og at det kan være at IR har litt hastverk med å selge julekalendere før den kommer ut?

• Liker 4
  • Nyttig 11
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (23 minutter siden):

😅🙈

IMG_4043.jpeg

Mangler bare et «halleluja» der, så er dette en fullblods sekt. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Alauda skrev (1 minutt siden):

Så noen skrev tidligere at denne kalenderen må være et tapsprosjekt fordi den var så billig. Det tviler jeg sterkt på. Jeg tenker heller prisen på kalenderen sier noe om hva slags vanvittige marginer det er på Nude-produktene til vanlig.

Enig. Og jeg tror noe av dette kommer frem i morgen. Derfor haster det litt med å få solgt ut lageret i kveld. Noe de vil klare og.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Isild skrev (2 minutter siden):

Dette er rett og slett ganske skremmende - at noen knytter seg til en influencer på den måten uansett alder. Det er vel ingen andre influencere som vi vet om som har mobilisert følgerne sine på den måten? Lage en homogen masse av de og få de til å føle seg så viktige og spesielle at de gjør hva som helst for "lederen" sin. 

Det er som noen nevner definisjonen på hvorden en "sekt" oppstår. Hun kommuniserer direkte med dem, knytter dem til seg ved å dele deres kjærlighetserklæringer, tilbud om spleis, støtte ift psyken osv i kanalene sine, og hun gjentar daglig hvor mye hun elsker dem og hvor viktige de er osv. Dette er virkelig ikke bra! 

Vanlige kjendiser gjør ikke det til sine fans, de opprettholder en avstand. 

Det er rett og slett helt på kanten det hun holder på med. 

Hvis de ikke er enig blir de stengt ute og må forlate fellesskapet. (SEKTEN)

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
agent skrev (4 minutter siden):

Hvis de ikke er enig blir de stengt ute og må forlate fellesskapet. (SEKTEN)

Det syke er jo at flere av de som er mest aktive der inne, og som har innflytelse, har drevet med kritikk og baksnakking av Isabel andre steder. Mye av det som skjer minner meg om mobbere, sektoppførsel og "click".

• Liker 4
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Hva er alderen til disse "elsklingene"? Det virker som det er mye mangel på kunnskap og mye "ung naivitet"? Er de ungdommer så er det ennå værre at Isabel samler dem inn som en egen "sekt" hun kan bruke til å angripe utover når hun møter kritikk - og når hun nå muligens blir avslørt/konfrontert med fakta. 

Mange av dem er over 40 år (30 år kanskje) har "livets harde skole" som bakgrunn og er i stor grad hjemmeværende, hvor telefon og PC blir en stor del av den sosiale hverdagen. På mange måter er ikke det så ulikt det man ser her inne.

Og jeg må poengtere, jeg skriver mange, ikke alle.

For deler av denne gruppen kan man nok se en viss grad av naivitet, og kanskje også en ganske begrenset horisont. Når man tilbringer mye av tiden hjemme og den digitale verden blir en viktig arena for sosial kontakt, kan man i mindre grad bli utfordret på egne holdninger og oppfatninger av mennesker som tenker annerledes. Da er det lett å havne i en boble hvor ens eget perspektiv etter hvert oppleves som det eneste riktige, nettopp fordi man i liten grad møter motforestillinger i hverdagen.

Det kan også være med på å skape tydelige grupperinger, for eksempel "for eller mot Isabel", og når man hovedsakelig omgås andre som mener det samme, blir man samtidig stadig mer overbevist om at ens egen forståelse er den riktige. Dette er for øvrig ikke noe som er spesielt for denne gruppen. Det er en ganske vanlig mekanisme i sosiale fellesskap, og kanskje særlig i digitale miljøer hvor man lett finner andre som bekrefter det man allerede mener.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Wanda_2025 skrev (11 minutter siden):

Er ikke slik oppførsel på nett å anse som trakassering, stalking og på kanten til netthets av privatpersoner?  

Hvaforno??!👀 Dagens..  😂

• Liker 2
Skrevet
Natu skrev (1 time siden):

What. Er dette bildet på ekte? 🫣 det er noe av det flaueste jeg har sett.

Selvironi og humor vil kanskje mange si, tar seg ikke selv så høytidelig hverfall 

• Nyttig 3
Skrevet

Lest igjennom dagens kommentarer på tråden. Slik Isabels kunder og følgere omtales her er ganske hårreisende. Tilsvar brukere på forumet får om de motsier de som er antiraad er ekstremt uhøflige. At følgere av Isabel skal være hjernevasket, mindre intelligente osv osv. Men denne gjengen av aniraad som opererer på denne tråden.. finnes det dekkende ord for dem? Det jeg er helt sikker på, er at det finnes konkurrenter av Isabel her inne, og de styrer garantert veldig mye av stemningen her inne. Har et par navn som kunne vært aktuelle, men skal la folk tenke selv. 

• Nyttig 8
Skrevet

Boikott hele dama. Eneste løsning.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
agent skrev (12 minutter siden):

Men hva med samarbeidspartneren B.Rebels? Vil de i lengden bli omtalt som partnere, når det er så kynisk, kalkulerende og manipulerende reklame for firma. Vil de at navnet skal forbindes med den typen aggressiv markedsføring/reklame. 

Som jeg tidligere har påpekt, så er det vanskelig å forstå at profesjonelle aktører velger å inngå denne typen samarbeid med Raad, i en periode hvor hun selv uttaler at hun er så psykisk ustabil at hun ikke vet hva hun signerer på.

Likevel har Beauty Rebels AS og Annika Bjørling nylig startet et nytt samarbeid med henne gjennom det nyopprettede selskapet Bxr AS. Dette skjedde tilsynelatende etter at det må ha blitt klart at Ivorie-konkursen var uunngåelig, noe som åpnet for at Nude kan selge betydelig mer via hennes kanaler. Det blir interessant å følge med på hva BR gjør videre.

Nude fremstår nå som det nye satsingsområdet, der Beaumont skal spille en sentral rolle i merkevarebyggingen fremover. Dette kan imidlertid by på utfordringer overfor kunder som står utenfor den harde kjernefansen(raadsquad) , og som stiller seg kritiske til forklaringen om at hunden ble "reddet" av Beaumont... Men så lenge denne gruppen kjøper nok til at regnskapet går i pluss, er det kanskje greit for alle involverte?

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Der inne er superfansen hennes allerede i ferd med å bli skuffet. De skjønner ingenting og holder på å få grå hår. Det er kanskje ikke akkurat den beste starten når de allerede er frustrerte der inne 😂

2026-09-13-96517720-7e18-4957-b8bd-2e2a1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Sveits35 skrev (4 minutter siden):

Lest igjennom dagens kommentarer på tråden. Slik Isabels kunder og følgere omtales her er ganske hårreisende. Tilsvar brukere på forumet får om de motsier de som er antiraad er ekstremt uhøflige. At følgere av Isabel skal være hjernevasket, mindre intelligente osv osv. Men denne gjengen av aniraad som opererer på denne tråden.. finnes det dekkende ord for dem? Det jeg er helt sikker på, er at det finnes konkurrenter av Isabel her inne, og de styrer garantert veldig mye av stemningen her inne. Har et par navn som kunne vært aktuelle, men skal la folk tenke selv. 

Hva er poenget ditt med å skape spekulasjoner rundt hvem som skriver her inne? Hva ønsker du å oppnå, hva tror du at du oppnår?

For meg er slike kommentarer bare ensbetydende med at man velger en lettvint vei for å så mistenksomhet ved manges innlegg, at det finnes en helt spesiell agenda. Ikke så lenge siden vi så det samme med at flere av brukerne her inne skulle være Tiril, og nå har vi altså konkurrenter av Isabel her også. 

En effektiv måte å skape mistro og splid i en gruppe, så jeg håper folk klarer å skjønne hvorfor det blir lagd slike innlegg i disse dager.

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Wanda_2025 skrev (40 minutter siden):

Er ikke slik oppførsel på nett å anse som trakassering, stalking og på kanten til netthets av privatpersoner?  

Jeg vet ikke, men de er helt åpne om det, og Raad har selv oppfordret dem til dette. Her ser du skjermdump fra kommentarfeltet under VG sin anmeldelse av serien. Denne er myntet på en som skrev om bildet av hunden som ble kastet i luften.Skjermbilde2026-09-13kl_17_55_11.png.9499ac416a472621e22464f3477e81b1.png

Skjermbilde 2026-09-11 kl. 11.16.13.png

Endret av Doris Becker
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Sveits35 skrev (21 minutter siden):

Å omtale andre med nedlatende ord og holdninger, kan være fordi de ikke har så stort ordforråd til å argumentere for sin mening lenger. Angrep er det beste forsvar og andre hiver seg på for å underbygge påstanden, da blir man både elskling og medlem av sekten. 

Jeg tror i grunn begge sider av kritikere og følgere leser for mye i det hun sier og gjør, ikke ulikt det man ser i konspirasjonsmiljøer. Hvor man kan få noe ut av ingenting. Fascinerende er begge sidene egentlig, men mye av ordvalget og nedlatende holdningen sier mer om dem enn den de kritiserer. 

Endret av Snoopy82
  • Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (22 minutter siden):

Har du tenkt noe over hva som kan komme ut av dokumentaren som slippes i morgen, og at det kan være at IR har litt hastverk med å selge julekalendere før den kommer ut?

Overhodet ikke. Denne tråden her derimot er rimelig bekymringsverdig. Konspirasjonsteoretikere og troll finnes det mer enn nok av her inne. Glad jeg har egne meninger 😎

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Heike72 skrev (1 time siden):

Gleder med til å se dokumentaren i morgen. Gardinserien på Prime skal jeg ikke se.

Er de gamle, «nå bannlyste», Raadsquad gruppene fortsatt oppe og går? Noen som vet og kjenner til stemningen der etter at dronninga forlot skipet? Burde jo være så flaut at hun admin slettet hele gruppa etter å fått gjennomgå av Isabel.

Den orginale der Isabel tidligere har opphøyet alle elsklingene sine, men der admin nå er blitt judas/hater ser jeg at er satt på pause uten noe videre forklaring.

RS.02 gruppa stengte admin ned for ryddig i kommentarfelt å åpner igjen i kveld hvis ikke jeg husker helt feil. Denne gruppen har heller aldri Isabel anerkjent fordi det får man faktisk ha en diskusjon både for og imot.

Endret av Tenkeselv
Skrivefeil
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Zena33 skrev (4 minutter siden):

Hva er poenget ditt med å skape spekulasjoner rundt hvem som skriver her inne? Hva ønsker du å oppnå, hva tror du at du oppnår?

For meg er slike kommentarer bare ensbetydende med at man velger en lettvint vei for å så mistenksomhet ved manges innlegg, at det finnes en helt spesiell agenda. Ikke så lenge siden vi så det samme med at flere av brukerne her inne skulle være Tiril, og nå har vi altså konkurrenter av Isabel her også. 

En effektiv måte å skape mistro og splid i en gruppe, så jeg håper folk klarer å skjønne hvorfor det blir lagd slike innlegg i disse dager.

Jeg skriver meningen min. Tenker ikke å oppnå noe som helst. Ja, jeg tror noen har en agenda her inne, dette hatet og den ekstreme opptattheten om å mistenkeliggjøre Isabel og hennes bedrifter er veldig påfallende. Og noen er lett påvirkelige og henger seg på.. Det er min mening om du liker det eller ikke.

• Nyttig 5
Skrevet

Hvilken dokumentar er det snakk om? Hvor ser man den? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...