Isild Skrevet 12 timer siden #41101 Skrevet 12 timer siden adriana32 skrev (2 minutter siden): Leste det der. Og om det er sitert riktig er det jo ingen tvil om at hun bruker KI. "De spørsmålsTEGNENE dere måtte ha..." Det vil nok komme frem i TV2 sin avslørende episode hvor lite kompetanse hun faktisk har når det kommer til å drive forretninger. Hun har ingen relevant utdanning og erfaring overhodet. Hun har nok googlet mye... 4 4
Kønn Skrevet 12 timer siden #41102 Skrevet 12 timer siden JeAnetteDahl skrev (1 time siden): Så hvorfor hører vi ikke noe om Cecilie Brinck Rygel og Kim Rygel(som har flere VM-gull og EM-gull i sportsdans) og hva med Øyvind Gulli som har over 40 medaljer i NM?? Og hadde mediene giddet å skrive om de strikkende luene om hu ikke var i lag med Ødegaard? Utallige mennesker som lagde, sydde, egne VM-drakter, og det til gode formål som fikk bare 10sekunders attention. Og hvem bryr seg om hun tok det tungt etter at Norge ble slått ut av VM, som var over for nesten 2mnd siden??? Hvem er hun? Hva har hun bidratt med? Du ser vel poenget? Vi lever i et samfunn hvor folk som har null positiv påvirkning på dagens unge får så mye mediedekning. Det er de mediene som har "pushet" og heiet på folk som barisbrevik som ytrer rasistiske holdninger, Isabel Raad som driver med dyremishandling, og Sophie Elise som fremmer et falskt og uoppnåelig skjønnhetsideal. Kan du virkelig ikke se at det er en rød tråd mellom all den hypen og medieoppmerksomheten til P-kjendiser og influensere som er elendige forbilder og den økende trenden av depresjon, lav selvtillit og ensomhet blandt dagens unge?? Er vel bare å se på tallene og se hvordan dagens unge sliter med dårlig selvbilde og misunnelse?? Hvorfor tror du det er pålagt aldersgrense på SOME? Er det sånn at alle vakre mennesker skal få fri mediedekning og oppmerksomhet, mens de mindre vakre skal få leve et liv med utenforskap?? Du hører vel selv hvor feil det er?? SÅ ja jeg slenger ut mye, men det er fordi jeg bryr meg om mennesker, og spesielt de unge, som ikke har alle de fordelene, kontaktene, og nettverk som andre i samfunnet har. Enig i alt bortsett fra at BarisB er rasist.
adriana32 Skrevet 12 timer siden #41103 Skrevet 12 timer siden Tuppenoglillemor12 skrev (1 minutt siden): Da skal jeg også gå litt undercover i denne gærne fangruppen på Facebook. Venter på godkjenning as we speak. 😂 Men skal kjapt ut igjen!😅🙈 Må inn å se snoke litt i galskapen der inne.. Nei,vær der inne som hemmelig agent😅 Er veldig spent på hvordan de som er hjernevasket reagerer på dokumentaren i morgen. Også spent på om hun selv oppfordrer dem til å ta til motmæle for henne. 2 1 2
JeAnetteDahl Skrevet 12 timer siden #41104 Skrevet 12 timer siden Kønn skrev (2 minutter siden): Enig i alt bortsett fra at BarisB er rasist. Jeg har ikke sagt han er rasist, men at han ytrer rasistiske holdinger. Er to helt forskjellige ting. 5 1
DivaBit Skrevet 11 timer siden #41105 Skrevet 11 timer siden Isild skrev (3 minutter siden): Det vil nok komme frem i TV2 sin avslørende episode hvor lite kompetanse hun faktisk har når det kommer til å drive forretninger. Hun har ingen relevant utdanning og erfaring overhodet. Hun har nok googlet mye... Mener jeg her inne har sett side opp og side ned med skriverier om hvor vellykket hun er som forretningskvinne? Så har jeg sett det motsatte også, de som har påpekt at hun ikke kan business, at hun bare er opptatt av titlene. Nå vil hun jo ikke engang bekjenne seg tunge titler, sikkert fordi det ligger et formelt ansvar i enhver tittel som befinner seg over «gulvet» i en bedrift. Spesielt styreleder og majoritetseier. 2 5
Snoopy82 Skrevet 11 timer siden #41106 Skrevet 11 timer siden adriana32 skrev (14 minutter siden): Leste det der. Og om det er sitert riktig er det jo ingen tvil om at hun bruker KI. "De spørsmålsTEGNENE dere måtte ha..." Jeg vil heller si at hun ikke bruker KI akkurat her, for KI ville ikke skrevet spørsmålstegnene, men autocorrect derimot. Hun bruker nok KI, slik som mange andre også gjør. Et verktøy er det jo, en kilde er det derimot ikke. 2
Doris Becker Skrevet 11 timer siden #41107 Skrevet 11 timer siden (endret) Isild skrev (1 time siden): Sykt er ordet! Hun tar det som tidligere har vært diskutert og kalt for "leirbålfølelsen" influencere spiller på for å bonde med kjøpekraften ("elsklingene") - til et helt nytt nivå. Jeg har ikke sett maken. Det er sjokkerende. Og jeg tror derfor mediene vil følge opp hvordan hun håndterer kritikk og motgang fremover, og hvordan det sammenfaller med lanseringer. Så får vi håpe noen har kommet i gang med forskning når det gjelder hvilke samfunnsøkonomiske konsekvenser denne type emosjonell markedsføring av en merkevare har. Vi har sett samme tendenser hos andre influensere men ikke i nærheten av dette freak-showet. Etter bruddet med JB i august 2022 la hun ut bilde fra akutten etter en overdose, der det også ble lagt ut "story" som dokumenterte skadene på døra til leiligheten etter at nødetatene måtte ta seg inn for å hente henne ut. Jeg vet ikke om det var i forkant av en lansering, men det skulle ikke forundre meg. https://730.no/isabel-raad-om-eksen-ren-ondskap/ Endret 11 timer siden av Doris Becker 4 6
Kønn Skrevet 11 timer siden #41108 Skrevet 11 timer siden Zena33 skrev (33 minutter siden): Når «hele» utsikten for det imperiumet hun hadde sett for seg rakner, idet hun såvidt har fått lagt ned et par steiner på grunnmuren, så er det i beste influenser-stil å komme med floksler som «det værste et menneske kan oppleve». Dette mennesket skriver fra seg absolutt alt ansvar, til og med tittelen sin har hun fjernet fra korrespondanse. Fra TV2: I en epost til TV 2 i august 2026 signerte Raad som styreleder (Chairman of the Board). Da TV 2 spurte hvorfor hun deretter fjernet denne tittelen fra signaturen i de øvrige svarene, fikk vi ikke noe svar på det. -I en epost til TV 2 i august 2026 signerte Raad som styreleder (Chairman of the Board). Da TV 2 spurte hvorfor hun deretter fjernet denne tittelen fra signaturen i de øvrige svarene, fikk vi ikke noe svar på det. Jeg reagerte på det samme. Når de ikke kan ro mer så forholder de seg stille og ikke svarer. Det er så typisk. 3 6
Isild Skrevet 11 timer siden #41109 Skrevet 11 timer siden DivaBit skrev (4 minutter siden): Mener jeg her inne har sett side opp og side ned med skriverier om hvor vellykket hun er som forretningskvinne? Så har jeg sett det motsatte også, de som har påpekt at hun ikke kan business, at hun bare er opptatt av titlene. Nå vil hun jo ikke engang bekjenne seg tunge titler, sikkert fordi det ligger et formelt ansvar i enhver tittel som befinner seg over «gulvet» i en bedrift. Spesielt styreleder og majoritetseier. Det er nok nå vi kanskje får et innblikk i hvor vellykket forretningkvinne hun faktisk er. Det kan virke som hun vil ha pengene og titlene, men ikke forstår at det er mye ansvar å følge og, og mye jobb som må gjøres. "leke butikk" som man gjorde da man var barn på en måte.. 3 9
Kønn Skrevet 11 timer siden #41110 Skrevet 11 timer siden JeAnetteDahl skrev (16 minutter siden): Jeg har ikke sagt han er rasist, men at han ytrer rasistiske holdinger. Er to helt forskjellige ting. Uenig i det også. Veldig mange av våre nye landsmenn som er helt enig med han. Journalistene i TV2 og NRK har ikke forstått poenget hans. At folk er dumme kan ikke Baris noe for. 2
skeiv-ostepop Skrevet 11 timer siden #41111 Skrevet 11 timer siden Isild skrev (35 minutter siden): https://www.tv2.no/underholdning/tv-2-gransket-isabel-raads-millionbutikk-full-splid-om-hvem-som-har-ansvaret/19171809/ Noe sier meg at Isabel Raad vil komme svært dårlig ut. Det kan desverre virke som hun har drevet dette selskapet som en full sjømann. Det KAN noenganger være lurt å ha en viss bakgrunn og utdanning før man skal sjonglere millioner og store titler - det nytter ikke å bare subbe rundt med iskaffin. Jeg nevnte tidligere at dersom all hennes snørring, utlevering av psykiske lidelser, grining og "dere kommer til å få sjokk", "værste et menneske kan oppleve osv" viser seg å gjelde business og IKKE j være nettopp "det værste et menneske kan oppleve" - så er det veldig drøyt. Jeg tror hun har noen ganske høye kanter i vente. Hun kommer på ingen måte godt ut av dette intervjuet her. Og når hun prøver å skyve Synnøve under bussen så kommer det frem enda flere detaljer som stiller Isabel i dårlig lys. Dvs at Synnøve har trukket seg som daglig leder tidligere men at dette ikke er blitt oppdatert hos Brreg, og så har Synnøve måtte trekke seg selv. Nå vet jeg ikke hvordan det fungerer med NUF, men for AS vil dette være et grovt brudd på aksjeselskapsloven. I tillegg viser det en eier som på ingen måte tar ansvar, og i det ene øyeblikket kaller seg styreleder fordi det ser flott ut, og i neste øyeblikk fjerner hun tittelen og svarer ikke på hvorfor når det blir oppdaget. Dette bør være et klart og tydelig signal til alle som driver business med henne nå, og vurderer det i fremtiden. Sikre dere selv, for den dagen det går trått stikker Isabel hodet i sanden og bruker ikke engang to kalorier på å ofre andre. 4 11
Isild Skrevet 11 timer siden #41112 Skrevet 11 timer siden Doris Becker skrev (9 minutter siden): Jeg har ikke sett maken. Det er sjokkerende. Og jeg tror derfor mediene vil følge opp hvordan hun håndterer kritikk og motgang fremover, og hvordan det sammenfaller med lanseringer. Så får vi håpe noen har kommet i gang med forskning når det gjelder hvilke samfunnsøkonomiske konsekvenser denne type emosjonell markedsføring av en merkevare har. Vi har sett samme tendenser hos andre influensere men ikke i nærheten av dette freak-showet. Etter bruddet med JB i august 2022 la hun ut bilde fra akutten etter en overdose, der det også ble lagt ut "story" som dokumenterte skadene på døra til leiligheten etter at nødetatene måtte ta seg inn for å hente henne ut. Jeg vet ikke om det var i forkant av en lansering, men det skulle ikke forundre meg. https://730.no/isabel-raad-om-eksen-ren-ondskap/ Der var det ja - det jeg syns å huske fra bruddet. Hun fikk helt meltdown og ble lagt inn, NØYE delt og dokumentert selvsagt. Jeg er litt redd at det er "disaster waiting to happen" med henne - hun sliter tydeligvis veldig psykisk og virker litt "paranoid" i forhold til både dette forretningsproblemet hun har skapt/bidratt til - og hun virker litt "manisk" i forholdet til han Jack. 1 6
Outside Viewer Skrevet 11 timer siden #41113 Skrevet 11 timer siden Snoopy82 skrev (48 minutter siden): Tror du ikke det er Prime som bestemmer tittelen? Samme som det sies her inne at Isabel bare er ansiktet utad når det kommer til Nude, men når man klager på produkter, etterligninger, reklamekampanjer osv virker det som det er Isabel personlig er både markedsføringsavdelingen, produktutvikler, og gud vet hva. De fleste etterligner andre produkter som er bra, det ser man jo overalt. Mener å ha hørt at I sier igjen og igjen at «jeg godkjenner produktene til slutt» og «jeg holder på å utvikle….». Det er litt som med tv2-innlegget; Hun vil ha all ære, glory og fordelene med en tittel, men ikke noe ansvar. I en ekte verden er det ikke slik det fungerer. I en boble derimot… der kan alt skje… 2 2
Margit777 Skrevet 11 timer siden #41114 Skrevet 11 timer siden JeAnetteDahl skrev (1 time siden): Så hvorfor hører vi ikke noe om Cecilie Brinck Rygel og Kim Rygel(som har flere VM-gull og EM-gull i sportsdans) og hva med Øyvind Gulli som har over 40 medaljer i NM?? Og hadde mediene giddet å skrive om de strikkende luene om hu ikke var i lag med Ødegaard? Utallige mennesker som lagde, sydde, egne VM-drakter, og det til gode formål som fikk bare 10sekunders attention. Og hvem bryr seg om hun tok det tungt etter at Norge ble slått ut av VM, som var over for nesten 2mnd siden??? Hvem er hun? Hva har hun bidratt med? Du ser vel poenget? Vi lever i et samfunn hvor folk som har null positiv påvirkning på dagens unge får så mye mediedekning. Det er de mediene som har "pushet" og heiet på folk som barisbrevik som ytrer rasistiske holdninger, Isabel Raad som driver med dyremishandling, og Sophie Elise som fremmer et falskt og uoppnåelig skjønnhetsideal. Kan du virkelig ikke se at det er en rød tråd mellom all den hypen og medieoppmerksomheten til P-kjendiser og influensere som er elendige forbilder og den økende trenden av depresjon, lav selvtillit og ensomhet blandt dagens unge?? Er vel bare å se på tallene og se hvordan dagens unge sliter med dårlig selvbilde og misunnelse?? Hvorfor tror du det er pålagt aldersgrense på SOME? Er det sånn at alle vakre mennesker skal få fri mediedekning og oppmerksomhet, mens de mindre vakre skal få leve et liv med utenforskap?? Du hører vel selv hvor feil det er?? SÅ ja jeg slenger ut mye, men det er fordi jeg bryr meg om mennesker, og spesielt de unge, som ikke har alle de fordelene, kontaktene, og nettverk som andre i samfunnet har. Ja. Jeg synes det er motbydelig kvalmt og at vi ikke har kommet så langt som det vi innbiller oss.
Outside Viewer Skrevet 11 timer siden #41115 Skrevet 11 timer siden (endret) «Fake it - til you break it» «Hun sa det på tea-talken»… Det at I har fortalt noe, betyr ikke at det nødvendigvis er sant. Hun har (over)-levd i sin egen verden i store deler av livet sitt. Hun er avhengig av at folk snakker om henne, på godt og vondt - (all reklame er god reklame). Hun forteller / vise kun det hun tror gagner hennes image og/eller lommebok. Når hun de siste årene har begynt å «skulle leke med de voksne, i den voksne verden», dvs være «boss-baby», bedriftseier, sjef og profesjonell, er det til sist ikke mulig å kontrollere narrativet, skjule alt og til og med lyve, uten at det får voksne konsekvenser. Det faktum at I har til og med laget sin egen «fan-gruppe», for der har hun kontroll og føler seg trygg, er også noe som gjør det mulig å se/observere og vidererapportere det som hun faktisk holder på med. Ikke særlig lurt av henne. Hun burde «lagt lavt». Som f.eks. med Gucci-hendelsen: istedenfor å gå til angrep på de som forsvarer et forsvarsløst dyr (hennes sønn / nevø), og anklage de som skriver om at det var «dyreplageri» for å drive «psykisk vold mot henne/hennes». Plutselig er det verre at noen skriver for å «beskytte G» enn at noen faktisk kastet G. Det er gaslighting deluxe! Hennes «super-power», kontroll og emosjonell manipulasjon kommer fort til å bli det som gjør at hun må ta et ærlig oppgjør med seg selv. NB; Jeg ønsker det beste også for I. Endret 11 timer siden av Outside Viewer Tillegg 3 1 5
Doris Becker Skrevet 11 timer siden #41116 Skrevet 11 timer siden Isild skrev (11 minutter siden): Der var det ja - det jeg syns å huske fra bruddet. Hun fikk helt meltdown og ble lagt inn, NØYE delt og dokumentert selvsagt. Jeg er litt redd at det er "disaster waiting to happen" med henne - hun sliter tydeligvis veldig psykisk og virker litt "paranoid" i forhold til både dette forretningsproblemet hun har skapt/bidratt til - og hun virker litt "manisk" i forholdet til han Jack. Beaumont er raka fant. Og golddiggere som han tenker fremover mot giftemål, og et fett skilsmisseoppgjør! 💰😅 2 10
agent Skrevet 11 timer siden #41117 Skrevet 11 timer siden Doris Becker skrev (1 minutt siden): Beaumont er raka fant. Og golddiggere som han tenker fremover mot giftemål, og et fett skilsmisseoppgjør! 💰😅 Han har vel noen konkurser🧐 på samvittigheten. 4
Doris Becker Skrevet 11 timer siden #41118 Skrevet 11 timer siden agent skrev (Akkurat nå): Han har vel noen konkurser🧐 på samvittigheten. Jeg aner ikke altså, men måtte jo se på bildene som ligger ute, fra profilene hans. Og han er klassisk "Big hat, no cattle". Her snakker vi snobb uten penger, med dyre klokker som ikke står til resten. 2 6
vilas Skrevet 11 timer siden #41119 Skrevet 11 timer siden agent skrev (1 time siden): Har vært🪰🪰🪰🪰 på veggen.😅 Er flue på veggen 🙂🙃 3
Margit777 Skrevet 11 timer siden #41120 Skrevet 11 timer siden Doris Becker skrev (12 minutter siden): Beaumont er raka fant. Og golddiggere som han tenker fremover mot giftemål, og et fett skilsmisseoppgjør! 💰😅 I skal nok ikke ha noe så uromantisk som særeie håper jeg 😄 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå