Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Heike72 skrev (2 timer siden):

Enig i dette og jeg slettet bildet fra mitt hovedinnlegg her. Mine kommentarer var heller ikke i retning av å gjøre narr av Henriette. Det var hva Isabel gjorde og at det måtte være flaut for de personene som blir spredt videre på hennes snap. Det var jo ikke den første personen det skjedde med. Håper dere som gjorde narr også sletter bildet fra deres innlegg! Beklager fra min side. Har ingen unnskyldning eller argumenter å komme med på dette. Legger meg bare helt flat. Noe ikke alle som mottar kritikk klarer om dagen.

Heike72 skrev (1 time siden):

Nå var det jeg som først delte denne skjermdumpen her og jeg forstår kritikken, har slettet bilde fra hovedinnlegget og legger meg flat. Man trenger ikke gå til angrep på de andre her som bare prøver å fortelle hva som faktisk er riktig. Av og til lurt å innrømme at noe ikke ble helt riktig. Jeg, som delte, skjønner kritikken.

Det står det respekt av 👏🏼👏🏼 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Johanne Regine skrev (3 timer siden):

Nei. Bare samme likhetstrekk.Innvandrerfamilier med mindreverdighetskompleks

Hehe… so true. Jeg har faktisk møtt Adampur-moren, og hun kaklet og skrøt omtrent uavbrutt av hvor fantastisk flinke barna hennes var. Sønnen hadde jobbet siden han var 15, og døtrene var selvfølgelig også helt eksepsjonelle. Den ene lege og med en fot innenfor lokalpolitikken.

Etter hvert fikk det nesten mer preg av en PR-kampanje enn genuin stolthet over egne barn. Jeg satt igjen med en ganske solid Kris Jenner-vibe. Hun var veldig "Mine barn er fantastiske og bare vent, hele verden skal få vite det." 😂

Noen mennesker er rett og slett så PR-kåte at selv familiemiddagen sikkert føles som en pressekonferanse.

Alle disse P-kjendisene, P som i Patetiske, og influenserne som konstant skal fronte hvor "utrolig tøff" oppveksten deres var, hvor mange barrierer de møtte og hvor usannsynlig det egentlig var at de skulle lykkes. Som om det var dem mot hele verden, og de måtte klatre Mount Everest uten tau og oksygen for å komme dit de er i dag.

Det er jo ren Hollywood-manus. Ingen trodde på meg. Alle var imot meg. Mulighetene var nærmest ikke-eksisterende. Men jeg klarte det!

Og så kommer selvfølgelig bok nummer 47 med tittel "Min reise" eller "Min historie" eller "Fra utenforskap til toppen" og hele den pakken fra Abid Raja, Hadia Tajik, Masud Gharahkhani, Noman Bashir, Rybakk og resten av gjengen. Man skulle nesten tro at de hadde overlevd både krig, hungersnød og en ekspedisjon til Antarktis på veien til Stortinget eller Fame.

Alle har en historie. Alle har møtt motbakker, avvisninger, nederlag, usikkerhet og mennesker som ikke trodde på dem. Hvit, svart, brun, gul, rød, blå, oransje eller lilla. Mann, kvinne eller noe annet. Muslim, kristen, jøde, hindu, buddhist eller ateist. Livet deler ut motbakker til absolutt alle.

Problemet er ikke at noen forteller historien sin. Problemet oppstår når hver eneste motbakke skal blåses opp til en heroisk fortelling om hvor ekstraordinære de selv er, og hvor fantastisk de klarte å overvinne systemet, samfunnet og omtrent hele menneskeheten.

Og det mest ironiske er å være kjent primært for å være "innvandrer", det er jo egentlig det motsatte av integrering. Man skulle tro målet var å bli kjent for hvem du er og hva du faktisk gjør, ikke for hvilken bakgrunn foreldrene dine har.

Men så lenge det selger bøker, intervjuer, foredrag og klikk, er det tydeligvis bare å kjøre på med enda en runde med "Min utrolige reise" 🙄

Hvem er neste "innvandrer" i køen? Er det hun nye samferdselsministeren? Kamzy eller Kamzi, eller hva hun heter? Er det sånn at alle skal utgi bok og få eget portrettinnslag på lørdagsrevyen hos NRK??

Synes synd på alle de andre normale innvandrere som blir skjært over samme kam pga disse idiotene. 

NB* Tviler sterk på historien til Rybakk, som om KGB virkelig satt og fulgte nøye med på en norsk felespiller og familien hans. Så viktig var og er vel aldri en felespiller at Putin skulle ha sendt ut agenter for å ta ham.

Endret av JeAnetteDahl
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Lykkeliten* skrev (19 minutter siden):

Hvorfor i alle dager skal man gjøre det?? Snakker om mental alder…

Fordi hun tydeligvis ikke ser hvor narsissistisk det er selv. Hun dyrker seg selv og det er sykelig. Hun trenger konstruktiv kritikk selv om hun ikke tåler det. 

Jeg kan dessverre ikke skrive selv fordi jeg ble blokkert i 2025 da jeg kun sa at hun de siste mnd hadde blitt kjedelig. Det tålte hun heller ikke.

Endret av Heike72
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
smiiiley skrev (31 minutter siden):

Det står det respekt av 👏🏼👏🏼 

Signerer 👍

• Liker 1
Skrevet
Heike72 skrev (59 minutter siden):

De er nok i spennet fra 30 til opp i 60-åra. Det er slett ikke bare Gudrun og Kari i 60-årene og Randi og Ingeborg i 50-årene. Det er også Henriette i 40-årene og Frida i 30-årene. Så her er nok ikke noen aldersgrupper bedre enn andre.

Ja syke folk i alle alder🙄. Leste nettopp hva dagbladet skrev. Kleint å lese hun måtte bli ordnet på under intervjuet med hår osv. Ja ja at folk orker å følge med på dette er vanvittig. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Frida2026 skrev (6 minutter siden):

Ja syke folk i alle alder🙄. Leste nettopp hva dagbladet skrev. Kleint å lese hun måtte bli ordnet på under intervjuet med hår osv. Ja ja at folk orker å følge med på dette er vanvittig. 

Måtte inn å lese jeg også. Føler mediene ikke er utelukkende positive når de beskriver henne slik de tidligere har vært. Er veldig spent på om hendelsen tidligere i uken har hatt noen effekt på premieren av hennes serie. 

• Liker 3
Skrevet
adriana32 skrev (1 minutt siden):

Måtte inn å lese jeg også. Føler mediene ikke er utelukkende positive når de beskriver henne slik de tidligere har vært. Er veldig spent på om hendelsen tidligere i uken har hatt noen effekt på premieren av hennes serie. 

Kan jo håpe. At showet snart er over. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hørte Sidra sa igår at : når I får den utvidede blodåren i pannen ,da er hun skikkelig sint 🙃🙂 så nå er d lett å se på div bilder ang sinnstilstanden  hennes.

• Nyttig 1
Skrevet
Heike72 skrev (1 time siden):

Fordi hun tydeligvis ikke ser hvor narsissistisk det er selv. Hun dyrker seg selv og det er sykelig. Hun trenger konstruktiv kritikk selv om hun ikke tåler det. 

Jeg kan dessverre ikke skrive selv fordi jeg ble blokkert i 2025 da jeg kun sa at hun de siste mnd hadde blitt kjedelig. Det tålte hun heller ikke.

Men du tror ikke at en slik person som du beskriver vil ta noen form for kritikk til etterretning? Jeg syns det er så ungdomsskole å oppfordre folk til å klage på/utestenge andre. 

• Nyttig 6
Skrevet
Zena33 skrev (1 time siden):

Ser på dette som siste krampetrekning (les PR-stunt) før den virkelige dokumentaren slippes. Det å spille på det emosjonelle på forhånd er en velkjent PR- og krisehåndteringsstrategi i PR-bransjen. Slik prøver man å bygge et skjold mot det man vet kommer. Så det kommer nok masse mer av den slags publikasjoner i dagene før og underveis i dokumentarserien. 

Dette tror jeg også 🎯

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Lykkeliten* skrev (2 minutter siden):

Men du tror ikke at en slik person som du beskriver vil ta noen form for kritikk til etterretning? Jeg syns det er så ungdomsskole å oppfordre folk til å klage på/utestenge andre. 

Du har helt rett @Lykkeliten* Å tro at man kan "lære" en psykisk syk  influenser, med de tendensene vi nå ser,  noe som helst ved å bombardere dem med kritikk, er fullstendig urealistisk. Det vil bare aktivere offerrollen og styrke den syke "oss mot dem"mentaliteten hun har med følgerne sine. All kritikk blir avfeid som hat, og fansen vil bare klamre seg enda hardere til henne for å beskytte henne mot "haterne". Det eneste språket de forstår er synkende seertall og mangel på engasjement. Det mest voksne og effektive man gjør er å slutte å følge, slutte å klikke, og la dem holde på i sitt eget tomrom. 
Det som er  det mest  alvorlige  her er jo at de store, profesjonelle aktørene og samarbeidspartnerne ikke ser hvor sykt dette er. At mediene, sponsorer og strømmegiganter som Prime Video går inn, kaster millionkontrakter etter henne og legitimerer dette. Det  er en stor skam. Her er det snakk om alvorlig sykdom, men de velger å kynisk utnytte situasjonen for maks profitt. De er med på å låse dem i den destruktive livsstilen.

• Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (9 minutter siden):

Dette tror jeg også 🎯

Vet du når den på TV2 kommer?

Skrevet
Doris Becker skrev (6 minutter siden):

Du har helt rett @Lykkeliten* Å tro at man kan "lære" en psykisk syk  influenser, med de tendensene vi nå ser,  noe som helst ved å bombardere dem med kritikk, er fullstendig urealistisk. Det vil bare aktivere offerrollen og styrke den syke "oss mot dem"mentaliteten hun har med følgerne sine. All kritikk blir avfeid som hat, og fansen vil bare klamre seg enda hardere til henne for å beskytte henne mot "haterne". Det eneste språket de forstår er synkende seertall og mangel på engasjement. Det mest voksne og effektive man gjør er å slutte å følge, slutte å klikke, og la dem holde på i sitt eget tomrom. 
Det som er  det mest  alvorlige  her er jo at de store, profesjonelle aktørene og samarbeidspartnerne ikke ser hvor sykt dette er. At mediene, sponsorer og strømmegiganter som Prime Video går inn, kaster millionkontrakter etter henne og legitimerer dette. Det  er en stor skam. Her er det snakk om alvorlig sykdom, men de velger å kynisk utnytte situasjonen for maks profitt. De er med på å låse dem i den destruktive livsstilen.

Veldig bra skrevet!👏👏👏 

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet
Velinda skrev (6 minutter siden):

Vet du når den på TV2 kommer?

14 september 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun og den julekalendern, hva er hypen egentlig🙄, er vell de samme produktene som de som har handlet har fra før...ubuhuu hvor spennende..NOT:spilledåse:5 av lukene er vell risvann:koko:

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Heike72 skrev (3 timer siden):

Nå var det jeg som først delte denne skjermdumpen her og jeg forstår kritikken, har slettet bilde fra hovedinnlegget og legger meg flat. Man trenger ikke gå til angrep på de andre her som bare prøver å fortelle hva som faktisk er riktig. Av og til lurt å innrømme at noe ikke ble helt riktig. Jeg, som delte, skjønner kritikken.

Enig med deg

Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (1 minutt siden):

Veldig bra skrevet!👏👏👏 

Takker for det @Tuppenoglillemor12 

Jeg har spurt meg selv om Raad genuint er alvorlig syk, eller om hun bare er en ekstremt kynisk strateg som bruker diagnoser som et manipulerende verktøy når det passer henne best.  Svaret er nok at det ene ikke nødvendigvis utelukker det andre. Det er fullt mulig å være alvorlig psykisk ustabil, samtidig som man oppfører seg kalkulerende og manipulativt.
I psykiatrien snakker man om begrepet sekundærgevinst, det vil si fordelene man oppnår ved å være syk. For en vanlig person betyr sykdom skjerming og sykemelding. I influenserøkonomien betyr sykdom derimot sympati, klikk, skyhøye inntekter og ikke minst: immunitet mot kritikk
Og vi ser her tendenser som absolutt ikke hører hjemme på tv eller på en bedriftskanal. Det finnes ikke regler mot dette, da reality industrien i bunn og grunn er bygget opp på konseptet der sårbare og ustabile mennesker lager god underholdning. Og vi ser mange tragiske skjebner. Anna Nichole Smith, Btitney Spears, Katie Price  for å nevne noen. Vi har fått noen som stikker seg kraftig ut i Norge også.

De profesjonelle aktørene har fullstendig fraskrevet seg alt som heter moral og samfunnsansvar. De vet nøyaktig hva de gjør, og de vet hvilken vei det ofte går med slike skjebner til slutt. Men så lenge de genererer penger i dag, bryr de seg ikke om hvem de har på samvittigheten i morgen. Det er ingenting annet enn en moderne form for menneskelig freak show,  og det er forferdelig tragisk å være vitne til.

• Hjerte 4
  • Nyttig 15
Skrevet
Natu skrev (2 timer siden):

Hjelp! En ting er følgerne som tilber henne, men at hun reposter.... Det er jo bare ekstremt usunt! Jeg har ikke ord for at følgerne hennes og hun selv tror hun er jordnær? Dette nærmer seg mer og mer sektaktige tilstander, der hovedpersonen krever full underkastelse, nesegrus beundring, og ingen ubehagelige spørsmål. Jeg er nesten målløs over det som har skjedd de siste dagene. 

Når en leser disse kommentarene, er det søren meg ikke rart Isabel ikke tør møte girlsa sine. Mye rare folk, men I er også skummel som deler dette.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Tror noen at hun har laga denne gruppen for å ha 22000 venner eller for å ha noen som hun kan bruke som vakthunder og forsvarere i kommentarfelt?desto tetter bånd hun knytter desto mer lojale følgere,hun har også en hel gruppe som hun kan selge inn varene sine til med litt psykologisk list og lempe,hallo elsklinger er vel noe de fleste av disse damene biter på,er det andre Ifluensere som driver på som henne?har egne fansider derde styrer showet selv?lurer oppriktig

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Velinda skrev (26 minutter siden):

Tror noen at hun har laga denne gruppen for å ha 22000 venner eller for å ha noen som hun kan bruke som vakthunder og forsvarere i kommentarfelt?desto tetter bånd hun knytter desto mer lojale følgere,hun har også en hel gruppe som hun kan selge inn varene sine til med litt psykologisk list og lempe,hallo elsklinger er vel noe de fleste av disse damene biter på,er det andre Ifluensere som driver på som henne?har egne fansider derde styrer showet selv?lurer oppriktig

Gruppa dekker to desperate behov samtidig. Det emosjonelle og det økonomiske. Jeg tror hun er så psykisk ustabil at disse gruppene oppleves som  livsnødvendige for henne rent emosjonelt. Et ekkokammer der hun aldri får kritikk, bare skryt og ros og omsorg.  Hun hylles daglig. Samtidig ser hun den enorme kommersielle verdien. Begge deler gjør at hun ikke klarer å logge av. 

Det er spinnvilt, og helt uforståelig at dette er lovlig i Norge. Denne formen for emosjonell markedsføring og manipulasjon er strengt forbudt i spillindustrien, der man ikke har lov til å utnytte sårbare mennesker for økonomisk gevinst. Så hvorfor i alle dager er det lovlig her? Influenserbransjen får operere helt uregulert. Det er en tragisk sammensmeltning av reell sykdom og kynisk forretningsstrategi, og det er på høy tid at myndighetene innfører et strengere regelverk på lik linje med andre avhengighetsskapende og industrier. 

Endret av Doris Becker
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...