Heike72 Skrevet fredag kl. 20:06 #40861 Skrevet fredag kl. 20:06 (endret) Velinda skrev (57 minutter siden): Uten tvil men nå er Henriette (47)blitt litt "kjendis",kjekt det når man har bodd på Jæren i 26 år uten å ha blitt oppdaga,hvem legger ut sånt om seg selv? Nå har jo ikke denne Henriette lagt ut dette frivillig på Snap da. Hun har skrevet innlegg inne på en lukket Facebookgruppe, men Isabel tar skjermbilde av gruppa og så blir det tilfeldigvis med på Snap. Ikke sikkert hun hadde tenkt at 400000 følgere på Snap skulle se at hun var aktiv der inne akkurat. Hadde blitt så flau. Endret fredag kl. 20:07 av Heike72 2 1 6
Tuppenoglillemor12 Skrevet fredag kl. 20:09 #40862 Skrevet fredag kl. 20:09 (endret) Heike72 skrev (3 minutter siden): Nå har jo ikke denne Henriette lagt ut dette frivillig på Snap da. Hun har skrevet innlegg inne på en lukket Facebookgruppe, men Isabel tar skjermbilde av gruppa og så blir det tilfeldigvis med på Snap. Ikke sikkert hun hadde tenkt at 400000 følgere på Snap skulle se at hun var aktiv der inne akkurat. Hadde blitt så flau. Går ikke dette på personvern?🤔 I så tilfelle så har Isabel gjort noe ulovlig Endret fredag kl. 20:09 av Tuppenoglillemor12 5 3
Snoopy82 Skrevet fredag kl. 20:12 #40863 Skrevet fredag kl. 20:12 Heike72 skrev (5 minutter siden): Nå har jo ikke denne Henriette lagt ut dette frivillig på Snap da. Hun har skrevet innlegg inne på en lukket Facebookgruppe, men Isabel tar skjermbilde av gruppa og så blir det tilfeldigvis med på Snap. Ikke sikkert hun hadde tenkt at 400000 følgere på Snap skulle se at hun var aktiv der inne akkurat. Hadde blitt så flau. Har vel heller ikke bedt om at det skal deles på KG til latter og underholdning heller. Noen nevner personvern, men hvis det bryter med personvern hvordan er det da når det blir delt videre på flere plattformer? 1 6
Teflonhjernen Skrevet fredag kl. 20:23 #40864 Skrevet fredag kl. 20:23 Teflonhjernen skrev (10 timer siden): Ser ikke ut til at det er helt innafor: Ser flere spør om dette med at Isabel deler navn/profil osv. Sjekket det litt tidligere, så legger ut på nytt. 3 4
Margit777 Skrevet fredag kl. 20:24 #40865 Skrevet fredag kl. 20:24 Snoopy82 skrev (11 minutter siden): Har vel heller ikke bedt om at det skal deles på KG til latter og underholdning heller. Noen nevner personvern, men hvis det bryter med personvern hvordan er det da når det blir delt videre på flere plattformer? Får anmelde da, er en offentlig gruppe siden den er så stor.
Tuppenoglillemor12 Skrevet fredag kl. 20:26 #40866 Skrevet fredag kl. 20:26 Snoopy82 skrev (12 minutter siden): Har vel heller ikke bedt om at det skal deles på KG til latter og underholdning heller. Noen nevner personvern, men hvis det bryter med personvern hvordan er det da når det blir delt videre på flere plattformer? Fordi Isabel Raad er ett firma. Hun er Isabel Raad a/s. Som deler fullt navn til sine over 400.000 kunder! 2 10
agent Skrevet fredag kl. 20:27 #40867 Skrevet fredag kl. 20:27 Jeg gir anmelderen fra Rampelyset 🎲kast 6😎😅 5 1 6
Tuppenoglillemor12 Skrevet fredag kl. 20:28 #40868 Skrevet fredag kl. 20:28 Teflonhjernen skrev (3 minutter siden): Ser flere spør om dette med at Isabel deler navn/profil osv. Sjekket det litt tidligere, så legger ut på nytt. Er ikke første gangen frøken Raad har gjort dette….. Hun tror hun er over loven 6 4
Snoopy82 Skrevet fredag kl. 20:31 #40869 Skrevet fredag kl. 20:31 Tuppenoglillemor12 skrev (1 minutt siden): Fordi Isabel Raad er ett firma. Hun er Isabel Raad a/s. Som deler fullt navn til sine over 400.000 kunder! Jeg lurte på, hvis det bryter personvern at Isabel deler, gjelder det samme for de som deler det videre til andre plattformer som her? Så da sier du at det er lovstridig fordi Isabel er "et firma" , men det er ikke lovstridig at en privatperson deler det videre? Er det slik å forstå? Jeg spurte fordi jeg lurte 3
Tuppenoglillemor12 Skrevet fredag kl. 20:35 #40870 Skrevet fredag kl. 20:35 Snoopy82 skrev (3 minutter siden): Jeg lurte på, hvis det bryter personvern at Isabel deler, gjelder det samme for de som deler det videre til andre plattformer som her? Så da sier du at det er lovstridig fordi Isabel er "et firma" , men det er ikke lovstridig at en privatperson deler det videre? Er det slik å forstå? Jeg spurte fordi jeg lurte Ja det er nok slik. Men om ikke - så er det «værre» når en bedrift deler kundeinformasjon til andre kunder…… slik som Isabel 2 2
Tuppenoglillemor12 Skrevet fredag kl. 20:36 #40871 Skrevet fredag kl. 20:36 Snoopy82 skrev (4 minutter siden): Jeg lurte på, hvis det bryter personvern at Isabel deler, gjelder det samme for de som deler det videre til andre plattformer som her? Så da sier du at det er lovstridig fordi Isabel er "et firma" , men det er ikke lovstridig at en privatperson deler det videre? Er det slik å forstå? Jeg spurte fordi jeg lurte Hva tenker du selv da? At en bedrift deler kundeinformasjon til andre kunder og til «resten av verden» på denne måten?🤔 Bare spør fordi jeg lurer.. 1 4
vilas Skrevet fredag kl. 20:36 #40872 Skrevet fredag kl. 20:36 smiiiley skrev (1 time siden): Det er ingen som lurer noen som helst til å kjøpe et prime abonnement. Det er fri vilje i Norge så man velger helt selv ☺️ Åhh jo da. Om man blir bombardert med info fra I om hvor bra denne er så er d fristende for mange å kjøpe Prime. Men heldigvis er d visst mulig med en/ to mnd med gratis / prøveabbonement. 2
Zena33 Skrevet fredag kl. 20:39 #40873 Skrevet fredag kl. 20:39 Outside Viewer skrev (44 minutter siden): (VG)»Prime Video kunngjør nå at de har laget en ny dokureality-serie med influenceren og forretningskvinnen Isabel Raad (32) i hovedrollen.» i tillegg har I selv fortalt flere ganger at «seerne får se alt det som egentlig skjedde». Mulug det er dette som skaper «forventningene»? Helt riktig, det er nettopp markedsføringen og innsalget av det Prime har kalt en dokureality-serie som er feil, de har levert en realitysåpe istedenfor. Og det er nettopp det anmelderne også tar for seg, at dette ikke er en dokumentarisk realityserie som lovet. 2 9
Snoopy82 Skrevet fredag kl. 20:51 #40874 Skrevet fredag kl. 20:51 Tuppenoglillemor12 skrev (10 minutter siden): Hva tenker du selv da? At en bedrift deler kundeinformasjon til andre kunder og til «resten av verden» på denne måten?🤔 Bare spør fordi jeg lurer.. Jeg syns det er problematisk at bedrift deler kundeinformasjon. Jeg syns ikke isabel burde delt den skjermdumpen uten å ha sladdet navn og bilde heller. Syns også det er problematisk at det igjen blir delt her inne i et åpent forum uten at det sladdes og i tillegg blir gjort til latter. Jeg er ingen fan av chatgpt/KI hvis man ikke vet å stille spørsmålene "riktig" , vet hvordan det fungerer eller vet at man ofte får svaret i den retning man ønsker. Men jeg spurte chatgpt og la fram alle sidene jeg kunne tenke meg var viktig for mest mulig korrekt svar. Jeg samler det i eget svar. Selv om det er avsporing. 3
Snoopy82 Skrevet fredag kl. 20:52 #40875 Skrevet fredag kl. 20:52 Kort sagt: Henriette skrev selv innlegget i en lukket Facebook-gruppe med ca. 21 700 medlemmer. Isabel delte skjermdumpen offentlig på Snapchat, med Henriettes fulle navn, bilde, alder og tekst. Det kan være personvernmessig problematisk. Andre tok deretter skjermdump av Isabels Snapchat og publiserte den på et åpent forum. Det er legitimt å kritisere Isabel for å ha delt innlegget, men de som gjør det kan ikke automatisk fritt viderepublisere Henriettes personopplysninger. Når de i tillegg skriver at Henriette er blitt «kjendis» og gjør narr av at hun har bodd på Jæren i 26 år uten å ha blitt «oppdaga», går de utover selve kritikken av Isabel og latterliggjør en identifiserbar privatperson. Derfor kan også den siste publiseringen være personvernmessig problematisk, selv om formålet samtidig var å kritisere Isabel. Det avgjørende blir blant annet om det var nødvendig å identifisere Henriette for å fremme kritikken. Her er det vanskelig å se at navn, bilde og alder var nødvendig. 6
Velinda Skrevet fredag kl. 20:57 #40876 Skrevet fredag kl. 20:57 Snoopy82 skrev (2 minutter siden): Kort sagt: Henriette skrev selv innlegget i en lukket Facebook-gruppe med ca. 21 700 medlemmer. Isabel delte skjermdumpen offentlig på Snapchat, med Henriettes fulle navn, bilde, alder og tekst. Det kan være personvernmessig problematisk. Andre tok deretter skjermdump av Isabels Snapchat og publiserte den på et åpent forum. Det er legitimt å kritisere Isabel for å ha delt innlegget, men de som gjør det kan ikke automatisk fritt viderepublisere Henriettes personopplysninger. Når de i tillegg skriver at Henriette er blitt «kjendis» og gjør narr av at hun har bodd på Jæren i 26 år uten å ha blitt «oppdaga», går de utover selve kritikken av Isabel og latterliggjør en identifiserbar privatperson. Derfor kan også den siste publiseringen være personvernmessig problematisk, selv om formålet samtidig var å kritisere Isabel. Det avgjørende blir blant annet om det var nødvendig å identifisere Henriette for å fremme kritikken. Her er det vanskelig å se at navn, bilde og alder var nødvendig. Kødder du???eller er du bare stokk dum,jaja,det får bli rett i buret denne helgen også,du går over lik for å beskytten en influenser du ikke kjenner 5
smiiiley Skrevet fredag kl. 21:01 #40877 Skrevet fredag kl. 21:01 vilas skrev (13 minutter siden): Åhh jo da. Om man blir bombardert med info fra I om hvor bra denne er så er d fristende for mange å kjøpe Prime. Men heldigvis er d visst mulig med en/ to mnd med gratis / prøveabbonement. Å bli bombandert med info er jo noe du velger selv? 😂 Du kan jo for eksempel boikotte, slik du anbefalte i går – da slipper du jo både informasjonen og fristelsene. Masse reklame tar ikke bort det faktum at man må klare å tenke selv. Du vet jo hva serien handler om. At den ikke falt i smak på samme måte som den falt i smak hos feks naboen, betyr ikke at den ene ble lurt og den andre ikke. Jeg skjønner ikke tankegangen her. 1 5
Snoopy82 Skrevet fredag kl. 21:14 #40878 Skrevet fredag kl. 21:14 Velinda skrev (10 minutter siden): Kødder du???eller er du bare stokk dum,jaja,det får bli rett i buret denne helgen også,du går over lik for å beskytten en influenser du ikke kjenner Å wow 🤣 Ser det ut som jeg beskytter en influenser? Kjære vene, jeg ville finne ut av om det var like mye brudd på personvern om det ble delt videre det Isabel delte. Om det var forskjell på en offentlig person/firma og en privatperson. Hvis du leser ser du jo og at jeg personlig ikke syns noe om at isabel deler med fult navn. Slapp av litt. Anser meg ikke som stokk dum, siden du spør, men du må gjerne mene det. Heller ikke gått over lik😅 1 4
Tuppenoglillemor12 Skrevet fredag kl. 21:16 #40879 Skrevet fredag kl. 21:16 Snoopy82 skrev (1 minutt siden): Å wow 🤣 Ser det ut som jeg beskytter en influenser? Kjære vene, jeg ville finne ut av om det var like mye brudd på personvern om det ble delt videre det Isabel delte. Om det var forskjell på en offentlig person/firma og en privatperson. Hvis du leser ser du jo og at jeg personlig ikke syns noe om at isabel deler med fult navn. Slapp av litt. Anser meg ikke som stokk dum, siden du spør, men du må gjerne mene det. Heller ikke gått over lik😅 «Ikke syns noe om..»? Det er jo ulovlig det hun gjør! 1 4
smiiiley Skrevet fredag kl. 21:17 #40880 Skrevet fredag kl. 21:17 Velinda skrev (6 minutter siden): Kødder du???eller er du bare stokk dum,jaja,det får bli rett i buret denne helgen også,du går over lik for å beskytten en influenser du ikke kjenner Går over lik for å beskytte Isabel? Hun skriver jo at det er problematisk at hun delte skjermdumpen på sin snap. Noe jeg er enig i egentlig, da man ser hvor mange idioter det er på internett. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå