Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Oline5 skrev (3 minutter siden):

Enig! For HVIS Isabel sin forklaring var sann med at Jack "reddet" hunden, så fremstiller hun den andre personen virkelig, virkelig ille.
Hunden er så høyt oppe i lufta, at den ville fløyet over sengen og truffet veggen/gulvet på andre siden.
I følge Isabel var det nesten flaks at Jack rakk å ta imot.
Da mener hun at den andre personen hadde kastet uansett om Jack var der eller ikke, eller???

Isabel sier at Jack REDDET hunden? Dette blir jo bare værre og værre, for med det sier jo Isabel at vedkommende egentlig kastet hunden ut i "intet" og at det ikke var meningen at noen skulle ta den imot. 

Bedre å holde kjeft noenganger, men det klarer vel ikke den dama.

Hun forguder jo denne Voldemort-gjøken sin, og han er vel snill bisk så lenge hun tjener penger til det luksuslivet han liker. 

• Liker 5
  • Nyttig 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Oline5 skrev (5 minutter siden):

Enig! For HVIS Isabel sin forklaring var sann med at Jack "reddet" hunden, så fremstiller hun den andre personen virkelig, virkelig ille.
Hunden er så høyt oppe i lufta, at den ville fløyet over sengen og truffet veggen/gulvet på andre siden.
I følge Isabel var det nesten flaks at Jack rakk å ta imot.
Da mener hun at den andre personen hadde kastet uansett om Jack var der eller ikke, eller???

Har tenkt på dette jeg og. Om narrativet til Isabel stemmer, så hadde den andre personen kastet Gucci slik at han hadde blitt alvorlig skadet om Jack ikke hadde vært der i det sekundet. Hadde en venn av meg gjort det med mitt dyr, så hadde den personen blitt kuttet ut av livet mitt med en gang. Det er utilgivelig! Men ingen tror vel på dette, utenom kultmedlemmene hennes. Folk med en normalt fungerende hjerne skjønner og ser at dette var Jack med på like mye som de andre, derfor bør han og ta ansvar for det han gjorde.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Isild skrev (3 minutter siden):

Isabel sier at Jack REDDET hunden? Dette blir jo bare værre og værre, for med det sier jo Isabel at vedkommende egentlig kastet hunden ut i "intet" og at det ikke var meningen at noen skulle ta den imot. 

Bedre å holde kjeft noenganger, men det klarer vel ikke den dama.

Hun forguder jo denne Voldemort-gjøken sin, og han er vel snill bisk så lenge hun tjener penger til det luksuslivet han liker. 

Ja, det er jo dette folk reagerer mest på. Håndteringen i etterkant. Raad forsøker å lage et narrativ der man anklager henne for dyreplaging, men det stemmer ikke. Om hun var i rommet eller ikke er mindre interessant. 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Doris Becker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er jo dette folk reagerer mest på. Håndteringen i etterkant. Raad forsøker å lage et narrativ der man anklager henne for dyreplaging, men det stemmer ikke. Om hun var i rommet eller ikke er mindre interessant. 

Ja, hun fremstiller alle kritikerne som haters og gale kvinnemennesker. Altså, tror jeg har kun sett 2-3 kommentarer blant alle kritikken hun har mottatt, som har beskyldt henne for å være den som kastet hunden/var involvert. Det er altså det hun velger å fokusere på i ranten sin på Snapchat, og gjentar seg opptil flere ganger. Roper til kamera og banner som en bryggesjauer. Er da omtrent ingen som har beskyldt henne for det hun snakker om? Galskap! 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Krepsen7791 skrev (Akkurat nå):

Ja, hun fremstiller alle kritikerne som haters og gale kvinnemennesker. Altså, tror jeg har kun sett 2-3 kommentarer blant alle kritikken hun har mottatt, som har beskyldt henne for å være den som kastet hunden/var involvert. Det er altså det hun velger å fokusere på i ranten sin på Snapchat, og gjentar seg opptil flere ganger. Roper til kamera og banner som en bryggesjauer. Er da omtrent ingen som har beskyldt henne for det hun snakker om? Galskap! 

Det er derfor hun har laget et eget ekkokammer, der hun samler den viktigste kundegruppen sin. Der skaper hun en emosjonell "oss mot dem" mentalitet, hvor hun får 100% støtte, de lager lister over alle de som prøver seg på kritikk, og de sendes ut i kommentarfeltene. Samtidig skal det snart lanseres kalender. Hvis alle 10 000 i gruppa kjøper kalenderen, la oss si den koster 1700 kr, så er det 17 mill i salg.  

• Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Doris Becker skrev (6 minutter siden):

Det er derfor hun har laget et eget ekkokammer, der hun samler den viktigste kundegruppen sin. Der skaper hun en emosjonell "oss mot dem" mentalitet, hvor hun får 100% støtte, de lager lister over alle de som prøver seg på kritikk, og de sendes ut i kommentarfeltene. Samtidig skal det snart lanseres kalender. Hvis alle 10 000 i gruppa kjøper kalenderen, la oss si den koster 1700 kr, så er det 17 mill i salg.  

Jeg skrev en kritisk kommentar under et av innleggene i den gamle Raadasquad-gruppen, så navnet mitt er vel på lista. Vet jo aldri hva mer disse damene kan finne på, så jeg valgte å gjøre Instagram-profilen privat (har kun liket noen innlegg av Henrik Troy og kommentarer under innleggene). Hun er konstant i offerrolllen, så da kommer elsklingene til å kjøpe enda mer fordi synes ekstra synd på henne nå. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Doris Becker skrev (11 minutter siden):

Det har offisielt blitt ingenting annet enn en kult. Å splitte sin egen fangruppe er et bunnpunkt, men problemet med det er at de som blir tatt inn i varmen i den nye gruppen kommer til å føle et nytt nivå med tilknytning, og tar det parasosiale forholdet til nye (på grensa til skumle) høyder

• Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Korpsnerden skrev (2 timer siden):

IR så for seg et positiv PR-tur til Norge, for å promotere serie. Det druknet i begravelse og hundekast.

Så var planen å slappe av (rømme?) til Maldivene i påvente av kritisk TV2-serie. 

Jeg gjetter at adventskalender lanseres rett etter det, for å få folk til å glemme Ivorie. Ivorie er konkurs, Ivorie er historie - Isabel lærte såååå mye av det, Isabel ble utnyttet av andre og hun ante ikke noe om de uetiske sidene ved driften (særlig). 

"Nå ser vi fremover besties! Opp med nebbet (lommeboka)!" 

Lanseringen av julekalenderen er på søndag, det har vært planlagt en stund. 

Isild skrev (1 time siden):

Håper denne Raad-familien kanselleres som influencere etterhvert- for sin egen skyld, og for følgernes skyld. Det har blitt bare tragisk alt sammen. En åpenbart traumatisert reality-hasbeen "bærer" hele familien med en mor som fremstår som 12 år i spissen. 

De har stagnert et sted i tenårene alle sammen. 

Nå har hun "Nå er det FAEN meg nok"-rant (igjen) pga tilbakemeldinger ang hunden, for hun har ingenting med det å gjøre. Vel, det er vel din hund Isabel?? Ditt hus, din kjæreste, din søster? Du har absolutt alt med dette å gjøre, for dette skjer et sted du har ansvar - for en liten skapning som er DITT ansvar, og det gjøres av mennesker du overlater han til. 

Før jeg begynte å følge litt med på henne så levde jeg i naiv tro på at hun var den av influencerne i Norge som hadde fått det til - blitt litt classy osv. 

Men dette er så lite classy som man får det. Herregud.. Jeg blokkerer dette spetakkelet av en familie, har sett og fulgt nok tror jeg. 

Er du ansvarlig for alt din familie gjør?

Dette var ikke i Isabel sitt hus, det var på et hotel i forbindelse med et arrangement Prime sto for, og det er ikke Isabel som har ansvar for hunden, men søsteren. Hunden ble omplassert for flere år siden. 

• Nyttig 3
Skrevet

Her bekrefter Mathilda (Matty) på TikTok at det var en mann som gjorde det (kastet Gucci). 

Tyder da mest på at det må være kjæresten til Sidra, siden han blir anonymisert. Eller evt samboeren til Shehed, som også blir anonymisert, men hun har jo gått ut å sagt det ikke er han… 

IMG_2661.png

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvordan kan Isabel med 100% nøyaktighet si akkurat hva som skjedde i rommet hvis hun, som hun selv sier, ikke var der??? 

Hvorfor skal Jack uttale seg? 
Han vil jo uansett bare spille helt og si han visste absolutt ingenting, men stod  tilfeldigvis akkurat ved siden av sengen og kunne redde Gucci. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
ASU skrev (Akkurat nå):

Her bekrefter Mathilda (Matty) på TikTok at det var en mann som gjorde det (kastet Gucci). 

Tyder da mest på at det må være kjæresten til Sidra, siden han blir anonymisert. Eller evt samboeren til Shehed, som også blir anonymisert, men hun har jo gått ut å sagt det ikke er han… 

IMG_2661.png

Kan de alle slutte å si «det var ikke jeg som gjorde det»?? Det handler jo om at det ble postet, FORDI de syns det var morsomt!! De så jo humor i dette, og derfor er disse unnskyldningene deres så verdiløse. Shehed står jo også å filmer, fordi det liksom var gøy for dem. Så at de «tar avstand» fra handlingen er bare tull, for de syns åpenbart det der var underholdende

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet

Hvorfor har ikke Isabel delt innlegg fra elsklingene sine som har postet på raadsquad-gruppa før?🙈 Nå plutselig poster hun fra sin egen fangruppe, bare for å gi elsklingene en følelse av å være viktig, samt bygge en motivasjon til å være aktiv der inne. For hvor heldig er man ikke, hvis selveste Isabel poster noe man har skrevet😍 manipulasjonen tar ingen ende.

• Liker 1
  • Nyttig 15
Skrevet

Altså her står det to stykker klar til å filme i det de skal kaste hunden. Jeg tenker da at det er mye mulig at dette ikke var det første kastet, men at de allerede hadde gjorde det og at alle syns det var så morsomt at de måtte gjenta det for å få det på film. For noen grusomme mennesker! 

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Nobetterthanaman skrev (Akkurat nå):

Hvorfor har ikke Isabel delt innlegg fra elsklingene sine som har postet på raadsquad-gruppa før?🙈 Nå plutselig poster hun fra sin egen fangruppe, bare for å gi elsklingene en følelse av å være viktig, samt bygge en motivasjon til å være aktiv der inne. For hvor heldig er man ikke, hvis selveste Isabel poster noe man har skrevet😍 manipulasjonen tar ingen ende.

Jeg synes dette burde meldes inn til Forbrukertilsynet. Det må være en grense for hvordan man skal kunne opptre som bedrift. Jeg vil tro journalister tar tak i dette, det er mye fokus på influensere nå, og makten de har over egen følgergruppe. 
Det er en form for emosjonell markedsføring, der maktbalansen er fullstendig skjev, fordi influenseren sitter med all definisjonsmakt, tjener millioner på følgernes lojalitet, og kan stenge døren med et tastetrykk hvis noen kommer med kritikk eller ubehagelige spørsmål.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Ellenn skrev (31 minutter siden):

Dette var ikke i Isabel sitt hus, det var på et hotel i forbindelse med et arrangement Prime sto for, og det er ikke Isabel som har ansvar for hunden, men søsteren. Hunden ble omplassert for flere år siden. 

Jeg syns ikke at Isabel skal holdes ansvarlig for hendelsen og det er aldri greit å motta hat for noe man ikke var direkte involvert i. Det jeg derimot syns er forståelig, og skal jeg være helt ærlig også rimelig, er at hennes varemerke får seg en ripe i lakken. Ikke fordi de er familien hennes, men fordi de alle (utenom kanskje mor?) på et tidspunkt var ansatt av henne og fordi de fremdeles den dag i dag tjener penger utelukkende fordi de er assosiert til henne.

Denne saken hadde aldri hatt nyhetsverdi hvis ikke det var for at handlingen var utført av mennesker tett knyttet til Isabel. Hun på sin side har også dratt stor nytte av å ha med seg familien som innhold i egne kanaler. Hun pleier sine parasosiale forhold ved å gjøre seg mer relaterbar, og det å inkludere familien sin er en måte å gjøre det på for da lar hun seerne se sider av henne de ellers aldri hadde sett. De er en del av den personlig identiteten hun har bygd i sosiale medier og da er det klart at det også smeller tilbake på henne når de gjør dumme ting. Man kan ikke spille med høy risiko og bare forvente gevinst. Det er en tøff bransje og fallhøyden er enorm, men på en annen side gir den deg tilgang til en svært lukrativ livsstil og en inntjening de færreste kan oppnå. Hennes reaksjon i ettertid vitner om svak forståelse for hvordan bransjen fungerer som egentlig er veldig overraskende fra en med så mange år på baken. Jeg stusser over at hun som nå tjener mange millioner i året ikke har ansatt en PR-rådgiver. Det er vel i tilfeller som dette man egentlig ser hvor uprofesjonelt og amatørmessig hele businessen er, selv om hun så sårt ønsker å anses som det motsatte. 

Endret av Fizzypo
  • Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Ellenn skrev (30 minutter siden):

Nei, jeg er ikke det, men jeg er heller ikke en offentlig person som lager underholdning av familien min. 

Tenker at Primesponset opphold på hotell også på en måte er Isabels ansvar jeg da, de andre ble vel invitert med av henne. Hun drar alt av lass - de henger med. Er det registrert ny eier på hunden? Altså chip er omregistrert i dyreid evt internasjonal base? Er den det har hunden ny eier, er det Isabel som står så er det hun som er juridisk eier. 

Men har uansett nå forstått at Isabel er mest opptatt av at Jack "reddet" hunden ved å ta imot, noe som gjør at vedkommende som kastet hunden hadde tenkt til å kaste den i veggen?! (selvfølgelig ikke, men det er så tragisk hun får det til å høres ut som) 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Eli27 skrev (16 timer siden):

Nesten ved å poste slikt er det som at hun også er enig med at det ikke var noe big deal. Makan til dobbeltmoralske mennesker 

IMG_8975.jpeg

Jeg gir opp! Hjernevasket bimboklanen!

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Endret av Fizzypo
Feil sitat
Skrevet (endret)
ASU skrev (49 minutter siden):

IMG_2661.png

Jeg tenker at de er en gjeng med ansvarsløse idioter. Den som kaster er ansvarsløs, den som filmer syns det er helt greit, den som legger det ut syns det er helt greit, og gjøken som sto på andre siden for å ta imot "kastet" er en dust. 

Det eneste de `beklager` er at folk ikke syns det var morsomt. De aner tydeligvis ingenting om dyr noen av dem. En liten hund kan skade seg veldig stygt. 

Og at Isabel IGJEN får hysterisk sinnaanfall gjør ikke saken bedre i hele tatt. 

Tilføyelse. 

Ser at søsteren poster alle støttekommentarene hun får. Noen sammenligner dyremishandling med denne "mobbingen" hun blir utsatt for - at det er det samme og at folk må gå litt i seg selv. 

Herregud, det er helt ufattelig at hun legger ut noe så åndssvakt, og samtidig tror at folk tar imot "beklagelsen". 

Disse folka kommer til å ødelegge influencerdrømmene sine helt selv - innenifra, og de tar med seg Isabel sin karriere ned i søla - noe Isabel har invitert dem til .

Endret av Isild
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg ler meg nesten i hjel av at folk først har fått øynene opp for dette nå. Denne Temu-versjonen av en Kardashian har vært et patetisk menneske lenge før dagens outrage-gjeng plutselig oppdaget henne.

At folk nå sitter og "sipper", tar avstand, fordømmer og skal dissekere det hun har gjort, er nesten komisk. Hvor var denne moralske indignasjonen tidligere? Dere som har fulgt henne, klikket, kommentert, delt og heiet, har jo vært med på å enable hele sirkuset. Indirekte har dere selv bidratt til å holde maskineriet gående.

Mens hun har tjent seg rik på oppmerksomheten deres, har dere brukt tid og energi på å følge en influenser hvis fremste "meritt" tilsynelatende er at hun har vist litt hud og kropp på TV. Likevel klarer folk på mirakuløst vis å gjøre henne til et forbilde.

Det mest fascinerende er egentlig hvor fort popularitet blir forvekslet med karakter. Bare fordi noen er kjent, betyr det ikke at de fortjener respekt, beundring eller en eneste følgers oppmerksomhet.

Så i stedet for å pumpe ut enda 1000 kommentarer om hvor forferdelig hun er, Unfollow, blokker og gå videre. Hvis dere virkelig mener alvor, slutt å gi henne OPPMERKSOMHET!!!

Når folk slutter å klikke og følge, er vel den eneste måten slike F-kjendiser og influensere faktisk lærer på.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...