Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
skeiv-ostepop skrev (8 timer siden):

Jeg er enig i mye her. Men et par ting.

Det hører nå med til historien (ikke bare bildet) at Isabel nå prøver å skape et narrativ om at Jack tilfeldigvis står sånn at han kan ta i mot hunden. Hun prøver å vri fokus bort fra at hunden faktisk ble kastet, til at heldigvis kunne Jack ta i mot. Det ansvaret ligger på Isabel. Og det viser noe som er minst like ille som å kaste ei bikkje over senga for egen underholdning.

Dette bildet er på ingen måte et uhell. Det har vært en tankeprosess rundt det da både musikken er valgt ut og en person er sladdet. Tankeprosessen er under enhver kritikk - men den var der. Og det gjør det vesentlig mye verre enn om noen prøvde å unnskylde seg med «oi tenkte ikke over det». Noen har tenkt. Bare ikke så veldig bra tenkt.

Og kan vi slutte med «men han/hun er glad i» som et samfunn? Å si «men Shehed er glad i Gucci» gir et inntrykk av at ja det var ille men siden hun er glad i bikkja så er det greit. Det er ikke greit. Er man faktisk genuint glad i dyret så står man ikke og ser på at noen kaster det mellom seg for underholdningen sin del. Kanskje Shehed ikke forstår at dette ikke er gøy for hunden og kan være skadelig - det er godt mulig. Men da bør en stille spørsmål med egenheten til Shehed om å ha ansvar for dyr, ikke hvorvidt hun er glad i dyrene eller ikke.

Jeg hadde ikke stolt på noen i det rommet der med bikkja mi, uansett hvor glad de evnt hadde vært i bikkja.

Alle her, inkludert Isabel som eier bikkja, burde lagt seg paddeflate. Ikke bortforklart det. Ikke kommet med unnskyldninger. Men paddeflate.

For Isabel sin del hadde det vært å lagt ansvaret der det høre hjemme, åpenlyst kritisert behandlingen av denne hunden (som hun eier) og sagt at de ikke får ha ansvaret for hunden på veldig veldig lang tid. Om noen gang igjen.

Men det gjør hun altså ikke. Hun bryr seg ikke om at bikkja er blitt kastet huner bare glad Jack kunne ta i mot. Det er så dumt.

Så sant!! 

i bryr seg hverken om hunden, noen av de andre i rommet eller om «elsklingene sine». Hun har 100% kontroll på det som blir filmet OG lagt ut. Det har hun også skrytt av mange ganger.

Jeg tror aldri at M har tatt seg den frihet å filme og legge dette på sosiale medier uten å ha fått lov av (blitt beordret til) dette av I. I bestemmer alt i den settingen / familien / gjengen. 

I ber oss om å tro at;

A) Mann 1 (kjæresten til S, I sin søster- RETTELSE; ikke kjæresten til S, men en annen) kastet G!

B) Mann 2 (kjæresten til I) tilfeldigvis stod på andre siden av sengen (in perfect frame for photo) og heroisk REDDET G! 

C) Dame 1 (Sheded, I sin kjære søster) stod klar med kamera og filmet / så på mens Mann 1 kastet G (hennes baby) helt tilfeldigvis. 

D) Dame 2 (M - I sin «så godt som lillesøster) stod klar og filmet OG la på sangen «I beLIEve i can fly» OG la det ut på sosiale medier UTEN at I visste, godkjente, ba om det.

E) Dame 3 (I) Visste ingenting om noe som helst. 

Hvem tror på dette? 

Endret av Outside Viewer
Ny info
  • Liker 4
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lana01 skrev (47 minutter siden):

Tror de fleste er enig at dette ikke var bra, og forståelig reagere folk på at Gucci ble kastet. 
Jeg synes enkelte overreagerer , og drar dette veldig langt. Det når man går til det skrittet at man kontakter samarbeidspartnere osv . Isabel har sagt hun ikke var i rommet , og det finnes heller ikke bevis for at hun var . Noen håper dette havner i media, men ser ikke helt hva de skal skrive., så lenge Isabel ikke var i rommet, så gjelder ikke dette henne. Personlig ttor jeg heller ikke dette hadde blitt postet, om hun var i rommet Hun hadde nok sett at det ikke var smart

Slik jeg ser det er Shehed veldig glad i Gucci. Og forhåpentligvis har hun nok lært av dette 

Når det gjelder Instagram , forstår jeg det også. Når folk skriver  jævla  dyremishandler osv under hennes post osv, og hun ikke engang var tilstedet, er det forståelig at dette blir slettet

Dette får nok ikke noen videre konsekvens. Shehed mister neppe hunden pga av dette, en episode .

Mange skriver at de har blokkert alle, det blir spennende å se i tråden her fremover da, om de klarer å holde seg unna kanalene deres. 

Tittet på Isabel sine følgere , kan ikke se at dette har hatt noen innvirkning , så langt 

Veldig enig i mye av det du skriver. @skeiv-ostepop oppsummerte egentlig veldig godt det jeg tenker så skal ikke skrive det på nytt.

At Shehed er glad i Gucci er jeg ikke et sekund i tvil om. Hun er vel også den eneste av dem som har gjort et halvveis forsøk på å legge seg flat. 

skeiv-ostepop skrev (10 minutter siden):

Det hører nå med til historien (ikke bare bildet) at Isabel nå prøver å skape et narrativ om at Jack tilfeldigvis står sånn at han kan ta i mot hunden. Hun prøver å vri fokus bort fra at hunden faktisk ble kastet, til at heldigvis kunne Jack ta i mot. Det ansvaret ligger på Isabel. Og det viser noe som er minst like ille som å kaste ei bikkje over senga for egen underholdning.

Dette bildet er på ingen måte et uhell. Det har vært en tankeprosess rundt det da både musikken er valgt ut og en person er sladdet. Tankeprosessen er under enhver kritikk - men den var der. Og det gjør det vesentlig mye verre enn om noen prøvde å unnskylde seg med «oi tenkte ikke over det». Noen har tenkt. Bare ikke så veldig bra tenkt.

Og kan vi slutte med «men han/hun er glad i» som et samfunn? Å si «men Shehed er glad i Gucci» gir et inntrykk av at ja det var ille men siden hun er glad i bikkja så er det greit. Det er ikke greit. Er man faktisk genuint glad i dyret så står man ikke og ser på at noen kaster det mellom seg for underholdningen sin del. Kanskje Shehed ikke forstår at dette ikke er gøy for hunden og kan være skadelig - det er godt mulig. Men da bør en stille spørsmål med egenheten til Shehed om å ha ansvar for dyr, ikke hvorvidt hun er glad i dyrene eller ikke.

Jeg hadde ikke stolt på noen i det rommet der med bikkja mi, uansett hvor glad de evnt hadde vært i bikkja.

Alle her, inkludert Isabel som eier bikkja, burde lagt seg paddeflate. Ikke bortforklart det. Ikke kommet med unnskyldninger. Men paddeflate.

For Isabel sin del hadde det vært å lagt ansvaret der det høre hjemme, åpenlyst kritisert behandlingen av denne hunden (som hun eier) og sagt at de ikke får ha ansvaret for hunden på veldig veldig lang tid. Om noen gang igjen.

Men det gjør hun altså ikke. Hun bryr seg ikke om at bikkja er blitt kastet huner bare glad Jack kunne ta i mot. Det er så dumt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Outside Viewer skrev (1 minutt siden):

Så sant!! 

i bryr seg hverken om hunden, noen av de andre i rommet eller om «elsklingene sine». Hun har 100% kontroll på det som blir filmet OG lagt ut. Det har hun også skrytt av mange ganger.

Jeg tror aldri at M har tatt seg den frihet å filme og legge dette på sosiale medier uten å ha fått lov av (blitt beordret til) dette av I. I bestemmer alt i den settingen / familien / gjengen. 

I ber oss om å tro at;

A) Mann 1 (kjæresten til S, I sin søster) kastet G!

B) Mann 2 (kjæresten til I) tilfeldigvis stod på andre siden av sengen (in perfect frame for photo) og heroisk REDDET G! 

C) Dame 1 (Sheded, I sin kjære søster) stod klar med kamera og filmet / så på mens Mann 1 (hennes samboer) kastet G (hennes barn) helt tilfeldigvis. 

D) Dame 2 (M - I sin «så godt som lillesøster) stod klar og filmet OG la på sangen «I beLIEve i can fly» OG la det ut på sosiale medier UTEN at I visste, godkjente, ba om det.

E) Dame 3 (I) Visste ingenting om noe som helts. 

Hvem tror på dette? 

Jeg så gjennom snappen til Sidra og både Matty og Sidra var rimelig drita så at det kan ha blitt tatt noen dårlige avgjørelser i "kampens hete" er ikke veldig usansynlig. Andre fylletekster, denne gjengen fyllesnapper. Ikke kjempesmart med andre ord.

• Liker 3
Skrevet

Jeg rakk ikke blokke Isabel før hun blokket meg, jeg skrev at nok var nok, at dyremishandling er langt fra ok. Jeg ventet med og blokke  for hun må jo åpne lese melding før jeg kan blokke(snap) .. men i morgentimene var jeg blokkert gitt! Jeg er rett og slett kvalm av å tenke på at denne kjerringa tjener penger på og være et sånt stort rass…🙈🙈kjenner jeg blir uvel av og vite at rami, sidra, shehed og Isabel tjener penger på denne måten. Jeg skal boikotte alt som har med denne familien og gjøre… VG hvor er dere?? 

• Liker 3
  • Nyttig 16
Skrevet

Er jo komisk med alle disse bortforklaringene. Hadde de kommet med en enkel "legger meg flat, dette var idiotisk gjort, skal aldri skje igjen"-melding i begynnelsen hadde det sannsynligvis ikke blitt så mye sak ut av det.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
Sirah skrev (1 minutt siden):

Jeg så gjennom snappen til Sidra og både Matty og Sidra var rimelig drita så at det kan ha blitt tatt noen dårlige avgjørelser i "kampens hete" er ikke veldig usansynlig. Andre fylletekster, denne gjengen fyllesnapper. Ikke kjempesmart med andre ord.

At de er "drita" kan ikke brukes som en unnskyldning for å utsette et forsvarsløst dyr for fare. Alkohol fjerner hemninger, men den endrer ikke det grunnleggende moralske kompasset ditt! Hvis du blir "slem i fylla" på en måte som gjør at du kaster en liten hund i taket som underholdning, så har du et underliggende problem med empati og dømmekraft. Denne familien bør søke hjelp! 

• Nyttig 15
Skrevet
Doris Becker skrev (Akkurat nå):

At de er "drita" kan ikke brukes som en unnskyldning for å utsette et forsvarsløst dyr for fare. Alkohol fjerner hemninger, men den endrer ikke det grunnleggende moralske kompasset ditt! Hvis du blir "slem i fylla" på en måte som gjør at du kaster en liten hund i taket som underholdning, så har du et underliggende problem med empati og dømmekraft. Denne familien bør søke hjelp! 

Nei overhodet ikke! Da misforsto du meg om du trodde at jeg mente det.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Lana01 skrev (56 minutter siden):

Tror de fleste er enig at dette ikke var bra, og forståelig reagere folk på at Gucci ble kastet. 
Jeg synes enkelte overreagerer , og drar dette veldig langt. Det når man går til det skrittet at man kontakter samarbeidspartnere osv . Isabel har sagt hun ikke var i rommet , og det finnes heller ikke bevis for at hun var . Noen håper dette havner i media, men ser ikke helt hva de skal skrive., så lenge Isabel ikke var i rommet, så gjelder ikke dette henne. Personlig ttor jeg heller ikke dette hadde blitt postet, om hun var i rommet Hun hadde nok sett at det ikke var smart

Slik jeg ser det er Shehed veldig glad i Gucci. Og forhåpentligvis har hun nok lært av dette 

Når det gjelder Instagram , forstår jeg det også. Når folk skriver  jævla  dyremishandler osv under hennes post osv, og hun ikke engang var tilstedet, er det forståelig at dette blir slettet

Dette får nok ikke noen videre konsekvens. Shehed mister neppe hunden pga av dette, en episode .

Mange skriver at de har blokkert alle, det blir spennende å se i tråden her fremover da, om de klarer å holde seg unna kanalene deres. 

Tittet på Isabel sine følgere , kan ikke se at dette har hatt noen innvirkning , så langt 

Jeg håper virkelig folk blokker denne umodne destruktive familien og alt de tjener penger på. Ikke prøv og fremstille denne kastingen av hund som en liten filleting. Dette er dyremishandling i høy grad. Godt det ble dokumentert. Isabel og Jack skulle kjøpe seg en hund og ha i Dubai, tror jeg vil frarådet det på det sterkeste. Vil minne om at en chihuahua er en liten hund som lett får skader i ben, hofter rygg og nakke for ikke snakke om psykisk. Er vel en grunn for at han er aggressiv og tisser inne?! Nei folkens nå er det på tide og sette ned foten for denne familien. Stopp og gi de penger!!!

• Liker 2
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)

IMG_4607.thumb.jpeg.63f580cfd3e72e2aabdfb7a9152480a6.jpegSå litt…fikk med meg at hun har meldt seg ut av to (??) RS grupper på FB og laget sin egen RaadSquad gruppe :hoho::hoho:Hvor sykt er dette?

IMG_4606.jpeg

Endret av Teflonhjernen
  • Liker 1
  • Nyttig 10
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (16 minutter siden):

Nå har ikke jeg sett annet en , det stillbildet, så vanskelig utifra det å si hvilken rolle Jack har hatt 

Er enig at bildet bevist er lagt ut» som underholdning « , men hvem viste at det ble postet? 

jeg tenker det er helt fair å si man  ikke var i rommet , 0m det var tilfellet. Når det gjelder forsvaret  av Jack , kan det diskuteres 

Hun kan både bry seg om at Gucci, og reagere på at han  ble kastet , samtidig  med at hun føler for å forsvare Jack din rolle i det. 

som sagt håper jeg Shehed har lært noe 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Teflonhjernen skrev (1 minutt siden):

Så litt…fikk med meg at hun har meldt seg ut av to (??) RS grupper på FB og laget sin egen RaadSquad gruppe :hoho::hoho:Hvor sykt er dette?

IMG_4606.jpeg

Nå fikk jeg lyst til å melde meg inn for å se 🫣

Skrevet
Teflonhjernen skrev (Akkurat nå):

Så litt…fikk med meg at hun har meldt seg ut av to (??) RS grupper på FB og laget sin egen RaadSquad gruppe :hoho::hoho:Hvor sykt er dette?

IMG_4606.jpeg

Splitt og hersk. Eldste trikset i boka. Og offermentaliteten tas selvsagt i bruk. #Sårbarnarsissist.

• Nyttig 15
Skrevet

Kan vi for en gangs skyld få til noe sammen her inne? Jeg har sagt opp Prime i dag. Men det jeg skulle ønske vi kunne gjort var at de som vil sender skjermbildet og tipser media og kastingen av Gucci, samtidig som Isabel troner med ham på pressebilder for Behind the curtains. En eller annen media må da plukke opp ironien her??? Jeg har sendt tips til VG, Tv2, Se og hør og Dagbladet. Trykke liker på denne posten om du har gjort eller vil gjøre det samme👍

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Doris Becker skrev (3 minutter siden):

Splitt og hersk. Eldste trikset i boka. Og offermentaliteten tas selvsagt i bruk. #Sårbarnarsissist.

Og ikke minst, nå kan hun styre narrativet 100%  selv.

• Nyttig 15
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (27 minutter siden):

Jeg er enig i at det å prøve å renvaske Jack var en dårlig idé, hun burde latt han få dritten han fortjener. Men jeg synes også det blir feil å gå etter Isabel og hennes samarbeidspartnere. Alt tyder så langt på at hun ikke var i det rommet. 

Musikk og sladding av den ene personen er lagt til i ettertid, og i og med at det var Matty som la det ut må det jo være hun som har lagt det på. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Natu skrev (1 time siden):

Kan vi for en gangs skyld få til noe sammen her inne? Jeg har sagt opp Prime i dag. Men det jeg skulle ønske vi kunne gjort var at de som vil sender skjermbildet og tipser media og kastingen av Gucci, samtidig som Isabel troner med ham på pressebilder for Behind the curtains. En eller annen media må da plukke opp ironien her??? Jeg har sendt tips til VG, Tv2, Se og hør og Dagbladet. Trykke liker på denne posten om du har gjort eller vil gjøre det samme👍

Jeg er helt enig med at kastingen absolutt  ikke var bra. Men tips til media? Minder du på alvor at de skal trykke et oppslag der Isabel fremstilles som dyremishandler. Når hun ikke er til stedet. Det vil fort bli en injuriesak. Det er en ikke sak for media , så lenge Isabel selv ikke er delaktig i situasjonen. 

Endret av Bendie
La til ett ord
  • Nyttig 8
Skrevet
Ellenn skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig i at det å prøve å renvaske Jack var en dårlig idé, hun burde latt han få dritten han fortjener. Men jeg synes også det blir feil å gå etter Isabel og hennes samarbeidspartnere. Alt tyder så langt på at hun ikke var i det rommet. 

Musikk og sladding av den ene personen er lagt til i ettertid, og i og med at det var Matty som la det ut må det jo være hun som har lagt det på. 

Hun var ikke i rommet så vidt vi vet, men hun eier hunden og i ettertid har hun prøvd å bortforklare det. Og det synes jeg godt samarbeidspartnere og andre kan få vite om.

Ja musikk og sladding er lagt på etter at bildet er tatt - men det er gjort i forbindelse med publisering av bildet.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Sirah skrev (1 time siden):

Jeg syntes det virker som om mesteparten av sinnet er rettet mot situasjonen i sin helhet og ikke nødvendigvis mot Isabel personlig. At hun likevel får mye kritikk er naturlig da hun er såpass fremtredende i denne gruppen som hun er og Gucci opprinnelig var hennes hund. Jeg syntes egentlig det er fint at så mange reagerer såpass sterkt på dyremishandling. Da finnes det fremdeles håp for menneskeheten :)

Dersom vi skal forholde oss til det vi faktisk vet: Samboeren til Shehed kaster hunden, Jack tar i mot, Shehed står og filmer og Matty får den glupe ideen at dette blir fra på SoMe. Noe mer enn det vet vi ikke. Vi aner ikke hva som ledet til denne situasjonen eller om det var flere i rommet - eventuelt hva som skjedde etter dette.

Jeg syntes derimot at postene hennes på Facebook er kleine. Det er mulig hun ikke var i rommet, mulig hun har gitt dem så ørene flagret etterpå, mulig Sidra og Rami har gitt de så ørene flagret, mulig noen fra produksjonen var der og reagerte - vi vet ikke! Men når sånne ting skjer så legger man seg bare flat. Man prøver ikke å bortforklare og man prøver ikke å legge skylden på andre. Man bare unnskylder. Det gjelder hele gjengen - ikke bare Isabel.

Hun gjør det også værre for seg selv ved å blokkere og slette på Instagram. Dersom hun ikke har gjort noe galt så regner jeg med at hun står stødt i skoa sine på dette. Legg ut en post, legg deg fullstendig flat og skriv at det skal bli tatt grep. Så gjennomfører man disse grepene. 

At hunden er rufsete i pelsen trenger ikke ha noe å si. Det kan det være 100 grunner til. Vi er midt i pelsskiftet og jeg har selv en hund som for øyeblikket ser ut som noe jeg har dratt inn fra under en stein. Gucci sin pels retter seg nok om noen uker.

Bra og edruelig innlegg. Takk Sirah ☺️

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Bendie skrev (1 minutt siden):

Jeg er helt enig med at kastingen absolut var bra æ. Men tips til media? Minder du på alvor at de skal trykke et oppslag der Isabel fremstilles som dyremishandler. Når hun ikke er til stedet. Det vil fort bli en injuriesak. Det er en ikke sak for media , så lenge Isabel selv ikke er delaktig i situasjonen. 

Hun var ikke beviselig i rommet men hun prøver definitivt å bortforklare det i ettertid.

• Nyttig 2
Skrevet
Doris Becker skrev (13 minutter siden):

Virkelig virkelig sykt 🙈

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...