Carrie_S Skrevet i går, 01:18 #40321 Skrevet i går, 01:18 Doris Becker skrev (8 timer siden): Bildet av hunden som kastes i luften er bare helt horribelt. Det er hjerteskjærende å se voksne folk behandle et levende dyr som en leke. Jeg blir helt kvalm. Dessverre får det meg til å lure på hva annet denne hunden blir utsatt for. Dette ser ikke ut som det er første gang. Tidligere har det vært skrevet noe om at de har sprayet hunden med en kjøkkenspray. Jeg tenkte først at det måtte være en misforståelse, at det bare var vann på flasken for å kjøle den ned, selv om det også er en merkelig ting å gjøre. Det finnes svamper og kjølematter, hunder liker ikke å bli sprayet. Men etter å ha sett denne videoen/bildet mister jeg troen. Hvis noen sitter på faktiske bevis eller dokumentasjon som viser at denne hunden mishandles, så håper jeg dere rapporterer det. Dette må få konsekvenser. Samarbeidspartnere som Beauty Rebels og Prime kan heller ikke sitte stille og se på dette. Jeg ser at flere tagger dyrebeskyttelsen og TV2 på instgraminnlegget som Troy har lagt ut. De burde også tagge samarbeidspartnerne hennes, Beauty Rebels (Annika Bjørling) og Prime I mine tidligere innlegg skriver jeg i hvilken episode av serien Isabel på TV2 hvor du kan se det med sprayen. Gucci blir redd og gjenmer seg under et bord. 1 6
dårligbrukernavn Skrevet i går, 03:16 #40322 Skrevet i går, 03:16 (endret) Argh, jeg har den perfekte meme’n for dette, men tør ikke legge ut pga navnet mitt står på den 💀 …men, brace yourself: Har aldri hatt så mange siteringer på gang… 🙊🥸😬 Tuppenoglillemor12 skrev (21 timer siden): Det lyyyyyser ut at det er kun som betaler for luksus og reiser og ikke Jack. Er flere «slip ups» hun glør som forteller meg det er henne som betaler. Ååå, vil du gi noen eksempler på sånne «slip ups»? Ble nysgjerrig! Bendie skrev (19 timer siden): Skallfasesetter gjøres både med å uten sliping av tennene. Så vi vet ingenting om hvilke løsning, som tannlegen gikk for. Det som fremkommer tydelig i diskusjonen er at det totalt utelates at moren faktisk var hos tannlegen for nødvendig tannhelse. Men det passer vel ikke inn i narrativet en vil selge? https://dsoslo.no/tilbud/estetisk-tannpleie/skallfasetter-uten-tannsliping Jeg skrev det i innlegget du siterer også, men jeg kan gjerne gjenta det: Vi vet jo det moren selv fortalte og svarte på rundt det - så som tidligere presisert også har jeg jo bare skrevet hva moren og I sa selv om det. Hva mener du med narrativet en vil selge, og hvem er «en»? I satt ved siden av moren og sa feks/blant annet at moren ikke likte tennene sine, så at derfor spanderte hun «nye» (når jeg først svarte på noe ang tennene til moren så jeg gjennom videoen hvor de svarer meg på spørsmål før jeg skrev, og jeg har jo gjentatt flere ganger at jeg bare gjenga/siterte deres egne uttalelser om det). Takk for link! Det var nytt for meg (og tannlegen min), så det skal jeg vise han (da jeg googlet det stod det som nevnt at det ble slipt i begge tilfeller bare, jeg limte det jo inn der du siterte. Beklager hvis google lurte meg der!). Lykkeliten* skrev (18 timer siden): Det er klart at de deler det de ser seg best tjent med, og jeg stoler absolutt ikke på alt noen av dem sier. Men ingen her inne har noen form for bevis på at Isabel lyver om dette, annet enn fantasi og antagelser. Så derfor forholder jeg meg til hennes uttalelse her. Siden du spør, så ja, jeg tror at ganske mange her inne er litt dumme. Og jeg tror at det er én sannhet om akkurat dette og siden jeg ikke har sett noen form for bevis på at hun lyver om denne konkrete saken så forholder jeg meg til hennes helt klare svar om at foreldrene ikke er et par. Bevis/eksempler som tilsier at det er løgn at de ikke er sammen har det vært masse av tidligere, både her, på den oransje og på de blå appene (om det er sånn man må skrive det😅). Noen kjappe jeg husker sånn umiddelbart: - faren som poster bilde med tekst på arabisk om at de har 30 års bryllupsdag (tror det ligger på den rosa/lilla appen enda) - observasjoner og bilder av de som går hånd i hånd på gaten i Oslo - flere fra området de bor og det irakiske miljøet har bekreftet at de enda er sammen (vært flere gode forklaringer/beskrivelser fra folk som kjenner de/kulturen/miljøet og hvordan det fungerer (samt. Ikke fungerer) for muslimer - glipper som har blitt gjort, både ting som har blitt sagt, samt. bilder og video som har vært postet, men slettet etterpå - kan ikke hoppe over denne «honorable mentionen»: når moren svarte ja i munnen på I som svarte nei på spørsmålet (som så ble ledd bort/avfeiet og det ble gjentatt at moren er så dum… eller var hun bare ærlig? Kan man jo undres) At I lyger og motsier seg selv så mye som hun gjør, eller at hun og søsknene sier vidt forskjellige ting om det samme feks, er ikke akkurat tillitsvekkende eller bekreftende heller. Jeg stoler ikke på noe hun sier etter den langvarige, gjentatte og omfattende mengden løgner, manipulasjon, selvmotsigelser og gaslightingen hun har servert siden hun først deltok i ph/begynte å blogge/innta tv/media og offentligheten. At hun så fortsetter tross så mange ganger hun er blitt tatt/avslørt har fjernet all eventuell/mulig tillit for min del iallefall. Tuppenoglillemor12 skrev (12 timer siden): Hvorfor legger hun ut en «statement» på RS gruppen men ikke i sine private kanaler da mon tro..?🤔 Jo - fordi hun er redd for å miste inntekten fra elsklingene sine.. Hadde vært bedre og virket mer ekte om hun la det ut på alle sine kanaler om hun syns den episoden med Gucci var så grusom…… Så enig. Dette er influenser damage control 101. Både at hun bare postet de i gruppen, ellers fjernet og blokket alt om saken og ikke har uttalt seg i egne kanaler syns jeg egentlig gjør det enda verre enn om hun ikke hadde gjort/sagt noe faktisk. For meg falt hun bare ytterligere i mine øyne av både uttalelsene (dvs chatgpt sine) og slett/blokk/gruppe-exit. (Jeg som i går ikke trodde det kunne bli verre… 💀🥲🥺) Ellenn skrev (12 timer siden): Er han kastrert? Hunden min har fått skikkelig drittpels etter at hun ble sterilisert. Min også, faktisk. 😭 Hatt flere hunder, også flere av samme rase, men pelsen etter kastrering (grunnet sykdom her) er fullstendig ugjenkjennelig og helt… både ødelagt og umulig, dessverre… (Gjerne send meg pm om noen har noen bra tips/triks!) Tenkeselv skrev (12 timer siden): Aldri i livet om den som kastet hunden hadde kastet den uten at han viste Jack stor klar til å ta imot. Glem ikke at dette ble filmet/tatt bilde av også, så random var det ikke. Vet du ønsker å forsvare, men ingenting kan forsvare dette her. Å jeg tror ingenting på at Isabel ikke var i rommet. Ikke jeg heller. Ville hun blitt trodd ville jeg tenkt: - ikke skriv flere helt åpenbare løgner i samme uttalelse som du vil bli trodd på noe du hevder - flere hadde mobilene oppe og tok bilder/filmet: Hvor er bevisene??? Hadde jo vært høyst aktuelt å dokumentere dette! - Ingen andre har heller vitnet om at hun ikke var i rommet/bekreftet at det stemmer (ville nesten forventet at hun truet/manipulerte/krevde det av de andre, som bare gjør fraværet av det desto mer påtakelig) - Jeg finner det generelt lite sannsynlig mtp at hun sitter som et plaster på Voldemort konstant, særlig gitt situasjonen/konteksten også Utover det syns jeg også bare det er noe så nedrig over å velge ansvarsfraskrivelser, bortforklaringer, løgn, offermentalitet, stakkarsliggjøring av seg selv, kaste andre under bussen og det ved hjelp av chatgpt attpåtil i en sånn situasjon. Det eneste offeret for meg i denne situasjonen er stakkars lille Gucci. Den eneste som ikke kan si eller gjøre noe for å forsvare seg selv i noe av det. Var ikke mye spor av at hun «elsker» hverken han eller «bestissene» sine, nei. Om hun ikke har virket narsissistisk før… (hun sa det jo også selv nylig, så da er det vel greit nok å skrive også, håper jeg) Outside Viewer skrev (10 timer siden): Personlig synes jeg ikke det verste er at de publiserte det, men at de behandlet hunden slik… Enig! Tør ikke engang å tenke på hva som foregår utenfor kamera/når ingen ser eller hører da (kaste-episoden er jo heller ikke den eneste situasjonen som har gitt meg vondt i hjertet og skapt bekymring for Gucci altså, dessverre)… Hva gjelder publiseringen så kunne det vært formildende hvis det var FOR å «expose» det som skjedde, men når det blir lagt på latterliggjørende musikk og fremstår som forsøk på å gjøre humor av dyremishandling er ikke Matty noe bedre enn de andre i situasjonen… Zena33 skrev (10 timer siden): Dette øyeblikket var jo konstruert, det finnes 2 stk som har gjort seg klare med kamera for å filme dette. Og så påstår Isabel at han bare tilfeldigvis sto der og tok imot Gucci fordi han «plutselig» fikk Gucci kastet imot seg. Skikkelig uflaks å stå sånn plassert da, det kunne jo se ut som om han også var med på dette… Her merker man at I er vant til å forklare seg ovenfor mennesker som normalt sett har svelget alle løgner hun har servert. Det er så SYKT det… og så hun nevnte noe om manglende kontekst (som også er talende nok) - det finnes ikke en kontekst i verden som kunne bedret situasjonen det minste. Sykt sykt sykt. Konsekvensene av å ha laget seg, levd og oppholdt seg i sin egen boble og inni der igjen et sterkt selvmoderert sekt-aktig ekkokammer for lenge kanskje… Har dere sett de der videoene hvor det står sånn «we made the right person famous» eller «we made him/her» (fanvideoer til kjendiser som gjerne ansees å være særlig snille/fine/gode, spesielt mot fans kanskje)? (Får feks opp om Yungblud og Livingston iblant selv) Med IR føles det motsatt, at this point. Feil person ble kjent, og Raadsquad har laget… noe som ikke akkurat viser seg som et godt forbilde feks… Enavs skrev (10 timer siden): Kanskje Matty ville avsløre gjengen? At hun har sett seg lei på hvordan hun har sett Gucci bli behandlet tidligere? «Oops jeg bare postet det, tenkte meg ikke om». Uansett - så glad for at hun postet det!! Det hadde vært bra om det var sånn, kunne virkelig ønske, men da hadde hun vel ikke lagt på latterliggjøre lyder/musikk til akkurat..? Om så burde hun vel også skrevet noe a la «her ser dere hva som faktisk foregår «behind the curtains» (er det ikke det serien heter..?)» liksom…? vilas skrev (10 timer siden): Nå håper jeg virkelig at RS gjengen får opp øynene sine for denne oppførselen til I. De burde faktisk reagert på I uttalelser og oppførsler i mnd/år. Personlig så er jeg så lei og oppgitt av at I er nødt til å fortelle hvor mange snabelsafarier hun har hatt pr dag, når mensen kommer el ikke. Idag var d på'n igjen med at hun trodde hun er gravid selv om hun for ett par dgr siden fikk en negativ test. Hun måtte få frem at Jack ( Gunnar) kom inni henne de fleste ganger og at han likte det best. 🤢🤢 D trenger da ikke følgere å vite. Hva er d som feiler IR ? RS, slutt å fremheve dette menneske !! Hun oppleves å ikke bry seg om noen av dere. Enig! Stusser også veldig på at hun gjentatte ganger har sagt at de ikke bruker prevensjon og at han kommer inni henne når hun stadig også sier selv (noe jeg ikke kunne vært mer enig i!) at hun virkelig ikke burde få barn nå, det er den verste timingen, at hun har har enormt mye å jobbe med før den tid, må komme seg ut av den mentale breakdownen hun er i, trappe ned og slutte på medisinene hun angivelig er så nødt til å bruke pga den, at det gjenstår mye ifht hennes mentale (men også fysiske) helse og traumer etc før hun engang kan begynne på å tenke på å bli mor (om ever)…!!????!!???!??!????!!!?! (Ser jo også hun angivelig propper i seg en haug med kosttilskudd, men ikke sett at hun er begynt med folat/folsyre (som hun nylig ikke visste hva var en gang 🤯 tross angivelig ønske om/forsøk på å bli gravid) selvom hun ble rådet til dette av mange (også fagfolk)..??..) Jeg håper faktisk det bare er ren løgn, som så mye annet, og ren diktning som content, for dette, oppå alt annet, er bare enda noe som jeg syns gjør det ends mer upassende å faktisk prøve å bli gravid, samtidig som at det er sykt det og hvis det kun er det… Men heller at hun lyger for å prøve desperat å holde seg relevant, enn at hun faktisk prøver aktivt å bli gravid slik situasjonen hennes er (og også deler så intime, høyst utleverende og virkelig unødvendige detaljer om privatliv, særlig i en eventuell sånn fase)… _______________________________________________ Hehe… Forresten: Noen som fikk med seg hva IR sa til søsknene før pressedagen..? »Ikke få meg cancelled nå da» Om ikke cancelled, så har vel iallefall familien nådd et nytt lavmål og bunnpunkt nå… Didn’t age that well💀🙊😬😅 Med det sagt… Jeg vet ikke hva andre tenker, men personlig syns jeg hun ser verre ut nå enn før hun begynte å reagere og kommentere saken (slette/blokke/forlate gruppe + uttalelsene og kommentarene hun har gitt)… …så, om noen har kansellert noen, har vel hun selv, i mine øyne iallefall, kansellert seg selv mer enn noe. (Presisering: Mener ikke at det hadde vært bra/greit at hun ikke hadde reagert/uttalt seg/adressert noe i det hele tatt, bare at det hun har kommet med er noen fu*kings cop outs og virket mer mot sin hensikt enn noe annet i mine øyne. Prøv igjen ass! Jeg håper ikke folk lar dette gå eller at dette blir glemt med det første…! Nok er nok! Om ikke grensen går ved dyremishandling en gang, så vet ikke jeg…) Endret i går, 03:17 av dårligbrukernavn 3 15
like Skrevet i går, 04:38 #40323 Skrevet i går, 04:38 Dupers skrev (8 timer siden): Den solbrille inspirerte greia var lik, men likevel ser man en tydelig forskjell og mange ulikheter. Postkortet hadde lignende konsept, men helt ulilt utseende. Så jo de hadde enkelt kunne vært likere Er ikke mulig å forsvare dette, er tro kopi. Noen som husker toalettvesken en norsk dame hadde designet og Isabell kom med identisk. Dupe parafyme osv. Kopidama Isabell. 1 15
Lina 34 Skrevet i går, 04:43 #40324 Skrevet i går, 04:43 (endret) Alle med Kritisk røst blokkeres nå av Isabel, hun tåler ikke at folk nå sier fra pga dyremishandling 🤦♂️æsj hvem vil følge og sørge for at hun der og familien får penger for å drikke kaffe, vise at man sitter på do og kaster penger ut av vindu. Den influenseren der er så umoden og dårlig forbilde at nok er nok. Håper VG tar tak i dette, vi kan ikke fortsette unnskylde desse folkene. Endret i går, 04:46 av Lina 34 3 1 15
AtleH Skrevet i går, 04:51 #40325 Skrevet i går, 04:51 God morgen. I dag tidlig 09:30 lokal tid på Maldivene, så var det regn og sterk vind. Litt lokale forskjeller, men generelt surt. Etter gårsdagen, der Isabel helt sikkert ble opptatt med å prate/skrike til Shehed, kom det ingen oppdateringer fra paradis øya. Det tar jo litt tid å slette kommentarer på instagram også. Det er også usikkert om Isabel egentlig tror Jack er helt uskyldig i hundesaken, så det er usikkert om paret har kjærlige innendørsdager i regnet, eller om det er full krig. Jeg tror Isabel drar hjem. Hva tror du? 13
Alba1235 Skrevet i går, 04:58 #40326 Skrevet i går, 04:58 Tuppenoglillemor12 skrev (10 timer siden): Jeg tror at vi har begynt å se starten på slutten for familien Raad for lenge siden.. Jeg merker det når jeg leser kommentarfelt rundt omkring. Flere og flere våkner, og de er heller ikke relevante lengre. De virker også mer pågående enn noengang, og merker nok at pengene ikke kommer til å fortsette å strømme inn som før.. Desperate begynner de å bli. Ser frem til slutten på denne vemmelige familien 🙏 Ja det vil også vise seg forhåpentligvis siden hun sa at dersom første serien hennes får bra seertall så blir det muligens også en sesong to😅 jeg tror ikke det blir noe av den🙈 2 1 5
Doris Becker Skrevet i går, 05:02 #40327 Skrevet i går, 05:02 (endret) Premiere på ny serie i morgen: https://www.instagram.com/reel/Dc2EznGDe0j/ Jeg ser fram til TV2 sin dokumentar som har premiere etter helgen. Vi får håpe mediene tar tak i det som har kommet fram om dyremishandling. Hun sier at hun ikke var i rommet, og så lenge ingen kan motbevise det, må det legges til grunn. Men kritikken handler ikke bare om at hun mulig var til stede da det skjedde, den handler om hvordan hun velger å håndtere situasjonen i ettertid som hundeeier. Denne familien profilerer seg som at de står sammen om alt, og selv om hun ikke kan lastes for hva andre gjør når hun ikke er til stede, har hun fortsatt et ansvar. Hvis noen hadde behandlet min hund som en leke på den måten, hadde jeg tatt fullstendig offentlig avstand. Og jeg hadde ikke satt meg på et fly dagen etter og etterlatt hunden min i varetekten til de samme menneskene som sto bak eller filmet hendelsen. Hun legger så ut et lengre innlegg i RS gruppa på facebook, som er et skoleeksempelet på å innta offerrollen for å slippe unna ubehagelige spørsmål. I stedet for å svare på den legitime bekymringen rundt hundens trygghet, velger hun å rette fokuset mot at hun har det vondt, og truer med å forlate sine mest lojale fans. Hun vet utmerket godt hvilken makt hun har over de mest lojale følgerne sine. Ved å "true" med å trekke seg ut, skaper hun en dynamikk der kritikk stilnes fordi fansen blir redde for å miste tilgangen til henne. Det er en utrolig kalkulert måte å flytte fokus fra dyrevelferd over til egen sårbarhet, og det er trist å se at hun bruker denne taktikken mot mennesker som har støttet henne i tykt og tynt. Det er denne mangelen på beskyttelse av eget dyr, kombinert med tynne bortforklaringer, sletting av kommentarer og blokkering av kritiske stemmer folk reagerer på. Vil legge til at innlegget hun la ut i RS-gruppen fremstår utrolig kaldt og upersonlig. Hun skriver konsekvent bare «hunden», som om Gucci er en gjenstand eller en sak som skal håndteres, i stedet for et levende familiemedlem hun ønsker å beskytte. Endret i går, 05:09 av Doris Becker 3 4 14
Dupers Skrevet i går, 05:13 #40328 Skrevet i går, 05:13 like skrev (33 minutter siden): Er ikke mulig å forsvare dette, er tro kopi. Noen som husker toalettvesken en norsk dame hadde designet og Isabell kom med identisk. Dupe parafyme osv. Kopidama Isabell. Jeg fikk aldri med meg utfallet avbden saken, men nude selger jo fortsatt disse toalett mappene? Uansett så er det en annen sak. Å ta inspirasjon fra en større bedrifts reklamekampanje er ikke det samme som å ta designet fra en liten håbdtverker 1 2
Ellenn Skrevet i går, 05:21 #40329 Skrevet i går, 05:21 Doris Becker skrev (14 minutter siden): Premiere på ny serie i morgen: https://www.instagram.com/reel/Dc2EznGDe0j/ Jeg ser fram til TV2 sin dokumentar som har premiere etter helgen. Vi får håpe mediene tar tak i det som har kommet fram om dyremishandling. Hun sier at hun ikke var i rommet, og så lenge ingen kan motbevise det, må det legges til grunn. Så lenge hun ikke er med på bildet/videoen er det ikke så lett å bevise at hun ikke var der? Er alle som var på arrangementet skyldige? Det må bevises at hun var i rommet, for at man med sikkerhet kan si at hun var deltagende. 2 1
Smukgid Skrevet i går, 05:58 #40330 Skrevet i går, 05:58 (endret) vilas skrev (7 timer siden): Men I sine bidrag til moren er vel å anse som gaver og d er vel tillatt på uføretrygd ? I gir jo moren mnd bidrag tydeligvis ,ettersom moren var så stygg til Shehed, da d smakt mellom dem tre i senga. Hvor moren sa I var favoritt barnet og moren sa til Shehed : når har DU gitt meg mndslønn ?? Den kjerringen skulle hatt stryk.... Det er riktig, gaver er ikke inntekt. Men vis det blir for mye, ( så man får formue/penger på konto ) kan man miste retten til annen støtte. Jeg syns pimpen var morsom før( litt for mye banning unødvendig), så hørte jeg bøkene…. Skjønner at hun også levde i et helvete, å at hun ikke hadde noe annet nettverk i Norge. men som en som en mamma…. Vis det stemmer det som står i bøkene… og viste det i den samtalen også. Syns hun er usmakelig. Vil ha vil ha. Endret i går, 05:59 av Smukgid 4
like Skrevet i går, 06:01 #40331 Skrevet i går, 06:01 Dupers skrev (41 minutter siden): Jeg fikk aldri med meg utfallet avbden saken, men nude selger jo fortsatt disse toalett mappene? Uansett så er det en annen sak. Å ta inspirasjon fra en større bedrifts reklamekampanje er ikke det samme som å ta designet fra en liten håbdtverker Inspirasjon?? Stjele heter det på godt norsk. Isabell gjør ikke annet enn å kopiere/stjele andres ideer. Dvs pimpens nattkjoler har nok klart å finne på selv, og de er ikke mye å skryte over. En sekk over hodet, nei passer ikke for nordmenn. 4 1 6
like Skrevet i går, 06:02 #40332 Skrevet i går, 06:02 Smukgid skrev (3 minutter siden): Det er riktig, gaver er ikke inntekt. Men vis det blir for mye, ( så man får formue/penger på konto ) kan man miste retten til annen støtte. Jeg syns pimpen var morsom før( litt for mye banning unødvendig), så hørte jeg bøkene…. Skjønner at hun også levde i et helvete, å at hun ikke hadde noe annet nettverk i Norge. men som en som en mamma…. Vis det stemmer det som står i bøkene… og viste det i den samtalen også. Syns hun er usmakelig. Vil ha vil ha. Enig!
Sirah Skrevet i går, 06:34 #40333 Skrevet i går, 06:34 Ellenn skrev (58 minutter siden): Så lenge hun ikke er med på bildet/videoen er det ikke så lett å bevise at hun ikke var der? Er alle som var på arrangementet skyldige? Det må bevises at hun var i rommet, for at man med sikkerhet kan si at hun var deltagende. Jeg syntes det virker som om mesteparten av sinnet er rettet mot situasjonen i sin helhet og ikke nødvendigvis mot Isabel personlig. At hun likevel får mye kritikk er naturlig da hun er såpass fremtredende i denne gruppen som hun er og Gucci opprinnelig var hennes hund. Jeg syntes egentlig det er fint at så mange reagerer såpass sterkt på dyremishandling. Da finnes det fremdeles håp for menneskeheten Dersom vi skal forholde oss til det vi faktisk vet: Samboeren til Shehed kaster hunden, Jack tar i mot, Shehed står og filmer og Matty får den glupe ideen at dette blir fra på SoMe. Noe mer enn det vet vi ikke. Vi aner ikke hva som ledet til denne situasjonen eller om det var flere i rommet - eventuelt hva som skjedde etter dette. Jeg syntes derimot at postene hennes på Facebook er kleine. Det er mulig hun ikke var i rommet, mulig hun har gitt dem så ørene flagret etterpå, mulig Sidra og Rami har gitt de så ørene flagret, mulig noen fra produksjonen var der og reagerte - vi vet ikke! Men når sånne ting skjer så legger man seg bare flat. Man prøver ikke å bortforklare og man prøver ikke å legge skylden på andre. Man bare unnskylder. Det gjelder hele gjengen - ikke bare Isabel. Hun gjør det også værre for seg selv ved å blokkere og slette på Instagram. Dersom hun ikke har gjort noe galt så regner jeg med at hun står stødt i skoa sine på dette. Legg ut en post, legg deg fullstendig flat og skriv at det skal bli tatt grep. Så gjennomfører man disse grepene. At hunden er rufsete i pelsen trenger ikke ha noe å si. Det kan det være 100 grunner til. Vi er midt i pelsskiftet og jeg har selv en hund som for øyeblikket ser ut som noe jeg har dratt inn fra under en stein. Gucci sin pels retter seg nok om noen uker. 2 1 10
Outside Viewer Skrevet i går, 07:06 #40334 Skrevet i går, 07:06 AtleH skrev (2 timer siden): God morgen. I dag tidlig 09:30 lokal tid på Maldivene, så var det regn og sterk vind. Litt lokale forskjeller, men generelt surt. Etter gårsdagen, der Isabel helt sikkert ble opptatt med å prate/skrike til Shehed, kom det ingen oppdateringer fra paradis øya. Det tar jo litt tid å slette kommentarer på instagram også. Det er også usikkert om Isabel egentlig tror Jack er helt uskyldig i hundesaken, så det er usikkert om paret har kjærlige innendørsdager i regnet, eller om det er full krig. Jeg tror Isabel drar hjem. Hva tror du? -Home alone 13»…? (Sorry… nei forresten🫣). Personlig tror jeg I muligens både iscenesatte, var med på å velge sang, OG /ba om / godkjente det som skjedde og at det ble postet. Hun poster ingenting hun ikke vil skal bli postet og hard kontroll på alle rundt henne mht til dette også. Bra innlegg (igjen) AtleH 2 10
Lana01 Skrevet i går, 07:06 #40335 Skrevet i går, 07:06 Sirah skrev (12 minutter siden): Jeg syntes det virker som om mesteparten av sinnet er rettet mot situasjonen i sin helhet og ikke nødvendigvis mot Isabel personlig. At hun likevel får mye kritikk er naturlig da hun er såpass fremtredende i denne gruppen som hun er og Gucci opprinnelig var hennes hund. Jeg syntes egentlig det er fint at så mange reagerer såpass sterkt på dyremishandling. Da finnes det fremdeles håp for menneskeheten Dersom vi skal forholde oss til det vi faktisk vet: Samboeren til Shehed kaster hunden, Jack tar i mot, Shehed står og filmer og Matty får den glupe ideen at dette blir fra på SoMe. Noe mer enn det vet vi ikke. Vi aner ikke hva som ledet til denne situasjonen eller om det var flere i rommet - eventuelt hva som skjedde etter dette. Jeg syntes derimot at postene hennes på Facebook er kleine. Det er mulig hun ikke var i rommet, mulig hun har gitt dem så ørene flagret etterpå, mulig Sidra og Rami har gitt de så ørene flagret, mulig noen fra produksjonen var der og reagerte - vi vet ikke! Men når sånne ting skjer så legger man seg bare flat. Man prøver ikke å bortforklare og man prøver ikke å legge skylden på andre. Man bare unnskylder. Det gjelder hele gjengen - ikke bare Isabel. Hun gjør det også værre for seg selv ved å blokkere og slette på Instagram. Dersom hun ikke har gjort noe galt så regner jeg med at hun står stødt i skoa sine på dette. Legg ut en post, legg deg fullstendig flat og skriv at det skal bli tatt grep. Så gjennomfører man disse grepene. At hunden er rufsete i pelsen trenger ikke ha noe å si. Det kan det være 100 grunner til. Vi er midt i pelsskiftet og jeg har selv en hund som for øyeblikket ser ut som noe jeg har dratt inn fra under en stein. Gucci sin pels retter seg nok om noen uker. Tror de fleste er enig at dette ikke var bra, og forståelig reagere folk på at Gucci ble kastet. Jeg synes enkelte overreagerer , og drar dette veldig langt. Det når man går til det skrittet at man kontakter samarbeidspartnere osv . Isabel har sagt hun ikke var i rommet , og det finnes heller ikke bevis for at hun var . Noen håper dette havner i media, men ser ikke helt hva de skal skrive., så lenge Isabel ikke var i rommet, så gjelder ikke dette henne. Personlig ttor jeg heller ikke dette hadde blitt postet, om hun var i rommet Hun hadde nok sett at det ikke var smart Slik jeg ser det er Shehed veldig glad i Gucci. Og forhåpentligvis har hun nok lært av dette Når det gjelder Instagram , forstår jeg det også. Når folk skriver jævla dyremishandler osv under hennes post osv, og hun ikke engang var tilstedet, er det forståelig at dette blir slettet Dette får nok ikke noen videre konsekvens. Shehed mister neppe hunden pga av dette, en episode . Mange skriver at de har blokkert alle, det blir spennende å se i tråden her fremover da, om de klarer å holde seg unna kanalene deres. Tittet på Isabel sine følgere , kan ikke se at dette har hatt noen innvirkning , så langt 3 5
Doris Becker Skrevet i går, 07:17 #40336 Skrevet i går, 07:17 (endret) Carrie_S skrev (6 timer siden): I mine tidligere innlegg skriver jeg i hvilken episode av serien Isabel på TV2 hvor du kan se det med sprayen. Gucci blir redd og gjenmer seg under et bord. Det begynner å danne seg et meget dystert bilde av hele denne situasjonen nå. Jeg ser hun retter en stor takk til Tommy Maczim og Une Laache Søreide i Salto Film og Fjernsyn, som står bak produksjonen. Man kan jo nesten bare håpe at det en vakker dag kommer en oppfølger: "Behind the Curtains of Behind the Curtains", der de som faktisk klipper, limer og regisserer denne falske virkeligheten snakker ut. Det hadde nok vært den mest ærlige dokumentaren av dem alle. Endret i går, 07:22 av Doris Becker 5 7
Outside Viewer Skrevet i går, 07:19 #40337 Skrevet i går, 07:19 dårligbrukernavn skrev (3 timer siden): Argh, jeg har den perfekte meme’n for dette, men tør ikke legge ut pga navnet mitt står på den 💀 …men, brace yourself: Har aldri hatt så mange siteringer på gang… 🙊🥸😬 Ååå, vil du gi noen eksempler på sånne «slip ups»? Ble nysgjerrig! Jeg skrev det i innlegget du siterer også, men jeg kan gjerne gjenta det: Vi vet jo det moren selv fortalte og svarte på rundt det - så som tidligere presisert også har jeg jo bare skrevet hva moren og I sa selv om det. Hva mener du med narrativet en vil selge, og hvem er «en»? I satt ved siden av moren og sa feks/blant annet at moren ikke likte tennene sine, så at derfor spanderte hun «nye» (når jeg først svarte på noe ang tennene til moren så jeg gjennom videoen hvor de svarer meg på spørsmål før jeg skrev, og jeg har jo gjentatt flere ganger at jeg bare gjenga/siterte deres egne uttalelser om det). Takk for link! Det var nytt for meg (og tannlegen min), så det skal jeg vise han (da jeg googlet det stod det som nevnt at det ble slipt i begge tilfeller bare, jeg limte det jo inn der du siterte. Beklager hvis google lurte meg der!). Bevis/eksempler som tilsier at det er løgn at de ikke er sammen har det vært masse av tidligere, både her, på den oransje og på de blå appene (om det er sånn man må skrive det😅). Noen kjappe jeg husker sånn umiddelbart: - faren som poster bilde med tekst på arabisk om at de har 30 års bryllupsdag (tror det ligger på den rosa/lilla appen enda) - observasjoner og bilder av de som går hånd i hånd på gaten i Oslo - flere fra området de bor og det irakiske miljøet har bekreftet at de enda er sammen (vært flere gode forklaringer/beskrivelser fra folk som kjenner de/kulturen/miljøet og hvordan det fungerer (samt. Ikke fungerer) for muslimer - glipper som har blitt gjort, både ting som har blitt sagt, samt. bilder og video som har vært postet, men slettet etterpå - kan ikke hoppe over denne «honorable mentionen»: når moren svarte ja i munnen på I som svarte nei på spørsmålet (som så ble ledd bort/avfeiet og det ble gjentatt at moren er så dum… eller var hun bare ærlig? Kan man jo undres) At I lyger og motsier seg selv så mye som hun gjør, eller at hun og søsknene sier vidt forskjellige ting om det samme feks, er ikke akkurat tillitsvekkende eller bekreftende heller. Jeg stoler ikke på noe hun sier etter den langvarige, gjentatte og omfattende mengden løgner, manipulasjon, selvmotsigelser og gaslightingen hun har servert siden hun først deltok i ph/begynte å blogge/innta tv/media og offentligheten. At hun så fortsetter tross så mange ganger hun er blitt tatt/avslørt har fjernet all eventuell/mulig tillit for min del iallefall. Så enig. Dette er influenser damage control 101. Både at hun bare postet de i gruppen, ellers fjernet og blokket alt om saken og ikke har uttalt seg i egne kanaler syns jeg egentlig gjør det enda verre enn om hun ikke hadde gjort/sagt noe faktisk. For meg falt hun bare ytterligere i mine øyne av både uttalelsene (dvs chatgpt sine) og slett/blokk/gruppe-exit. (Jeg som i går ikke trodde det kunne bli verre… 💀🥲🥺) Min også, faktisk. 😭 Hatt flere hunder, også flere av samme rase, men pelsen etter kastrering (grunnet sykdom her) er fullstendig ugjenkjennelig og helt… både ødelagt og umulig, dessverre… (Gjerne send meg pm om noen har noen bra tips/triks!) Ikke jeg heller. Ville hun blitt trodd ville jeg tenkt: - ikke skriv flere helt åpenbare løgner i samme uttalelse som du vil bli trodd på noe du hevder - flere hadde mobilene oppe og tok bilder/filmet: Hvor er bevisene??? Hadde jo vært høyst aktuelt å dokumentere dette! - Ingen andre har heller vitnet om at hun ikke var i rommet/bekreftet at det stemmer (ville nesten forventet at hun truet/manipulerte/krevde det av de andre, som bare gjør fraværet av det desto mer påtakelig) - Jeg finner det generelt lite sannsynlig mtp at hun sitter som et plaster på Voldemort konstant, særlig gitt situasjonen/konteksten også Utover det syns jeg også bare det er noe så nedrig over å velge ansvarsfraskrivelser, bortforklaringer, løgn, offermentalitet, stakkarsliggjøring av seg selv, kaste andre under bussen og det ved hjelp av chatgpt attpåtil i en sånn situasjon. Det eneste offeret for meg i denne situasjonen er stakkars lille Gucci. Den eneste som ikke kan si eller gjøre noe for å forsvare seg selv i noe av det. Var ikke mye spor av at hun «elsker» hverken han eller «bestissene» sine, nei. Om hun ikke har virket narsissistisk før… (hun sa det jo også selv nylig, så da er det vel greit nok å skrive også, håper jeg) Enig! Tør ikke engang å tenke på hva som foregår utenfor kamera/når ingen ser eller hører da (kaste-episoden er jo heller ikke den eneste situasjonen som har gitt meg vondt i hjertet og skapt bekymring for Gucci altså, dessverre)… Hva gjelder publiseringen så kunne det vært formildende hvis det var FOR å «expose» det som skjedde, men når det blir lagt på latterliggjørende musikk og fremstår som forsøk på å gjøre humor av dyremishandling er ikke Matty noe bedre enn de andre i situasjonen… Det er så SYKT det… og så hun nevnte noe om manglende kontekst (som også er talende nok) - det finnes ikke en kontekst i verden som kunne bedret situasjonen det minste. Sykt sykt sykt. Konsekvensene av å ha laget seg, levd og oppholdt seg i sin egen boble og inni der igjen et sterkt selvmoderert sekt-aktig ekkokammer for lenge kanskje… Har dere sett de der videoene hvor det står sånn «we made the right person famous» eller «we made him/her» (fanvideoer til kjendiser som gjerne ansees å være særlig snille/fine/gode, spesielt mot fans kanskje)? (Får feks opp om Yungblud og Livingston iblant selv) Med IR føles det motsatt, at this point. Feil person ble kjent, og Raadsquad har laget… noe som ikke akkurat viser seg som et godt forbilde feks… Det hadde vært bra om det var sånn, kunne virkelig ønske, men da hadde hun vel ikke lagt på latterliggjøre lyder/musikk til akkurat..? Om så burde hun vel også skrevet noe a la «her ser dere hva som faktisk foregår «behind the curtains» (er det ikke det serien heter..?)» liksom…? Enig! Stusser også veldig på at hun gjentatte ganger har sagt at de ikke bruker prevensjon og at han kommer inni henne når hun stadig også sier selv (noe jeg ikke kunne vært mer enig i!) at hun virkelig ikke burde få barn nå, det er den verste timingen, at hun har har enormt mye å jobbe med før den tid, må komme seg ut av den mentale breakdownen hun er i, trappe ned og slutte på medisinene hun angivelig er så nødt til å bruke pga den, at det gjenstår mye ifht hennes mentale (men også fysiske) helse og traumer etc før hun engang kan begynne på å tenke på å bli mor (om ever)…!!????!!???!??!????!!!?! (Ser jo også hun angivelig propper i seg en haug med kosttilskudd, men ikke sett at hun er begynt med folat/folsyre (som hun nylig ikke visste hva var en gang 🤯 tross angivelig ønske om/forsøk på å bli gravid) selvom hun ble rådet til dette av mange (også fagfolk)..??..) Jeg håper faktisk det bare er ren løgn, som så mye annet, og ren diktning som content, for dette, oppå alt annet, er bare enda noe som jeg syns gjør det ends mer upassende å faktisk prøve å bli gravid, samtidig som at det er sykt det og hvis det kun er det… Men heller at hun lyger for å prøve desperat å holde seg relevant, enn at hun faktisk prøver aktivt å bli gravid slik situasjonen hennes er (og også deler så intime, høyst utleverende og virkelig unødvendige detaljer om privatliv, særlig i en eventuell sånn fase)… _______________________________________________ Hehe… Forresten: Noen som fikk med seg hva IR sa til søsknene før pressedagen..? »Ikke få meg cancelled nå da» Om ikke cancelled, så har vel iallefall familien nådd et nytt lavmål og bunnpunkt nå… Didn’t age that well💀🙊😬😅 Med det sagt… Jeg vet ikke hva andre tenker, men personlig syns jeg hun ser verre ut nå enn før hun begynte å reagere og kommentere saken (slette/blokke/forlate gruppe + uttalelsene og kommentarene hun har gitt)… …så, om noen har kansellert noen, har vel hun selv, i mine øyne iallefall, kansellert seg selv mer enn noe. (Presisering: Mener ikke at det hadde vært bra/greit at hun ikke hadde reagert/uttalt seg/adressert noe i det hele tatt, bare at det hun har kommet med er noen fu*kings cop outs og virket mer mot sin hensikt enn noe annet i mine øyne. Prøv igjen ass! Jeg håper ikke folk lar dette gå eller at dette blir glemt med det første…! Nok er nok! Om ikke grensen går ved dyremishandling en gang, så vet ikke jeg…) 🎤🎤🎤Jeg er enig i alt du skriver. i tillegg har I flere ganger fortalt om hvor livredd hun er for å bli gravid og at hun hele tiden tar graviditetstester. (Selv om da sier at «det ikke er mulig» å ha blitt gravid). 🤯 -Så hvor barnslig / uansvarlig /kynisk er det mulig å være? Om hun er så psykisk nede/ i ubalanse og bruker medisiner; ta ansvar da! Voksne mennesker i 2026 kan beskytte seg. Jeg tror at nå når det «brenner under bena hennes», bruker hun dette (også). -For «clicks & views» og for å få sympati slik at «ingen skal plage henne mer». For mye makt og penger i tillegg til å skape seg /leve i et eget «ekkokammer», er usunt for alle. Jeg skulle ønske hun hadde «benyttet anledningen» til å søke ordentlig hjelp (til selvhjelp). Hun trenger det. Det ender som regel aldri godt uten. 3 4
skeiv-ostepop Skrevet i går, 07:43 #40338 Skrevet i går, 07:43 Lana01 skrev (20 minutter siden): Tror de fleste er enig at dette ikke var bra, og forståelig reagere folk på at Gucci ble kastet. Jeg synes enkelte overreagerer , og drar dette veldig langt. Det når man går til det skrittet at man kontakter samarbeidspartnere osv . Isabel har sagt hun ikke var i rommet , og det finnes heller ikke bevis for at hun var . Noen håper dette havner i media, men ser ikke helt hva de skal skrive., så lenge Isabel ikke var i rommet, så gjelder ikke dette henne. Personlig ttor jeg heller ikke dette hadde blitt postet, om hun var i rommet Hun hadde nok sett at det ikke var smart Slik jeg ser det er Shehed veldig glad i Gucci. Og forhåpentligvis har hun nok lært av dette Når det gjelder Instagram , forstår jeg det også. Når folk skriver jævla dyremishandler osv under hennes post osv, og hun ikke engang var tilstedet, er det forståelig at dette blir slettet Dette får nok ikke noen videre konsekvens. Shehed mister neppe hunden pga av dette, en episode . Mange skriver at de har blokkert alle, det blir spennende å se i tråden her fremover da, om de klarer å holde seg unna kanalene deres. Tittet på Isabel sine følgere , kan ikke se at dette har hatt noen innvirkning , så langt Jeg er enig i mye her. Men et par ting. Det hører nå med til historien (ikke bare bildet) at Isabel nå prøver å skape et narrativ om at Jack tilfeldigvis står sånn at han kan ta i mot hunden. Hun prøver å vri fokus bort fra at hunden faktisk ble kastet, til at heldigvis kunne Jack ta i mot. Det ansvaret ligger på Isabel. Og det viser noe som er minst like ille som å kaste ei bikkje over senga for egen underholdning. Dette bildet er på ingen måte et uhell. Det har vært en tankeprosess rundt det da både musikken er valgt ut og en person er sladdet. Tankeprosessen er under enhver kritikk - men den var der. Og det gjør det vesentlig mye verre enn om noen prøvde å unnskylde seg med «oi tenkte ikke over det». Noen har tenkt. Bare ikke så veldig bra tenkt. Og kan vi slutte med «men han/hun er glad i» som et samfunn? Å si «men Shehed er glad i Gucci» gir et inntrykk av at ja det var ille men siden hun er glad i bikkja så er det greit. Det er ikke greit. Er man faktisk genuint glad i dyret så står man ikke og ser på at noen kaster det mellom seg for underholdningen sin del. Kanskje Shehed ikke forstår at dette ikke er gøy for hunden og kan være skadelig - det er godt mulig. Men da bør en stille spørsmål med egenheten til Shehed om å ha ansvar for dyr, ikke hvorvidt hun er glad i dyrene eller ikke. Jeg hadde ikke stolt på noen i det rommet der med bikkja mi, uansett hvor glad de evnt hadde vært i bikkja. Alle her, inkludert Isabel som eier bikkja, burde lagt seg paddeflate. Ikke bortforklart det. Ikke kommet med unnskyldninger. Men paddeflate. For Isabel sin del hadde det vært å lagt ansvaret der det høre hjemme, åpenlyst kritisert behandlingen av denne hunden (som hun eier) og sagt at de ikke får ha ansvaret for hunden på veldig veldig lang tid. Om noen gang igjen. Men det gjør hun altså ikke. Hun bryr seg ikke om at bikkja er blitt kastet huner bare glad Jack kunne ta i mot. Det er så dumt. 1 15
Outside Viewer Skrevet i går, 07:43 #40339 Skrevet i går, 07:43 Doris Becker skrev (25 minutter siden): Det begynner å danne seg et meget dystert bilde av hele denne situasjonen nå. Jeg ser hun retter en stor takk til Tommy Maczim og Une Laache Søreide i Salto Film og Fjernsyn, som står bak produksjonen. Man kan jo nesten bare håpe at det en vakker dag kommer en oppfølger: "Behind the Curtains of Behind the Curtains", der de som faktisk klipper, limer og regisserer denne falske virkeligheten snakker ut. Det hadde nok vært den mest ærlige dokumentaren av dem alle. Enig. «Opp med rullegardinene» kanskje?! 2 5
Zena33 Skrevet i går, 07:48 #40340 Skrevet i går, 07:48 Kommentarfeltet til Troy røyker ut nivået på intelligens hos Raadsquad, det er sikkert. Her er det ei som under innlegget til Troy på IG som spør « Så hvorfor er det greit å gjøre det med små babyer da? For å få de til å smile og le». Det er virkelig helt natta hos enkelte. 3 20
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå