Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
miss summers skrev (19 minutter siden):

Angående Dubai; jeg har sett noen unge kvinner skrive om hvordan de fikk få dager på seg til å forlate landet når de mistet jobbene sine. Jeg ville ikke satset på å leve der livet ut. Nå har hun eiendom og sikker snap inntekt på gang. Men spesielt gode fremtidsutsikter er det ikke. 

«Sikkert snap inntekt på gang?» jeg skjønner folk her inne ikke har fulgt med i timen. Hun tjener 2-3 millioner SKATTEFRITT i måneden på snap!

• Liker 2
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
vilas skrev (3 minutter siden):

S er vel bare advokatfullmektig ennå. D betyr at hun må ha jobbet minimum 2 år for å gå opp til advokat rollen.

Ikke i følge egen profil på LinkedIn. Der titulerer hun seg som advokat. Hvilket hun tidsmessig også fint kan ha rukket å bli.

• Nyttig 1
Skrevet
Nobetterthanaman skrev (6 minutter siden):

Jadu, muligens Sidra røpte seg litt nå..🙈 hun fikk et spm om hvorfor hun heller ville bo i Dubai enn Norge. Hun hadde prøvd å fortsette å bo i Oslo. Men Rami flytta. Mamma og pappa flytta (!)  Er de ikke liksom skilt da?🫣 skal tro hvor mange tusen ekstra de har luret til seg iløpet av åra med den falske skillsmissen sin😬 

Enkelt å regne på det. En mor med en datter hos deg og en far med sønnen hos seg, gir jo minst dobbel barnetrygd som enslig forsørger. De får skattelette pga barn. Mor får sikkert grunnstønad pga sin kroppsproblemer. Noen tusen det.

• Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet

Kanskje du nå kan innrømme at utdanning er noe verdt Isabel? 
Hadde vært lurt å studere fremfor å lære the hard way

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
vilas skrev (4 minutter siden):

Enkelt å regne på det. En mor med en datter hos deg og en far med sønnen hos seg, gir jo minst dobbel barnetrygd som enslig forsørger. De får skattelette pga barn. Mor får sikkert grunnstønad pga sin kroppsproblemer. Noen tusen det.

Nei for barna er godt over 18. Man får barnetrygd og de andre tilleggene bare fram til barnet er 18. Så det har ikke foreldrene hatt på flere år da begge de er jo over 20nå.

• Liker 3
Skrevet

Spørs om det er verdt å bo i Dubai så lenge, den lavere skatten må jo bli spist litt av dyre kostnader også? Mye Virker relativt dyrere der. Må da finnes rimeligere steder å bo på sikt. Når inntektene evt faller med åra så kan det ikke lønne seg så lenge ? 

Skrevet
Alba1235 skrev (3 timer siden):

Nå vet ikke jeg hvilke sykepenge regler hun har på den private sykeforsikringen hun har i Dubai. Men under nav hadde det jo ikke vært noe problem å jobbe selv om man er 100 % sykemeldt. Det står ikke at man ikke har lov til å jobbe som hun sier at hun er ilagt forbud mot. Høres mer ut som en tynn bortforklaring til hvorfor hun ikke har brukt ivorie. 

Hun sa at hun hadde forbud mot å jobbe for Ivorie av psykiateren. Forbud er vel kanskje å ta i, men han har vel sykmeldt henne, og rådet henne sterkt om å ikke jobbe noe for dem pga psyken. 

• Liker 3
Skrevet
Juste_moi skrev (4 minutter siden):

Nei for barna er godt over 18. Man får barnetrygd og de andre tilleggene bare fram til barnet er 18. Så det har ikke foreldrene hatt på flere år da begge de er jo over 20nå.

Ikke så veldig mange år siden😅 og tenk alle de årene de HAR fått…..

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Snuppa82 skrev (3 minutter siden):

Spørs om det er verdt å bo i Dubai så lenge, den lavere skatten må jo bli spist litt av dyre kostnader også? Mye Virker relativt dyrere der. Må da finnes rimeligere steder å bo på sikt. Når inntektene evt faller med åra så kan det ikke lønne seg så lenge ? 

Er ikke mange andre land med NULL inntektskatt i verden…..🙄

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Snuppa82 skrev (4 minutter siden):

Om man tjener 30-50 mill i året skattefritt bor man veldig godt i Dubai for å si det sånn.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

De parasosiale forholdene folk har  til influensere er skremmende å se på. Raadsquad som skal ha spleis så IR har råd til advokatutgifter, og SaraEmiliesquad som skal kjøpe mer polyester i Temu kvalitet fordi venninnene deres er shady og fått konsekvenser for den shady oppførselen sin. Verden vil bedras.

• Liker 6
  • Nyttig 14
Skrevet

Jeg kan ikke noe om regnskap, skatt osv, men det jeg i hvert fall ikke skjønner er hvordan Ivorie kan ha vært så lønnsomt? Jeg leser at Ivorie har omsatt for 50 millioner? 

Hva er det som er så spesielt med Ivorie sammenlignet med andre lignende selskaper som gjør at akkurat dét gikk så bra? Jeg klarer ikke å se at de skiller seg ut hverken i stil eller kvalitet. Selv om hun har mange fans er det vel begrenset hvor mye de også kan kjøpe? 

• Liker 4
Skrevet
vilas skrev (1 time siden):

Lurt ???? Når det eneste I er opptatt av et å få inn millioner på egen konto, bruke på de dyreste klær,reiser o.a luxus. ( Bare ETT eksempel ) Man er ikke snill da, når hun heller kunne gitt feks en business reise med Emirates, til veldedig formål som iflg henne koster over 35000 kr en vei. Ikke ta I øverste på tronen, for den tviler jeg på iallefall....

Men, hun tjener jo pengene? 
Du selger ikke huset ditt og kjøper deg en mindre leilighet du heller, og gir mellomlegget til Leger uten grenser? 
(la meg presisere at du ikke trenger å kommentere at du ikke har hus etc.) 

Av det jeg har sett av henne så er hun raus. 

Tror ikke Haaland tar rutebuss og vippser pengene fra privatjet overskuddet til UNICEF han heller. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Dette kan ha skjedd: Ledelsen har visst lenge hva TV 2 har funnet. Man forstår at publiseringen potensielt kan ødelegge merkevaren, utløse krav eller gjøre videre salg vanskelig. Verdier er allerede flyttet eller sikret andre steder. I stedet for å drive virksomheten gjennom stormen lar man det norske Ivorie-eventyret ende i konkurs, mens de mest verdifulle økonomiske interessene befinner seg utenfor selskapet som kollapser.

Hvor ble pengene fra nesten 50 millioner i årlig omsetning av, hvilke forpliktelser sitter konkursboet igjen med, og hvem mottok verdiene som forlot virksomheten før oppbudet?

Tror dokumentaren vil ramme henne hardt..

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
Juste_moi skrev (32 minutter siden):

Tjent godt på ordningen fram til dem ble 18 år da...samt sluppet å få trekk i uføretrygd pga at dem var gift, som skilt får man mere i trygd.

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Tygger litt på denne timelinen:

selskapsomlegging → Dubai-struktur → svært rask vekst → millionoverføringer til Emiratene → manglende offentlig forklaring på mottaker/formål → ett år lang journalistisk granskning → spørsmål om veldedighet og produktinnhold → interne uenigheter/rettslige prosesser → oppbud rett før dokumentaren.

🤔🤔🤔 Her lukter det mye….

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg har ikke fulgt med her inne på noen uker/mnd, men måtte inn og lese nå når jeg så at Ivorie er konkurs.

Første gang jeg hører om dokumentaren nå også…har jeg forstått rett i at det noe som er laget om bl.a. ivorie/isabel som kommer til å sette henne i et dårlig lys? Altså det er ikke noe hun har vært med og filmet/blitt intervjuet/bidratt til?

Skrevet
Trixie99 skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke fulgt med her inne på noen uker/mnd, men måtte inn og lese nå når jeg så at Ivorie er konkurs.

Første gang jeg hører om dokumentaren nå også…har jeg forstått rett i at det noe som er laget om bl.a. ivorie/isabel som kommer til å sette henne i et dårlig lys? Altså det er ikke noe hun har vært med og filmet/blitt intervjuet/bidratt til?

Det stemmer💯☝️

• Liker 2
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (2 minutter siden):

Det stemmer💯☝️

Okeey så er det bl.a dette hun var så kryptisk om for noen måneder siden da, når hun sa at hun var midt oppi noe som vi kom til å få vite om snart… tipper hun har visst om at det var kroken på døra for Ivorie for leeenge siden. 

• Liker 6
Skrevet
Trixie99 skrev (2 minutter siden):

Okeey så er det bl.a dette hun var så kryptisk om for noen måneder siden da, når hun sa at hun var midt oppi noe som vi kom til å få vite om snart… tipper hun har visst om at det var kroken på døra for Ivorie for leeenge siden. 

Klart det!☺️ Er spill for galleriet nå

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...