Ellenn Skrevet onsdag kl. 08:32 #39001 Skrevet onsdag kl. 08:32 Isild skrev (2 timer siden): God oppsummering! Jeg har ikke fulgt med på Ivorie, så litt bakgrunn er greit å vite. Hun har tydeligvis lagt "babyen" sin i andres hender og kun vært interessert i pengene. Det kan hun faktisk ikke skylde på andre enn seg selv. Hun burde nok ha fulgt med litt mer, men samtidig må man jo stole på at de ansatte gjør jobben sin uten å microstyre dem. I selskapet jeg jobber tar eierne beslutninger ut i fra rapportene bl.a jeg sender hver måned, og de stoler på at tallene de får fra meg er riktige, uten å dobbeltsjekke det. Tuppenoglillemor12 skrev (2 timer siden): Isabel har ihvertfall flyttet over 20 mill få måneder før konkurs… Vet vi at det er IR personlig som har flyttet dem? 1 3
Purpurina Skrevet onsdag kl. 08:51 #39002 Skrevet onsdag kl. 08:51 blvck skrev (11 timer siden): Jeg kan ikke noe om regnskap, skatt osv, men det jeg i hvert fall ikke skjønner er hvordan Ivorie kan ha vært så lønnsomt? Jeg leser at Ivorie har omsatt for 50 millioner? Hva er det som er så spesielt med Ivorie sammenlignet med andre lignende selskaper som gjør at akkurat dét gikk så bra? Jeg klarer ikke å se at de skiller seg ut hverken i stil eller kvalitet. Selv om hun har mange fans er det vel begrenset hvor mye de også kan kjøpe? Kanskje de ikke faktisk omsatte for 50 millioner? Hvis jeg husker rett skal de ha gått fra 1,5 mill til 50 mill på ett år? Det er jo helt ville tall. Hvem vet hva som faktisk har skjedd, men hun mener jo tydeligvis at hun har blitt lurt og sveket, og kanskje det har vært noe krøll med regnskapet utad vs faktiske tall...
Johanne Regine Skrevet onsdag kl. 08:53 #39003 Skrevet onsdag kl. 08:53 Ærlig talt…….Fra konkurs/nedleggelse av «babyen» og sympatimeldinger fra sekten til gladnyhet dagen etterpå om en ny realityserie. Den dama er så utspekulert og dramatisk at hun nesten burde få en Oscar. Herregud for ett menneske. Falsk og pengegrisk og pupper er det eneste hun kan 4 2 17
agent Skrevet onsdag kl. 08:55 #39004 Skrevet onsdag kl. 08:55 Doris Becker skrev (2 timer siden): Alt tyder på at dette var en kontrollert og styrt prosess, der merkevare og kapital ble flyttet, fordi selskapet var i krise. Strategien har høyst sannsynlig vært å sikre millioner via overføringen til Dubai, fordi hun visste at selskapet hadde stor gjeld til fabrikkene og var på vei mot konkurs. Hun startet så et nytt "rent" selskap, Bxr AS, og dette hadde hun kapital og overskudd til. Så lanserer de en fysisk kolleksjon i en butikk, tett opp mot konkursen. Det virker veldig rart, men for meg ser det ut som et desperat forsøk på å få inn mer penger raskt, og gi innrykk av at alt var som det skulle, og at selskapet gikk så det suste. Dette nærmer seg bedrageri. De inngår altså en butikkavtale i mai/juni, og må ha visst at selskapet skulle melde oppbud, og ikke kan betale for seg. Ivorie LLc, hvem står som eiere i dette selskapet ? Ivorie nuf llc, er der IR og Synnøve Er det til ivorie llc penger har blitt overført til ? 1
agent Skrevet onsdag kl. 09:05 #39005 Skrevet onsdag kl. 09:05 Ellenn skrev (31 minutter siden): Hun burde nok ha fulgt med litt mer, men samtidig må man jo stole på at de ansatte gjør jobben sin uten å microstyre dem. I selskapet jeg jobber tar eierne beslutninger ut i fra rapportene bl.a jeg sender hver måned, og de stoler på at tallene de får fra meg er riktige, uten å dobbeltsjekke det. Vet vi at det er IR personlig som har flyttet dem? Isabel Raad As, er det bare hun som styrer. 1
Rebus92 Skrevet onsdag kl. 09:21 #39006 Skrevet onsdag kl. 09:21 Er det noen som vet om det går an å handle fra Ivorie nå? Vil ikke risikere at varene ikke kommer eller lignende. Jeg er veldig fornøyd med kvaliteten på bikiniene og lounge kolleksjonen og skulle gjerne handlet et par ting 😄 2
vilas Skrevet onsdag kl. 09:36 #39007 Skrevet onsdag kl. 09:36 Tenkeselv skrev (10 timer siden): Har du hørt denne Emelie si det ? Eller stoler du blindt på Isabel sine ord ? Har sett at Emilie ble nevnt som en " venninne" i ettertid av I. Men så ble d vel ca 1000 oppsagte i Snap i en periode og Emilie " forsvant". Men selvsagt mulig at de har hatt personlig kontakt.
Johanne Regine Skrevet onsdag kl. 09:43 #39008 Skrevet onsdag kl. 09:43 Jeg som hadde gledet meg såååååå mye til vinterkolleksjon 2028 1
vilas Skrevet onsdag kl. 09:50 #39009 Skrevet onsdag kl. 09:50 Triveline skrev (1 time siden): Bare for å rydde opp i en ganske grunnleggende misforståelse her: Å melde flytting fra Norge og å være skattemessig utflyttet fra Norge er to forskjellige ting. For en nordmann som har vært skattemessig bosatt i Norge i 10 år eller mer, opphører ikke norsk skatteplikt den dagen vedkommende flytter til Dubai. For å bli skattemessig emigrert må man blant annet ha fast opphold i utlandet, ikke disponere bolig i Norge og holde seg innenfor grensen for oppholdsdager i Norge. Disse vilkårene må være oppfylt gjennom den lovbestemte utflyttingsperioden. Frem til skattemessig emigrasjon er innvilget, er man som hovedregel fortsatt globalskattepliktig til Norge. Det betyr at også inntekt og formue i utlandet skal oppgis til norske skattemyndigheter. Det finnes samtidig regler, skatteavtaler og ordninger som kan redusere eller hindre dobbeltbeskatning. Derfor kan man ikke se på hvor en person bor, hvor selskapet er registrert eller hva vedkommende legger ut på Instagram og derfra konkludere med hvor mye skatt personen betaler til Norge. Og selv etter skattemessig emigrasjon kan man fortsatt være skattepliktig til Norge for bestemte norske inntekter og verdier. Så «hun har flyttet til Dubai, derfor betaler hun null skatt til Norge» er rett og slett ikke en konklusjon man kan trekke. Vi ser jo av tallene hennes at hun betaler skatt til Norge. Skatt ved utflytting er betydelig mer komplisert enn som så, og den konkrete skatteplikten avhenger av den enkelte personens faktiske forhold. Tenkte det var greit å oppklare siden mange ikke forstår helt skatt hit og dit. I er klar over alle disse lovene. D er bl.a derfor hun ikke kan kjøpe bolig ( til moren ) i Norge før i 2027. Og hun har de ca 65/67 dgr hun kan oppholde seg i Norge. 1
Ellenn Skrevet onsdag kl. 09:52 #39010 Skrevet onsdag kl. 09:52 agent skrev (45 minutter siden): Isabel Raad As, er det bare hun som styrer. Men det var Ivorie vi diskuterte. Isabel Raad AS er vel ikke konkurs? Ikke enda, i hvert fall… 1
vilas Skrevet onsdag kl. 09:59 #39011 Skrevet onsdag kl. 09:59 agent skrev (4 timer siden): Litt av ett rot🤷♀️🤦♀️ Offerspill verdig en Oscar. Ivorie og Isabel Raad var under vingene til Reme, der Synnøve jobbet. Reme og hans team reddet Ivorie og IR, hvis de den gangen ikke hadde inngått ett samarbeid tror jeg ikke hun kunne flyttet til Dubai. Samtidig fikk hun mye hjelp fra JB. Men så ville JB inn i firma og helvete brøt løs. Ikke lenge etter fikk vi det stygge bruddet. Der hun var offer og JB var djevelen. Som igjen førte til innleggelse. Den gang var hun også mentalt ustabil. Hun planlegger flytting til Dubai. Snappingen går bra og hun begynner å tjene mye penger. Masse snapping mange breakdown pga. gjøker som ikke oppfører seg som hun drømmer om. Plutselig skal hun kjøpe ut Reme. Det er vel her hun mister styringen fordi hun IKKE er en business kvinne. (men som hun sier hun er) Hun sier hun har advokater og rådgivere til alt, for hun er redd for å gjøre noe feil iforhold til lover og regler. Da lurer jeg på som den business kvinnen hun er og med advokater og rådgivere til å hjelpe seg, hvordan kunne hun signere kontrakter for så å miste alle fullmakter. Visste hun ikke hva hun signerte, hvordan kunne hun ikke vite det.? Er det andres skyld at hun ikke leser hva hun skriver under på. Kan det være at hun ikke er en business kvinne, men kun en influenser . Som har blandet jobb og privatlivet sitt så til de grader, at hennes plattform var til slutt en rein reklame kanal for produktene sine. Som hun fortsatt gjør, men med ett annet merke. Hvem sin skyld er det at Ivorie (hennes baby) har gått konkurs ? Hva har det stått i kontraktene? Hvorfor har hun ikke vært interessert i driften av babyen? Har hun bare vært interessert i inntjeningen fra Snapchat og luksus livet hun har skapt for seg selv. Jeg mener at I ikke var så aktiv på Snap chat før hun flyttet til Dubai. Da levde hun på betalt egen blog og samarbeid med mange firma. Eller ? 1
Mokkilokki Skrevet onsdag kl. 10:02 #39012 Skrevet onsdag kl. 10:02 Ellenn skrev (8 minutter siden): Men det var Ivorie vi diskuterte. Isabel Raad AS er vel ikke konkurs? Ikke enda, i hvert fall… Hun har fått noen uker på seg til og ha en Statsautorisert revisor, hun har ikke det i henhold til aksjeloven. 1
skeiv-ostepop Skrevet onsdag kl. 10:03 #39013 Skrevet onsdag kl. 10:03 Rebus92 skrev (40 minutter siden): Er det noen som vet om det går an å handle fra Ivorie nå? Vil ikke risikere at varene ikke kommer eller lignende. Jeg er veldig fornøyd med kvaliteten på bikiniene og lounge kolleksjonen og skulle gjerne handlet et par ting 😄 Ser at nettbutikken er åpen så du kan putte pengene inn. Men sannheten for at du ser varene eller pengene dine igjen er lik 0. 3
Hatsumomo Skrevet onsdag kl. 10:05 #39014 Skrevet onsdag kl. 10:05 Henrik Troy snappet opp Raadsquad kommentaren 😂 1 3 3
vilas Skrevet onsdag kl. 10:05 #39015 Skrevet onsdag kl. 10:05 Isild skrev (4 timer siden): Reagerte på det samme da jeg leste dette. Det er ellevillt at noen tenker at de skal vippse 10 kroner for å hjelpe en mangemillionær, men at mangemillionæren legger ut kommentaren er helt sykt faktisk. Er hun 13 år??
vilas Skrevet onsdag kl. 10:06 #39016 Skrevet onsdag kl. 10:06 vilas skrev (Akkurat nå): Så d blir vel problemer i å vippse til Dubai ?
vilas Skrevet onsdag kl. 10:10 #39017 Skrevet onsdag kl. 10:10 (endret) Rebus92 skrev (48 minutter siden): Er det noen som vet om det går an å handle fra Ivorie nå? Vil ikke risikere at varene ikke kommer eller lignende. Jeg er veldig fornøyd med kvaliteten på bikiniene og lounge kolleksjonen og skulle gjerne handlet et par ting 😄 Noen skrev - håper du får tilsendt varen du har bestilt - til en annen med samme spørsmål. D er jo en bobestyrer som tar over varelager det etterhvert. Endret onsdag kl. 10:10 av vilas
Doris Becker Skrevet onsdag kl. 10:15 #39018 Skrevet onsdag kl. 10:15 (endret) agent skrev (1 time siden): Ivorie LLc, hvem står som eiere i dette selskapet ? Ivorie nuf llc, er der IR og Synnøve Er det til ivorie llc penger har blitt overført til ? Det er vanskelig å vite hvor det er blitt overført. Raad kan ha "stråselskaper" registrert i Dubai, som ikke vi kan se. Tipper mannen hennes JB er god på sånt. Men vi vet at hun kjøpte en luksusvilla like etter. En oversikt fra Proff viser følgende: Felles selskaper: Isp AS: Synnøve Paus Hedberg: Daglig leder og styremedlem. Isabel Shirog Raad: Styrets leder ( hun eier majoriteten 75%) Ivorie Studio Llc NUF: Synnøve Paus Hedberg: Styrets leder .(fordi det krever at styreleder er bosatt i Norge) Isabel Shirog Raad: Styremedlem. Individuelle selskapsroller Isabel Raad AS: Isabel Shirog Raad er daglig leder og styreleder, med 17,1 mill. NOK i driftsinntekter (2025). Hun er også styremedlem i Bxr AS, et nystarted aksjeselskap der Isabel Raad AS har 51% aksjer. Synnøve Paus Hedberg: Er styreleder i Cwi AS og styremedlem i Thi AS og Sandviga AS. Disse selskapene hadde 0 NOK i driftsinntekter i 2025 ifølge tilgjengelige data. Hedbergs egne, individuelle selskaper (Cwi, Thi, Sandviga) står uten aktivitet, og 0 i inntekter. Raad har på sin side hatt en massiv personlig omsetning via sitt AS, men pengene har i stor grad blitt tatt ut i lønn, 15,4 millioner, og overført til utlandet. Raad retter med sine uttalelser skylden mot Hedberg og den operative ledelsen for manglende økonomisk kontroll, men hvis de rettslige prosessene avdekker at store summer har blitt flyttet ut av Ivorie, og overført til Dubai i forkant av konkursen, flyttes mulig skyldspørsmålet. Raad vil påstå at hun handlet i god tro og stolte på at den operative ledelsen i Norge hadde kontroll på at overføringene fulgte god regskapsskikk, Hedberg vil antagelig peke på at selv om navnet hennes sto i Brønnøysundregistrene frem til august 2026, så hadde hun i realiteten frasagt seg den faktiske og operative styringen, da den nye lederen trådte inn i desember 2025, og at Raad brukte sin makt som merkevarens ansikt og storeier til å prioritere egne overføringer fremfor selskapets overlevelse. Som majoritetseier og styremedlem i Isp AS har Raad den ultimate makten. Hedberg vil argumentere med at man ikke kan overføre millionbeløp til sin egen base i Dubai, og etterpå hevde at man bare "stolte på" at andre passet på pengesekken. Det er sånn jeg leser uttalelsene som de kom med igår. Villakjøpet skjedde rett etter overføringene, og Hedberg vil sikkert argumentere at kassa ble tømt for å finansiere Raads private luksusliv og eiendomskjøp i utlandet. Så får vi se hvem som har bevis for hva. Om det finnes bevis for at Hedberg hadde hengt av seg daglig leder hatten, eller at hun advarte om forestående krise. Finnes det bevis for at fullmakter faktisk ble overført til den nye lederen 1. desember 2025, og i hvor stor grad var Hedberg ute av businessen? Hedberg er i alle fall finansielt sett den svake parten i samarbeidet. Endret onsdag kl. 10:17 av Doris Becker 1 1 5
Trixie99 Skrevet onsdag kl. 10:19 #39019 Skrevet onsdag kl. 10:19 Dette bekrefter vel at hun ikke har noen beef med Reme 🤔 3 5
vilas Skrevet onsdag kl. 10:25 #39020 Skrevet onsdag kl. 10:25 Ellenn skrev (31 minutter siden): Men det var Ivorie vi diskuterte. Isabel Raad AS er vel ikke konkurs? Ikke enda, i hvert fall… Isabel Raad AS har vel 4 uker på å skaffe seg revisor for å få ett regnskap godkjent nå. Om ikke d skjer så blir dette firmaet satt under offentlig kontroll.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå