Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fortsatt ingen regnskap for Ivorie. Så her er det og dagbøter. Og de forsvinner ikke selv med oppbud/konkurs.

• Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snuppa82 skrev (8 timer siden):

Spørs om det er verdt å bo i Dubai så lenge, den lavere skatten må jo bli spist litt av dyre kostnader også? Mye Virker relativt dyrere der. Må da finnes rimeligere steder å bo på sikt. Når inntektene evt faller med åra så kan det ikke lønne seg så lenge ? 

Dette! Det de sparer i skatt går uansett til høye utgifter. Alt er jo svindyrt der. Jeg betaler gladelig litt skatt og bor «gratis» i Norge. Ja jeg bor faktisk gratis da. Siden jeg også har bolig for 47 (millioner kroner!!). Bare at jeg har mange og ikke en 🥲 Men altså hun/de som bor i Dubai må jo skaffe en mye større inntekt enn du kan leve godt på i Norge kun for å dekke husleie.. så jeg vet ikke hvem som er de smarte her. Formuesskatt kommer man unna med å ha nok i lån (eller bare ikke være Reitanrik). Så er fult mulig å bli mangemillionær i Norge også uten å betale så mye skatt. Jeg betaler ca ikke noe i skatt versus hva som går inn og rundt både privat og i bedrift. Så for meg virker det som alle skal til Dubai for å flashe og for å være kul og ikke betale skatt. Føler det er litt first price Sveits å flytte ditt men men  

• Liker 3
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden):

Fortsatt ingen regnskap for Ivorie. Så her er det og dagbøter. Og de forsvinner ikke selv med oppbud/konkurs.

Forstår at hun ikke får sove om natta for å si det sånn. Tipper læringskurven innen virkelige forretninger nå ble ganske bratt. Får assosiasjoner til da en annen influencer (ABD) drev "business" som en full sjømann og kjørte på grunna til slutt. 

Men det nytter ikke å sitte å grine på snapchat, nå får hun brette opp og vise at hun er den tøffe forretningskvinnen hun for kun kort tid siden sa hun var - og rydde opp på en profesjonell måte. 

Nytter ikke å smyge rundt i tøfler og drikke iskaffi og tro at man ikke trenger å ta i en dritt når man har ansvaret for en millionbedrift, og det nytter ennå mindre og legge seg ved poolen og meditere vekk problemene når det må tas tak i etter at det har gått til helvete. 

Hun liker pengene, men tåler ikke hverken ansvar eller skarpe kanter tror jeg. 

• Liker 1
  • Nyttig 16
Skrevet
Ellenn skrev (33 minutter siden):

Men det står ikke i veien for at de kunne ha meldt oppbud tidligere, dersom alle vilkår var oppfylt. 

Så spørs det hvem som evt har flyttet de store verdiene da.

Isabel har ihvertfall flyttet over 20 mill få måneder før konkurs…

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

(!!) stor omsetning → økonomiske problemer blir kjent internt → verdier/penger flyttes til nærstående/utlandet → kreditorene blir sittende igjen → oppbud → konkursboet finner lite penger.

Dette er åpenbart planlagt og blir interessant med denne tv2 dokumentaren… 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Hun burde landa litt mer og bli mer jordnær. Slutt å leke businesskvinne. Flytt tilbake til Norge og få deg jobb inen barnehage

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
agent skrev (20 minutter siden):

Litt av ett rot🤷‍♀️🤦‍♀️ Offerspill verdig en Oscar.

Ivorie og Isabel Raad var under vingene til Reme, der Synnøve jobbet.

Reme og hans team reddet Ivorie og IR, hvis de den gangen ikke hadde inngått ett samarbeid tror jeg ikke hun kunne flyttet til Dubai. 

Samtidig fikk hun mye hjelp fra JB.

Men så ville JB inn i firma og helvete brøt løs. Ikke lenge etter fikk vi det stygge bruddet. Der hun var offer og JB var djevelen. Som igjen førte til innleggelse. 

Den gang var hun også mentalt ustabil.

Hun planlegger flytting til Dubai. 

Snappingen går bra og hun begynner å tjene mye penger.

Masse snapping mange breakdown pga. gjøker som ikke oppfører seg som hun drømmer om. 

Plutselig skal hun kjøpe ut Reme.

Det er vel her hun mister styringen fordi hun IKKE er en business kvinne. (men som hun sier hun er)

Hun sier hun har advokater og rådgivere til alt, for hun er redd for å gjøre noe feil iforhold til lover og regler.

Da lurer jeg på som den business kvinnen hun er og med advokater og rådgivere til å hjelpe seg, hvordan kunne hun signere kontrakter for så å miste alle fullmakter.

Visste hun ikke hva hun signerte, hvordan kunne hun ikke vite det.? Er det andres skyld at hun ikke leser hva hun skriver under på.

Kan det være at hun ikke er en business kvinne, men kun en influenser .

Som har blandet jobb og privatlivet sitt så til de grader, at hennes plattform var til slutt en rein reklame kanal for produktene sine. Som hun fortsatt gjør, men med ett annet merke.

Hvem sin skyld er det at Ivorie (hennes baby) har gått konkurs  ?  Hva har det stått i kontraktene?

Hvorfor har hun ikke vært interessert i driften av babyen?

Har hun bare vært interessert i inntjeningen fra Snapchat og luksus livet hun har skapt for seg selv.

💯 Som styreleder og 75 % eier plikter hun å vite om selskapet har råd til å overføre 4,5 millioner kroner. Man kan ikke overføre millioner til sin egen private konto i Dubai, og etterpå si: "Oi, jeg visste ikke at vi skyldte fabrikkene penger".
I juni hadde Ivorie  en mediedekket butikklansering med rød løper og pressedekning, noe som sender et signal til markedet, fabrikker og kunder om at selskapet er i stor vekst og har sunn økonomi. Raad har også startet et datterselskap med Rebel Beauty. Mon tro om de visste om problemene, og hva sier de nå? Hvor kom kapitalen fra?  Det rimer dårlig å hevde i media at man står midt i en psykisk og fysisk utmattende prosess  med advokater for å avvikle en bedrift i krise, samtidig som man har overskudd til å forhandle frem, stifte og rulle ut en helt ny satsing i kosmetikkbransjen sammen med profesjonelle partnere.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Doris Becker skrev (11 minutter siden):

💯 Som styreleder og 75 % eier plikter hun å vite om selskapet har råd til å overføre 4,5 millioner kroner. Man kan ikke overføre millioner til sin egen private konto i Dubai, og etterpå si: "Oi, jeg visste ikke at vi skyldte fabrikkene penger".
I juni hadde Ivorie  en mediedekket butikklansering med rød løper og pressedekning, noe som sender et signal til markedet, fabrikker og kunder om at selskapet er i stor vekst og har sunn økonomi. Raad har også startet et datterselskap med Rebel Beauty. Mon tro om de visste om problemene, og hva sier de nå? Hvor kom kapitalen fra?  Det rimer dårlig å hevde i media at man står midt i en psykisk og fysisk utmattende prosess  med advokater for å avvikle en bedrift i krise, samtidig som man har overskudd til å forhandle frem, stifte og rulle ut en helt ny satsing i kosmetikkbransjen sammen med profesjonelle partnere.

Kan mann sitte i retten å si 

Jeg mista babyen min, fordi jeg leste ikke hva jeg skrev under . Trodde de var bestevennene mine.

Men jeg reklamerte på min private snapchat og tjente millioner på det. Så jeg skjønner ikke hvorfor dette skjedde.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Da Snap glitchet og utbetalingene var lave (og Rami stresset og trodde han måtte flytte til Norge), sa Isabel at hun absolutt ikke var avhengig av Snap for å opprettholde livsstilen sin for hun hadde sine to brands. Når Ivorie må melde oppbud, sier hun at det ikke betyr noe for henne økonomisk fordi hun har tjent veldig lite på Ivorie. Hun sier det som passer best der og da. Det kan bite henne kraftig bak en dag. Blir økonomi ettergått av det offentlige, kan man være sikker på at alt kommer for en dag. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
agent skrev (1 time siden):

Kan mann sitte i retten å si 

Jeg mista babyen min, fordi jeg leste ikke hva jeg skrev under . Trodde de var bestevennene mine.

Men jeg reklamerte på min private snapchat og tjente millioner på det. Så jeg skjønner ikke hvorfor dette skjedde.

Alt tyder på at dette var en kontrollert og styrt prosess, der merkevare og  kapital ble flyttet, fordi selskapet var i krise.
Strategien har høyst sannsynlig vært å sikre millioner via overføringen til Dubai, fordi hun visste at selskapet hadde stor gjeld til fabrikkene og var på vei mot konkurs. Hun startet så et nytt "rent" selskap, Bxr AS, og dette hadde hun kapital og overskudd til. Så lanserer de en  fysisk kolleksjon i en butikk, tett opp mot konkursen. Det virker veldig rart, men for meg ser det ut som et desperat forsøk på å få inn mer penger raskt, og gi innrykk av at alt var som det skulle, og at selskapet gikk så det suste. Dette nærmer seg bedrageri. De inngår altså en  butikkavtale i mai/juni, og må ha visst  at selskapet skulle melde oppbud, og ikke kan betale for seg.

Endret av Doris Becker
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
LedigNavn skrev (8 minutter siden):

Da Snap glitchet og utbetalingene var lave (og Rami stresset og trodde han måtte flytte til Norge), sa Isabel at hun absolutt ikke var avhengig av Snap for å opprettholde livsstilen sin for hun hadde sine to brands. Når Ivorie må melde oppbud, sier hun at det ikke betyr noe for henne økonomisk fordi hun har tjent veldig lite på Ivorie. Hun sier det som passer best der og da. Det kan bite henne kraftig bak en dag. Blir økonomi ettergått av det offentlige, kan man være sikker på at alt kommer for en dag. 

ALLE influensere sa det samme.

»men JEG er ikke avhengig av snap fordi jeg har andre inntekter og». Nesten i kor.

Men realiteten er at de fleste bedriftene er enten sminka griser eller bobler som er i ferd med å sprekke.

Og så er det jo engang sånn at Snapchat kan skru igjen kranene når som helst. Å tro at det er evigvarende er nesten verre enn å tro på julenissen. Snapchat har ikke hatt et eneste år de har hatt overskudd. De vil måtte gjøre grep.

Så bør jo Isabel spørre seg selv om alt det hun deler nå gjør henne mer, eller mindre, attraktiv som samarbeidspartner eller investering?

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Doris Becker skrev (15 minutter siden):

Alt tyder på at dete var en kontrollert og styrt prosess, der merkevare og  kapital ble flyttet, fordi selskapet var i krise.
Strategien har høyst sannsynlig vært å sikre millioner via overføringen til Dubai, fordi hun visste at selskapet hadde stor gjeld til fabrikkene og var på vei mot konkurs. Hun startet så et nytt "rent" selskap, Bxr AS, og dette hadde hun kapital og overskudd til. Så lanserer de en  fysisk kolleksjon i en butikk, tett opp mot konkursen. Det virker veldig rart, men for meg ser det ut som et desperat forsøk på å få inn mer penger raskt, og gi innrykk av at alt var som det skulle, og at selskapet gikk så det suste. Dette nærmer seg bedrageri. De inngår altså en  butikkavtale i mai/juni, og må ha visst  at selskapet skulle melde oppbud, og ikke kan betale for seg.

Helt enig med deg.. det er noe veldig merkelig her.. for hun selv sitter å siger at hun begynte å ane noe allerede på den juleshooten med Ivory, og det er en stund siden. Så kommer det intervjuet med Isabel og Synnøve i Nettavisen i Januar(?) pluss da dette samarbeidet med Ivorie og den undertøysbutikk… 

• Liker 2
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Forstår at hun ikke får sove om natta for å si det sånn. Tipper læringskurven innen virkelige forretninger nå ble ganske bratt. Får assosiasjoner til da en annen influencer (ABD) drev "business" som en full sjømann og kjørte på grunna til slutt. 

Men det nytter ikke å sitte å grine på snapchat, nå får hun brette opp og vise at hun er den tøffe forretningskvinnen hun for kun kort tid siden sa hun var - og rydde opp på en profesjonell måte. 

Nytter ikke å smyge rundt i tøfler og drikke iskaffi og tro at man ikke trenger å ta i en dritt når man har ansvaret for en millionbedrift, og det nytter ennå mindre og legge seg ved poolen og meditere vekk problemene når det må tas tak i etter at det har gått til helvete. 

Hun liker pengene, men tåler ikke hverken ansvar eller skarpe kanter tror jeg. 

Godt skrevet. Hun må ta seg sammen og brette opp ermene. Nytter ikke å meditere bort dette rotet her.

• Nyttig 1
Skrevet

Hjelpes meg.  Det er nok fra hennes side en klar tanke om hvordan serien skal hjelpe henne, der hun tar en offerrolle uten sidestykke. Men i en rettslig og økonomisk konflikt kan den fort gi motsatt effekt tror jeg 😅 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Johanne Regine skrev (1 time siden):

Hun burde landa litt mer og bli mer jordnær. Slutt å leke businesskvinne. Flytt tilbake til Norge og få deg jobb inen barnehage

Hun burde vel heller gått i barnehagen? 🤪

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
skeiv-ostepop skrev (30 minutter siden):

Og da vet vi hvem som betalte turen til Bali.

Er vel "lite" hun betaler selv. Om de hadde med seg noen til USA f.eks betalte hun vel neppe den ferien heller selv. På hver en flytur og ferie er det sminking, risvann og alt mulig- alt for å skrive av. 

At denne Jack figuren betaler noe er oppgulp og ønsketenkning fra henne. Og ja, det irriterer meg at det lages en serie om en influencer som lever av å lage seg iskaffe og shoppe mens hun skryter av at utdanning ikke er behøvelig for verken henne selv eller hennes søsken. Håper det biter henne hardt i plastikkræva. Hva i alle verden har denne skapningen å tilføre samfunnet? 

Endret av adriana32
Feil
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...