Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun virker på mange måter ganske hjelpeløs og stakkarslig. Å drive et selskap med omsetning i denne størrelsesorden uten å ha revisor (uansett om det er obligatorisk eller ikke) er det bare useriøse aktører eller konkursryttere som gjør. Som hun selv antyder, har hun ikke hatt noen faglige eller personlige forutsetninger for å drive en virksomhet med økonomistyring og -kontroll, og heller ikke til å velge ut faglig kompetente folk til å bistå med løpende drift og regnskapsføring. 

Det virker som om hun først og fremst har vært en populær, men inkompetent, mediefigur, som har kunnet tjene raske penger på å pushe varer på ukritiske tilhengere. Hun har nok også hatt et ukontrollert personlig forbruk (og som sagt dårlig eller manglende rådgivning), og det har bare gjort fansen enda mer begeistret. 

Vi får se hvor lojale tilhengerne er nå, som hun ligger i grøfta.

• Hjerte 1
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nyherjeg skrev (10 minutter siden):

Jeg har skrevet her en gang tidligere, og antakelig gjentar jeg megselv.

Dette er det som skjer når mennesker helt uten utdanning forsøker seg på big business, som dreier seg om mer enn å velge fabrics eller kjøpe rosa kjøleskap.

My take on it - og jeg har lang erfaring med kjøp og salg av selskaper (M&A), er utdannet siviløkonom: Isabel kjøpte ut Reme i fjor høst, og for å gjøre det tok hun ut mange millioner av selskapet sitt i Norge for å betale for den eierandelen. Min gjetning er at det som diskuteres er verdsettelsen av selskapet. Reme har timet godt og sannsynligvis sørget for at selskapet fikk høy verdsettelse på tidspunktet for utkjøpet - og dermed fått godt betalt for sin andel. Høy verdsettelse får du dersom man klarer å lage beregninger som viser at selskapet har god vekst og kan fremskrive høy kontantstrøm basert på dagens situasjon. Siden jul / i vinter har det derimot muligens vært problematisk med kreditorer, overvurderte fordringer og annet - det kan ha vært holdt delvis skjult, men dukket opp under gjennomgang av regnskapet for 2025. Nå er selskapet konkurs/skal avvikles. Isabel har dermed tapt alle de pengene som ble brukt til å kjøpt ut Reme.

Isabels argumentasjon via advokater som potensielt kan gå i retten tipper jeg derfor dreier seg om den verdsettelsen. Hva visste Reme på tidspunktet for utkjøpet? Ble Isabel lurt til å godta en (for) høy verdsettelse - sannsynligvis basert på antakelser om høy videre vekst. Slike vekstestimater ville jo ha hauset opp hennes eget ego, hun ble sikkert veldig glad for at selskapet hennes fikk høy verdi. Men så er hun kanskje blitt lurt.

Vet ikke om det er slik Reme holder på jeg, men ettersom hun påstår at det gjelder enkelte andre mennesker også, så kanskje.

Dette gir mening. Men er hun egentlig lurt, når hun sikret egne verdier? Hun flyttet 22,6 millioner kroner ut av Norge til Dubai tidlig i 2026. Ivorie ble "tømt" for 4,5 millioner kroner i kontanter rett før det kollapset.

Hun har mulig personlig tapt pengene hun brukte på å kjøpe ut Reme, men hun har samtidig sikret seg millioner i personlig formue (og  fast eiendom i utlandet.) Dette er personer som driver i gråsonen hele veien spør du meg, og de fortjener hverandre...

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Caniggia skrev (5 minutter siden):

Hun virker på mange måter ganske hjelpeløs og stakkarslig. Å drive et selskap med omsetning i denne størrelsesorden uten å ha revisor (uansett om det er obligatorisk eller ikke) er det bare useriøse aktører eller konkursryttere som gjør. Som hun selv antyder, har hun ikke hatt noen faglige eller personlige forutsetninger for å drive en virksomhet med økonomistyring og -kontroll, og heller ikke til å velge ut faglig kompetente folk til å bistå med løpende drift og regnskapsføring. 

Det virker som om hun først og fremst har vært en populær, men inkompetent, mediefigur, som har kunnet tjene raske penger på å pushe varer på ukritiske tilhengere. Hun har nok også hatt et ukontrollert personlig forbruk (og som sagt dårlig eller manglende rådgivning), og det har bare gjort fansen enda mer begeistret. 

Vi får se hvor lojale tilhengerne er nå, som hun ligger i grøfta.

Tja, de har jo foreslått å drive kronerulling for henne 🤣

• Liker 3
Skrevet
Sirah skrev (5 minutter siden):

Og samtidig sitter hun og pakker ut en haug med varer. Tenk at hun delte den kommentaren, omg. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Doris Becker skrev (5 minutter siden):

Dette gir mening. Men er hun egentlig lurt, når hun sikret egne verdier? Hun flyttet 22,6 millioner kroner ut av Norge til Dubai tidlig i 2026. Ivorie ble "tømt" for 4,5 millioner kroner i kontanter rett før det kollapset.

Hun har mulig personlig tapt pengene hun brukte på å kjøpe ut Reme, men hun har samtidig sikret seg millioner i personlig formue (og  fast eiendom i utlandet.) Dette er personer som driver i gråsonen hele veien spør du meg, og de fortjener hverandre...

Neppe - hun har ikke "sikret egne verdier", snarere tvert i mot. Jeg antar at mye av de pengene hun flyttet til Dubai, om det var 22 eller 15 millioner, ble brukt til å kjøpe ut Reme (og sånn sett altså sendt tilbake til Norge og inn på Remes konto). Og nå er verdien hun kjøpte, altså aksjeposten til Reme, tapt.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Nyherjeg skrev (Akkurat nå):

Neppe - hun har ikke "sikret egne verdier", snarere tvert i mot. Jeg antar at mye av de pengene hun flyttet til Dubai, om det var 22 eller 15 millioner, ble brukt til å kjøpe ut Reme (og sånn sett altså sendt tilbake til Norge og inn på Remes konto). Og nå er verdien hun kjøpte, altså aksjeposten til Reme, tapt.

Så det gikk ikke til villaen? Hvordan hadde hun da råd til denne? 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kønn skrev (3 minutter siden):

Og samtidig sitter hun og pakker ut en haug med varer. Tenk at hun delte den kommentaren, omg. 

Hun må jo dele det på kødd? Litt sånn: Se hvor gale de er?

Skrevet
Doris Becker skrev (Akkurat nå):

Så det gikk ikke til villaen? Hvordan hadde hun da råd til denne? 

Nei ikke godt å si hvordan hun hadde råd til den villaen når snapchat har betalt millioner i måneden i noen år 🤷🏻‍♀️

• Nyttig 6
Skrevet
Sirah skrev (8 minutter siden):

Vel, jeg synes synd på henne. I vår medieorienterte kultur er det nok fort gjort å bli fartsblind når bølgene av applaus skyller imot

Skrevet

HVOR mange ganger har hun ikke sittet og skrytt av seg selv, og kalt seg selv business woman. Og i dag sier hun at hun er jo IKKE en business woman og at det er derfor det har gått galt. Og det er jo ikke lenge siden hun rantet om Jack og hang han ut for følgerne sine og sa at han ville kjøpe seg inn i halve Ivorie - og hvor frekt dette var av ham siden han ikke hadde bidratt med en dritt - bare sugd henne tom for penger! Og I DAG er det ikke måte på hvor stor stor støtte Jack var og god å ha når hun startet opp Ivorie!! Hun må jo tro folk mangler fullstendig hukommelse, eller er det at hun går helt spinn i alle løgnene sine? Hun er bare helt sinnsykt frekk. 

• Liker 1
  • Nyttig 28
Skrevet (endret)
smiiiley skrev (6 minutter siden):

Nei ikke godt å si hvordan hun hadde råd til den villaen når snapchat har betalt millioner i måneden i noen år 🤷🏻‍♀️

De har jo ikke det. Det var først i 2025 dette kom. Og hun overførte da lønn fra Isabel Raad AS, samt 4,5 mill fra Ivorie, 22mill, og lånte 28 mill eller noe i den duren. villaen kostet 47 mill? Da kan ikke så mye ha gått til Reme...? Når vi ser på de historiske tallene hennes, blir det umulig at hun har finansiert både et millionutkjøp av en partner, et luksusforbruk i hundretusenkronersklassen hver måned, og en villa til 47 millioner kroner utelukkende av oppsparte, beskattede midler fra tidligere år.

Endret av Doris Becker
  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner.

Sol, admin. 

• Hjerte 1
Skrevet
Doris Becker skrev (3 minutter siden):

De har jo ikke det. Det var først i 2025 dette kom. Og hun overførte da lønn fra Isabel Raad AS, samt 4,5 mill fra Ivorie, 22mill, og lånte 28 mill eller noe i den duren. villaen kostet 47 mill? Da kan ikke så mye ha gått til Reme...?

Har jeg nevnt Reme? 
Du spurte hvordan hun hadde råd til villaen. Jeg svarte da, at med millioninntekt på snapchat månedlig så er det ikke så vanskelig å spare opp 20 mill. 

• Nyttig 2
Skrevet
smiiiley skrev (1 minutt siden):

Har jeg nevnt Reme? 
Du spurte hvordan hun hadde råd til villaen. Jeg svarte da, at med millioninntekt på snapchat månedlig så er det ikke så vanskelig å spare opp 20 mill. 

Du svarte jo i diskusjonen om dette. Hvordan det kan være mulig, hvis det er slik at pengene var tapt til Reme...

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvilke sykepenge regler hun har på den private sykeforsikringen hun har i Dubai. Men under nav hadde det jo ikke vært noe problem å jobbe selv om man er 100 % sykemeldt. Det står ikke at man ikke har lov til å jobbe som hun sier at hun er ilagt forbud mot. Høres mer ut som en tynn bortforklaring til hvorfor hun ikke har brukt ivorie. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Nyherjeg skrev (25 minutter siden):

Reme ble kjøpt ut høsten 2025, allikevel hadde hun  22 millioner til rådighet tidlig 2026, til kjøp av villa i Dubai.. Det beviser at hun ikke brant opp formuen sin på Reme. Hun må ha prioritert å sikre sine egne private verdier, som hun flyttet til Dubai, og villa, samt enorme kjøp av luksus,  mens klesmerket ble tappet for likviditet til det kollapset. 

• Liker 2
  • Hjerte 5
Skrevet
Doris Becker skrev (1 minutt siden):

Reme ble kjøpt ut høsten 2025, allikevel hadde hun  22 millioner til rådighet tidlig 2026, til kjøp av villa i Dubai.. Det beviser at hun ikke brant opp formuen sin på Reme. Hun må ha prioritert å sikre sine egne private verdier, som hun flyttet til Dubai, og villa, samt enorme kjøp av luksus,  mens klesmerket ble tappet for likviditet til det kollapset. 

Korrekt - det er neppe hele formuen som gikk til Reme, men en god slant, er min teori. Og verdsettelse er hvertfall noe som potensielt kan prøves rettslig dersom noen har visst mer enn de ville dele, feks om råtne fordringer. Selv 5 mill er verdt noen tårer om de forsvinner fordi du føler deg lurt som følge av manglende kompetanse.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Drev hun ikke på med å bygge opp et imperium… Hun skrøt av manglende utdanning osv. Kanskje hun skjønner nå at formell utdanning er en betydelig fordel. Hun burde jo logget av og konsentrert seg om å ta tak i egen helse. Hun henger jo omtrent ikke sammen. Det er vondt å se og det er akkurat som om man venter på en total kollaps. Samtidig som dette har pågått har familien benyttet seg av kostbare ferier og et luksusliv i form av klær, dyre middager og egen hushjelp. Alt dette er jo helt sykt. Har hun ikke venner som kan sette seg ned med henne? Familien er jo ikke til hjelp. De skal jo bare ha og ha. 

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Nyherjeg skrev (33 minutter siden):

Korrekt - det er neppe hele formuen som gikk til Reme, men en god slant, er min teori. Og verdsettelse er hvertfall noe som potensielt kan prøves rettslig dersom noen har visst mer enn de ville dele, feks om råtne fordringer. Selv 5 mill er verdt noen tårer om de forsvinner fordi du føler deg lurt som følge av manglende kompetanse.

Joa. Jeg vil tro Ivorie skylder noen titalls millioner. Hva tenker du? 

Når det gjelder Reme, så er han en sleiping, det vet jeg. Han går inn som 50 % partner med store influensere (som Raad, Halvorsen, Tandberg). Han kontrollerer jussen og regnskapet, mens influenseren leverer ansiktet og markedsføringen. Når det flater ut blåser han opp tall før han lar seg kjøpe ut. Influenserne blendes av tallene, og signerer.  Han casher inn, og de sitter med et tappet selskap. Hun vil neppe vinne, hvis søksmålet gjelder denne utmanøvreringen. Da må hun bevise at Reme handlet i "ond tro", og  at han bevisst forfalsket regnskapstallene eller holdt noe skjult før avtalen ble signert. Reme vil i så fall peke på hennes overføringer rett etter utkjøpet, og hevde at hun tappet selskapet.

Jeg tror konkursen har med TV2 dokumentaren å gjøre. Og hvor pengene har tatt veien. Etter Reme. Tiden vil vise!

Vil legge til at dette er ganske dramatisk for Raad. Hun er avhengig av skyhøy inntekt fremover, for å finansiere villa-kjøpet, og det store lånet. Hun kan ikke gå tilbake til "bare" 4-5 mill i året.

Endret av Doris Becker
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ang kronerullingen noen foreslo er det bra hun svarte den kommentaren og sa nei. Ellers kunne man hatt en spleis gående allerede er jeg redd. 

Ble overrasket over hvor ung Synnøve er? Sto 25 i artikkelen, så da begynte hun veldig ung hvertfall. Håper ikke det blir en offentlig skittentøysvask nå, det er ingen tjent med. Jeg mener at hun ikke burde si mer før alt er over. Håper for alle parter at de enes om et forlik og holder denne konfidensielt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...