Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Teflonhjernen skrev (3 timer siden):

Blir spennende å se hvem hun gir skylden for dette rotet :popcorn:

Hun selv har jo bare vært godhjertet, snill og naiv i følge henne selv her om dagen  

Hun tar ikke ansvar i det hele tatt.

Nå hun reklame og ansiktet utad. 

Er det ikke hun som har fortalt at hun styrer alt og er en business kvinne, entreprenør osv.

Nå har hun babblet en time for hun skulle forklare, men som vanlig nada nytt.

Endret av agent
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem er den nye lederen, som skal ha tatt over 1 desember 2025?  Nermina Saric? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Doris Becker skrev (4 minutter siden):

Uttalelsen fra Hedberg er det verdt å merke seg. Hun understreker at en ny leder tok over det operative ansvaret og personalansvaret 1. desember 2025. Med det plasserer hun i praksis ansvaret for alt som har gått galt i 2026 på den nye lederen og styret. Hennes budskap er: "Det var ikke jeg som styrte skuta i senk."

https://www.tv2.no/underholdning/isabel-raad-legger-ned-ivorie-studio/19158574/

"Hedberg sier følgende om endringen i en tekstmelding til TV 2: 

– Dette er kun en formell oppdatering som reflekterer de faktiske interne forholdene slik de har vært en stund.

– Ivorie ansatte, etter mitt ønske, en ny leder for å ivareta personalansvaret og den daglige operative ledelsen i fjor sommer. Hun tiltrådte rollen 1. desember 2025."

Lurer på hva Bjørvika undertøy tenker om dette? 

Må jo føle seg litt lurt 🤔 Kommer det frem noen steder hvem den nye lederen er? 

• Liker 5
Skrevet
Doris Becker skrev (1 minutt siden):

Hun er jo ansatt eller var ansatt i Ivorie.

• Liker 1
Skrevet (endret)
agent skrev (7 minutter siden):

Hun er jo ansatt eller var ansatt i Ivorie.

Som den operative lederen fra 1 des 2025? Men ikke i noen registre her? Jaja, dette var mye rot. haha

Nermina Saric blir nok en sentral person i den kommende TV 2-dokumentaren, hvor konfliktene og kollapsen belyses.

Endret av Doris Becker
  • Liker 4
Skrevet

I og med at det er tatt ut 15 mill i lønn fra Isabel Raad AS er hun tydeligvis ansatt i sitt selskap, og da stemmer nok påstanden hennes om at hun har betalt mye skatt til Norge i 2025. 15 mill i inntekt, og liten eller ingen gjeld utgjør ca 7 mill i skatt. 

Skrevet (endret)
Ellenn skrev (3 minutter siden):

I og med at det er tatt ut 15 mill i lønn fra Isabel Raad AS er hun tydeligvis ansatt i sitt selskap, og da stemmer nok påstanden hennes om at hun har betalt mye skatt til Norge i 2025. 15 mill i inntekt, og liten eller ingen gjeld utgjør ca 7 mill i skatt. 

Men hun har altså ikke betalt skatt av den lønnen. Spent på om skatteetaten vil være enig i det 😅 Du må laste ned regnskapet. Så ser du.

Endret av Doris Becker
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Ellenn skrev (6 minutter siden):

Du får gå inn på Brønnøysundregisteret 

Isabel Raad AS , se på 2025.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Er det slik at de ikke sjekker revisorplikten før de tar imot regnskapet, de sjekker det etterpå? Kun en maskinell sjekk kanskje, og de har krysset av for at det ikke skal revideres... Det er merkelig at dette regnskapet er godkjent uten revisor.. eller? 

Verdiskapningen skjer helt klart i norskt marked. Jeg tror skatteetaten vil protestere på dette. 

• Liker 2
Skrevet
Kønn skrev (1 minutt siden):

Blir nok en tur til Maldivene snart. 

Får sikkert skrevet det av som jobbreise i eget AS 😅

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hun sitter indirekte og skylder på alle andre, uten å nevne navn. Da mistenkeliggjør hun absolutt alle som har vært involvert i dette firmaet. Tror hun det er så lurt mtp den kommende rettssaken? Jeg tror for øvrig ikke det blir noen rettssak. Blir nok et forlik der vi aldri får vite hvilken avtale de blir enige om. Så vil hun sitte og forklare at hun ikke har lov å si noe og at hun går videre i livet. Tiden vil vise. 

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Doris Becker skrev (26 minutter siden):

Men hun har altså ikke betalt skatt av den lønnen. Spent på om skatteetaten vil være enig i det 😅 Du må laste ned regnskapet. Så ser du.

Hvordan vet du det? Har du sett hennes personlige skatteoppgjør for 2025?

• Nyttig 2
Skrevet
agent skrev (23 minutter siden):

Du får gå inn på Brønnøysundregisteret 

Isabel Raad AS , se på 2025.

Brreg viser ikke hennes personlige skatteoppgjør. Du finner ikke ut hva hun personlig har betalt i skatt ved å se på firmaet, på samme måte som man ikke finner ut hva du har betalt i skatt ved å se på regnskapet til arbeidsgiveren din. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Lzzy skrev (7 minutter siden):

Får sikkert skrevet det av som jobbreise i eget AS 😅

Om 4 uker finnes det ikke noe eget AS tipper jeg.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Doris Becker skrev (1 time siden):

På LinkedIn står hun oppførte som daglig leder i Ivorie siden desember 2025, så det er nok henne ja. Er hun kjent? Aldri hørt om henne før jeg. 

• Liker 1
Skrevet
Doris Becker skrev (1 time siden):

Hun betaler kun selskapsskatt. Jeg tror ikke man kan gå utfra informasjonen hun gir på snap... du må se regnskapet. Alle kan laste det ned. Selv om regnskapet for 2025 er levert og gjort opp på papiret, er ikke skatteoppgjøret endelig låst. Skatteetaten har mulighet til å endre skattefastsettingen flere år tilbake i tid dersom de avdekker feil, noe som er en reell risiko nå som selskapet har havnet i søkelyset på grunn av manglende revisor og konkursen i Ivorie Studio.

Det stemmer ikke at hun kun betaler selskapsskatt da hun sto med en samlet skattbar inntekt på 30,2 millioner kr for 2025. Isabel Raad AS omsatte for 17,1 millioner kr og hun tok ut en personlig lønn fra det selskapet på 15,4 millioner kr i 2025. Jeg har ikke gått utfra informasjonen man får på Snap da den informasjonen jeg omtaler ligger lett tilgjengelig.

Når det kommer til din påstand at hun ikke betaler skatt til Norge utenom selskapsskatt så er ikke det mulig da man som skattemessig emigrasjon må forholde seg til noen regler. For at en personlig skatteyter  skal bli skattemessig emigrert slik at den globale skatteplikten for Norge skal opphøre må man ha fast bopel i utlandet, ikke oppholde seg i Norge mer enn 61 dager i Norge pr år, samt ikke disponere bolig i Norge. Har man bodd i Norge i 10 år eller mer (som Isabel Raad har gjort) gjelder disse kravene i 3 år før skatteplikten faller bort, noe som igjen betyr at Isabel Raad har fortsatt å betale skatt til Norge som personlig skatteyter. Har hun ikke gjort det så har hun unnlatt å oppgi den informasjonen som hun er pliktig til å gjøre, og da stiller saken seg veldig annerledes ut men skattelistene vitner om at det ikke har skjedd.

Du ser heller ikke i ett regnskap hva en privat person betaler i skatt. Det eneste du kan lese ut av regnskapet er lønnskostnader og eventuelt utbytte når det kommer til hva eiere mottar av selskapet. Når det kommer til selskapsskatten så leser man det ut av regnskapet, men det er ikke det jeg omtalte i min forrige post. 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
Doris Becker skrev (35 minutter siden):

Er det slik at de ikke sjekker revisorplikten før de tar imot regnskapet, de sjekker det etterpå? Kun en maskinell sjekk kanskje, og de har krysset av for at det ikke skal revideres... Det er merkelig at dette regnskapet er godkjent uten revisor.. eller? 

Verdiskapningen skjer helt klart i norskt marked. Jeg tror skatteetaten vil protestere på dette. 

Et regnskap som har revisjonsplikt blir ikke godkjent uten revisor. Hvis hun hadde 500k i driftsinntekter i 2024, så blir ikke 2025 regnskapet revisjonspliktig. Men siden 2025 regnskapet viser omsetning på over 7 mill, så blir 2026 regnskapet revisjonspliktig. Hun må derfor få revisor på 2026 regnskap (snakker om Isabel Raad As, ikke Ivorie). Det er det forrige års regnskap som avgjør om årets regnskap har revisjonsplikt. 

Endret av smiiiley
  • Nyttig 1
Skrevet
Ellenn skrev (10 minutter siden):

Hvordan vet du det? Har du sett hennes personlige skatteoppgjør for 2025?

Inntektsskatten mener du? Der betaler hun vel noe, hvis hun skatter til Norge, Problemet er at hun flytter alt som lønn ut av landet. Dette har det vært skrevet mye om. Aggressiv skatteplanlegging som det kalles. Spørsmålet er om dette er lov når alt hun gjør rettes mot norskt marked, men hun tar med all verdiskapning ut.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Korpsnerden skrev (5 minutter siden):

På LinkedIn står hun oppførte som daglig leder i Ivorie siden desember 2025, så det er nok henne ja. Er hun kjent? Aldri hørt om henne før jeg. 

Det er stor forskjell på å kalle seg daglig leder der du fungerer som en leder i praksis, med personalansvar. Men daglig leder er ingen andre enn den som står registert i Brreg, når det kommer til avgjørelser, signeringsrett +++. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...