elskersommer Skrevet 8 timer siden #38741 Skrevet 8 timer siden Kønn skrev (31 minutter siden): Tenk at hun ga intervju til media og ennå ikke har snakket om det på snap. Det er vi som er grunnen til at hun har dratt inn pene tre mill i måneden. Og hun deler alt…. Kynisk er bare fornavnet på dette menneske. Og mens dette pågår i kulissene er hun på shoopingraid, snakker med J om å kjøpe hus til 100 mill om noen år.. osv. Jeg har ikke ord. Jeg synes det er rart at folk ikke ser hvor kyniske mange influencere er 8
Doris Becker Skrevet 8 timer siden #38742 Skrevet 8 timer siden miss summers skrev (2 minutter siden): Det er i så fall helt spinnvilt hvor mye de tjener på snapchat Nå er det ikke like lukurativt, de må legge ut tre ganger så mye tror jeg, for å oppnå samme inntjening. Det er her pengene ligger for Raad. Ikke annen business. Hun må selge livet sitt, døgnet rundt. Jeg synes det er en tragisk måte å leve på. Da ville jeg heller vært luksusprostituert. De har et privatliv i det minste. For å sette det på spissen. Men det kan jo se ut til at Raad ikke klarer å leve avlogget. Det er noe sykt med alt sammen. 14 7
solsikke90 Skrevet 8 timer siden #38743 Skrevet 8 timer siden Kønn skrev (51 minutter siden): Det kan også være tilfellet for Isabel Raad AS, influenserens aksjeselskap. Dette ble registrert i 2016, og har vært knyttet til Raads virksomhet som blogger. Sendte 22 millioner til Dubai Ifølge Brønnøysundsregistrene har ikke foretaket statsautorisert revisor, i henhold til aksjeloven. Det ble derfor registrert et varsel om tvangsoppløsning av foretaket mandag denne uka. Har ikke denne Geir (regnskapsføreren) hatt orden i sakene hennes da? Ser det er mange med god kunnskap her inne ang forretningsdrift og er det noen av dere som kan gi en forklaring? Det er jo trist at ‘butikken’ går konkurs, men dette viser jo med all tydelighet at hun ikke er den forretningskvinnen hun liker å fremstille seg. Etter reaksjonene å dømme skulle man tro noen hadde alvorlig sykdom og var døden nær. Så godt at det ‘bare’ er penger det dreier seg om. For Isabel henger nok penger veldig sammen med identitet og følelser, all den tid penger er hennes metode for å "komme over" barndomstraumene sine og føle seg god nok. Jeg tror det vi ser er en traumereaksjon utfolde seg live, nå som det ser ut som den økonomiske fremtiden hennes er på utrygg grunn. Hun har brukt penger som om det aldri skal ta slutt, så dette er nok det siste hun kunne sett for seg. NB, dette er overhodet ikke en forsvarstale, men vil bare si at jeg tror reaksjonen hennes er ekte - dette er nok noe av det verste som kunne skje henne. 5
miss summers Skrevet 8 timer siden #38744 Skrevet 8 timer siden agent skrev (5 minutter siden): Er ikke så god på dette. Men hun har tatt ut 15 mill i lønn, som kanskje har blitt overført til Dubai. Men skatten ligger på ca 350 000 tusen. Er det ikke blitt betalt skatt av lønnen på 15 mill , eller er det skattefritt evt.å sende de til Dubai.? Hvor ser du hva hun har tatt ut i lønn, og hva hun har betalt i skatt? Selskapet er et AS, så det kan være utbytte også. Har ikke sett selve regnskapet, kun omsetningen. 1
Sirah Skrevet 8 timer siden #38745 Skrevet 8 timer siden miss summers skrev (7 minutter siden): Å få revisor? Eller vekst? Ja, å engasjere en revisor er ikke vanskelig. Så lenge du har et ryddig regnskap. Haha revisor 😅 Ja, det må jo sånn sett være å ta en telefon? Merkelig at ikke Geir har mint henne på det? 1
miss summers Skrevet 8 timer siden #38746 Skrevet 8 timer siden Doris Becker skrev (2 minutter siden): Nå er det ikke like lukurativt, de må legge ut tre ganger så mye tror jeg, for å oppnå samme inntjening. Det er her pengene ligger for Raad. Ikke annen business. Hun må selge livet sitt, døgnet rundt. Jeg synes det er en tragisk måte å leve på. Da ville jeg heller vært luksusprostituert. De har et privatliv i det minste. For å sette det på spissen. Men det kan jo se ut til at Raad ikke klarer å leve avlogget. Det er noe sykt med alt sammen. Tror jeg holder meg til min familiegruppe på snap, og kontorjobb 6 2
Doris Becker Skrevet 8 timer siden #38747 Skrevet 8 timer siden agent skrev (3 minutter siden): Er ikke så god på dette. Men hun har tatt ut 15 mill i lønn, som kanskje har blitt overført til Dubai. Men skatten ligger på ca 350 000 tusen. Er det ikke blitt betalt skatt av lønnen på 15 mill , eller er det skattefritt evt.å sende de til Dubai.? Når det gjelder Isabel Raad AS, så retter hun seg mot et norskt publikum, så her drives det i en juridisk gråsone, skattemessig. Vil tro skattemyndighetene følger nøye med fremover. De har henne under en lupe nå. 3 2 3
miss summers Skrevet 8 timer siden #38748 Skrevet 8 timer siden Sirah skrev (Akkurat nå): Haha revisor 😅 Ja, det må jo sånn sett være å ta en telefon? Merkelig at ikke Geir har mint henne på det? Geir har et ansvar han også. Det er et AS. 3
vilas Skrevet 8 timer siden #38749 Skrevet 8 timer siden Doris Becker skrev (44 minutter siden): En konkurs via oppbud er ikke en frivillig avvikling. Ivorie Studio er konkurs. Isabel Raad AS gjenstår å se. Når et selskap omsetter for 50 millioner kroner og likevel går konkurs, lurer man i alle fall på hvor pengene ble av... Selskapet opererte med en helt ekstrem fortjeneste på papiret, med driftsmargin på nær 98%! Kan pengene ligge i boligkjøpet/ all vanvittige dyre endringer der ? I har jo tydeligvis antagelig tatt ut penger til seg selv, uten full enighet i styret ?? Kan d være slik ? 1 5
skeiv-ostepop Skrevet 8 timer siden #38750 Skrevet 8 timer siden Lykke til med å finne en revisor som tar jobben her. Selskaper på kryss og tvers, konkurs, rettssaker og en kommende dokumentar på riksdekkende tv med anklager om skattesvindel. Tipper hun kan vinke farvel til dette selskapet og. 1 9
Doris Becker Skrevet 8 timer siden #38751 Skrevet 8 timer siden (endret) vilas skrev (2 minutter siden): Kan pengene ligge i boligkjøpet/ all vanvittige dyre endringer der ? I har jo tydeligvis antagelig tatt ut penger til seg selv, uten full enighet i styret ?? Kan d være slik ? Det er snapchat som i stor grad har finansiert villaen, og livsstilen. Hvor mye fikk hun fra Ivorie med til Dubai? 4,5 mill? Endret 8 timer siden av Doris Becker 2
Zena33 Skrevet 8 timer siden #38752 Skrevet 8 timer siden miss summers skrev (11 minutter siden): Vil tippe at hennes eget selskap (i eget navn) har hatt så lav omsetning at de ikke har hatt krav om revisor, men siste årsregnskapet viser en enorm vekst i omsetningen og da er det krav til revisor. Syns det er snodig at hun ikke har engasjert revisor. Jeg er regnskapsfører selv, og ville ikke sendt inn årsregnskap uten revidering. Det ligger ansvar på den som sender inn også. Edit: drastisk dropp fra 2023 til 2024 og så ekstremt høyt hopp fra 2024 til 2025. Hva skjedde i 2025? Skulle gjerne hatt samme vekst Så kan man jo legge til det faktum at det underveis alltid har vært revisor i bildet, unntatt for det året hvor omsetningen plutselig er over 17mill (fra under en mill året før, med revisor). Så ustabil har ikke omsetningen på snap/IG vært om man ser andre influensere sine tall og de foregående årene hennes. Men sikkert bare tilfeldig dette hoppet i omsetning og fravikelse av revisor, hun forklarer oss sikkert mer i en tee-time. 2
agent Skrevet 8 timer siden #38753 Skrevet 8 timer siden miss summers skrev (6 minutter siden): Hvor ser du hva hun har tatt ut i lønn, og hva hun har betalt i skatt? Selskapet er et AS, så det kan være utbytte også. Har ikke sett selve regnskapet, kun omsetningen. Br.reg. 2
Wanda_2025 Skrevet 8 timer siden #38754 Skrevet 8 timer siden Har ivorie blitt slått konkurs pga manglende regnskapsfører?
miss summers Skrevet 8 timer siden #38755 Skrevet 8 timer siden agent skrev (1 minutt siden): Br.reg. Hva mener du?
miss summers Skrevet 8 timer siden #38756 Skrevet 8 timer siden Wanda_2025 skrev (1 minutt siden): Har ivorie blitt slått konkurs pga manglende regnskapsfører? Nei, der melder de oppbud grunnet dårlig økonomi. 1
Sirah Skrevet 8 timer siden #38757 Skrevet 8 timer siden miss summers skrev (7 minutter siden): Geir har et ansvar han også. Det er et AS. Ja var det jeg trodde. Merkelig at han ikke har sagt ifra. Han kjenner henne vel godt etterhvert.... 1
miss summers Skrevet 8 timer siden #38758 Skrevet 8 timer siden Zena33 skrev (3 minutter siden): Så kan man jo legge til det faktum at det underveis alltid har vært revisor i bildet, unntatt for det året hvor omsetningen plutselig er over 17mill (fra under en mill året før, med revisor). Så ustabil har ikke omsetningen på snap/IG vært om man ser andre influensere sine tall og de foregående årene hennes. Men sikkert bare tilfeldig dette hoppet i omsetning og fravikelse av revisor, hun forklarer oss sikkert mer i en tee-time. Det er nok fordi selskapet minsket og falt under kravet. Dersom revisor trekker seg vil det stå i en kunngjøring.
agent Skrevet 8 timer siden #38759 Skrevet 8 timer siden Doris Becker skrev (6 minutter siden): Når det gjelder Isabel Raad AS, så retter hun seg mot et norskt publikum, så her drives det i en juridisk gråsone, skattemessig. Vil tro skattemyndighetene følger nøye med fremover. De har henne under en lupe nå. Synes det er merkelig, når familien snakker om at hun har betalt så mye mer enn andre i skatt. Kan hende de utsetter å betale til evt.neste år er vel noen regler ang. AS. Men da er hun ikke skattepliktig til Norge lenger, så hva skjer da? 2 1
agent Skrevet 8 timer siden #38760 Skrevet 8 timer siden miss summers skrev (2 minutter siden): Hva mener du? Brøynnesund registrert
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå