Doris Becker Skrevet tirsdag kl. 08:48 #38721 Skrevet tirsdag kl. 08:48 Jeg ser at varelageret er stort. Her er nok spørsmålet om det var lovlig å sende millioner ut av selskapet til Dubai i stedet for å betale fabrikkene som laget klærne, eller de ansatte. Tiden vil vise. Tror mange har tipset økokrim om denne type influensere siste årene. Godt det blir tatt tak i. 10 1
Zena33 Skrevet tirsdag kl. 08:48 #38722 Skrevet tirsdag kl. 08:48 Kønn skrev (3 minutter siden): Takk for svar🥰 Så da er han Geir ikke godkjent som revisor, kun regnskapsfører. Veldig rart at ikke en regnskapsfører sørger for at dette går rett for seg. Eller at I har satt seg inn i reglene. Forretningskvinne…. Han har aldri vært noe annet enn regnskapsfører. Hun har tidligere hatt velrenommerte Deloitte som revisor, men disse opphørte rollen sin som revisor i november 2024. Siden har hun stått uten revisor. Det er utelukkende hennes ansvar å fremskaffe revisor, som den eneste som sitter i styret til Raad AS. 9 3
skeiv-ostepop Skrevet tirsdag kl. 08:51 #38723 Skrevet tirsdag kl. 08:51 Zena33 skrev (2 minutter siden): Han har aldri vært noe annet enn regnskapsfører. Hun har tidligere hatt velrenommerte Deloitte som revisor, men disse opphørte rollen sin som revisor i november 2024. Siden har hun stått uten revisor. Det er utelukkende hennes ansvar å fremskaffe revisor, som den eneste som sitter i styret til Raad AS. Kravet om revisor er òg styrt av størrelsen på omsetningen. Så kan være at de har vært under grensen.
Kønn Skrevet tirsdag kl. 08:53 #38724 Skrevet tirsdag kl. 08:53 Tenk at hun ga intervju til media og ennå ikke har snakket om det på snap. Det er vi som er grunnen til at hun har dratt inn pene tre mill i måneden. Og hun deler alt…. Kynisk er bare fornavnet på dette menneske. Og mens dette pågår i kulissene er hun på shoopingraid, snakker med J om å kjøpe hus til 100 mill om noen år.. osv. Jeg har ikke ord. 10 1 12
Lzzy Skrevet tirsdag kl. 08:59 #38725 Skrevet tirsdag kl. 08:59 Kønn skrev (4 minutter siden): Tenk at hun ga intervju til media og ennå ikke har snakket om det på snap. Det er vi som er grunnen til at hun har dratt inn pene tre mill i måneden. Og hun deler alt…. Kynisk er bare fornavnet på dette menneske. Og mens dette pågår i kulissene er hun på shoopingraid, snakker med J om å kjøpe hus til 100 mill om noen år.. osv. Jeg har ikke ord. Som jeg skrev i et tidligere innlegg, de rosa skyene slår før eller siden sprekker. Dette er nok bare starten, tror (og håper) jeg. På tide at folk får opp øynene for den kyniske influenser bransjen. 4 15
Doris Becker Skrevet tirsdag kl. 09:01 #38726 Skrevet tirsdag kl. 09:01 Voldehontas skrev (5 minutter siden): Veldig rart at dette skjer hvis hun har reinvestert utbyttet as… Ikke sant. Her har noen tømt kontoen og sendt pengene til et skatteparadis. Da hjelper det lite at salget går bra, når det norske selskapet står igjen uten midler til å betale fabrikkene. De bestiller jo ofte et lite parti med klær til de første lanseringene. La oss si 500 plagg, som blir utsolgt på kort tid. Så skaper inflluenseren store overskrifter og FOMO og etterspørselen øker. Man blir ikke rik nok til å dekke millionutgifter ved å selge noen få hundre plagg, man må opp i store volum. Når et merke vokser fra 1,3 millioner til 50 millioner i omsetning, så blir neste klesbestilling fra fabrikkene enorm. Fabrikkene krever da ofte millioner i forskudd for å i det hele tatt starte produksjonen av neste sesongs kolleksjon. Pengene fra den forrige "utsolgte" kolleksjonen går da med til å betale depositum for varer som skal komme. Kapitalen bindes opp i veksten. Store summer ble flyttet ut av landet, og nå er det uenighet om hvordan regningen skal dekkes, og av hvem. 9 5
agent Skrevet tirsdag kl. 09:02 #38727 Skrevet tirsdag kl. 09:02 Doris Becker skrev (1 time siden): Dagbladet melder at det er slått konkurs, altså ikke frivillig avvikling: https://www.dagbladet.no/kjendis/legger-ned-klesmerke/85057395 Å melde oppbud er en tvungen konkurs fordi man ikke kan betale gjelden sin, mens å avvikle er en frivillig nedstengning av et selskap som har kontroll på økonomien. Isabel Raad AS, her har hun tatt ut lønn 15 mill. Nå skal det tvangsoppløses? Ikke godkjent revisor? Geir? 1 3
Tenkeselv Skrevet tirsdag kl. 09:08 #38728 Skrevet tirsdag kl. 09:08 Kønn skrev (10 minutter siden): Tenk at hun ga intervju til media og ennå ikke har snakket om det på snap. Det er vi som er grunnen til at hun har dratt inn pene tre mill i måneden. Og hun deler alt…. Kynisk er bare fornavnet på dette menneske. Og mens dette pågår i kulissene er hun på shoopingraid, snakker med J om å kjøpe hus til 100 mill om noen år.. osv. Jeg har ikke ord. Det første jeg tenkte også, akkurat den delen synes jeg er ufint. Men jeg er ikke sjokkert, hun viser konstant at hun IKKE deler alt, elsklingene kommer ikke først osv. Hun burde absolutt fortalt at Ivorie legges ned , selv om hun ikke kunne delt detaljer. At disse bestevennene ikke innser at de kun er en pengebrikke er uforståelig for meg altså, med tanke på at flesteparten av hennes følgere er voksne mennesker. Vel vel, nå har dere noen ganske unike Temuglass "elsklinger" i samlingen deres som dere kan drikke av hver gang dere gråter med henne , ler med henne, reiser med henne osv. For tenk hvor heldige dere er som besitter disse 🫙🫙🫙🙄 8 8
Doris Becker Skrevet tirsdag kl. 09:08 #38729 Skrevet tirsdag kl. 09:08 agent skrev (2 minutter siden): Isabel Raad AS, her har hun tatt ut lønn 15 mill. Nå skal det tvangsoppløses? Ikke godkjent revisor? Geir? Geir er regnskapsfører, ikke en statsautorisert revisor. Jeg tror ikke det blir tvangsoppløst. Raad har fått en tidsfrist så hun kan rette opp i forholdene. Det selskapet har flust av penger, og hun må bare få ansatt og registrert en godkjent revisor. Hun har ikke hatt noen ser det ut til, siste årene. Det ut til at hun har hatt null kontroll etter at hun flyttet ut... 5 1 2
Kønn Skrevet tirsdag kl. 09:08 #38730 Skrevet tirsdag kl. 09:08 Doris Becker skrev (5 minutter siden): Ikke sant. Her har noen tømt kontoen og sendt pengene til et skatteparadis. Da hjelper det lite at salget går bra, når det norske selskapet står igjen uten midler til å betale fabrikkene. De bestiller jo ofte et lite parti med klær til de første lanseringene. La oss si 500 plagg, som blir utsolgt på kort tid. Så skaper inflluenseren store overskrifter og FOMO og etterspørselen øker. Man blir ikke rik nok til å dekke millionutgifter ved å selge noen få hundre plagg, man må opp i store volum. Når et merke vokser fra 1,3 millioner til 50 millioner i omsetning, så blir neste klesbestilling fra fabrikkene enorm. Fabrikkene krever da ofte millioner i forskudd for å i det hele tatt starte produksjonen av neste sesongs kolleksjon. Pengene fra den forrige "utsolgte" kolleksjonen går da med til å betale depositum for varer som skal komme. Kapitalen bindes opp i veksten. Store summer ble flyttet ut av landet, og nå er det uenighet om hvordan regningen skal dekkes, og av hvem. Og tilbake sitter den stakkars lille rike piken som har blitt lurt av dem hun stolte på. Hun har i flere mnd bygget opp et narrativ til elsklingene sine. 5 1 8
Zena33 Skrevet tirsdag kl. 09:09 #38731 Skrevet tirsdag kl. 09:09 skeiv-ostepop skrev (8 minutter siden): Kravet om revisor er òg styrt av størrelsen på omsetningen. Så kan være at de har vært under grensen. Hun lå langt over det dobbelte i omsetning for revisorplikt i 2025. Merkelig å kutte ut revisor samtidig som du plutselig tripler omsetningen din (bortsett fra 2024). 5 2
Doris Becker Skrevet tirsdag kl. 09:12 #38732 Skrevet tirsdag kl. 09:12 Kønn skrev (2 minutter siden): Og tilbake sitter den stakkars lille rike piken som har blitt lurt av dem hun stolte på. Hun har i flere mnd bygget opp et narrativ til elsklingene sine. Jeg tror vi kan slå fast at hun ikke er en businesskvinne som vil bygge noe varig og bærekraftig. Hun er bare opptatt av at penger skal renne inn på kontoen. 6 12
miss summers Skrevet tirsdag kl. 09:15 #38733 Skrevet tirsdag kl. 09:15 (endret) Vil tippe at hennes eget selskap (i eget navn) har hatt så lav omsetning at de ikke har hatt krav om revisor, men siste årsregnskapet viser en enorm vekst i omsetningen og da er det krav til revisor. Syns det er snodig at hun ikke har engasjert revisor. Jeg er regnskapsfører selv, og ville ikke sendt inn årsregnskap uten revidering. Det ligger ansvar på den som sender inn også. Edit: drastisk dropp fra 2023 til 2024 og så ekstremt høyt hopp fra 2024 til 2025. Hva skjedde i 2025? Skulle gjerne hatt samme vekst Endret tirsdag kl. 09:17 av miss summers 3 2
skeiv-ostepop Skrevet tirsdag kl. 09:20 #38734 Skrevet tirsdag kl. 09:20 Zena33 skrev (9 minutter siden): Hun lå langt over det dobbelte i omsetning for revisorplikt i 2025. Merkelig å kutte ut revisor samtidig som du plutselig tripler omsetningen din (bortsett fra 2024). Men samtidig hadde de revisor for 2023. Så regelverket må hun ha kjent til. 3
Kønn Skrevet tirsdag kl. 09:20 #38735 Skrevet tirsdag kl. 09:20 Doris Becker skrev (3 minutter siden): Jeg tror vi kan slå fast at hun ikke er en businesskvinne som vil bygge noe varig og bærekraftig. Hun er bare opptatt av at penger skal renne inn på kontoen. Jepp. Jeg digger folk som satser og tjener penger på det, gjerne masse penger, og jeg er i mot formuesskatt osv, men løgn og bedrag for å komme dit hater jeg. Offerkortet er oppbrukt. 11
Sirah Skrevet tirsdag kl. 09:20 #38736 Skrevet tirsdag kl. 09:20 miss summers skrev (4 minutter siden): Vil tippe at hennes eget selskap (i eget navn) har hatt så lav omsetning at de ikke har hatt krav om revisor, men siste årsregnskapet viser en enorm vekst i omsetningen og da er det krav til revisor. Syns det er snodig at hun ikke har engasjert revisor. Jeg er regnskapsfører selv, og ville ikke sendt inn årsregnskap uten revidering. Det ligger ansvar på den som sender inn også. Edit: drastisk dropp fra 2023 til 2024 og så ekstremt høyt hopp fra 2024 til 2025. Hva skjedde i 2025? Skulle gjerne hatt samme vekst Det må vel være en ganske enkel ting å fikse? 1
Doris Becker Skrevet tirsdag kl. 09:21 #38737 Skrevet tirsdag kl. 09:21 miss summers skrev (4 minutter siden): Vil tippe at hennes eget selskap (i eget navn) har hatt så lav omsetning at de ikke har hatt krav om revisor, men siste årsregnskapet viser en enorm vekst i omsetningen og da er det krav til revisor. Syns det er snodig at hun ikke har engasjert revisor. Jeg er regnskapsfører selv, og ville ikke sendt inn årsregnskap uten revidering. Det ligger ansvar på den som sender inn også. Edit: drastisk dropp fra 2023 til 2024 og så ekstremt høyt hopp fra 2024 til 2025. Hva skjedde i 2025? Skulle gjerne hatt samme vekst Snapchat skjedde. 2 6
miss summers Skrevet tirsdag kl. 09:21 #38738 Skrevet tirsdag kl. 09:21 Sirah skrev (Akkurat nå): Det må vel være en ganske enkel ting å fikse? Å få revisor? Eller vekst? Ja, å engasjere en revisor er ikke vanskelig. Så lenge du har et ryddig regnskap. 3 1
miss summers Skrevet tirsdag kl. 09:21 #38739 Skrevet tirsdag kl. 09:21 Doris Becker skrev (Akkurat nå): Snapchat skjedde. Det er i så fall helt spinnvilt hvor mye de tjener på snapchat 1 1
agent Skrevet tirsdag kl. 09:23 #38740 Skrevet tirsdag kl. 09:23 Doris Becker skrev (9 minutter siden): Geir er regnskapsfører, ikke en statsautorisert revisor. Jeg tror ikke det blir tvangsoppløst. Raad har fått en tidsfrist så hun kan rette opp i forholdene. Det selskapet har flust av penger, og hun må bare få ansatt og registrert en godkjent revisor. Hun har ikke hatt noen ser det ut til, siste årene. Det ut til at hun har hatt null kontroll etter at hun flyttet ut... Er ikke så god på dette. Men hun har tatt ut 15 mill i lønn, som kanskje har blitt overført til Dubai. Men skatten ligger på ca 350 000 tusen. Er det ikke blitt betalt skatt av lønnen på 15 mill , eller er det skattefritt evt.å sende de til Dubai.? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå