Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
skeiv-ostepop skrev (7 timer siden):

Noe er i det minste på gang med Ivorie. S har fratredt som daglig leder og regnskap er enda ikke sendt inn. Jeg er ikke veldig stødig i reglene for NUF men fristen for AS var 31.07. Og AS som ikke har sendt inn innen fristen vil etter kort tid bli ilagt dagbøter. Kombinert med inkassovarselet (som i seg selv ikke trenger å være dramatisk) så fremstår det ikke bra.

På brreg står Ivorie i dag registrert med ingen registrerte ansatte. Igår er jeg 99% sikker på at de sto med 8 ansatte. Noe skjer.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har noen noe nyheter på hva det er som skjer med henne? Hun og merkene hennes

Skrevet
Sirah skrev (10 minutter siden):

På brreg står Ivorie i dag registrert med ingen registrerte ansatte. Igår er jeg 99% sikker på at de sto med 8 ansatte. Noe skjer.

Kan de ha vært såkalt "spøkelsesansatte"?  

• Liker 2
Skrevet
agent skrev (4 timer siden):

Lurer på hvem hun skal ta i retten?

Hvem skal hun kjempe kampen for.(hun kan for hun har penger nok til det)

Hvorfor er det ingen av de som står frem å støtter henne? (utenom Sebastian dramaqueen Solberg)

Hvorfor ser det ut som resten av familien Raad ikke er så bekymret?

Hvor er Rosenkålen? (hvor er rosebuketten?)

Hva slags råd har hun fått av de dyre advokatene? ( spille psykisk syk og være ruset?)

Hva slags manus er dette?

sitter og tenker på akkurtt dette også. Skjønner ingenting

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Sirah skrev (11 minutter siden):

Det står fortsatt 8 på Brreg. Har du dratt ned fanen «flere virksomhetsopplysninger»? 

Skrevet (endret)
Sirah skrev (50 minutter siden):

NUF 8 ansatte pr 10 mars 2026

LLC 0 ansatte

ISP as ( Ivorie studio) 0 ansatte

Bxr as , Netthandel innen kosmetikk (Nude) IR eier 51% Beauty Rebels 49%

Isabel Raad As, tatt ut 17 mill i lønn

Endret av agent
  • Nyttig 1
Skrevet

Alt blir bare hypoteser, men hvis Askbo har sittet som daglig leder i Norge, mens Raad har disponert midlene fra Dubai, kan det fort oppstå juridiske konflikter dersom det er uenighet om hvem som har godkjent ansettelser, eller om midlene som er overført til utlandet egentlig skulle dekket forpliktelser, som feks. lønn i Norge. Vanskelig å si. Regnskap er ikke levert, så blir bare gjetning. Hvis de 8 ansatte  stod/står registrert i det norske  NAV registeret, men lønnen reelt sett ble betalt fra skatteparadiset Dubai for å unngå norsk arbeidsgiveravgift, så kan det vel oppstå problemer hvis noen feks blir sykmeldt i Norge.

En daglig leder vil som regel trekke seg umiddelbart  dersom de oppdager at de risikerer personlig straff,  eller erstatningsansvar for manglende skatteinnbetalinger knyttet til de ansatte.

• Nyttig 3
Skrevet
Doris Becker skrev (1 minutt siden):

Alt blir bare hypoteser, men hvis Askbo har sittet som daglig leder i Norge, mens Raad har disponert midlene fra Dubai, kan det fort oppstå juridiske konflikter dersom det er uenighet om hvem som har godkjent ansettelser, eller om midlene som er overført til utlandet egentlig skulle dekket forpliktelser, som feks. lønn i Norge. Vanskelig å si. Regnskap er ikke levert, så blir bare gjetning. Hvis de 8 ansatte  stod/står registrert i det norske  NAV registeret, men lønnen reelt sett ble betalt fra skatteparadiset Dubai for å unngå norsk arbeidsgiveravgift, så kan det vel oppstå problemer hvis noen feks blir sykmeldt i Norge.

En daglig leder vil som regel trekke seg umiddelbart  dersom de oppdager at de risikerer personlig straff,  eller erstatningsansvar for manglende skatteinnbetalinger knyttet til de ansatte.

Det er vel ikke usannsynlig 👏

• Liker 1
Skrevet
Sologmåne1 skrev (På 20.8.2026 den 9.26):

Jobbet for slikk og ingenting. Håper ikke vi kommer dit her til lands.

Var derfor til vennina til ei i tråden importerte ei derfra, sikkert for småpenger.

• Nyttig 1
Skrevet
Doris Becker skrev (7 minutter siden):

Hurtigruten driver fra Nederland for å unngå diverse norske avgifter. Det er vel ikke problematisk for ansatte der å å få sykepenger?

Skrevet
Eva88 skrev (6 timer siden):

veldig triggende å ha faren sin rundt seg så mye som hun har hatt i det siste.

Jeg har lest bøkene og jeg må si at det er helt sinnsykt at hun orker å ha han så tett innpå seg. Det hjelper ikke at han er forandret eller at sidra og rami (og moren) ønsker å ha han der og at han får ta del i Isabels rikdom. Det må jo typ retraumatisere henne veldig.

Helt klart, kan ikke forstå noe annet. Jeg tror ikke det er noe bra for henne å tillate det. 
Hun burde sette foten ned ovenfor mor og søsken her. Jeg skjønner ikke helt motivasjonen hennes, om hun lar seg påvirke av familien eller om det er noe hun faktisk ønsker.

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
Dupers skrev (52 minutter siden):

Hurtigruten driver fra Nederland for å unngå diverse norske avgifter. Det er vel ikke problematisk for ansatte der å å få sykepenger?

Hvis det driftes skikkelig, så skal det være uproblematisk, men det er mange feller å gå i. Hvis pengene sluses ut til Dubai før lokale kreditorer, leverandører eller ansattes rettigheter er sikret for eks. Da kan det fort oppstå konflikt mellom den som sitter med det formelle ansvaret i Norge  og eieren som sitter i utlandet. Men dette blir som sagt gjetning, basert på vage uttalelser fra Raad, og nyheten om at Askbo har trukket seg brått.  Når det offisielle tallet for ansatte ikke samsvarer med lønnskostnadene, som nå er null, kan det bety at  skatt, arbeidsgiveravgift eller rapportering til myndighetene kanskje ikke har blitt håndtert korrekt i henhold til norsk lov. Det gir daglig leder god grunn til å fjerne seg fra ansvaret. Men her kan de selvsagt ha benyttet seg av konsulenter og lignende, og regnskapet er som sagt ikke levert. Men det er rødt flagg i seg selv vil jeg påstå. 

Endret av Doris Becker
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Doris Becker skrev (1 time siden):

Kan de ha vært såkalt "spøkelsesansatte"?  

Jeg har virkelig ingen peiling på sånt 😬

Zena33 skrev (1 time siden):

Det står fortsatt 8 på Brreg. Har du dratt ned fanen «flere virksomhetsopplysninger»? 

Står ingen hos meg? Legger ved bilde under.

agent skrev (58 minutter siden):

NUF 8 ansatte pr 10 mars 2026

LLC 0 ansatte

ISP as ( Ivorie studio) 0 ansatte

Bxr as , Netthandel innen kosmetikk (Nude) IR eier 51% Beauty Rebels 49%

Isabel Raad As, tatt ut 17 mill i lønn

Kanskje jeg kikker på feil, som sagt kan jeg ingenting om slik som dette 🫣

IMG_5772.png

Skrevet
Sirah skrev (22 timer siden):

Dette står på proff? Dette er jeg ikke god på så mulig det er helt på trynet.

Screenshot 2026-08-23 at 21.20.19.png

Så vidt jeg har forstått er dette en alarm om at ikke alt er som det skal. De fleste firmaer forsøker å unngå dette på proff ….

Skrevet
Sirah skrev (4 minutter siden):

Jeg har virkelig ingen peiling på sånt 😬

Står ingen hos meg? Legger ved bilde under.

Kanskje jeg kikker på feil, som sagt kan jeg ingenting om slik som dette 🫣

IMG_5772.png

Det begynner å bli så mange selskap nå🤷‍♀️  Ivorie NUF LLC  og Ivorie LLC er at NUF har 8 ansatte i mars 2026 fra mars står det ikke noe. LLC har 0 ansatte.

Blir for mye for meg iallefall 😂🫣 Ivorie studio har skiftet navn til ISP as med 0 ansatte. 🤷‍♀️🤷‍♀️

• Liker 1
Skrevet
agent skrev (15 minutter siden):

Det begynner å bli så mange selskap nå🤷‍♀️  Ivorie NUF LLC  og Ivorie LLC er at NUF har 8 ansatte i mars 2026 fra mars står det ikke noe. LLC har 0 ansatte.

Blir for mye for meg iallefall 😂🫣 Ivorie studio har skiftet navn til ISP as med 0 ansatte. 🤷‍♀️🤷‍♀️

Ja jeg skjønner ingenting 🫣 Men jeg er ganske sikker på at jeg sjekket det samme igår og da sto det 8 ansatte. Med forbehold om at jeg tar fullstendig feil…

Skrevet (endret)
Sirah skrev (7 minutter siden):

Ja jeg skjønner ingenting 🫣 Men jeg er ganske sikker på at jeg sjekket det samme igår og da sto det 8 ansatte. Med forbehold om at jeg tar fullstendig feil…

Det står 8 ansatte på NUF LLC pr 10 mars 2026. Stemmer nok at du så det 😂🫣

Men hva som står nå, er en annen sak.

Vi får be dem oppdatere😂

Jeg jar spurt og lurt på en ting.

Hvor befinner Ivorie studio as alias ISP seg, hvor er det kontoret IR var så stolt av. Med ROSA smeg inventar. 

Endret av agent
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Spoiler
Spoiler
Endret av Eli27
Får ikke lastet opp bilde.. så skjedde noe rart her
Skrevet
agent skrev (23 minutter siden):

Det står 8 ansatte på NUF LLC pr 10 mars 2026. Stemmer nok at du så det 😂🫣

Men hva som står nå, er en annen sak.

Vi får be dem oppdatere😂

Jeg jar spurt og lurt på en ting.

Hvor befinner Ivorie studio as alias ISP seg, hvor er det kontoret IR var så stolt av. Med ROSA smeg inventar. 

Nei det er ikke godt å si 🫣 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...