Eli27 Skrevet 24. august #38641 Skrevet 24. august (endret) Spoiler Spoiler Endret 24. august av Eli27 Får ikke lastet opp bilde.. så skjedde noe rart her
Gjest Sirah Skrevet 24. august #38642 Skrevet 24. august agent skrev (23 minutter siden): Det står 8 ansatte på NUF LLC pr 10 mars 2026. Stemmer nok at du så det 😂🫣 Men hva som står nå, er en annen sak. Vi får be dem oppdatere😂 Jeg jar spurt og lurt på en ting. Hvor befinner Ivorie studio as alias ISP seg, hvor er det kontoret IR var så stolt av. Med ROSA smeg inventar. Nei det er ikke godt å si 🫣
Heike72 Skrevet 24. august #38643 Skrevet 24. august (endret) Sirah skrev (2 timer siden): På brreg står Ivorie i dag registrert med ingen registrerte ansatte. Igår er jeg 99% sikker på at de sto med 8 ansatte. Noe skjer. Hun sa på snap at hun har hatt et vanskelig og emosjonelt møte i dag. Møte hun hadde gruet seg enormt til, men hun hadde blitt møtt med bare masse kjærlighet. Spørs om det var møte med de ansatte på Ivorie om at det nå er helt slutt? Tenker selskapet er begjært konkurs eller oppløst. Endret 24. august av Heike72 Skriveleif 3
Gjest smiiiley Skrevet 24. august #38644 Skrevet 24. august Sirah skrev (31 minutter siden): Ja jeg skjønner ingenting 🫣 Men jeg er ganske sikker på at jeg sjekket det samme igår og da sto det 8 ansatte. Med forbehold om at jeg tar fullstendig feil… NUF’ et står med 8 ansatte enda i Brreg. Om det skjer endringer så oppdateres ikke dette i AA registeret før det sendes inn A-melding på arbeidsforhold. Frist for å sende inn det som eventuelt har skjedd av endringer i august er 5 september. Og Brreg oppdateres nok ikke på dagen der heller. Sååå anbefaler å ikke holde pusten mens dere venter på oppdatering på den fronten ☺️☺️
Gjest Sirah Skrevet 24. august #38645 Skrevet 24. august Heike72 skrev (1 minutt siden): Hun sa på snap at hun har hatt en vanskelig og emosjonelt møte i dag. Møte hun hadde gruet seg enormt til, men hun hadde blitt møtt med bare masse kjærlighet. Spørs om det var møte med de ansatte på Ivorie om at det nå er helt slutt? Tenker selskapet er begjært konkurs eller oppløst. Har ikke kikket i dag, men det høres jo logisk ut det du skriver. Huff skjønner godt at hun syntes det er leit om Ivorie faktisk er historie. Det er jo babyen hennes. Så er det store spørsmålet bare hvorfor. Ble de for store for raskt? Var det en investering som slo feil? Har det vært noe snusk inne i bildet (enten fra Isabel selv eller fra en annen involvert)?
Gjest Sirah Skrevet 24. august #38646 Skrevet 24. august smiiiley skrev (1 minutt siden): NUF’ et står med 8 ansatte enda i Brreg. Om det skjer endringer så oppdateres ikke dette i AA registeret før det sendes inn A-melding på arbeidsforhold. Frist for å sende inn det som eventuelt har skjedd av endringer i august er 5 september. Og Brreg oppdateres nok ikke på dagen der heller. Sååå anbefaler å ikke holde pusten mens dere venter på oppdatering på den fronten ☺️☺️ Hehe nei da må vi nok holde pusten lenge 😅
Heike72 Skrevet 24. august #38647 Skrevet 24. august Sirah skrev (Akkurat nå): Har ikke kikket i dag, men det høres jo logisk ut det du skriver. Huff skjønner godt at hun syntes det er leit om Ivorie faktisk er historie. Det er jo babyen hennes. Så er det store spørsmålet bare hvorfor. Ble de for store for raskt? Var det en investering som slo feil? Har det vært noe snusk inne i bildet (enten fra Isabel selv eller fra en annen involvert)? Har ikke Isabel tatt ut mange millioner fra selskapet også da? Har lest både 22 mill og 17 mill. Det er vel kanskje litt mye å ta ut i lønn til seg selv fra et så ferskt selskap. Vet hun ikke tok ut noe det første eller de to første årene, men hun har jo tatt ut mye i 2025 og kanskje nå i 2026 også. Alt høres veldig kaotisk og rotete ut med den forretningsdriften der. Skjønner godt at Synnøve har trukket seg. 6 3
Eli27 Skrevet 24. august #38648 Skrevet 24. august Veldig rart… hvorfor sitter hun plutselig nå i bilen med et ivorie glass? Uten å merke reklame eller noe?… 3 2
Gjest Sirah Skrevet 24. august #38649 Skrevet 24. august Heike72 skrev (7 minutter siden): Har ikke Isabel tatt ut mange millioner fra selskapet også da? Har lest både 22 mill og 17 mill. Det er vel kanskje litt mye å ta ut i lønn til seg selv fra et så ferskt selskap. Vet hun ikke tok ut noe det første eller de to første årene, men hun har jo tatt ut mye i 2025 og kanskje nå i 2026 også. Alt høres veldig kaotisk og rotete ut med den forretningsdriften der. Skjønner godt at Synnøve har trukket seg. Aner ikke hva som stemmer....
Alauda Skrevet 24. august #38650 Skrevet 24. august Ivorie hadde vel noe sånt som 3,5 mill. i omsetning, det sier seg selv at det ikke er nok til å lønne åtte personer, inkl. daglig leder, varekostnader, Oslo-kontor++ 4 3
Gjest smiiiley Skrevet 24. august #38651 Skrevet 24. august Sirah skrev (19 minutter siden): Hehe nei da må vi nok holde pusten lenge 😅 Haha 😂
Sol Rampelyset Skrevet 24. august #38652 Skrevet 24. august Ryddet for spekulasjoner, ryktespredning og brukerdebatt. Sol, admin. 1 1
Gjest Sirah Skrevet 24. august #38653 Skrevet 24. august smiiiley skrev (6 minutter siden): Haha 😂 Uansett kan vi nok sette to streker under svaret på at det hun står i omhandler Ivorie og Synnøve! På ett eller annet vis. Det er det vel liten tvil om lenger. Hvem trenger Sherlock Holmes når man har gale tanter på KG? 🤣
like Skrevet 24. august #38654 Skrevet 24. august Jeg har tenkt vel og lenge på Jack Bauman, «Rosegjøken», som i en periode sendte Isabel enorme rosebuketter. Enkelte av bukettene skal ha hatt en verdi på opptil 26 000 kroner, og dette skjedde ganske jevnlig over en periode. Når man søker litt rundt, synes jeg det er vanskelig å få økonomien til å henge sammen med et så voldsomt forbruk på blomster. Firmaet hans er oppført med to ansatte, ham selv og moren. Jeg sier selvfølgelig ikke at det betyr at det var noe galt, for det kan være mye ved privatøkonomien man ikke ser gjennom offentlige opplysninger. Men jeg har lenge stusset over hele greia – særlig når man tenker på hvor enorme summer som må ha gått til roser dersom dette skjedde uke etter uke. Er det flere som har tenkt over dette, eller som husker mer fra den perioden? 6 1 5
Nadyaa Skrevet 24. august #38655 Skrevet 24. august Fra en som har en fot i Midtøsten og det arabiske miljøet, og en fot i Norge og det norske, så vil jeg si et par ting om det mange her er inne på, men kanskje ikke kjenner så godt til. Jeg begynte å følge med på IR i 2023, uten å vite så mye om henne. Jeg ble veldig fascinert av historien hennes og livet hennes i Dubai, og begynte etter hvert å sette meg mer inn i oppveksten hennes og det hun har gått gjennom. Det hun forteller om barndommen sin, er jo helt forferdelig for et barn å oppleve, uansett hva vi måtte mene om henne i dag. Og dette er dessverre en problemstilling som er kjent i en del innvandrerfamilier. Historien hennes er på mange måter ikke så annerledes enn det andre også har opplevd. Hun og søsteren ønsket seg et bedre liv, som de selvfølgelig hadde all rett til, og de gikk til barnevernet fordi de trengte hjelp. Faren var, slik hun beskriver ham, forferdelig. Den delen av historien hennes er ikke det jeg først og fremst stiller spørsmål ved. Men – og dette er et stort men: Etter hvert begynte jeg å merke at det var ting som ikke helt stemte for meg. 1- familien: Moren og faren skal ha vært skilt, men jeg har lenge stilt spørsmål ved hvor reell den skilsmissen egentlig har vært i praksis. De kan være skilt på papir i Norge, men fortsatt gift under islamsk lov. Hvis dere legger merke til moren, støttet hun heller aldri døtrene på samme måte gjennom hele prosessen. Hun valgte å forlate Norge fordi hun var redd for å miste Rami og Sidra til barnevernet. Da hun bestemte seg for å komme tilbake til Norge, måtte familiesituasjonen naturligvis framstå på en måte som gjorde at hun kunne beholde barna. Samtidig har foreldrene fortsatt å være sammen, reise sammen og være en del av den samme familien. Derfor har jeg vært skeptisk til historien om at dette har vært et fullstendig brudd mellom dem. Rami og Sidra har heller aldri, så vidt jeg har sett, støttet den samme framstillingen av faren. Hun har selv sagt at han var en bedre far for dem. Det kan selvfølgelig være sant samtidig som han var en dårlig far for de eldre barna , foreldre kan behandle barna sine veldig forskjellig. Når det gjelder skilsmisse på papiret kontra hvordan man faktisk lever privat, er dette heller ikke et helt ukjent fenomen i enkelte miljøer. fordelen var at moren fikk beholde barna. far og mor får uføretrygd uavhengig av hverandre. Mor og far får en sosialbolig hver. Jeg tror uansett faren har vært mye mer til stede rundt familien enn det følgerne hennes har fått inntrykk av. Hun har bare ikke vist så mye av det, og jeg tror noe av grunnen kan være at det ikke passer så godt inn i historien hun tidligere har fortalt. tror heller ikke hun er så trigget av å ha far rundt. Så til pengene og Dubai. Vi som kjenner litt mer til arabiske jenter og influensermiljøet i Dubai, vet også at det finnes en side av dette miljøet som ikke nødvendigvis vises på Snapchat og Instagram. Det er ganske mange som plutselig ender opp i Dubai, i en fancy leilighet og med en livsstil som ser ekstremt dyr ut. Mange tjener selvfølgelig penger på sosiale medier, men det finnes også kvinner som får penger, reiser, opphold og andre ting finansiert av velstående menn. Jeg trenger ikke gå nærmere inn på hva som har vært kjent og diskutert rundt enkelte av disse miljøene. Hvis dere husker alle de turene med svenske vennene hennes, og de randomme festene de gikk til med kjendiser og rike menn, så var det allerede da ting jeg reagerte på. I Midtøsten har det lenge vært mye snakk om influensere som viser fram en enorm rikdom og forklarer det med at de selger parfyme, klær, treningsprogrammer osv., mens folk stiller spørsmål ved om det faktisk forklarer hele livsstilen. IR sin historie i Dubai er ikke så ulikt fra disse jentene. Jeg sier ikke at jeg vet nøyaktig hva hun har gjort eller hvem som eventuelt har betalt for hva. Men jeg tror ikke nødvendigvis at hele starten på den økonomiske suksessen hennes kan forklares med at hun bare snappet og solgte produkter. ( sier heller ikke at kvinner ikke kan oppnå suksess uten menn) don’t get me wrong Jeg tviler absolutt ikke på at hun jobber hardt. Det tror jeg hun gjør. Men hvordan man bygget opp livet sitt i starten, og hvordan man tjener pengene sine i dag, kan være to forskjellige historier. Og så kommer det jeg egentlig synes er det største samfunnsproblemet her: At voksne kvinner og sikkert menn også, føler en så sterk tilhørighet og lojalitet til en influenser at de nesten opplever personen som en venn. ensomhet i Norge er et problem. kvinner på 40-50-60 år som takker for å være med på en reise gjennom skjermen er at stort problem og veldig trist. Dere kjenner henne ikke. Dere ser henne gjennom en skjerm. Hun bestemmer hva dere får se, hva dere ikke får se, hvilken historie som blir fortalt og hvordan den blir fortalt. Legg på litt trist musikk, noen tårer og en personlig storytime, og plutselig føler tusenvis av mennesker at de kjenner hele historien. Det gjør vi ikke. Og det gjelder egentlig alle influensere, ikke bare henne. Man kan ha enorm sympati for det noen har opplevd som barn, og samtidig være kritisk til valgene de tar, historiene de forteller og det de gjør som voksne. De to tingene kan eksistere samtidig. Slik sosialemedier fungerer i dag, er det lett for å bli lurt og manipulert. Dessverre! 5 3 28
Vampyrsomspiserfri Skrevet 24. august #38656 Skrevet 24. august Nadyaa skrev (3 minutter siden): Fra en som har en fot i Midtøsten og det arabiske miljøet, og en fot i Norge og det norske, så vil jeg si et par ting om det mange her er inne på, men kanskje ikke kjenner så godt til. Jeg begynte å følge med på IR i 2023, uten å vite så mye om henne. Jeg ble veldig fascinert av historien hennes og livet hennes i Dubai, og begynte etter hvert å sette meg mer inn i oppveksten hennes og det hun har gått gjennom. Det hun forteller om barndommen sin, er jo helt forferdelig for et barn å oppleve, uansett hva vi måtte mene om henne i dag. Og dette er dessverre en problemstilling som er kjent i en del innvandrerfamilier. Historien hennes er på mange måter ikke så annerledes enn det andre også har opplevd. Hun og søsteren ønsket seg et bedre liv, som de selvfølgelig hadde all rett til, og de gikk til barnevernet fordi de trengte hjelp. Faren var, slik hun beskriver ham, forferdelig. Den delen av historien hennes er ikke det jeg først og fremst stiller spørsmål ved. Men – og dette er et stort men: Etter hvert begynte jeg å merke at det var ting som ikke helt stemte for meg. 1- familien: Moren og faren skal ha vært skilt, men jeg har lenge stilt spørsmål ved hvor reell den skilsmissen egentlig har vært i praksis. De kan være skilt på papir i Norge, men fortsatt gift under islamsk lov. Hvis dere legger merke til moren, støttet hun heller aldri døtrene på samme måte gjennom hele prosessen. Hun valgte å forlate Norge fordi hun var redd for å miste Rami og Sidra til barnevernet. Da hun bestemte seg for å komme tilbake til Norge, måtte familiesituasjonen naturligvis framstå på en måte som gjorde at hun kunne beholde barna. Samtidig har foreldrene fortsatt å være sammen, reise sammen og være en del av den samme familien. Derfor har jeg vært skeptisk til historien om at dette har vært et fullstendig brudd mellom dem. Rami og Sidra har heller aldri, så vidt jeg har sett, støttet den samme framstillingen av faren. Hun har selv sagt at han var en bedre far for dem. Det kan selvfølgelig være sant samtidig som han var en dårlig far for de eldre barna , foreldre kan behandle barna sine veldig forskjellig. Når det gjelder skilsmisse på papiret kontra hvordan man faktisk lever privat, er dette heller ikke et helt ukjent fenomen i enkelte miljøer. fordelen var at moren fikk beholde barna. far og mor får uføretrygd uavhengig av hverandre. Mor og far får en sosialbolig hver. Jeg tror uansett faren har vært mye mer til stede rundt familien enn det følgerne hennes har fått inntrykk av. Hun har bare ikke vist så mye av det, og jeg tror noe av grunnen kan være at det ikke passer så godt inn i historien hun tidligere har fortalt. tror heller ikke hun er så trigget av å ha far rundt. Så til pengene og Dubai. Vi som kjenner litt mer til arabiske jenter og influensermiljøet i Dubai, vet også at det finnes en side av dette miljøet som ikke nødvendigvis vises på Snapchat og Instagram. Det er ganske mange som plutselig ender opp i Dubai, i en fancy leilighet og med en livsstil som ser ekstremt dyr ut. Mange tjener selvfølgelig penger på sosiale medier, men det finnes også kvinner som får penger, reiser, opphold og andre ting finansiert av velstående menn. Jeg trenger ikke gå nærmere inn på hva som har vært kjent og diskutert rundt enkelte av disse miljøene. Hvis dere husker alle de turene med svenske vennene hennes, og de randomme festene de gikk til med kjendiser og rike menn, så var det allerede da ting jeg reagerte på. I Midtøsten har det lenge vært mye snakk om influensere som viser fram en enorm rikdom og forklarer det med at de selger parfyme, klær, treningsprogrammer osv., mens folk stiller spørsmål ved om det faktisk forklarer hele livsstilen. IR sin historie i Dubai er ikke så ulikt fra disse jentene. Jeg sier ikke at jeg vet nøyaktig hva hun har gjort eller hvem som eventuelt har betalt for hva. Men jeg tror ikke nødvendigvis at hele starten på den økonomiske suksessen hennes kan forklares med at hun bare snappet og solgte produkter. ( sier heller ikke at kvinner ikke kan oppnå suksess uten menn) don’t get me wrong Jeg tviler absolutt ikke på at hun jobber hardt. Det tror jeg hun gjør. Men hvordan man bygget opp livet sitt i starten, og hvordan man tjener pengene sine i dag, kan være to forskjellige historier. Og så kommer det jeg egentlig synes er det største samfunnsproblemet her: At voksne kvinner og sikkert menn også, føler en så sterk tilhørighet og lojalitet til en influenser at de nesten opplever personen som en venn. ensomhet i Norge er et problem. kvinner på 40-50-60 år som takker for å være med på en reise gjennom skjermen er at stort problem og veldig trist. Dere kjenner henne ikke. Dere ser henne gjennom en skjerm. Hun bestemmer hva dere får se, hva dere ikke får se, hvilken historie som blir fortalt og hvordan den blir fortalt. Legg på litt trist musikk, noen tårer og en personlig storytime, og plutselig føler tusenvis av mennesker at de kjenner hele historien. Det gjør vi ikke. Og det gjelder egentlig alle influensere, ikke bare henne. Man kan ha enorm sympati for det noen har opplevd som barn, og samtidig være kritisk til valgene de tar, historiene de forteller og det de gjør som voksne. De to tingene kan eksistere samtidig. Slik sosialemedier fungerer i dag, er det lett for å bli lurt og manipulert. Dessverre! dette var så bra sagt! Helt enig med deg assa 11 1
Gjest Sirah Skrevet 24. august #38657 Skrevet 24. august Nadyaa skrev (7 minutter siden): Fra en som har en fot i Midtøsten og det arabiske miljøet, og en fot i Norge og det norske, så vil jeg si et par ting om det mange her er inne på, men kanskje ikke kjenner så godt til. Jeg begynte å følge med på IR i 2023, uten å vite så mye om henne. Jeg ble veldig fascinert av historien hennes og livet hennes i Dubai, og begynte etter hvert å sette meg mer inn i oppveksten hennes og det hun har gått gjennom. Det hun forteller om barndommen sin, er jo helt forferdelig for et barn å oppleve, uansett hva vi måtte mene om henne i dag. Og dette er dessverre en problemstilling som er kjent i en del innvandrerfamilier. Historien hennes er på mange måter ikke så annerledes enn det andre også har opplevd. Hun og søsteren ønsket seg et bedre liv, som de selvfølgelig hadde all rett til, og de gikk til barnevernet fordi de trengte hjelp. Faren var, slik hun beskriver ham, forferdelig. Den delen av historien hennes er ikke det jeg først og fremst stiller spørsmål ved. Men – og dette er et stort men: Etter hvert begynte jeg å merke at det var ting som ikke helt stemte for meg. 1- familien: Moren og faren skal ha vært skilt, men jeg har lenge stilt spørsmål ved hvor reell den skilsmissen egentlig har vært i praksis. De kan være skilt på papir i Norge, men fortsatt gift under islamsk lov. Hvis dere legger merke til moren, støttet hun heller aldri døtrene på samme måte gjennom hele prosessen. Hun valgte å forlate Norge fordi hun var redd for å miste Rami og Sidra til barnevernet. Da hun bestemte seg for å komme tilbake til Norge, måtte familiesituasjonen naturligvis framstå på en måte som gjorde at hun kunne beholde barna. Samtidig har foreldrene fortsatt å være sammen, reise sammen og være en del av den samme familien. Derfor har jeg vært skeptisk til historien om at dette har vært et fullstendig brudd mellom dem. Rami og Sidra har heller aldri, så vidt jeg har sett, støttet den samme framstillingen av faren. Hun har selv sagt at han var en bedre far for dem. Det kan selvfølgelig være sant samtidig som han var en dårlig far for de eldre barna , foreldre kan behandle barna sine veldig forskjellig. Når det gjelder skilsmisse på papiret kontra hvordan man faktisk lever privat, er dette heller ikke et helt ukjent fenomen i enkelte miljøer. fordelen var at moren fikk beholde barna. far og mor får uføretrygd uavhengig av hverandre. Mor og far får en sosialbolig hver. Jeg tror uansett faren har vært mye mer til stede rundt familien enn det følgerne hennes har fått inntrykk av. Hun har bare ikke vist så mye av det, og jeg tror noe av grunnen kan være at det ikke passer så godt inn i historien hun tidligere har fortalt. tror heller ikke hun er så trigget av å ha far rundt. Så til pengene og Dubai. Vi som kjenner litt mer til arabiske jenter og influensermiljøet i Dubai, vet også at det finnes en side av dette miljøet som ikke nødvendigvis vises på Snapchat og Instagram. Det er ganske mange som plutselig ender opp i Dubai, i en fancy leilighet og med en livsstil som ser ekstremt dyr ut. Mange tjener selvfølgelig penger på sosiale medier, men det finnes også kvinner som får penger, reiser, opphold og andre ting finansiert av velstående menn. Jeg trenger ikke gå nærmere inn på hva som har vært kjent og diskutert rundt enkelte av disse miljøene. Hvis dere husker alle de turene med svenske vennene hennes, og de randomme festene de gikk til med kjendiser og rike menn, så var det allerede da ting jeg reagerte på. I Midtøsten har det lenge vært mye snakk om influensere som viser fram en enorm rikdom og forklarer det med at de selger parfyme, klær, treningsprogrammer osv., mens folk stiller spørsmål ved om det faktisk forklarer hele livsstilen. IR sin historie i Dubai er ikke så ulikt fra disse jentene. Jeg sier ikke at jeg vet nøyaktig hva hun har gjort eller hvem som eventuelt har betalt for hva. Men jeg tror ikke nødvendigvis at hele starten på den økonomiske suksessen hennes kan forklares med at hun bare snappet og solgte produkter. ( sier heller ikke at kvinner ikke kan oppnå suksess uten menn) don’t get me wrong Jeg tviler absolutt ikke på at hun jobber hardt. Det tror jeg hun gjør. Men hvordan man bygget opp livet sitt i starten, og hvordan man tjener pengene sine i dag, kan være to forskjellige historier. Og så kommer det jeg egentlig synes er det største samfunnsproblemet her: At voksne kvinner og sikkert menn også, føler en så sterk tilhørighet og lojalitet til en influenser at de nesten opplever personen som en venn. ensomhet i Norge er et problem. kvinner på 40-50-60 år som takker for å være med på en reise gjennom skjermen er at stort problem og veldig trist. Dere kjenner henne ikke. Dere ser henne gjennom en skjerm. Hun bestemmer hva dere får se, hva dere ikke får se, hvilken historie som blir fortalt og hvordan den blir fortalt. Legg på litt trist musikk, noen tårer og en personlig storytime, og plutselig føler tusenvis av mennesker at de kjenner hele historien. Det gjør vi ikke. Og det gjelder egentlig alle influensere, ikke bare henne. Man kan ha enorm sympati for det noen har opplevd som barn, og samtidig være kritisk til valgene de tar, historiene de forteller og det de gjør som voksne. De to tingene kan eksistere samtidig. Slik sosialemedier fungerer i dag, er det lett for å bli lurt og manipulert. Dessverre! Godt innlegg!
Vålull Skrevet 24. august #38658 Skrevet 24. august Nadyaa skrev (11 minutter siden): Fra en som har en fot i Midtøsten og det arabiske miljøet, og en fot i Norge og det norske, så vil jeg si et par ting om det mange her er inne på, men kanskje ikke kjenner så godt til. Jeg begynte å følge med på IR i 2023, uten å vite så mye om henne. Jeg ble veldig fascinert av historien hennes og livet hennes i Dubai, og begynte etter hvert å sette meg mer inn i oppveksten hennes og det hun har gått gjennom. Det hun forteller om barndommen sin, er jo helt forferdelig for et barn å oppleve, uansett hva vi måtte mene om henne i dag. Og dette er dessverre en problemstilling som er kjent i en del innvandrerfamilier. Historien hennes er på mange måter ikke så annerledes enn det andre også har opplevd. Hun og søsteren ønsket seg et bedre liv, som de selvfølgelig hadde all rett til, og de gikk til barnevernet fordi de trengte hjelp. Faren var, slik hun beskriver ham, forferdelig. Den delen av historien hennes er ikke det jeg først og fremst stiller spørsmål ved. Men – og dette er et stort men: Etter hvert begynte jeg å merke at det var ting som ikke helt stemte for meg. 1- familien: Moren og faren skal ha vært skilt, men jeg har lenge stilt spørsmål ved hvor reell den skilsmissen egentlig har vært i praksis. De kan være skilt på papir i Norge, men fortsatt gift under islamsk lov. Hvis dere legger merke til moren, støttet hun heller aldri døtrene på samme måte gjennom hele prosessen. Hun valgte å forlate Norge fordi hun var redd for å miste Rami og Sidra til barnevernet. Da hun bestemte seg for å komme tilbake til Norge, måtte familiesituasjonen naturligvis framstå på en måte som gjorde at hun kunne beholde barna. Samtidig har foreldrene fortsatt å være sammen, reise sammen og være en del av den samme familien. Derfor har jeg vært skeptisk til historien om at dette har vært et fullstendig brudd mellom dem. Rami og Sidra har heller aldri, så vidt jeg har sett, støttet den samme framstillingen av faren. Hun har selv sagt at han var en bedre far for dem. Det kan selvfølgelig være sant samtidig som han var en dårlig far for de eldre barna , foreldre kan behandle barna sine veldig forskjellig. Når det gjelder skilsmisse på papiret kontra hvordan man faktisk lever privat, er dette heller ikke et helt ukjent fenomen i enkelte miljøer. fordelen var at moren fikk beholde barna. far og mor får uføretrygd uavhengig av hverandre. Mor og far får en sosialbolig hver. Jeg tror uansett faren har vært mye mer til stede rundt familien enn det følgerne hennes har fått inntrykk av. Hun har bare ikke vist så mye av det, og jeg tror noe av grunnen kan være at det ikke passer så godt inn i historien hun tidligere har fortalt. tror heller ikke hun er så trigget av å ha far rundt. Så til pengene og Dubai. Vi som kjenner litt mer til arabiske jenter og influensermiljøet i Dubai, vet også at det finnes en side av dette miljøet som ikke nødvendigvis vises på Snapchat og Instagram. Det er ganske mange som plutselig ender opp i Dubai, i en fancy leilighet og med en livsstil som ser ekstremt dyr ut. Mange tjener selvfølgelig penger på sosiale medier, men det finnes også kvinner som får penger, reiser, opphold og andre ting finansiert av velstående menn. Jeg trenger ikke gå nærmere inn på hva som har vært kjent og diskutert rundt enkelte av disse miljøene. Hvis dere husker alle de turene med svenske vennene hennes, og de randomme festene de gikk til med kjendiser og rike menn, så var det allerede da ting jeg reagerte på. I Midtøsten har det lenge vært mye snakk om influensere som viser fram en enorm rikdom og forklarer det med at de selger parfyme, klær, treningsprogrammer osv., mens folk stiller spørsmål ved om det faktisk forklarer hele livsstilen. IR sin historie i Dubai er ikke så ulikt fra disse jentene. Jeg sier ikke at jeg vet nøyaktig hva hun har gjort eller hvem som eventuelt har betalt for hva. Men jeg tror ikke nødvendigvis at hele starten på den økonomiske suksessen hennes kan forklares med at hun bare snappet og solgte produkter. ( sier heller ikke at kvinner ikke kan oppnå suksess uten menn) don’t get me wrong Jeg tviler absolutt ikke på at hun jobber hardt. Det tror jeg hun gjør. Men hvordan man bygget opp livet sitt i starten, og hvordan man tjener pengene sine i dag, kan være to forskjellige historier. Og så kommer det jeg egentlig synes er det største samfunnsproblemet her: At voksne kvinner og sikkert menn også, føler en så sterk tilhørighet og lojalitet til en influenser at de nesten opplever personen som en venn. ensomhet i Norge er et problem. kvinner på 40-50-60 år som takker for å være med på en reise gjennom skjermen er at stort problem og veldig trist. Dere kjenner henne ikke. Dere ser henne gjennom en skjerm. Hun bestemmer hva dere får se, hva dere ikke får se, hvilken historie som blir fortalt og hvordan den blir fortalt. Legg på litt trist musikk, noen tårer og en personlig storytime, og plutselig føler tusenvis av mennesker at de kjenner hele historien. Det gjør vi ikke. Og det gjelder egentlig alle influensere, ikke bare henne. Man kan ha enorm sympati for det noen har opplevd som barn, og samtidig være kritisk til valgene de tar, historiene de forteller og det de gjør som voksne. De to tingene kan eksistere samtidig. Slik sosialemedier fungerer i dag, er det lett for å bli lurt og manipulert. Dessverre! Kult navn du har a, ikke ofte det staves med N. Samme her første gang jeg har sett noen med samme navn😂 1
agent Skrevet 24. august #38659 Skrevet 24. august Alauda skrev (1 time siden): Ivorie hadde vel noe sånt som 3,5 mill. i omsetning, det sier seg selv at det ikke er nok til å lønne åtte personer, inkl. daglig leder, varekostnader, Oslo-kontor++ Tror kundeservice har location Dubai, går utifra at de blir lønnet fra Dubai registrert selskap. IR har jo overført Ivorie til Dubai .
Gjest smiiiley Skrevet 24. august #38660 Skrevet 24. august Nadyaa skrev (1 time siden): Fra en som har en fot i Midtøsten og det arabiske miljøet, og en fot i Norge og det norske, så vil jeg si et par ting om det mange her er inne på, men kanskje ikke kjenner så godt til. Jeg begynte å følge med på IR i 2023, uten å vite så mye om henne. Jeg ble veldig fascinert av historien hennes og livet hennes i Dubai, og begynte etter hvert å sette meg mer inn i oppveksten hennes og det hun har gått gjennom. Det hun forteller om barndommen sin, er jo helt forferdelig for et barn å oppleve, uansett hva vi måtte mene om henne i dag. Og dette er dessverre en problemstilling som er kjent i en del innvandrerfamilier. Historien hennes er på mange måter ikke så annerledes enn det andre også har opplevd. Hun og søsteren ønsket seg et bedre liv, som de selvfølgelig hadde all rett til, og de gikk til barnevernet fordi de trengte hjelp. Faren var, slik hun beskriver ham, forferdelig. Den delen av historien hennes er ikke det jeg først og fremst stiller spørsmål ved. Men – og dette er et stort men: Etter hvert begynte jeg å merke at det var ting som ikke helt stemte for meg. 1- familien: Moren og faren skal ha vært skilt, men jeg har lenge stilt spørsmål ved hvor reell den skilsmissen egentlig har vært i praksis. De kan være skilt på papir i Norge, men fortsatt gift under islamsk lov. Hvis dere legger merke til moren, støttet hun heller aldri døtrene på samme måte gjennom hele prosessen. Hun valgte å forlate Norge fordi hun var redd for å miste Rami og Sidra til barnevernet. Da hun bestemte seg for å komme tilbake til Norge, måtte familiesituasjonen naturligvis framstå på en måte som gjorde at hun kunne beholde barna. Samtidig har foreldrene fortsatt å være sammen, reise sammen og være en del av den samme familien. Derfor har jeg vært skeptisk til historien om at dette har vært et fullstendig brudd mellom dem. Rami og Sidra har heller aldri, så vidt jeg har sett, støttet den samme framstillingen av faren. Hun har selv sagt at han var en bedre far for dem. Det kan selvfølgelig være sant samtidig som han var en dårlig far for de eldre barna , foreldre kan behandle barna sine veldig forskjellig. Når det gjelder skilsmisse på papiret kontra hvordan man faktisk lever privat, er dette heller ikke et helt ukjent fenomen i enkelte miljøer. fordelen var at moren fikk beholde barna. far og mor får uføretrygd uavhengig av hverandre. Mor og far får en sosialbolig hver. Jeg tror uansett faren har vært mye mer til stede rundt familien enn det følgerne hennes har fått inntrykk av. Hun har bare ikke vist så mye av det, og jeg tror noe av grunnen kan være at det ikke passer så godt inn i historien hun tidligere har fortalt. tror heller ikke hun er så trigget av å ha far rundt. Så til pengene og Dubai. Vi som kjenner litt mer til arabiske jenter og influensermiljøet i Dubai, vet også at det finnes en side av dette miljøet som ikke nødvendigvis vises på Snapchat og Instagram. Det er ganske mange som plutselig ender opp i Dubai, i en fancy leilighet og med en livsstil som ser ekstremt dyr ut. Mange tjener selvfølgelig penger på sosiale medier, men det finnes også kvinner som får penger, reiser, opphold og andre ting finansiert av velstående menn. Jeg trenger ikke gå nærmere inn på hva som har vært kjent og diskutert rundt enkelte av disse miljøene. Hvis dere husker alle de turene med svenske vennene hennes, og de randomme festene de gikk til med kjendiser og rike menn, så var det allerede da ting jeg reagerte på. I Midtøsten har det lenge vært mye snakk om influensere som viser fram en enorm rikdom og forklarer det med at de selger parfyme, klær, treningsprogrammer osv., mens folk stiller spørsmål ved om det faktisk forklarer hele livsstilen. IR sin historie i Dubai er ikke så ulikt fra disse jentene. Jeg sier ikke at jeg vet nøyaktig hva hun har gjort eller hvem som eventuelt har betalt for hva. Men jeg tror ikke nødvendigvis at hele starten på den økonomiske suksessen hennes kan forklares med at hun bare snappet og solgte produkter. ( sier heller ikke at kvinner ikke kan oppnå suksess uten menn) don’t get me wrong Jeg tviler absolutt ikke på at hun jobber hardt. Det tror jeg hun gjør. Men hvordan man bygget opp livet sitt i starten, og hvordan man tjener pengene sine i dag, kan være to forskjellige historier. Og så kommer det jeg egentlig synes er det største samfunnsproblemet her: At voksne kvinner og sikkert menn også, føler en så sterk tilhørighet og lojalitet til en influenser at de nesten opplever personen som en venn. ensomhet i Norge er et problem. kvinner på 40-50-60 år som takker for å være med på en reise gjennom skjermen er at stort problem og veldig trist. Dere kjenner henne ikke. Dere ser henne gjennom en skjerm. Hun bestemmer hva dere får se, hva dere ikke får se, hvilken historie som blir fortalt og hvordan den blir fortalt. Legg på litt trist musikk, noen tårer og en personlig storytime, og plutselig føler tusenvis av mennesker at de kjenner hele historien. Det gjør vi ikke. Og det gjelder egentlig alle influensere, ikke bare henne. Man kan ha enorm sympati for det noen har opplevd som barn, og samtidig være kritisk til valgene de tar, historiene de forteller og det de gjør som voksne. De to tingene kan eksistere samtidig. Slik sosialemedier fungerer i dag, er det lett for å bli lurt og manipulert. Dessverre! Veldig bra innlegg ☺️ Liker når det er konstruktivt uten masse drittslenging ☺️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå