Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Isabel Raad AS har en solid økonomi, hvis vi legger årsregnskapet fra 2025 til grunn.
Men vi vet at hun i 2026 har kjøpt en villa til 47 mill, hvor hun har lånt et større beløp. Hun overførte totalt 22,6 millioner kroner fra sine norske selskaper (Isabel Raad AS og Ivorie Studio) til Dubai. Mye av dette ble brukt som egenkapital og forskuddsbetaling for villaen.  Med en ny gjeld på rundt 28 mill, hvis den skal dekke gapet, så vil gjeldsgraden skyte i været, og  egenkapital krympe dramatisk, noe som gjør selskapet sårbart. Dette vil først bli synlig  neste år. 

Mulig lånet er privat. Hvis ikke hadde hun vel havnet i voldsomt skattetrøbbel... Hun må levere på snap nå!

Endret av Doris Becker
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
miss summers skrev (8 minutter siden):

Hvor har jeg påstått dette? 

miss summers skrev (35 minutter siden):

Det er nok fordi selskapet minsket og falt under kravet. Dersom revisor trekker seg vil det stå i en kunngjøring. 

Som sagt, jeg har ikke nevnt med et ord at revisor har trekt seg. Verken som et faktum, spekulasjon eller spørsmål. Jeg har sagt at revisor ble fravalgt, i november 2024.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Zena33 skrev (2 minutter siden):

Som sagt, jeg har ikke nevnt med et ord at revisor har trekt seg. Verken som et faktum, spekulasjon eller spørsmål. Jeg har sagt at revisor ble fravalgt, i november 2024.

MEN JEG HAR FORTSATT IKKE HEVDET AT DU HAR PÅSTÅTT DET. Kjære vene. Du leser virkelig alt som et angrep. Ta deg sammen. 

• Nyttig 3
Skrevet
Zena33 skrev (2 timer siden):

Jeg tror det vil komme noen svar i dokumentaren som kommer. Det er neppe tilfeldig at konkursen kommer parallelt med at det har blitt jobbet med å granske Ivorie og Isabell.

oj kommer det dokumentar..?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mine tanker og mulige forklaringer 

Hun sier jo at hun har hvert snill og god troende før så har hun sånn som hun gjør med Linda nå, sagt «si i fra vis jeg sier noe feil Synnøve»,  hun veit ikke hvordan man driver et firma og har alltid sagt at hun stoler på Synnøve.

Var vel blant annet Synnøve som anbefalte denne britiske penge mannen som skulle hjelpe henne med og styre pengene hennes ( ikke hørt noe om han på lenge så hvit jeg har skjønt ikke fulgt med veldig mye dette året. 

Vis hun da har laget sin tillit til at det hun sier er sant og det faktisk ikke har hvert det. Kan jeg skjønne følelsen av svik. 
men hun er jo også ansvarlig for det selv. Fordi hun eier så mye av firmaet og hennes jobb egentlig er å ha oversikt. 

Nå veit ingen 100% hva som har skjedd annet enn kanskje de som er involvert ( de er jo sikkert uenige om det også) 

Men det blir jo interessant og se hvordan dette skal spinnes. 

det må jo være noe veldig galt siden det blir slått konkurs. 
Har de pling lydene i bakgrunnen bare hvert fake? ( alltid tenkt når den har kommet) 
eller har de faktisk solgt så mye? 
siden som noen sier her at bare lageret er stort. 
mer varene fra der de sier? 
osv. 

det er mange muligheter og tiden vill vise om man faktisk får svar, kanskje jeg skal ta meg en tur i rettssalen 😅😅

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Vampyrsomspiserfri skrev (7 minutter siden):

oj kommer det dokumentar..?

Tv2 skal ha en dokumentar om influensere kommer i løpet av september en gang ( så en reklame på det er sted) 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Smukgid skrev (2 minutter siden):

Tv2 skal ha en dokumentar om influensere kommer i løpet av september en gang ( så en reklame på det er sted) 

oj nå skjenner jeg at det blir spennende her 🫣

• Liker 3
Skrevet
miss summers skrev (6 minutter siden):

MEN JEG HAR FORTSATT IKKE HEVDET AT DU HAR PÅSTÅTT DET. Kjære vene. Du leser virkelig alt som et angrep. Ta deg sammen. 

Du påstår jo det, ved å henvise til at det da ville ha stått i en kunngjøring. Hvorfor ellers skulle du plutselig skrive det, i et svar til meg? 

Hersketeknikker som store bokstaver (rope) og «kjære vene» og en ellers så nedlatende tone med «ta deg sammen» viser hvem av oss som tar mitt behov for oppklaring og tydeliggjøring som et angrep. Oppfordrer deg til å svare på sak og ikke gå på person, uansett uenigheter som oppstår i saksdiskusjoner.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har hengt meg opp i dette med at "noen hun stolte på" har forårsaket all dramaet og mener å huske at hun gråt over dette herom dagen (mulig jeg tar feil, følger henne ikke lenger). Og lurer da på om det faktisk kan være Geir? Med tanke på manglende revisor for IR ASet mener jeg. At hun mener han ikke har hjulpet henne skikkelig. Ikke vet jeg, men dette er blitt min drama-serie og jeg kan normalt sett ikke fordra slike 🙈😅

Skrevet
Smukgid skrev (11 minutter siden):

16 September.

Skrevet
Heksa_i_skogen skrev (5 minutter siden):

Jeg har hengt meg opp i dette med at "noen hun stolte på" har forårsaket all dramaet og mener å huske at hun gråt over dette herom dagen (mulig jeg tar feil, følger henne ikke lenger). Og lurer da på om det faktisk kan være Geir? Med tanke på manglende revisor for IR ASet mener jeg. At hun mener han ikke har hjulpet henne skikkelig. Ikke vet jeg, men dette er blitt min drama-serie og jeg kan normalt sett ikke fordra slike 🙈😅

i har hele tiden sagt " henne,om den som skal rettsforfølges.

• Liker 3
Skrevet
vilas skrev (3 minutter siden):

16 September.

Ikke for å kverulere, men i saken står det 14.sep.

• Liker 3
Skrevet
vilas skrev (3 minutter siden):

Det har jeg også lagt merke til. At personen som har «sviktet» har blitt omtalt som henne de få gangene det ikke bare har vært personen.

• Liker 2
Skrevet
Kønn skrev (3 minutter siden):

Ikke for å kverulere, men i saken står det 14.sep.

Ok da må jeg inn og kontrollere meg selv 🙂

Skrevet
vilas skrev (2 minutter siden):

Det er to selskaper rundt klesmerket, Ivorie Studio LLC NUF og Ivorie Studio LLC sistnevnte har Synnøves epost knyttet til seg. Den har ingen ansatte. NUF har 8 ansatte pr mars 2026. Synnøve er styreleder og også "avregistrert" som daglig leder 24/8-2026. David Reme er norsk representant. 

• Liker 2
Skrevet

Blir spennende å se hvem hun gir skylden for dette rotet :popcorn:

Hun selv har jo bare vært godhjertet, snill og naiv i følge henne selv her om dagen  

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Doris Becker skrev (1 time siden):

De 350 000 er antagelig selskapsskatt. Det er  målgruppen hennes  som gjør dette til en juridisk gråsone. Skatteetaten har strenge regler for hvem som faktisk regnes som utflyttet. Men side hun fysisk sitter i en luksusvilla i Dubai og filmer videoer til Snapchat, vil hun på sin side hevde at arbeidet utføres i utlandet.Men hun sliper ikke unna selskapsskatt, som beregnes utfra overskudd, etter lønn til seg selv.

Nå har ikke jeg vært inne å sett på hennes Snap på lenge, men akkurat at det pr dags dato er en gråsone er jeg litt usikker på. Ifølge Isabell så betaler hun fortsatt skatt til Norge både personlig og via selskapet da man må gjøre det i 3 år etter at man har flyttet ut og dette er vel hennes siste år. Det igjen betyr at rent skattemessig bør hun være innenfor hvis hun ikke har latt være å oppgi inntekter hun har i Dubai. Det her er bare en kommentar fra meg, og jeg kan ikke slå fast at dette er realiteten da jeg ikke har vært inne på hennes snap på lenge så det kan være informasjon jeg ikke har fått med meg.

Skrevet (endret)
Jada! skrev (7 minutter siden):

Nå har ikke jeg vært inne å sett på hennes Snap på lenge, men akkurat at det pr dags dato er en gråsone er jeg litt usikker på. Ifølge Isabell så betaler hun fortsatt skatt til Norge både personlig og via selskapet da man må gjøre det i 3 år etter at man har flyttet ut og dette er vel hennes siste år. Det igjen betyr at rent skattemessig bør hun være innenfor hvis hun ikke har latt være å oppgi inntekter hun har i Dubai. Det her er bare en kommentar fra meg, og jeg kan ikke slå fast at dette er realiteten da jeg ikke har vært inne på hennes snap på lenge så det kan være informasjon jeg ikke har fått med meg.

Hun betaler kun selskapsskatt. Jeg tror ikke man kan gå utfra informasjonen hun gir på snap... du må se regnskapet. Alle kan laste det ned. Selv om regnskapet for 2025 er levert og gjort opp på papiret, er ikke skatteoppgjøret endelig låst. Skatteetaten har mulighet til å endre skattefastsettingen flere år tilbake i tid dersom de avdekker feil, noe som er en reell risiko nå som selskapet har havnet i søkelyset på grunn av manglende revisor og konkursen i Ivorie Studio.

Endret av Doris Becker
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Uttalelsen fra Hedberg er det verdt å merke seg. Hun understreker at en ny leder tok over det operative ansvaret og personalansvaret 1. desember 2025. Med det plasserer hun i praksis ansvaret for alt som har gått galt i 2026 på den nye lederen og styret. Hennes budskap er: "Det var ikke jeg som styrte skuta i senk."

https://www.tv2.no/underholdning/isabel-raad-legger-ned-ivorie-studio/19158574/

"Hedberg sier følgende om endringen i en tekstmelding til TV 2: 

– Dette er kun en formell oppdatering som reflekterer de faktiske interne forholdene slik de har vært en stund.

– Ivorie ansatte, etter mitt ønske, en ny leder for å ivareta personalansvaret og den daglige operative ledelsen i fjor sommer. Hun tiltrådte rollen 1. desember 2025."

• Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...