smiiiley Skrevet 2 timer siden #39041 Skrevet 2 timer siden Me0987 skrev (22 minutter siden): Ingen penger "går gjennom skatteetaten" Dårlig formulering. Registrert hos skatteetaten var det jeg mente. Men du hadde sikker skjønt det selv om du la godviljen til 🤭 3
skeiv-ostepop Skrevet 2 timer siden #39042 Skrevet 2 timer siden Ellenn skrev (Akkurat nå): Det burde vel ikke bli så vanskelig? Geir har ført regnskapet siden dag 1, så det er sikkert ryddig og greit, og han har mest sannsynlig revisjonsselskap han har god kontakt med, mest sannsynlig Deloitte igjen. Tiden vil vise.
Zena33 Skrevet 2 timer siden #39043 Skrevet 2 timer siden (endret) smiiiley skrev (59 minutter siden): 1. hvis du står som daglig leder i Brønnøysund, så kan du ikke «frasi deg operativ styring» til en vanlig ansatt. Den som står registrert i Brønnøysund er den som er daglig leder. Nytter ikke å si i en rettsak at «ja men jeg sa fra meg rollen som daglig leder». Ingenting annet er gjeldende før det er endret i Brreg. 2. Ingen penger har gått ut av selskapet uten DL sin signatur. Dvs. S sammen med enten I eller Reme har vært med på overføringene. Noe annet er ulovlig. Så all pengestrøm ut av selskapet har S signert på, ikke I alene. Penger som er overført til Dubai har gått gjennom skatteetaten har jeg forstått, så lite tyder på at det er ulovlige overføringer. Generelt: det er veldig mange her inne med god fantasi 😂 Vi vet da ikke hvem som har stått som daglig leder (og for hvilken periode) hos Ivorie i Dubai. De norske Ivorie-selskapene er kun for å kunne operere i Norge. Omsetning, betaling av lønn, leverandører - nesten all virksomhet ligger i selskapet som ble opprettet i Dubai. Det er det selskapet som er interessant, som kan se helt anseelses ut både med tanke på eierskap og ledelse. Endret 2 timer siden av Zena33 3
Mistyen Skrevet 2 timer siden #39044 Skrevet 2 timer siden adriana32 skrev (3 timer siden): Og ja, det irriterer meg at det lages en serie om en influencer som lever av å lage seg iskaffe og shoppe mens hun skryter av at utdanning ikke er behøvelig for verken henne selv eller hennes søsken. Håper det biter henne hardt i plastikkræva. Hva i alle verden har denne skapningen å tilføre samfunnet? Dette! Jeg nekter å synes synd på infuensere som sitter og gråter sine fake tårer i millonvillaer når ting går "rett vest". 9
Tuppenoglillemor12 Skrevet 1 time siden #39045 Skrevet 1 time siden (endret) Triveline skrev (4 timer siden): Bare for å rydde opp i en ganske grunnleggende misforståelse her: Å melde flytting fra Norge og å være skattemessig utflyttet fra Norge er to forskjellige ting. For en nordmann som har vært skattemessig bosatt i Norge i 10 år eller mer, opphører ikke norsk skatteplikt den dagen vedkommende flytter til Dubai. For å bli skattemessig emigrert må man blant annet ha fast opphold i utlandet, ikke disponere bolig i Norge og holde seg innenfor grensen for oppholdsdager i Norge. Disse vilkårene må være oppfylt gjennom den lovbestemte utflyttingsperioden. Frem til skattemessig emigrasjon er innvilget, er man som hovedregel fortsatt globalskattepliktig til Norge. Det betyr at også inntekt og formue i utlandet skal oppgis til norske skattemyndigheter. Det finnes samtidig regler, skatteavtaler og ordninger som kan redusere eller hindre dobbeltbeskatning. Derfor kan man ikke se på hvor en person bor, hvor selskapet er registrert eller hva vedkommende legger ut på Instagram og derfra konkludere med hvor mye skatt personen betaler til Norge. Og selv etter skattemessig emigrasjon kan man fortsatt være skattepliktig til Norge for bestemte norske inntekter og verdier. Så «hun har flyttet til Dubai, derfor betaler hun null skatt til Norge» er rett og slett ikke en konklusjon man kan trekke. Vi ser jo av tallene hennes at hun betaler skatt til Norge. Skatt ved utflytting er betydelig mer komplisert enn som så, og den konkrete skatteplikten avhenger av den enkelte personens faktiske forhold. Tenkte det var greit å oppklare siden mange ikke forstår helt skatt hit og dit. Det er jo derfor hun har beholdt sitt a/s i Norge! Isabel Raad a/s / for å kunne betale litt skatt av småinntektene. Mens snap «lønnen» går rett til Dubai konto. Hun er utspekulert og driver med aggressiv skatteplanlegging. Hun betalte 17.000 i skatt i fjor til Norge 😂😂😂 Endret 1 time siden av Tuppenoglillemor12 6
smiiiley Skrevet 1 time siden #39046 Skrevet 1 time siden Doris Becker skrev (56 minutter siden): Det stemmer at man formelt sett er registrert som daglig leder frem til Brønnøysundregistrene er oppdatert. Men i en rettssak og i en granskning ser man på hvem som utøvde den faktiske ledelsen. Men da må Hedberg kunne dokumentere at selskapet, etter hennes ønske, ansatte en ny operativ leder som overtok det daglige ansvaret og personalansvaret fra 1. desember 2025. At dette ikke var en vanlig ansatt, men en person som ble rekruttert spesifikt til lederrollen. Domstolen legger stor vekt på realiteter, og ikke bare det som står på papiret. Dette er heller ikke en normal bedrift, konflikten involverer et Dubai-registrert selskap, der en majoritetseier er bosatt i Dubai. Hun kan ha hatt signaturrett på egne utenlandske kontoer feks. Det blir spennende å se. Moro å spekulere. Ja jeg skjønner hva du tenker ☺️ Men jeg prøvde å få frem at det er forskjell på personen som er registrert i brreg som daglig leder og en leder som er ansatt som operativ leder. Hun har ikke det samme formelle ansvaret som registrert daglig leder. Ja jeg vet ingenting om hennes utenlandske kontoer. Men penger kommer ikke inn der uten at det har gått ut fra en annen konto. Og det er det jeg mener Isabel ikke kan gjøre alene i NUF. Sende ut pengene. 1
agent Skrevet 1 time siden #39047 Skrevet 1 time siden Zena33 skrev (26 minutter siden): Vi vet da ikke hvem som har stått som daglig leder (og for hvilken periode) hos Ivorie i Dubai. De norske Ivorie-selskapene er kun for å kunne operere i Norge. Omsetning, betaling av lønn, leverandører - nesten all virksomhet ligger i selskapet som ble opprettet i Dubai. Det er det selskapet som er interessant, som kan se helt anseelses ut både med tanke på eierskap og ledelse. 🎯 1
Doris Becker Skrevet 1 time siden #39048 Skrevet 1 time siden (endret) Hedberg forklarer i detalj her, og dette var i januar. Hvorfor stille opp på dette hvis hun ikke var operativ leder? https://www.finansavisen.no/handel/2026/01/20/8320366/raad-omsatte-for-50-mill-jeg-har-ikke-tjent-en-krone 1-0 til Raad her 😁 Dette intervjuet er gull for bostyrer vil jeg tro. De fremstår ikke bra her, i lys av det som nå er kommet frem. Endret 1 time siden av Doris Becker 2 1
agent Skrevet 1 time siden #39049 Skrevet 1 time siden (endret) Det hadde vært litt morsomt, hvis TV2 forandret dato for premieren for dokumentaren til 10.09.2026. Dagen før hennes egen premiere Tenk dere den ankomsten, kanskje bli møtt med mange journalister (og RS) på Gardermoen. Endret 1 time siden av agent 1
smiiiley Skrevet 1 time siden #39050 Skrevet 1 time siden Zena33 skrev (35 minutter siden): Vi vet da ikke hvem som har stått som daglig leder (og for hvilken periode) hos Ivorie i Dubai. De norske Ivorie-selskapene er kun for å kunne operere i Norge. Omsetning, betaling av lønn, leverandører - nesten all virksomhet ligger i selskapet som ble opprettet i Dubai. Det er det selskapet som er interessant, som kan se helt anseelses ut både med tanke på eierskap og ledelse. Ja jeg snakket om NUF’et ☺️ Hadde vært gøy å fått et innblikk i Dubai selskapet ☺️
Doris Becker Skrevet 1 time siden #39051 Skrevet 1 time siden agent skrev (1 time siden): Kan da Ivorie LLC, være stråselskapet? Det er ett Dubai registrert as, med adresse green zone. Men vanskelig å finne hvem som er eier. Vanskelig å finne ut om noen er ansatt der også. NUF er norsk avdeling. Der var Hedberg daglig leder. Men det er jo bare en "arm", hvis jeg forstår dette rett. I Dubai er det helt egne regler, og som TV2 sier, så møter man en "mur". Jeg vet ikke nok om dette. Men jeg tror ikke Beaumont eller villakjøp rett etter millionoverføringer til Dubai er tilfeldig. Hedberg hevder at hun sa fra seg kontroll og ansvar i desember 2025, men intervjuet i Finansavisen sier noe annet. Hadde hun glemt det? For en gjeng! 1
agent Skrevet 1 time siden #39052 Skrevet 1 time siden Doris Becker skrev (21 minutter siden): Hedberg forklarer i detalj her, og dette var i januar. Hvorfor stille opp på dette hvis hun ikke var operativ leder? https://www.finansavisen.no/handel/2026/01/20/8320366/raad-omsatte-for-50-mill-jeg-har-ikke-tjent-en-krone 1-0 til Raad her 😁 Dette intervjuet er gull for bostyrer vil jeg tro. De fremstår ikke bra her, i lys av det som nå er kommet frem. Hele intervjuet er jo basert på løgn. Håper hun sitter der samme tid i 2027.
Litenblommst Skrevet 1 time siden #39053 Skrevet 1 time siden Rart å gråte så mye over «babyen» når hun sa når hun flyttet til Dubai at hun tenkte å legge ned ivori uten mye følelser men skulle ha et siste lagersalg og siden det føyk ut av det salget selvfølgelig pga Snapchat gjengen så begynte hun med nye laseringer, hun sa det selv at det var derfor. Da er det ikke mye drivkraft annet enn penger.
agent Skrevet 1 time siden #39054 Skrevet 1 time siden Doris Becker skrev (5 minutter siden): NUF er norsk avdeling. Der var Hedberg daglig leder. Men det er jo bare en "arm", hvis jeg forstår dette rett. I Dubai er det helt egne regler, og som TV2 sier, så møter man en "mur". Jeg vet ikke nok om dette. Men jeg tror ikke Beaumont eller villakjøp rett etter millionoverføringer til Dubai er tilfeldig. Hedberg hevder at hun sa fra seg kontroll og ansvar i desember 2025, men intervjuet i Finansavisen sier noe annet. Hadde hun glemt det? For en gjeng! Sikkert spill for galleriet 🤷♀️ Hadde ikke klart å sitte sammen med den personen som har dolket og sviktet + alt annet. Hele opplegget er kanskje rigget🤷♀️ 1
Zena33 Skrevet 1 time siden #39055 Skrevet 1 time siden (endret) smiiiley skrev (13 minutter siden): Ja jeg snakket om NUF’et ☺️ Hadde vært gøy å fått et innblikk i Dubai selskapet ☺️ Mulig vi blir litt mer opplyste når dokumentaren kommer. Det er vel ikke uten grunn at konkursen kommer nå, og at det via presse og Snap deles ut skyld på forhånd. Tror jeg sjeldent har gledet meg mer til en dokumentar, blir spennende å se hva TV-teamet har klart å grave frem. Endret 1 time siden av Zena33 1
Doris Becker Skrevet 1 time siden #39056 Skrevet 1 time siden (endret) agent skrev (22 minutter siden): Sikkert spill for galleriet 🤷♀️ Hadde ikke klart å sitte sammen med den personen som har dolket og sviktet + alt annet. Hele opplegget er kanskje rigget🤷♀️ Jeg håper media biter seg fast nå, og ikke logrer for aksjeeierne. På tide at de graver rundt influenserne. Alt er bare svindel, løgn og bedrag. Fra ende til annen. Endret 56 minutter siden av Doris Becker 1 2
agent Skrevet 54 minutter siden #39057 Skrevet 54 minutter siden Doris Becker skrev (18 minutter siden): Jeg håper media biter seg fast nå, og ikke logrer for aksjeeierne. På tide at de graver rundt influenserne. Helt enig 👍 neste debatten gjester IR og SE🫣 Hadde jo vært fint hvis TV2 hadde laget en oppfølger på IR, nå som katta er ute av sekken. 2
Sveits35 Skrevet 50 minutter siden #39058 Skrevet 50 minutter siden agent skrev (3 minutter siden): Helt enig 👍 neste debatten gjester IR og SE🫣 Hadde jo vært fint hvis TV2 hadde laget en oppfølger på IR, nå som katta er ute av sekken. Det er i noens øyne skikkelig kjipt når damer klarer å tjene penger.. Har du ikke noen herrenavn på ønskelisten din da? 1
vilas Skrevet 46 minutter siden #39059 Skrevet 46 minutter siden Ellenn skrev (2 timer siden): Å skrive kontrakt med en revisor er en smal sak. Geir er nok på saken allerede. Ikke sikkert en revisor ønsker inn i kaoset de har skapt. 1
Doris Becker Skrevet 46 minutter siden #39060 Skrevet 46 minutter siden Sveits35 skrev (2 minutter siden): Det er i noens øyne skikkelig kjipt når damer klarer å tjene penger.. Har du ikke noen herrenavn på ønskelisten din da? Westerlin, Brennhovd, Solberg. Og ikke minst Eriksen og Reme. 3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå