Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Johanne Regine skrev (32 minutter siden):

Hun er lat og finner slike aktiviteter under hennes verdighet. Hun er jo businesswoman og millionær

Det er nok helt sant det. Merkelig at hun vil det, for hun fremstiller seg som helt hjelpesløs og uten interesser - og en kropp hun ikke er i aktivitet med. Det er uvanlig å ønske å være lat og inaktiv på den alderen tror jeg. 

• Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Johanne Regine skrev (32 minutter siden):

Hun er lat og finner slike aktiviteter under hennes verdighet. Hun er jo businesswoman og millionær

Det er nok helt sant det. Merkelig at hun vil det, for hun fremstiller seg som helt hjelpesløs og uten interesser - og en kropp hun ikke er i aktivitet med. Det er uvanlig å ønske å være lat og inaktiv på den alderen tror jeg. 

Klarer ikke å se at det er noe tilfredstillende over å bare peke. Hun føler nok mestring over å ha tjent alle de pengene hun har,  men det virker helt gørr å bare gå og "se på" i den nye villaen. Jeg hadde klødd i fingrene (ikke min smak,  men uansett... hadde jeg kjøpt drømmehuset hadde jeg gledet meg til å fikse selv) 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Johanne Regine skrev (41 minutter siden):

dobbelt

Endret av Isild
Skrevet
agent skrev (2 timer siden):

Enig med deg der.

Men at noe sier alt er lov i Dubai så lenge du er rik nok eller er turist, er feil

Treffer de på den eller de rette personen,  kan man bli anmeldt. Det blir avhør evt. rettsak og bot.

Så at hun agerer halvnaken  og kjører rosa golf bil og spiller høy musikk i nabolaget er ikke bra. 

Hun sier det er mange barnefamilier i nabolaget om de er kristne eller muslimer, er det en respektløst handling fra IR side.

I prøver tappert på å bli kjent i nabolaget. For ingen i Dubai vet hvem hun er iflg henne selv.

• Liker 1
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Klarer ikke å se at det er noe tilfredstillende over å bare peke. Hun føler nok mestring over å ha tjent alle de pengene hun har,  men det virker helt gørr å bare gå og "se på" i den nye villaen. Jeg hadde klødd i fingrene (ikke min smak,  men uansett... hadde jeg kjøpt drømmehuset hadde jeg gledet meg til å fikse selv) 

Folk er jo forskjellige. Jeg hadde med glede betalt meg ut av kjedelige oppgaver i huset, som rengjøring og oppussing. Men hadde nok brukt den ekstra fritiden til noe mer enn å drikke iskaffe og sole meg ved bassenget 😊

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

I Dubai står det skilt med stedets kleskode utenfor de fleste restauranter og kjøpesentre. De har og mange steder ansatte som kan stoppe folk som ikke følger «koden».  Men det ser ut til at de ser igjennom fingrene på dette når det gjelder utlendinger.   Når det er sagt så har I etter min mening og kjennskap til Dubai (jeg har bodd der og i AbuDhabi  selv)  tråkket over en god del av de grensene hun burde holde seg til. Selv i gode gamle Norge er det jo et visst «krav» til anstendighet på offentlig sted. Hva styresmakter i Dubai aksepterer fra utlendinger har endret seg drastisk de siste årene. Første gang vi bodde der var det helt uaktuelt å gå slik I gjør.  Da jeg var der for et par år siden var det helt annerledes.  Det er haugevis av «influensere» og fotballspillere som. Gjør hva f….de vil uten konsekvenser.  Hva hun gjør hjemme er en helt annen sak, hvis hun velger å valse rundt lettkledd er det vel hennes valg. De som kommer inn og jobber ved/i villaen er som regel utlendinger/innvandrere selv er min erfaring. Det er helt normalt for utlendinger å ha gartner/poolguy og hus/vaskehjelp i Dubai. . Da er du med på å «skaffe arbeidsplasser» og europeere er populære og kjent for å betale godt.  

Jeg støtter absolutt ikke livsstilen til I, men det er heller ikke min business å være moralpoliti. Hennes penger, hennes liv.  

• Nyttig 3
Skrevet
Cami9 skrev (2 timer siden):

Vet ikke denne Mari at de begge er ekstremt opererte? 😜 

IMG_5123.png

Er han operert også?😳

• Liker 1
Skrevet
Johanne Regine skrev (3 timer siden):

Ehmmm nei. Er ikke det skikkelig fjortis?

Vet ikke om det er fjortis engang. Heller noe en 8 åring ville samlet på tror jeg

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Teflonhjernen skrev (På 9.8.2026 den 12.19):

I mine øyne så finnes det ikke en ting som er fint på dette såkalte antrekket (håret, vesken og skoene er heller ikke fint) IMG_4423.thumb.jpeg.67a753affa6c66b3743843ce32773f21.jpeg

Jeg likte både dette antrekket og blondetoppen, men alle har forskjellig smak. Det er heldigvis mange som ikke bryr seg nevneverdig over hva andre tenker, skriver og sier (inkludert meg selv). Dere klager jo når hun går i bikini og når hun er mer tildekket. Det står side opp og side ned med negative kommentarer på utseendet og klesstilen hennes. Det går ikke en eneste dag uten at hun plukkes i biter. Det er et menneske det skrives/snakkes om her og ikke en robot uten følelser.

Janteloven står dessverre ekstremt sterkt i Norge og denne tråden gjennomsyrer akkurat det. 

Generelt sett kunne jeg ønske at mange tenkte seg om en ekstra gang før de lot fingrene gå ned til tastaturet fordi mye her inne er definert som mobbing. Det er lov til å ikke si negative ting hver eneste bidige dag. Det er til og med lov til å holde det inni seg (tro det eller ei). Det er lov til til å la være å spy ut negative trollkommentarer overalt. 

Konstruktive tilbakemeldinger er nøkkelordet.

"Dette var ikke min stil, men fint at hun likte klærne hun kjøpte"

"Selv om jeg selv ikke ville tatt silikon så er det fint at hun selv er fornøyd"

"Jeg ville ikke likt å være så mye sammen med min svigerfamilie, men han må ha mye tålmodighet til å være sammen med dem hele tiden"

"Jeg er ikke enig i måten hun fremstiller ditten/datten"

"Hun har sin egen smak når det gjelder innredning og jeg har nok en helt annen"

• Nyttig 16
Skrevet
agent skrev (5 timer siden):

Enig med deg der.

Men at noe sier alt er lov i Dubai så lenge du er rik nok eller er turist, er feil

Treffer de på den eller de rette personen,  kan man bli anmeldt. Det blir avhør evt. rettsak og bot.

Så at hun agerer halvnaken  og kjører rosa golf bil og spiller høy musikk i nabolaget er ikke bra. 

Hun sier det er mange barnefamilier i nabolaget om de er kristne eller muslimer, er det en respektløst handling fra IR side.

Nemlig. Selv om de er relativt liberale i Dubai i forhold til andre muslimske land/byer så er det fremdeles svært strenge lover og regler. Isabel og Jack kommer kanskje ikke til å bli arrestert for å "tafse" offentlig, men det handler likevel om å respektere kulturen i landet man er i. Jeg har skrevet om dette før, men man skal ikke lenger enn Spania før man faktisk får tilsnakk om man ikke kler seg ordentlig. Jeg opplevde dette med en i mitt reisefølge en gang - en gutt på fire år som vrengte av seg tskjorta fordi han var varm på et offentlig sted. Da kom det en vakt bort og snakket til oss. 

Jeg syntes den mangelen på respekt er det værste. Jeg mener så klart ikke at hun skal dekke seg i heldekkende drakt bestandig, men skal man ut blant folk så kler man seg ordentlig tenker jeg. Men det samme syntes jeg egentlig at gjelder her hjemme på bjerget, så mulig det bare er meg som er rar 🫣

Og skulle de som du sier treffe på den rette personen så kan jo konsekvensene blir svært høye. Det er vel en grunn til at kriminaliteten i Dubai er svært lav - straffene er skyhøye selv for små overtredelser.

Nå vet jeg ikke om dette stemmer, men jeg så en TikTok en gang om en europeer som hadde laget en: Not to do list over Dubai. Helt enkle ting som å ikke gå på rødt lys, ikke kaste sigarettsneipen/tyggisen på bakken, bli tatt i en fotoboks og andre sånne ting som vi europeere kanskje gjør uten å tenke oss om. I Dubai så ble man bøtlagt og boten måtte betales før man forlot Emiratene. Du ble kort og greit stoppet på flyplassen. Dersom man ikke kunne betale så ble man nektet å forlate landet før man hadde gjort opp for seg. 

Så kan man jo diskutere om det er en god eller en dårlig ting.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
dinfarsrevolver skrev (På 7.8.2026 den 12.01):

King princess gjorde meg bifil på 0.5 sek

Sera de Bruin og G Flip her. Lytt, og se.

Skrevet
Kønn skrev (1 time siden):

Er han operert også?😳

Ja, se bilde lenger opp i tråden her! Neseoperasjon blant annet

• Nyttig 2
Skrevet
Sunshade83 skrev (2 timer siden):

Jeg likte både dette antrekket og blondetoppen, men alle har forskjellig smak. Det er heldigvis mange som ikke bryr seg nevneverdig over hva andre tenker, skriver og sier (inkludert meg selv). Dere klager jo når hun går i bikini og når hun er mer tildekket. Det står side opp og side ned med negative kommentarer på utseendet og klesstilen hennes. Det går ikke en eneste dag uten at hun plukkes i biter. Det er et menneske det skrives/snakkes om her og ikke en robot uten følelser.

Janteloven står dessverre ekstremt sterkt i Norge og denne tråden gjennomsyrer akkurat det. 

Generelt sett kunne jeg ønske at mange tenkte seg om en ekstra gang før de lot fingrene gå ned til tastaturet fordi mye her inne er definert som mobbing. Det er lov til å ikke si negative ting hver eneste bidige dag. Det er til og med lov til å holde det inni seg (tro det eller ei). Det er lov til til å la være å spy ut negative trollkommentarer overalt. 

"Selv om jeg selv ikke ville tatt silikon så er det fint at hun selv er fornøyd"

"Jeg ville ikke likt å være så mye sammen med min svigerfamilie, men han må ha mye tålmodighet til å være sammen med dem hele tiden"

Beste innlegget 👏👏🎯🎯

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Sunshade83 skrev (4 timer siden):

Jeg presiserte jo i starten av innlegget at I mine øyne…… 

• Nyttig 5
Skrevet
Sunshade83 skrev (5 timer siden):

Takk og lov for Janteloven sier nå jeg. Vi er i alle fall kritiske til hyperkapitalister som tjener penger på pupper, hud , clickbaits, spekulasjoner, drama uten like🤭🤭

• Liker 4
Skrevet
Johanne Regine skrev (2 minutter siden):

Takk og lov for Janteloven sier nå jeg. Vi er i alle fall kritiske til hyperkapitalister som tjener penger på pupper, hud , clickbaits, spekulasjoner, drama uten like🤭🤭

Likevel bidrar ‘vi’ til at de håver inn penger på alt ‘vi’ forakter. 

• Liker 2
Skrevet
Lykkeliten* skrev (Akkurat nå):

Likevel bidrar ‘vi’ til at de håver inn penger på alt ‘vi’ forakter. 

Akkurat! Det er rar bransje dette🤭🤭

• Liker 1
Skrevet
Johanne Regine skrev (2 minutter siden):

Akkurat! Det er rar bransje dette🤭🤭

Ja. Jeg syns det er utrolig rart å bruke så mye tid på noe som bare provoserer og ikke gir noen positiv feedback. 

• Nyttig 3
Skrevet
Lykkeliten* skrev (8 minutter siden):

Ja. Jeg syns det er utrolig rart å bruke så mye tid på noe som bare provoserer og ikke gir noen positiv feedback. 

Nå må vel folk få ha ulike interesser selv om du synes det er rart?

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Sharp75! skrev (4 timer siden):

Beste innlegget 👏👏🎯🎯

Så enig. Mye av det jeg leser som f.eks

- stygge klær

- stygg hårfrisyre 

- mellomrom mellom puppene.  

Jeg er en mor i midten av 40 årene og jeg blir faktisk lei meg over hvor "stygt" folk kommenterer om andre. 

Ja hun gjør mye rart og det er mye jeg ville gjort annerledes.  Men kan vi ikke være litt hyggelig av og til? 

Koster det så mye? Føler vi oss bedre av å snakke ned folks utseende? 

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...