Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nobetterthanaman skrev (1 time siden):

Jeg driter da i hvem hun lager innhold for? Gjør ikke min mening om oppførselen hennes noe mindre valid for min del det. Kjærringa er 30 og oppfører seg som et lite barn. 
Gå sånn å sjaue uhemmet blandt folk når du er et voksent kvinnemenneske kler ikke noen uansett.

Du hadde nok blitt rimelig svett i øra selv om du hadde betalt titusenvis for å se på noe, for så å møtte høre negler på tavla under hele forestillingen.

Hun har stagnert på det mentale. Oppførselen hennes er mer som en tenåring. Språket, stemmeleie kan nesten sammenlignes med ett barn.

• Liker 1
  • Nyttig 19
Videoannonse
Annonse
Gjest Saga86
Skrevet
vilas skrev (5 minutter siden):

Ok. Pass på så dette ikke brukerdebatt nå. Da lir tråden stoppet.

Siden jeg er ny, så spør jeg: det at jeg stiller en bruker spørsmål, kan gjøre at debatten stenges? , men stygge meninger om Isabel, er lov? Ble bare litt forvirret 

Skrevet
Saga86 skrev (2 timer siden):

Som kommentar til alt som blir skrevet om kroppen hennes:

det er veldig spesielt å kommentere andre sine kropper, uansett størrelse, da man ikke kjenner til historikken til vedkomne (medisiner, sykdom, psykisk osv). En overvektig person som for eksempel begynner på mounjaro og blir slank, får mye mer pes enn en som er naturlig slank. Da kommer det gjerne kommenterer som: «du er for tynn», «nå må du ikke bli tynnere», «du er jo snart tynnere enn meg», «husk å spise» osv. 

jeg har alltid lurt på hvorfor folk bryr seg om hvordan andre ser ut. For meg lyser det sjalusi, usikkerhet, trang til å plage/mobbe… 

å være tynn er absolutt ikke farlig. Å være tynn er absolutt ikke assosiert med sykdom og spiseforstyrrelser. Å ha litt ekstra kilo er heller ikke farlig. Syyyykelig den ene eller andre veien, er noe annet. Men igjen, hva er grunnen for den ene eller andre veien… Derfor skal man være ytterst forsiktig med hva man sier. 

Ikke minst: går det utover deg og livet ditt at noen er tynne? Tjukke? Mellomstore? Hvorfor er størrelse på folk i det hele tatt et tema der ute, lurer jeg på.. 

Tror ingen mennesker med ett sundt vett er misunnelig på kroppen til IR. 

SP og historikken har hun selv vært åpen om. Når hun fremhever kroppen sin for å tjene penger. Er det nok hun som har problemer. Hun fronter SP hver gang hun promoterer/reklamerer for sitt eget merket.

Så klart det blir diskusjoner rundt det, at det blir satt lys på aggressiv reklame som samtidig er farlig for mange svake i samfunnet. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Gjest Saga86
Skrevet
agent skrev (2 minutter siden):

SP og historikken har hun selv vært åpen om. Når hun fremhever kroppen sin for å tjene penger. Er det nok hun som har problemer. Hun fronter SP hver gang hun promoterer/reklamerer for sitt eget merket.

Så klart det blir diskusjoner rundt det, at det blir satt lys på aggressiv reklame som samtidig er farlig for mange svake i samfunnet. 

Blir man påvirket i veldig feil og negativ retning som voksen, har man et ansvar selv. De unge er det verre med, så her har foreldre et stort og vanskelig ansvar. 

Gjest Saga86
Skrevet
agent skrev (8 minutter siden):

Hva med slanke idrettsutøvere som har eget merke? Johaug er ikke spesielt stor. 

Skrevet
Saga86 skrev (15 minutter siden):

Siden jeg er ny, så spør jeg: det at jeg stiller en bruker spørsmål, kan gjøre at debatten stenges? , men stygge meninger om Isabel, er lov? Ble bare litt forvirret 

Ja tydeligvis vil ikke moderatorer el andre som skal/ vil kommentere I, ha noe brukerdebatt her.  Og da må man forholde seg til det. Bare få dgr siden denne siden var stengt ned.

• Liker 3
Skrevet (endret)

D ble dobbel sending/ svar her.

Endret av vilas
Skrevet
Saga86 skrev (3 timer siden):

Som kommentar til alt som blir skrevet om kroppen hennes:

det er veldig spesielt å kommentere andre sine kropper, uansett størrelse, da man ikke kjenner til historikken til vedkomne (medisiner, sykdom, psykisk osv). En overvektig person som for eksempel begynner på mounjaro og blir slank, får mye mer pes enn en som er naturlig slank. Da kommer det gjerne kommenterer som: «du er for tynn», «nå må du ikke bli tynnere», «du er jo snart tynnere enn meg», «husk å spise» osv. 

jeg har alltid lurt på hvorfor folk bryr seg om hvordan andre ser ut. For meg lyser det sjalusi, usikkerhet, trang til å plage/mobbe… 

å være tynn er absolutt ikke farlig. Å være tynn er absolutt ikke assosiert med sykdom og spiseforstyrrelser. Å ha litt ekstra kilo er heller ikke farlig. Syyyykelig den ene eller andre veien, er noe annet. Men igjen, hva er grunnen for den ene eller andre veien… Derfor skal man være ytterst forsiktig med hva man sier. 

Ikke minst: går det utover deg og livet ditt at noen er tynne? Tjukke? Mellomstore? Hvorfor er størrelse på folk i det hele tatt et tema der ute, lurer jeg på.. 

Enig i mye av det du skriver her. Hvordan folk ser ut bør være et ikke-tema. Å diskutere at "den genseren var fæl" eller "jøss, sminken i dag var fullstendig bom" er noe helt annet i min verden.

smiiiley skrev (1 time siden):

Høres ut som vi er på samme bølgelengde her ja ☺️ Man kan synse og mene hva man vil om andres utseende, men normal høffelighet og comon sense er at man holder det for seg selv ☺️ Egentlig så skjønner jeg ikke at dette er noe som i 2026 enda må belæres til voksne folk 🤷🏻‍♀️ 

Ja vi har diskutert dette før og var helt enige den gangen også 😅

Saga86 skrev (49 minutter siden):

Veldig enig her - hos meg, i mitt hodet, tenker jeg ikke over hvordan andre ser ut - ikke er det min sak, ikke går det utover min familie/jobb/hverdag. Og hva så, om Isabel er tynn… hu er ikke den eneste tynne på denne jordkloden. Grunnen til at man kommenterer Isabel, er fordi hu er influenser og fordi folk vet navnet hennes. Hvis dere ser en tynn person på gata, ville dere gått bort og sagt i fra? Mest sannsynlig ikke… 

Du vil ikke tro hva folk får seg til å si til tynne folk... Jeg var kraftig undervektig i mange år og folk kommenterte det hele tiden. Det var ekstremt sårende og jeg kledde meg ofte i alt for store klær bare for å slippe kommentarene. Nektet å gå i f.eks bikini eller bade for da viste jeg at kommentarene ville komme.

Heldigvis ser jeg ikke ut som knerten lenger og nå er det ingen som kommenterer vekten min heller. Merkelig det der. Tok en del kilo av pga sykdom for noen år siden og vipps kom kommentarene med en gang.

Saga86 skrev (40 minutter siden):

Det er ikke lov med brukerdebatt. Altså om du skriver noe til meg og jeg går til personangrep tilbake på deg. F.eks skriver "Er du helt tett som mener det?" og du slenger deg på i retur. Å diskutere er så klart lov, men vi må holde oss innenfor normal høflighet 😅 Ikke alltid så lett når det går en kule varmt.

• Liker 3
Skrevet
Sirah skrev (57 minutter siden):

Haha stemmer det ja 😂🙈 Går litt i surr innimellom 🙈

Skrevet
vilas skrev (1 time siden):

Ja tydeligvis vil ikke moderatorer el andre som skal/ vil kommentere I, ha noe brukerdebatt her.  Og da må man forholde seg til det. Bare få dgr siden denne siden var stengt ned.

Kan aldri se for meg at det går som brukerdebatt ved å stille spørsmål tilbake på din kommentar «du har missforstått mye du». Det er bare å svare på spørsmålet hennes uten å snakke om henne som bruker ☺️ 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
smiiiley skrev (12 minutter siden):

Kan aldri se for meg at det går som brukerdebatt ved å stille spørsmål tilbake på din kommentar «du har missforstått mye du». Det er bare å svare på spørsmålet hennes uten å snakke om henne som bruker ☺️ 

Enig! Å stille et motspørsmål på noe sånt har ingenting med brukerdebatt å gjøre. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Saga86 skrev (1 time siden):

Hva med slanke idrettsutøvere som har eget merke? Johaug er ikke spesielt stor. 

Da må du gå inn på emnet Johaug, hvis hun skal diskuteres. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest Saga86
Skrevet
Sirah skrev (1 time siden):

Enig i mye av det du skriver her. Hvordan folk ser ut bør være et ikke-tema. Å diskutere at "den genseren var fæl" eller "jøss, sminken i dag var fullstendig bom" er noe helt annet i min verden.

Du vil ikke tro hva folk får seg til å si til tynne folk... Jeg var kraftig undervektig i mange år og folk kommenterte det hele tiden. Det var ekstremt sårende og jeg kledde meg ofte i alt for store klær bare for å slippe kommentarene. Nektet å gå i f.eks bikini eller bade for da viste jeg at kommentarene ville komme.

Heldigvis ser jeg ikke ut som knerten lenger og nå er det ingen som kommenterer vekten min heller. Merkelig det der. Tok en del kilo av pga sykdom for noen år siden og vipps kom kommentarene med en gang.

Det er ikke lov med brukerdebatt. Altså om du skriver noe til meg og jeg går til personangrep tilbake på deg. F.eks skriver "Er du helt tett som mener det?" og du slenger deg på i retur. Å diskutere er så klart lov, men vi må holde oss innenfor normal høflighet 😅 Ikke alltid så lett når det går en kule varmt.

Jeg er fortsatt slank, helt vanlig slank, 62kg på 172cm, men jeg husker spesielt da jeg var yngre, typ 20 åra, jeg er 40 nå, - at folk kommenterte/var misunnelig på hvordan jeg så ut. Og det var en belastning. Jeg følte at jeg måtte forsvare at jeg spiste for eks….og jeg kunne lett spise 10 brødskiver - drev med idrett den gang. Folk i dag, stort sett, har sluttet å kommentere andre, nå blir vel folk plaga mer på nett, spesielt hvis man er kjent på et vis. Man ser ut som man gjør, og hvis man har SP, så får vel de fleste hjelp på et vis på et eller annet tidspunkt - uansett, det er deres personlige reise, ikke alle andre sin. Og hva spiller det en rolle hva Isabel veier eller spiser, det er hennes liv - går ikke utover meg for eks 😂

Gjest Saga86
Skrevet
agent skrev (24 minutter siden):

Da må du gå inn på emnet Johaug, hvis hun skal diskuteres. 

Skal på ingen måte diskutere Johaug selvfølgelig, det var kun et eksempel på at ikke bare Isabel er en slank/tynn person som er offentlig og har et Brand. (Men det forstod du sikkert innerst inne❤️). 

Gjest Saga86
Skrevet
smiiiley skrev (48 minutter siden):

Jeg så liksom ikke noe feil i å spørre hva jeg har misforstått..? Jeg har på ingen måte gått til bruker-debatt eller tråkket på noen. 

Skrevet (endret)
Saga86 skrev (1 time siden):

Jeg så liksom ikke noe feil i å spørre hva jeg har misforstått..? Jeg har på ingen måte gått til bruker-debatt eller tråkket på noen. 

Helt enig, det må være rom for slike spørsmål, og handler ikke om brukerdebatt som det ble påstått ☺️

Endret av smiiiley
  • Liker 4
Skrevet
vilas skrev (20 timer siden):

Ikke glem at I selv legger opp til alt vedr sin kropp.  Hun er influenser på topp plan og med d så påvirker hun selv både yngre og eldre.Hun tar bilder av mat og drikke men legger aldri ut at hun var spist opp maten sin. Aldri. Tar kun små andeler av mat i munnen men drikker iskaffe og matcha til gullmedalje. Drikke er bra d, men hvorfor bestille mat takeaway for 30/60000 kr pr år iflg henne selv ?

Aldri tenkt over dette jeg. Er det mange andre influensere som legger ut at de har spist opp? Bortsett fra broren til IR da. Må begynne å legge merke til mer skjønner jeg 😆

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
smiiiley skrev (3 timer siden):

Haha stemmer det ja 😂🙈 Går litt i surr innimellom 🙈

Kan ikke huske alt 😅

Saga86 skrev (2 timer siden):

Jeg er fortsatt slank, helt vanlig slank, 62kg på 172cm, men jeg husker spesielt da jeg var yngre, typ 20 åra, jeg er 40 nå, - at folk kommenterte/var misunnelig på hvordan jeg så ut. Og det var en belastning. Jeg følte at jeg måtte forsvare at jeg spiste for eks….og jeg kunne lett spise 10 brødskiver - drev med idrett den gang. Folk i dag, stort sett, har sluttet å kommentere andre, nå blir vel folk plaga mer på nett, spesielt hvis man er kjent på et vis. Man ser ut som man gjør, og hvis man har SP, så får vel de fleste hjelp på et vis på et eller annet tidspunkt - uansett, det er deres personlige reise, ikke alle andre sin. Og hva spiller det en rolle hva Isabel veier eller spiser, det er hennes liv - går ikke utover meg for eks 😂

Ja i dag er jeg ganske normal jeg også, og null kommentarer 🙃 Det er jo ganske sært at så fort det bikker litt utenfor normalen så er man fritt vilt. Spesielt om man er tynn. 

Akkurat vekt/utseende har Isabel flere ganger spurt om man kan la være å kommentere og det syntes jeg vi skal respektere uansett om hun er kjent eller ikke. Ikke bare når det kommer til henne så klart, men til alle.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sirah skrev (24 minutter siden):

Kan ikke huske alt 😅

Ja i dag er jeg ganske normal jeg også, og null kommentarer 🙃 Det er jo ganske sært at så fort det bikker litt utenfor normalen så er man fritt vilt. Spesielt om man er tynn. 

Akkurat vekt/utseende har Isabel flere ganger spurt om man kan la være å kommentere og det syntes jeg vi skal respektere uansett om hun er kjent eller ikke. Ikke bare når det kommer til henne så klart, men til alle.

Nei ingen er fritt vilt om de går utenfor normalen. At I blir kommentert og kritisert er ene og alene at hun selv går ut med all info på div  egne snapper. Hun vil at man skal kommentere, alle helst screenshot te el kommentere. Da tjener vel hun extra penger. Og hun har ofte spørsmål ut på snap om : hva tror dere "bestiser' " el fortell meg hva du syns om det og det.  El : syns dere denne/ dette var fint el ??  Skal jeg velge den el den ...? D gir extra  klingende mynt i kassa. Klart utspekulert mening med dette. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
vilas skrev (28 minutter siden):

Nei ingen er fritt vilt om de går utenfor normalen. At I blir kommentert og kritisert er ene og alene at hun selv går ut med all info på div  egne snapper. Hun vil at man skal kommentere, alle helst screenshot te el kommentere. Da tjener vel hun extra penger. Og hun har ofte spørsmål ut på snap om : hva tror dere "bestiser' " el fortell meg hva du syns om det og det.  El : syns dere denne/ dette var fint el ??  Skal jeg velge den el den ...? D gir extra  klingende mynt i kassa. Klart utspekulert mening med dette. 

Men akkurat på utseendet/det at hun er tynn har hun spurt flere ganger om man kan la være å kommentere. Så akkurat det syntes jeg vi bør respektere. Det er så sykt mye annet å ta tak i der som med rette fortjener å både diskuteres og kritiseres at vi neppe går tom for ting å skrive om med det første uansett 😅

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...