vilas Skrevet 7 timer siden #37101 Skrevet 7 timer siden Bellabellee skrev (8 minutter siden): Naboen og ikke minst eksen fra sverige, ka han het Pedeo? Nei.. han der fyren me d lange stygge skitne håre! Pierre....
Lili-S Skrevet 7 timer siden #37102 Skrevet 7 timer siden Lillibet skrev (2 timer siden): Jeg er ikke rasistisk bare fordi jeg poengterer norskbruken! Fedreland og fødeland er to forskjellige ting. Isabel er født og oppvokst i Norge og er norsk. Men Norge er ikke hennes fedreland. Det er fakta, ikke rasisme. Da regner jeg med at du har tatt definisjonen av «fedreland» fra et sted annet enn ditt eget hode…? Kan hjelpe deg litt på vei: Fedreland: Det Norske Akademis ordbok (NAOB) Definerer fedreland som: «land som er ens hjemland; hjemland, fædreland» NAOB peker også på den historiske og patriotiske bruken av ordet. Språkrådet Språkrådet omtaler fedreland som et tradisjonelt ord for hjemland, med historiske og stilistiske konnotasjoner, og anbefaler ofte hjemland i nøytrale sammenhenger. Bokmålsordboka Definerer fedreland som: «landet en hører hjemme i; hjemland». Nynorskordboka Har en tilsvarende definisjon: landet en hører hjemme i. Store norske leksikon Beskriver fedreland som hjemlandet, ofte forstått som landet man føler nasjonal tilhørighet til, og drøfter begrepets historiske og ideologiske bruk. Fellesnevneren i disse kildene er at fedreland først og fremst betyr hjemland, mens hva som gjør et land til ens hjemland (fødested, statsborgerskap, oppvekst eller identitet) kan variere med kontekst. Det finnes ikke en juridisk definisjon i norsk lov som fastsetter én eneste betydning av ordet. 1
Trollebolla Skrevet 7 timer siden #37103 Skrevet 7 timer siden vilas skrev (2 timer siden): Maldivene gjøken, Dubai gjøken,Tennisfan og nå Jack rosegjøk. ++++Du verden fiffig har fått kjørt seg i lang tid. Naboen da , var mye med han å 4
Romilo Skrevet 6 timer siden #37104 Skrevet 6 timer siden Bellabellee skrev (49 minutter siden): Han var utro, var han ikke? Aaa, det kan hende. Dumt å tro han ikke er det igjen da..
Trollebolla Skrevet 6 timer siden #37105 Skrevet 6 timer siden Bellabellee skrev (55 minutter siden): Han var utro, var han ikke? Men er det ikke litt overfladisk med så mye roser da , jeg hadde nesten blitt mistenksom, hans serr ikke snill ut heller i mine øyne . 6
Tenkeselv Skrevet 6 timer siden #37106 Skrevet 6 timer siden vilas skrev (3 timer siden): Maldivene gjøken, Dubai gjøken,Tennisfan og nå Jack rosegjøk. ++++Du verden fiffig har fått kjørt seg i lang tid. Si hallo til en og samme gjøk i garantert lengre tid 1 2
tante_grusom Skrevet 5 timer siden #37107 Skrevet 5 timer siden Hun som skal kutte lenken barnefattigdom. Slik kommer våre barn til å feriere…. Høy på pæra…
Smukgid Skrevet 1 time siden #37108 Skrevet 1 time siden «klokkene mine bruker jeg bare i Dubai og på Maldivene» for der er det trygt, kan ikke ha det med til Norge men USA tydeligvis 🙃 jeg ble nervøs når jeg fant ut at armbåndet jeg fikk som arv var verdt rundt 6000 😅 rart og kjenne på følelsen at man er glad man ikke har så mye penger 🫡😮💨 for har du mer vill du ha mer. hadde selvfølgelig ikke sagt nei til mer penger, men ville ikke solgt sjela mi. Dere får si i fra når TE time med rose/rosenkål - He that’s will not be named Voldemort for jeg syns det rett og slett blir for dumt, brukte det som min glamour, men blitt bare kjedelig 2 2
tante_grusom Skrevet 39 minutter siden #37109 Skrevet 39 minutter siden Kall han ved navn. Bli voksen og respektfull. gjøk - hva er det å kalle menn?!!! 1
Realista Skrevet 3 minutter siden #37110 Skrevet 3 minutter siden vilas skrev (13 timer siden): Uansett så har du vel italiensk el annet lands opphav / gener. Vi har praksis for å få lov å kalle seg same også. For å få lov til d, så må d være samiske besteforeldre og de har måttet ha samisk språk og det språket må praktiseres i hverdagen i hjemmet. Det var et nei. Den er grei 🙄
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå