Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tu89 skrev (3 timer siden):

Elsker at hun har skrytt av å være soho house medlem og at det kostet SÅ sinnsykt mye. Google soho friends! Det koster 140 euro i året og alt du får gjøre er å booke hotellrom og tilgang når du har et rom. Et faktisk medlemskap koster over 35 000kr i året og de tar ikke inn influencere pga no photo policy 😆 flaut å bli bortvist i døren og flaut å skryte på seg noe man ikke har. 

Tror nok du tar feil her ja. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er jeg motsatt. Aldri hatt lyst til å dra til New York (har mellomlandet der noen ganger) og har enda mindre lyst nå. Så mye folk og trafikk. Så høye bygninger at man nesten ikke ser himmelen. Hjelper ikke med Central Park. Har aldri skjønt hva som er så flott med NY,  eller storbyer generellt. 

Screenshot_20260719_213746_Snapchat.jpg

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
smiiiley skrev (7 timer siden):

Det å få høre at man er så tynn, når man sliter og er jævli klar over det selv er vel noe av det værste man kan få høre. Så forstår godt du ble blokkert. 

Men for å svare på spørsmålet ditt. Hun tjener penger for hvert klikk du gir på snappen hennes. Hun belønnes ut i fra visninger, men også engasjement. Så hun tjener mindre om du bare ser en snap og to så går ut igjen, enn om du hadde i tillegg kommentert, tatt screenshot, delt med venner osv. Det betyr ingenting om du er blokkert for å kunne skrive til henne. Visningene du gir teller fortsatt, men hun hadde tjent mer på deg om du kunne sendt masse meldinger i tillegg om det gir mening? 🤭 

Ikke glem at I selv legger opp til alt vedr sin kropp.  Hun er influenser på topp plan og med d så påvirker hun selv både yngre og eldre.Hun tar bilder av mat og drikke men legger aldri ut at hun var spist opp maten sin. Aldri. Tar kun små andeler av mat i munnen men drikker iskaffe og matcha til gullmedalje. Drikke er bra d, men hvorfor bestille mat takeaway for 30/60000 kr pr år iflg henne selv ?

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
vilas skrev (10 minutter siden):

Ikke glem at I selv legger opp til alt vedr sin kropp.  Hun er influenser på topp plan og med d så påvirker hun selv både yngre og eldre.Hun tar bilder av mat og drikke men legger aldri ut at hun var spist opp maten sin. Aldri. Tar kun små andeler av mat i munnen men drikker iskaffe og matcha til gullmedalje. Drikke er bra d, men hvorfor bestille mat takeaway for 30/60000 kr pr år iflg henne selv ?

Ja jeg vet det er mye kropp på profilen hennes, og det kan diskuteres om hvor bra det egentlig er.  Det er nok mange som blir påvirket negativt. 
Men samtidig, hvorfor MÅ folk sende kommentarer på at hun har blitt tynn, når de vet hun sliter? 
Er det ok å sende «så feit du har blitt» til en influenser som viser kropp som er større enn I sin? Det er jo flere av de som vil være en motvekt til kroppspresset og sprer kroppspositivisme med å vise frem en større kropp. Hadde du sendt samme melding til disse influensere? De legger jo opp til det de også da, sånn egentlig? Eller er det bare til de som er i motsatt ende av skalaen som «legger opp til» kommentarer. 
Nå er ikke denne kommentaren kun rettet mot deg, jeg spør mer generelt da jeg er nysgjerrig på hva folket tenker rundt det. 
Min mening rundt dette er at man ikke kommenterer på andre sin kropp, uansett. Og gjør man det, så må man tåle en blokkering 😅 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
vilas skrev (43 minutter siden):

Det er nok alt for lite, hun regna på dette for lenge siden og fant vel ut at hun brukte mellom 3000 og 6000 pr DAG på takeaway 🫣

Mulig hun har skjerpet inn nå da, følger henne ikke lengre 😊

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Pusemusen skrev (3 timer siden):

Her er jeg motsatt. Aldri hatt lyst til å dra til New York (har mellomlandet der noen ganger) og har enda mindre lyst nå. Så mye folk og trafikk. Så høye bygninger at man nesten ikke ser himmelen. Hjelper ikke med Central Park. Har aldri skjønt hva som er så flott med NY,  eller storbyer generellt. 

Screenshot_20260719_213746_Snapchat.jpg

NY er en fin by, drar dit gjerne om mulig. 

• Hjerte 1
Skrevet
smiiiley skrev (9 timer siden):

Ja jeg vet det er mye kropp på profilen hennes, og det kan diskuteres om hvor bra det egentlig er.  Det er nok mange som blir påvirket negativt. 
Men samtidig, hvorfor MÅ folk sende kommentarer på at hun har blitt tynn, når de vet hun sliter? 
Er det ok å sende «så feit du har blitt» til en influenser som viser kropp som er større enn I sin? Det er jo flere av de som vil være en motvekt til kroppspresset og sprer kroppspositivisme med å vise frem en større kropp. Hadde du sendt samme melding til disse influensere? De legger jo opp til det de også da, sånn egentlig? Eller er det bare til de som er i motsatt ende av skalaen som «legger opp til» kommentarer. 
Nå er ikke denne kommentaren kun rettet mot deg, jeg spør mer generelt da jeg er nysgjerrig på hva folket tenker rundt det. 
Min mening rundt dette er at man ikke kommenterer på andre sin kropp, uansett. Og gjør man det, så må man tåle en blokkering 😅 

Enig. Det finnes mange influensere som er i andre enden av skalaen fra isabel som hopper rundt i små bikinier og blir hyllet for det. Hvorfor er det greit at de viser så mye kropp og at dette er en positiv greie, men ikke Isabel som er tynn? Kan man ikke bare få være den man er uten at alle skal legge seg opp i det. Jeg er helt enig i at Isabel er for tynn nå (på samme måte som jeg er enig i at mange av de andre er feite - men jeg hadde jo aldri sagt det til dem!), men det er hun/de helt sikkert klar over selv også.

Jeg syntes en god grunnregel er at dersom man skal kritisere noe personen ikke kan forandre i løpet av noen få minutter så bør man la være. Jeg syntes det er innafor å kritisere klær, hårsveis, sminke osv osv. Men vekt, nese og kort og greit ting personen ikke får gjort noe med her og nå - det holde vi oss for gode til.

Min mening.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Hadde jeg sittet på siden av Isabel under VM og måtte høre på den høylydte skjærende stemmen hennes, tror jeg faktisk jeg hadde fått hjerneblødning. 
Samme når hun såg den gule skolebussen, altså hva er greia? 30 år og gauler som en 10 åring som er på Tusenfryd for første gang. Flaut.

• Liker 1
  • Nyttig 15
Skrevet
Nobetterthanaman skrev (21 minutter siden):

Hadde jeg sittet på siden av Isabel under VM og måtte høre på den høylydte skjærende stemmen hennes, tror jeg faktisk jeg hadde fått hjerneblødning. 
Samme når hun såg den gule skolebussen, altså hva er greia? 30 år og gauler som en 10 åring som er på Tusenfryd for første gang. Flaut.

Ho lagar innhald til sitt publikum og da kan ho ikkje berre tenke ting i sitt stille sinn. 

Eg syns det er rart å bli så flau på andres vegne når man sjølv er vaksen. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest Saga86
Skrevet

Som kommentar til alt som blir skrevet om kroppen hennes:

det er veldig spesielt å kommentere andre sine kropper, uansett størrelse, da man ikke kjenner til historikken til vedkomne (medisiner, sykdom, psykisk osv). En overvektig person som for eksempel begynner på mounjaro og blir slank, får mye mer pes enn en som er naturlig slank. Da kommer det gjerne kommenterer som: «du er for tynn», «nå må du ikke bli tynnere», «du er jo snart tynnere enn meg», «husk å spise» osv. 

jeg har alltid lurt på hvorfor folk bryr seg om hvordan andre ser ut. For meg lyser det sjalusi, usikkerhet, trang til å plage/mobbe… 

å være tynn er absolutt ikke farlig. Å være tynn er absolutt ikke assosiert med sykdom og spiseforstyrrelser. Å ha litt ekstra kilo er heller ikke farlig. Syyyykelig den ene eller andre veien, er noe annet. Men igjen, hva er grunnen for den ene eller andre veien… Derfor skal man være ytterst forsiktig med hva man sier. 

Ikke minst: går det utover deg og livet ditt at noen er tynne? Tjukke? Mellomstore? Hvorfor er størrelse på folk i det hele tatt et tema der ute, lurer jeg på.. 

Skrevet
Lykkeliten* skrev (2 timer siden):

Ho lagar innhald til sitt publikum og da kan ho ikkje berre tenke ting i sitt stille sinn. 

Eg syns det er rart å bli så flau på andres vegne når man sjølv er vaksen. 

Jeg driter da i hvem hun lager innhold for? Gjør ikke min mening om oppførselen hennes noe mindre valid for min del det. Kjærringa er 30 og oppfører seg som et lite barn. 
Gå sånn å sjaue uhemmet blandt folk når du er et voksent kvinnemenneske kler ikke noen uansett.

Du hadde nok blitt rimelig svett i øra selv om du hadde betalt titusenvis for å se på noe, for så å møtte høre negler på tavla under hele forestillingen.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Nobetterthanaman skrev (3 timer siden):

Små gleder er like viktig for voksne 🫶 Faktisk de viktigste i hverdagen. Er de som setter spor og som man husker og tar vare på. Har man ikke lært det til nå, så kommer det.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Sirah skrev (3 timer siden):

Enig. Det finnes mange influensere som er i andre enden av skalaen fra isabel som hopper rundt i små bikinier og blir hyllet for det. Hvorfor er det greit at de viser så mye kropp og at dette er en positiv greie, men ikke Isabel som er tynn? Kan man ikke bare få være den man er uten at alle skal legge seg opp i det. Jeg er helt enig i at Isabel er for tynn nå (på samme måte som jeg er enig i at mange av de andre er feite - men jeg hadde jo aldri sagt det til dem!), men det er hun/de helt sikkert klar over selv også.

Jeg syntes en god grunnregel er at dersom man skal kritisere noe personen ikke kan forandre i løpet av noen få minutter så bør man la være. Jeg syntes det er innafor å kritisere klær, hårsveis, sminke osv osv. Men vekt, nese og kort og greit ting personen ikke får gjort noe med her og nå - det holde vi oss for gode til.

Min mening.

Høres ut som vi er på samme bølgelengde her ja ☺️ Man kan synse og mene hva man vil om andres utseende, men normal høffelighet og comon sense er at man holder det for seg selv ☺️ Egentlig så skjønner jeg ikke at dette er noe som i 2026 enda må belæres til voksne folk 🤷🏻‍♀️ 

• Liker 3
Gjest Saga86
Skrevet
Nobetterthanaman skrev (51 minutter siden):

Jeg driter da i hvem hun lager innhold for? Gjør ikke min mening om oppførselen hennes noe mindre valid for min del det. Kjærringa er 30 og oppfører seg som et lite barn. 
Gå sånn å sjaue uhemmet blandt folk når du er et voksent kvinnemenneske kler ikke noen uansett.

Du hadde nok blitt rimelig svett i øra selv om du hadde betalt titusenvis for å se på noe, for så å møtte høre negler på tavla under hele forestillingen.

Tror det finnes flere livlige voksne over 30 som lager liv og røre, på en ekte og genuin måte. Og i forhold til Isabel, så hørte vi henne ekstra fordi hun snakket rett i telefonen. Tror nok minst 1 til på den arenaen der i går, "tok litt av" 😂😂😂

Skrevet
smiiiley skrev (14 timer siden):

Jada jeg driter i om I evt har blokkert meg el hva som har skjedd. Ser d er mange som klager på I el hennes medhjelpere ang blokkeringer og div fra I. De har lagt ut videoer på TikTok o.l på hva de tenker om hennes usunne utestengninger . I tåler ikke kritikk, heller ikke hennes medhjelpere ( søsken her inne ?)

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Saga86 skrev (2 timer siden):

Som kommentar til alt som blir skrevet om kroppen hennes:

det er veldig spesielt å kommentere andre sine kropper, uansett størrelse, da man ikke kjenner til historikken til vedkomne (medisiner, sykdom, psykisk osv). En overvektig person som for eksempel begynner på mounjaro og blir slank, får mye mer pes enn en som er naturlig slank. Da kommer det gjerne kommenterer som: «du er for tynn», «nå må du ikke bli tynnere», «du er jo snart tynnere enn meg», «husk å spise» osv. 

jeg har alltid lurt på hvorfor folk bryr seg om hvordan andre ser ut. For meg lyser det sjalusi, usikkerhet, trang til å plage/mobbe… 

å være tynn er absolutt ikke farlig. Å være tynn er absolutt ikke assosiert med sykdom og spiseforstyrrelser. Å ha litt ekstra kilo er heller ikke farlig. Syyyykelig den ene eller andre veien, er noe annet. Men igjen, hva er grunnen for den ene eller andre veien… Derfor skal man være ytterst forsiktig med hva man sier. 

Ikke minst: går det utover deg og livet ditt at noen er tynne? Tjukke? Mellomstore? Hvorfor er størrelse på folk i det hele tatt et tema der ute, lurer jeg på.. 

Du har misforstått mye du 🙂

• Liker 1
  • Nyttig 5
Gjest Saga86
Skrevet
smiiiley skrev (10 minutter siden):

Høres ut som vi er på samme bølgelengde her ja ☺️ Man kan synse og mene hva man vil om andres utseende, men normal høffelighet og comon sense er at man holder det for seg selv ☺️ Egentlig så skjønner jeg ikke at dette er noe som i 2026 enda må belæres til voksne folk 🤷🏻‍♀️ 

Veldig enig her - hos meg, i mitt hodet, tenker jeg ikke over hvordan andre ser ut - ikke er det min sak, ikke går det utover min familie/jobb/hverdag. Og hva så, om Isabel er tynn… hu er ikke den eneste tynne på denne jordkloden. Grunnen til at man kommenterer Isabel, er fordi hu er influenser og fordi folk vet navnet hennes. Hvis dere ser en tynn person på gata, ville dere gått bort og sagt i fra? Mest sannsynlig ikke… 

Gjest Saga86
Skrevet
vilas skrev (Akkurat nå):

Du har misforstått mye du 🙂

Hva har jeg misforstått ? 
Mye av det jeg skriver, blir også generelt. 

Skrevet (endret)
Saga86 skrev (Akkurat nå):

Hva har jeg misforstått ? 
Mye av det jeg skriver, blir også generelt. 

Ok. Pass på så dette ikke brukerdebatt nå. Da lir tråden stoppet.

Endret av vilas
Gjest Saga86
Skrevet
vilas skrev (Akkurat nå):

Ok.

Skjønte ikke helt jeg. Jeg tar selvfølgelig kritikk om det er noe jeg har sagt som er feil eller om jeg har misforstått noe ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...