Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Wanda_2025 skrev (19 minutter siden):

Nei, det gjør det ikke. Det er ren spekulasjon og har ikke noe hold i seg i det hele tatt. Like idiotisk som at jeg skulle påstå at fordi folk kritiserer henne så avfølger folk henne, det er ikke sånn parasosiale forhold fungerer. 

Kva gjer det ikkje? Eg har sjølv sett at ein influenser eg ikkje veit kven er ha ein post om at Isabel suger på kameler. Og det blir tatt opp her ikke. Så kva er det eg seier som ikkje stemmer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lykkeliten* skrev (32 minutter siden):

Fordi VG skriv at dei har forsøkt å kontakte henne i forbindelse med fotballreisa. 

Og alt som sies i VG er jo sant 🙈

• Nyttig 2
Skrevet

Noen på KG som er med på å finansiere dette? 🤔

• Hjerte 1
Skrevet
loveanimals skrev (Akkurat nå):

Og alt som sies i VG er jo sant 🙈

Ja, ikkje sant. Koss skal me kunne diskutere ting om ein skal gå ut fra at ALT man les er løgn? Nokon gonger føler eg at eg er i eit parallelt univers her inne, ein finn ikke mykje slik som dette irl. Heldigvis. 

Skrevet (endret)
Lykkeliten* skrev (43 minutter siden):

Fordi VG skriv at dei har forsøkt å kontakte henne i forbindelse med fotballreisa. 

Rami har kontaktet VG vel. Han som drømmer om sitt eget reality - ex on the Beach.

Endret av tante_grusom
  • Nyttig 1
Skrevet
tante_grusom skrev (Akkurat nå):

Rami har kontantet VG vel. Han som drømmer om sitt eget reality - ex on the Beach.

Er det? 

Skrevet
Lykkeliten* skrev (1 minutt siden):

Er det? 

Tjah. 🤷

Skrevet
tante_grusom skrev (Akkurat nå):

Tjah. 🤷

Kva meiner du? Du skriv ein påstand, da reknar eg med at du veit meir enn tjah? Eller spekulerer du? For det er ikkje lov, veit du 

• Liker 2
Skrevet
Lykkeliten* skrev (1 minutt siden):

Kva meiner du? Du skriv ein påstand, da reknar eg med at du veit meir enn tjah? Eller spekulerer du? For det er ikkje lov, veit du 

Skal spørre.

• Nyttig 1
Skrevet
tante_grusom skrev (14 minutter siden):

Skal spørre.

😂

Skrevet

Jeg pleier å ligge unna alt som diskuteres rundt her, og bare holde meg til en og annen rant om IR en gang i blant her inne, men nå følte jeg faktisk for en gangs skyld for å si noe til alt «rundt»-snakket: 

princesspeaches skrev (7 timer siden):

Jeg synns ikke at Isabel manipulerer eller lyver, som så mange av dere liker å påstå. Hun selger varene sine. Er det noe galt med det? Nei. Bare fordi du ikke liker det, betyr det ikke at hun manipulerer noen. Hun reklamerer for tingene hun har skapt. Noe alle gjør, hvis de har skapt noe. Hun har da ikke prøvd å lure noen. Så skjønner ikke helt hvorfor dette blir nevnt så ofte. Ja; jeg har kjøpt både fra Ivorie og Nude. Nei, jeg kjøper ikke mye. Har kjøpt noen ting jeg ville prøve. Har vært for det meste fornøyd. Noen ting har jeg ikke likt, men betyr ikke at jeg da går å skriver dritt på nettet om det. Finnes produkter fra alle plasser som jeg ikke liker. Betyr ikke at det er noe feil med de som har skapt det. 

Du syns ikke, nei!?

Det spiller jo heller ingen rolle, for det er jo heller ikke opp til hverken deg eller hva noen syns. Både manipulasjon og løgn er ord som kommer med definisjoner. Er definisjonen oppfylt, vel, da er det løgn/manipulasjon (alt ettersom). At Isabel lyger mye og manipulerer er det ikke noe spørsmål om, det finnes det jo utallige beviser på (all den tid det koker ned til om det hun gjør oppfyller definisjonene av ordene, noe det gjør). Så hva du måtte synes er dessverre fullstendig irrelevant (beklager å si det).

Vi må kunne kalle en spade for en spade. 

Lykkeliten* skrev (5 timer siden):

Kritikk er ikkje hat. Å bruke emojier som er kvalme/spyr, kalle noen for ekle, påstå at de har alvorlige psykisk diagnoser, at de er egoistiske, kyniske, uærlige, dikte opp ting som er sagt og gjort +++ er hat. Det er noko konstruktiv kritikk her inne, men stort sett er det kommentarer som kun går på at man ikkje liker personen Isabel Raad m/familie. 

Eg kommer aldri til å slutte å forundre meg over at såpass mange bruker så mye tid på noe som kun gjør dem frustrerte og sinte. Følg nokon som gir ein glede, heller? 

Som med manipulasjon og løgn, nevnt over, så har også ordene du nevner her (egoistisk, kynisk og uærlig) sine definisjoner. Å omtale Isabel ved den type ord er faktisk bare å konstatere faktum, ettersom det er helt tydelig at hun oppfyller ordenes definisjoner.

Hvor har noen diktet opp noe? Det har jeg aldri sett her inne (ser jo at noen ganger tråden er ryddet og har blitt noen innlegg fattigere, så tar høyde for at jeg kan ha gått glipp av noen)..? Kan du komme med eksempler på hva du mener er oppdiktet?

(Husk at å være uenig i noe eller å ha en annen oppfatning/mening ikke dermed betyr at noe er oppdiktet.)

Hva er problemet? At noen ikke liker de er vel åpenbart? Vi lærer da fra at vi er små alle sammen at «alle kan ikke like alle». Når man har en følgerskare på opp mot 400.000 og stadig figurerer i media, på tv eller på sosiale medier så vil selvsagt ikke alle like det samme vedkommendet/den samme familien (det ville vært en utopi). 

Jeg er enig i at man bør holde seg til konstruktiv kritikk og unngå hat, men hvor er alt dette hatet? Jeg har aldri sett noe av det, annet enn at det tidvis er mange kommentarer om at det angivelig er så mye hat her… 

Definisjon av hat:

«en svært sterk, intens og negativ følelse av sinne, avsky eller fiendtlighet rettet mot noen eller noe. Det blir ofte sett på som det motsatte av kjærlighet og kan være en drivkraft for konflikter eller vold.

Mener du virkelig at noe her inne faller innunder noe av dette? 
Vil gjerne se eksempler på hva du isåfall mener er hat her da? 

Jeg syns hat er noe man skal være litt forsiktig med å slenge om seg. Hat er et veldig sterkt ord og hvis man tenker på hvilke tilfeller som har falt innunder feks «hat-kriminalitet» så syns jeg å kalle innleggene her inne for hat i beste fall svekker begrepets alvorlighet. 

At noen kan bli frustrerte eller provoserte av IR eller andre influensere syns jeg heller ikke er veldig overraskende da det tross alt er en velbrukt strategi blant influensere og både IR og andre har vært åpne om at de har ønsket å provosere/gjort det med vilje. Selv bryr jeg meg ikke nok til å la meg provosere, men det tenker jeg også på ifht. hat faktisk:

Det er veldig sjelden at noen faktisk klarer å føle noe så sterkt for at de hater, når personen ikke er en nærstående eller noen man har rundt seg. Å skulle bry seg nok til at det går under begrepet «hat» om en influenser tror jeg virkelig gjelder de aller færreste. Spesielt fordi hat er nå ikke er en veldig utbredt følelse (heldigvis). 

Med det sagt:

Om noen leser konstruktiv kritikk/kritikk som hat så understreker det vel bare det med parasosiale relasjoner…

Hvis du går i bresjen for å forsvare en influenser ved å avfeie kritikk som hat eller å benekte fakta så bør en kanskje se litt innover også, og kanskje tenke litt over hvilken effekt gitte influenser har på en da. 

• Nyttig 6
Skrevet
dårligbrukernavn skrev (31 minutter siden):

Jeg pleier å ligge unna alt som diskuteres rundt her, og bare holde meg til en og annen rant om IR en gang i blant her inne, men nå følte jeg faktisk for en gangs skyld for å si noe til alt «rundt»-snakket: 

Du syns ikke, nei!?

Det spiller jo heller ingen rolle, for det er jo heller ikke opp til hverken deg eller hva noen syns. Både manipulasjon og løgn er ord som kommer med definisjoner. Er definisjonen oppfylt, vel, da er det løgn/manipulasjon (alt ettersom). At Isabel lyger mye og manipulerer er det ikke noe spørsmål om, det finnes det jo utallige beviser på (all den tid det koker ned til om det hun gjør oppfyller definisjonene av ordene, noe det gjør). Så hva du måtte synes er dessverre fullstendig irrelevant (beklager å si det).

Vi må kunne kalle en spade for en spade. 

Som med manipulasjon og løgn, nevnt over, så har også ordene du nevner her (egoistisk, kynisk og uærlig) sine definisjoner. Å omtale Isabel ved den type ord er faktisk bare å konstatere faktum, ettersom det er helt tydelig at hun oppfyller ordenes definisjoner.

Hvor har noen diktet opp noe? Det har jeg aldri sett her inne (ser jo at noen ganger tråden er ryddet og har blitt noen innlegg fattigere, så tar høyde for at jeg kan ha gått glipp av noen)..? Kan du komme med eksempler på hva du mener er oppdiktet?

(Husk at å være uenig i noe eller å ha en annen oppfatning/mening ikke dermed betyr at noe er oppdiktet.)

Hva er problemet? At noen ikke liker de er vel åpenbart? Vi lærer da fra at vi er små alle sammen at «alle kan ikke like alle». Når man har en følgerskare på opp mot 400.000 og stadig figurerer i media, på tv eller på sosiale medier så vil selvsagt ikke alle like det samme vedkommendet/den samme familien (det ville vært en utopi). 

Jeg er enig i at man bør holde seg til konstruktiv kritikk og unngå hat, men hvor er alt dette hatet? Jeg har aldri sett noe av det, annet enn at det tidvis er mange kommentarer om at det angivelig er så mye hat her… 

Definisjon av hat:

«en svært sterk, intens og negativ følelse av sinne, avsky eller fiendtlighet rettet mot noen eller noe. Det blir ofte sett på som det motsatte av kjærlighet og kan være en drivkraft for konflikter eller vold.

Mener du virkelig at noe her inne faller innunder noe av dette? 
Vil gjerne se eksempler på hva du isåfall mener er hat her da? 

Jeg syns hat er noe man skal være litt forsiktig med å slenge om seg. Hat er et veldig sterkt ord og hvis man tenker på hvilke tilfeller som har falt innunder feks «hat-kriminalitet» så syns jeg å kalle innleggene her inne for hat i beste fall svekker begrepets alvorlighet. 

At noen kan bli frustrerte eller provoserte av IR eller andre influensere syns jeg heller ikke er veldig overraskende da det tross alt er en velbrukt strategi blant influensere og både IR og andre har vært åpne om at de har ønsket å provosere/gjort det med vilje. Selv bryr jeg meg ikke nok til å la meg provosere, men det tenker jeg også på ifht. hat faktisk:

Det er veldig sjelden at noen faktisk klarer å føle noe så sterkt for at de hater, når personen ikke er en nærstående eller noen man har rundt seg. Å skulle bry seg nok til at det går under begrepet «hat» om en influenser tror jeg virkelig gjelder de aller færreste. Spesielt fordi hat er nå ikke er en veldig utbredt følelse (heldigvis). 

Med det sagt:

Om noen leser konstruktiv kritikk/kritikk som hat så understreker det vel bare det med parasosiale relasjoner…

Hvis du går i bresjen for å forsvare en influenser ved å avfeie kritikk som hat eller å benekte fakta så bør en kanskje se litt innover også, og kanskje tenke litt over hvilken effekt gitte influenser har på en da. 

Takk for sanne ord. Håper det er siste gang ordene hat og rasisme slenges ut her inne. 😀

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
loveanimals skrev (4 minutter siden):

Takk for sanne ord. Håper det er siste gang ordene hat og rasisme slenges ut her inne. 😀

Håper det er siste gang dere sier hatfulle ting og rasistiske ting da -.- 

Skrevet
princesspeaches skrev (6 minutter siden):

Håper det er siste gang dere sier hatfulle ting og rasistiske ting da -.- 

NÅ MÅ DU EN GANG FOR ALLE KLAPPE IGEN OM DETTE. 

KAN DA IKKE VÆRE.SÅ VANSKELIG??

Skrevet
loveanimals skrev (7 minutter siden):

KAN DA IKKE VÆRE.SÅ VANSKELIG??

For de fleste er det lett å ikke bruke CAPSLOCK.

Skrevet
Plexi skrev (3 timer siden):

Parasosiale forhold altså….

IMG_6113.jpeg

IMG_6112.jpeg

Husk, parasosiale forhold går ikke bare i positivforstand. Det lyser parasosiale forhold i hele denne tråden.

Skrevet
refill skrev (2 timer siden):

Jeg blir så og si aldri flau, men jeg hadde sunket ned i et 50 cm dypt hull i hvertfall om dette hadde vært meg. 

https://www.vg.no/rampelys/i/gk4Lxa/isabel-raad-til-fotball-vm-glad-jeg-er-snapchat-rik

Screenshot_20260709_151519_Chrome.jpg

Hvordan i alle dager klarer de å dra «lille Shirog🥺» inn i fotball-VM også.
Hvor lenge skal alt av stormannsgalskap linkes til at hun «healer shirog»?

Skrevet (endret)
Sharp75! skrev (4 minutter siden):

Husk, parasosiale forhold går ikke bare i positivforstand. Det lyser parasosiale forhold i hele denne tråden.

Når du kaster ting i veggen for Isabel - da blir det dyrt… kanskje det er Maldivene glass hun kastet? Eller det avviste kredittkortet

Endret av tante_grusom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...