Snuppa82 Skrevet 2 timer siden #36601 Skrevet 2 timer siden Damned if you do damned if you don't. Det vil for noen aldri bli bra nok, man ser kritisk på alt. Vi som ser på Isabel er de som sponser turen til Miami. Å spekulere i psykisk uhelse er noe av det laveste jeg ser her inne. Å sammenligne egen uhelse med en annens har ingenting for seg. Man opplever det forskjellig, man opplever medisinering forskjellig, man oppfører seg forskjellig. Noen ganger virker det som det går sport i å ha hatt det verst her inne. Ingen kjenner andres smerte og ingen har gått i andres sko. Tastaturkrigere som elsker å frotse i andres liv, hatewatching osv gjør at Isabel holder seg relevant hvertfall. For egen del bør man passe seg for bobla mange havner i, hvor mesteparten av tiden blir brukt foran et tastatur i mangel på å fylle hverdagen med noe konstruktivt. Enkelte grupper i samfunnet er ekstra utsatt og ganske lett å spotte. Angrep er det beste forsvar og de fleste angrep her inne kommer fra de største kritikerene. Jeg rapporterer meg selv for brukerdebatt. 🫡 2 1 5
Sirah Skrevet 2 timer siden #36602 Skrevet 2 timer siden refill skrev (28 minutter siden): Kan ikke alle prøve å oppføre seg normalt? Ingen gidd jo å skrive her inne fordi tastaturkrigerne tar helt over - fra begge leire. De fleste er ganske nøytrale, men det er jo ikke poeng i å prøve skrive noe her sånn som dere holder på. Det er så negativt, aggressivt og smålig - in my humble opinion - med pirking på nasjonalsang, hvem som betaler hvor mye skatt til hvem, hvor mye staten har brukt på familien, om de kan godt nok norsk. For å være ærlig så er det kjipt å lese her inne, både som medmenneske, og som en som har slitt med psykiske problemer, traumer (terapi på tredje året ✌️) og er ufør. Hadde jeg vært yngre og på et litt annet sted i min egen reise hadde dere fått meg til å føle meg verdiløs som faen. "Men de er irakere". So what? Foreldrene er her med lovlig opphold, ungene (minus Shehed) er født her. Diskuter innvandringspolitikk på dokument.no eller noe i stedet. Jesus christ. Jeg sier ikke at man skal hylle alt Isabel gjør, men kommentarene her inne er så bedritne for tiden at omg 🫠 Enig. Man får ikke lyst til å skrive noe som helst. 1
tante_grusom Skrevet 1 time siden #36603 Skrevet 1 time siden Isabel manipulerer. Og fint og godt gjort for henne at Rami og Sidra er i hennes hule hånd. Moren også. Og etter hvert Gjøken. Håper Gjøken tar godt vare på henne i Miami. God tur ♥️ 1 1
Carrot Skrevet 1 time siden #36604 Skrevet 1 time siden (endret) princesspeaches skrev (2 timer siden): Hvorfor skal hun ikke kunne reise fordeom hun har angst? Dette er jo noe som har vært stortt fokus på (utenfor KG i allefal) i lengre tid, denne holdningen om at hvis man er sykemeldt skal man ligge hjemme i et mørkt hjørne og rotne og absolutt IKKE gjøre noe som er bra for ens mentale helse generelt sett.. Nå vet jeg ikke hva legene anbeflaer IR til å gjøre, ikke gjøre osv og ikke er jeg lege heller men en ting vet jeg; man blir ikke "friskere" av å gro fast hjemme og ikke gjøre lystbetonte ting heller.. Og så tenker jeg vel at om noen burde være i stand til å evaluere egen helse bedre enn andre så er det den som HAR helsen, problemene og kjenner de på kroppen - samt at stikkordet er "lystbetont" å velge ting som gir deg glede er alltid bra for deg, enten du heter Isabell Raad eller Kari liksom så sant man da ikke kun er ute etter å finne noe å henge seg på for å dra vedkommende nord og ned.. Endret 1 time siden av Carrot 2 1
Lykkeliten* Skrevet 1 time siden #36605 Skrevet 1 time siden Wanda_2025 skrev (1 time siden): Så kritikk av innholdet på snap er hat? Hva er det med folk som seriøst misbruker det begrepet for å forsvare influensere? Kritikk er ikkje hat. Å bruke emojier som er kvalme/spyr, kalle noen for ekle, påstå at de har alvorlige psykisk diagnoser, at de er egoistiske, kyniske, uærlige, dikte opp ting som er sagt og gjort +++ er hat. Det er noko konstruktiv kritikk her inne, men stort sett er det kommentarer som kun går på at man ikkje liker personen Isabel Raad m/familie. Eg kommer aldri til å slutte å forundre meg over at såpass mange bruker så mye tid på noe som kun gjør dem frustrerte og sinte. Følg nokon som gir ein glede, heller? 4
Sirah Skrevet 1 time siden #36606 Skrevet 1 time siden Carrot skrev (2 minutter siden): Dette er jo noe som har vørt stortt fokus på utenfor KG i lengre tid, denne holdningen om at hvis man er sykemeldt skal man ligge hjemme i et mørkt hjørne og rotne og absolutt IKKE gjøre noe som er bra for ens mentale helse generelt sett.. Nå vet jeg ikke hva legene anbeflaer IR til å gjøre, ikke gjøre osv og ikke er jeg lege heller men en ting vet jeg; man blir ikke "friskere" av å gro fast hjemme og ikke gjøre lystbetonte ting heller.. Og så tenker jeg vel at om noen burde være i stand til å evaluere egen helse bedre enn andre så er det den som HAR helsen, problemene og kjenner de på kroppen - samt at stikkordet er "lystbetont" å velge ting som gir deg glede er alltid bra for deg, enten du heter Isabell Raad eller Kari liksom så sant man da ikke kun er ute etter å finne noe å henge seg på for å dra vedkommende nord og ned.. Det dummeste man gjør når man er sykemeldt er å grave seg ned i senga. Dette gjelder uansett hvem det gjelder og hva man heter. Personlig syntes jeg kanskje fotball VM var å ta seg litt vann over hodet, men det er nå meg 😅 Jeg håper hun får en fin tur og at det blir en positiv opplevelse for henne. 3
tante_grusom Skrevet 1 time siden #36607 Skrevet 1 time siden (endret) I har vel søkt Dubai NAV om lov til å reise ut av landet i sykemeldingsperioden. Eller friskmeldt seg. Vet ikke. Og med I er det ente eller. Enten sengen eller Amerika. Eller Maldivene. Aldri noe midt i mellom. Eller kanskje backpacking men var noe midt i mellom 😄. GOdt hun mediterer mye - det hjelper på helseutfordringene ♥️ Endret 1 time siden av tante_grusom
Carrot Skrevet 1 time siden #36608 Skrevet 1 time siden Sirah skrev (1 minutt siden): Det dummeste man gjør når man er sykemeldt er å grave seg ned i senga. Dette gjelder uansett hvem det gjelder og hva man heter. Personlig syntes jeg kanskje fotball VM var å ta seg litt vann over hodet, men det er nå meg 😅 Jeg håper hun får en fin tur og at det blir en positiv opplevelse for henne. jeg er enig med deg, JEG ville ikke valgt å dra men jeg er ikke IR, hva jeg velger er fullstendig revnende likegyldig egentlig, men det gir meg heller ikke noen rett til å mene at hun er slik eller sånn fordi hun velger ulikt fra meg. Jeg håper også det blir en bra tur. 3
Carrot Skrevet 1 time siden #36609 Skrevet 1 time siden tante_grusom skrev (Akkurat nå): I har vel søkt Dubai NAV om lov til å reise ut av landet i sykemeldingsperioden. Eller friskmeldt seg. Vet ikke. insinuerer du at man ikke har lov å reise om man er sykemeldt på generell basis? Faktisk kan man også i norge reise bortimot fritt som sykemeldt men man må i noen få tilfeller melde fra til NAV for å beholde sykepengene - men nå har vel ikke IR sykepenger fra NAV så det er jo også helt urelevant som arguemntasjon. 2
princesspeaches Skrevet 1 time siden #36610 Skrevet 1 time siden refill skrev (38 minutter siden): Kan ikke alle prøve å oppføre seg normalt? Ingen gidd jo å skrive her inne fordi tastaturkrigerne tar helt over - fra begge leire. De fleste er ganske nøytrale, men det er jo ikke poeng i å prøve skrive noe her sånn som dere holder på. Det er så negativt, aggressivt og smålig - in my humble opinion - med pirking på nasjonalsang, hvem som betaler hvor mye skatt til hvem, hvor mye staten har brukt på familien, om de kan godt nok norsk. For å være ærlig så er det kjipt å lese her inne, både som medmenneske, og som en som har slitt med psykiske problemer, traumer (terapi på tredje året ✌️) og er ufør. Hadde jeg vært yngre og på et litt annet sted i min egen reise hadde dere fått meg til å føle meg verdiløs som faen. "Men de er irakere". So what? Foreldrene er her med lovlig opphold, ungene (minus Shehed) er født her. Diskuter innvandringspolitikk på dokument.no eller noe i stedet. Jesus christ. Jeg sier ikke at man skal hylle alt Isabel gjør, men kommentarene her inne er så bedritne for tiden at omg 🫠 Helt enig i dette. Du bare skrev det bedre enn meg, haha. Er derfor jeg har prøvd å kommentere litt også. Blir så lei av å lese hvordan de hakker ned på Isabel og familien for ting som ikke gir mening. Jeg er «helt norsk», kan absolutt ikke nasjonalsangen helt. Og det gjør meg ingenting; jeg har aldri likt den. Ha. Og skjønner heller ikke hvorfor de skal blande seg oppi pengene deres. De er Isabel og familien sin sak. Ingen andre. Også, hugs. ❤️ Jeg har vært kronisk syk siden jeg var liten. Er ung ufør. Ble utsatt for incest når jeg var liten også. Betyr da absolutt ikke at jeg skal sitte hjemme å dø kun fordi andre mener man ikke kan røre på seg. Og yesss. So mye rasisme fra flere her inne. Når jeg kommenterte det sist, fikk jeg til svar at en person aldri kom til å kalle de for det. Ha. Men det er jo akkurat det sånne kommentarer er. 1 1
princesspeaches Skrevet 1 time siden #36611 Skrevet 1 time siden Lykkeliten* skrev (5 minutter siden): Kritikk er ikkje hat. Å bruke emojier som er kvalme/spyr, kalle noen for ekle, påstå at de har alvorlige psykisk diagnoser, at de er egoistiske, kyniske, uærlige, dikte opp ting som er sagt og gjort +++ er hat. Det er noko konstruktiv kritikk her inne, men stort sett er det kommentarer som kun går på at man ikkje liker personen Isabel Raad m/familie. Eg kommer aldri til å slutte å forundre meg over at såpass mange bruker så mye tid på noe som kun gjør dem frustrerte og sinte. Følg nokon som gir ein glede, heller? Yessss. Dette er også det jeg mener. Alt det er hat. Også prøver de å late som om det er kritikk. 1
Lykkeliten* Skrevet 1 time siden #36612 Skrevet 1 time siden tante_grusom skrev (1 minutt siden): I har vel søkt Dubai NAV om lov til å reise ut av landet i sykemeldingsperioden. Eller friskmeldt seg. Vet ikke. For en rørande omsorg! Veit me at ho framleis er sjukemeldt? Om ein bryt vilkåra for sjukemelding så melder ein frå om det og får eventuelt forkorta sjukemeldingpenger (om noko slik eksistere i Dubai, men det veit sikkert du meir om enn meg). 3 1
LorettaLynn Skrevet 1 time siden #36613 Skrevet 1 time siden Hvem kjøpte Isabel Patek klokken sin av?
tante_grusom Skrevet 1 time siden #36614 Skrevet 1 time siden Carrot skrev (2 minutter siden): insinuerer du at man ikke har lov å reise om man er sykemeldt på generell basis? Faktisk kan man også i norge reise bortimot fritt som sykemeldt men man må i noen få tilfeller melde fra til NAV for å beholde sykepengene - men nå har vel ikke IR sykepenger fra NAV så det er jo også helt urelevant som arguemntasjon. Hun har vel søkt da, duba sitt “navsystem”. Tror du hun i det hele tatt er sykemeldt???
princesspeaches Skrevet 1 time siden #36615 Skrevet 1 time siden Carrot skrev (11 minutter siden): Dette er jo noe som har vært stortt fokus på (utenfor KG i allefal) i lengre tid, denne holdningen om at hvis man er sykemeldt skal man ligge hjemme i et mørkt hjørne og rotne og absolutt IKKE gjøre noe som er bra for ens mentale helse generelt sett.. Nå vet jeg ikke hva legene anbeflaer IR til å gjøre, ikke gjøre osv og ikke er jeg lege heller men en ting vet jeg; man blir ikke "friskere" av å gro fast hjemme og ikke gjøre lystbetonte ting heller.. Og så tenker jeg vel at om noen burde være i stand til å evaluere egen helse bedre enn andre så er det den som HAR helsen, problemene og kjenner de på kroppen - samt at stikkordet er "lystbetont" å velge ting som gir deg glede er alltid bra for deg, enten du heter Isabell Raad eller Kari liksom så sant man da ikke kun er ute etter å finne noe å henge seg på for å dra vedkommende nord og ned.. Yesss. Helt enig med dette også. Er også en av grunnene til at jeg blir så sint av kommentarene her inne. Alle mener de vet hvordan Isabel bør være når hun er syk. Men det vet de jo ikke. Alle er forskjellige. Jeg, for eksempel, er kronisk syk og har vondt hver eneste dag. Jeg drar fortsatt ut av huset på shopping. Jeg prøver å gjøre ting, mens det gjør vondt. Ellers hadde jeg blitt sittende inne hele døgnet. Da jeg har vondt hele døgnet. Jeg skulle så ønske at jeg også kunne dratt på ferie. Men jeg har ikke penger til det. Ikke helse heller. Men hadde helt fint dratt til Maldivene hele tiden, hadde jeg hatt råd til det. Uansett hvor dårlig jeg er. Alle vil da gjøre ting som gjør deg glad. Skulle man trodd. Også derfor jeg, personlig, følger Isabel. Hun gjør meg glad. 2
tante_grusom Skrevet 1 time siden #36616 Skrevet 1 time siden Jeg klarer ikke helt bli glad av at Isabel fråtser så inn i granskauen og må fortelle hva alt koster. Penger og lyx er det hun flasher. Jeg kan bare drømme om å gå på shopping og reise på hytten pga helsen. Det handler ikke om ønske og vilje, men kapasitet. Når Isabel (og to andre på sine kanaler) viser hvor dårlig hun var etter rumpeoperssjonen, oyoyoy, da mister hun meg. Hvilke verdier har dette mennesket? Som også tjener penger på snabelsafari og kamelsuging. esj! 1
princesspeaches Skrevet 1 time siden #36617 Skrevet 1 time siden tante_grusom skrev (2 minutter siden): Jeg klarer ikke helt bli glad av at Isabel fråtser så inn i granskauen og må fortelle hva alt koster. Penger og lyx er det hun flasher. Jeg kan bare drømme om å gå på shopping og reise på hytten pga helsen. Det handler ikke om ønske og vilje, men kapasitet. Når Isabel (og to andre på sine kanaler) viser hvor dårlig hun var etter rumpeoperssjonen, oyoyoy, da mister hun meg. Hvilke verdier har dette mennesket? Som også tjener penger på snabelsafari og kamelsuging. esj! Hvorfor følger du henne fortsatt da? Og begge søskene? Dette gir jo ingen mening. Hvis du så absolutt hater henne, slutt å følg? Slutt å skriv dritt? Hvorfor skal hun ikke kunne fråtse i pengene sine????? Hun tjener EKSTREMT MYE. Selvfølgelig skal hun da bruke pengene sine. Herregud. Hvis du ikke liker det, finn noen andre å se på. Du trenger ikke å snakke dritt om henne. 2
tante_grusom Skrevet 1 time siden #36618 Skrevet 1 time siden (endret) princesspeaches skrev (3 minutter siden): Hvorfor følger du henne fortsatt da? Og begge søskene? Dette gir jo ingen mening. Hvis du så absolutt hater henne, slutt å følg? Slutt å skriv dritt? Hvorfor skal hun ikke kunne fråtse i pengene sine????? Hun tjener EKSTREMT MYE. Selvfølgelig skal hun da bruke pengene sine. Herregud. Hvis du ikke liker det, finn noen andre å se på. Du trenger ikke å snakke dritt om henne. Jeg hater henne ikke. Hvor skrev jeg det? Jeg kan vel ytre meg på lik linje med hun og Pimpen der de lå i sengen og trykte Shehed ned? Endret 1 time siden av tante_grusom 1
Lykkeliten* Skrevet 1 time siden #36619 Skrevet 1 time siden tante_grusom skrev (3 minutter siden): Jeg klarer ikke helt bli glad av at Isabel fråtser så inn i granskauen og må fortelle hva alt koster. Penger og lyx er det hun flasher. Jeg kan bare drømme om å gå på shopping og reise på hytten pga helsen. Det handler ikke om ønske og vilje, men kapasitet. Når Isabel (og to andre på sine kanaler) viser hvor dårlig hun var etter rumpeoperssjonen, oyoyoy, da mister hun meg. Hvilke verdier har dette mennesket? Som også tjener penger på snabelsafari og kamelsuging. esj! Ein får jo kva ein søker når ein følger influensere som Isabel. Ho har gjort seg stor på å flashe penger, pupper og kropp. Ho tjener penger på å bruke penger, det har ho sjølv sagt fleire gonger. Det er også derfor ho betaler ting for familien, fordi dei er med på å skape content og dermed bidreg til at ho tjener endå meir. Og kundane hennar er jo oss. Me som klikker oss inn på snap for å sjå kva ho har lagt ut. Om me blir provoserte og skriv om det me ser her inne, så bidreg me endå meir til inntjeningen hennar. Dette veit me alle saman, og nokon lever vel bedre med det enn andre. Om ein blir trist, sint og opprørt over å sjå det ho legg ut så kan det væra lurt å tenke seg om, om det hadde vært bedre å logge av for ei stund. Me må ta vare på vår eiga mentale helse også. 3
princesspeaches Skrevet 1 time siden #36620 Skrevet 1 time siden tante_grusom skrev (3 minutter siden): Jeg hater henne ikke. Hvor skrev jeg det? Jeg kan vel ytre meg på lik linje med hun og Pimpen der de lå i sengen og trykte Shehed ned? Måten du skriver på er hat. Hvorfor nekte på det hele tiden? Er jo åpenlyst. De har absolutt ikke så ille i den sengen. Ikke sånn som dere oppfører dere på denne tråden. Dette er snakket om før. Jeg syntes absolutt ikke den saken var noe ille. Og igjen var det folk her som bare eeeelsket og komme med mere hat. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå