Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lykkeliten* skrev (2 minutter siden):

Ein får jo kva ein søker når ein følger influensere som Isabel. Ho har gjort seg stor på å flashe penger, pupper og kropp. Ho tjener penger på å bruke penger, det har ho sjølv sagt fleire gonger. Det er også derfor ho betaler ting for familien, fordi dei er med på å skape content og dermed bidreg til at ho tjener endå meir. Og kundane hennar er jo oss. Me som klikker oss inn på snap for å sjå kva ho har lagt ut. Om me blir provoserte og skriv om det me ser her inne, så bidreg me endå meir til inntjeningen hennar. 

Dette veit me alle saman, og nokon lever vel bedre med det enn andre. Om ein blir trist, sint og opprørt over å sjå det ho legg ut så kan det væra lurt å tenke seg om, om det hadde vært bedre å logge av for ei stund. Me må ta vare på vår eiga mentale helse også. 

Det er sant. 

Men hvor mange foreldre går og tror at deres barn ikke ser på dette showet og tror det er livet? Som forventer at dette kan alle få til - om de vil det nok. Fek reise og fylle i en normal kropp, så selge den på some???

Isabel “angret” på neseoperasjonen pga lille Sidra. Så legger de alle tre ut film fra da storesøster blir hjulpet av sine yngre søsken…. 

Fenomenet er sykt.  Og bra noen følger med vet hvor presset kommer fra.

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
princesspeaches skrev (7 minutter siden):

Måten du skriver på er hat. Hvorfor nekte på det hele tiden? Er jo åpenlyst. De har absolutt ikke så ille i den sengen. Ikke sånn som dere oppfører dere på denne tråden. Dette er snakket om før. Jeg syntes absolutt ikke den saken var noe ille. Og igjen var det folk her som bare eeeelsket og komme med mere hat. 

Hvis du vet hvordan det er at en mor favoriserer et av sine barn hadde du ikke skrevet dette. 

Hat er å dra det langt. Jeg misliker. 

Liker Shehed. Sikkert hat det også…

Endret av tante_grusom
  • Liker 2
Skrevet (endret)
tante_grusom skrev (1 time siden):

Hun har vel søkt da, duba sitt “navsystem”. 
Tror du hun i det hele tatt er sykemeldt???

oppriktig talt, du drar altså i tvil at hun er syk, har gått til lege osv samtidig som du "kritiserer" henne fordi hun er "syk?? 

Jeg følger henne ikke, JEG tror ikke noe som helst forøvrig - det JEG reagerer på er hvordan denne tården får spy om seg igjen og igjen med det som skuels som kritikk men som er direkte brudd på alt vi som mennesker liksom står forom hvordan folk flest BØR oppføre seg mot andre menensker på internett, hvor nettvett og netthat liksom er hånd i hanske - er det her fritt frem. 

Jeg klarer ikke helt bli glad av at Isabel fråtser så inn i granskauen og må fortelle hva alt koster. Penger og lyx er det hun flasher.

Jeg kan bare drømme om å gå på shopping og reise på hytten pga helsen. Det handler ikke om ønske og vilje, men kapasitet. 

Når Isabel (og to andre på sine kanaler) viser hvor dårlig hun var etter rumpeoperssjonen, oyoyoy, da mister hun meg. Hvilke verdier har dette mennesket? Som også tjener penger på snabelsafari  og kamelsuging.

esj!

At hun fronter at man IKKE skal ta kosmetiske operasjoner er "esj" for deg og du mener det IKKE viser verdi som menneske? Du deler det ukritisk og stolt og ser ikke slike kommentarer som "hat" ? 

Jeg hater henne ikke. Hvor skrev jeg det?

Jeg kan vel ytre meg på lik linje med hun og Pimpen der de lå i sengen og trykte Shehed ned?

se over - og igjen, bestem deg - dersom du kritiserer henne for den oppførselen og så bruker den for å forsvare din egen, er den oppførselen grei eller ikke? Det er ikke greit å si at om dette ikke er OK for noen men det er OK For andre. 

Endret av Carrot
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
Sirah skrev (1 time siden):

Det dummeste man gjør når man er sykemeldt er å grave seg ned i senga. Dette gjelder uansett hvem det gjelder og hva man heter.

Personlig syntes jeg kanskje fotball VM var å ta seg litt vann over hodet, men det er nå meg 😅

Jeg håper hun får en fin tur og at det blir en positiv opplevelse for henne.

Godt enig med første setning. forsåvidt andre også ;)

Gøy med å se turen også fra hennes sted som jeg ser fra haugevis av andre kjendiser. Klikker innom mange av de jeg får opp som forslag for å få flere inntrykk. 

Gleder meg også te å se (flere) bilder av rosedotten.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er sant. 

Men hvor mange foreldre går og tror at deres barn ikke ser på dette showet og tror det er livet? Som forventer at dette kan alle få til - om de vil det nok. Fek reise og fylle i en normal kropp, så selge den på some???

Isabel “angret” på neseoperasjonen pga lille Sidra. Så legger de alle tre ut film fra da storesøster blir hjulpet av sine yngre søsken…. 

Fenomenet er sykt.  Og bra noen følger med vet hvor presset kommer fra.

Men det er jo en helt annen diskusjon, og det er stort sett ikke det som "diskuteres" her inne. Og i hvertfall ikke uten negative ordelag om følgere, om det først diskuteres. 

Jeg personlig tror ikke Isabel er så veldig pop blant den yngre garde. Litt på bakgrunn av hva hun har vist selv av følgerdemografi, og litt fordi hun rett og slett er "gammel". Jeg har barn på hennes yngre søskens alder og selv om det følges, så vet jeg at jeg ser 90% mer av Isabels innhold 😂 

Jeg er veldig enig i at hennes "bare plan A" og "man trenger ikke utdanning" holdning er dum og urealistisk for de aller fleste, men jeg tror også at de aller fleste skjønner at verden ikke er sånn. Noen få vil prøve seg på det (reality er jo fremdeles influencerinngangen for mange), og noen vil klare det. Noen må se seg om etter en annen vei. Det er jo en spesiell "personlighetstype" som ønsker seg det livet. Jeg tror ikke majoriteten av unge jenter drømmer om å bli "insta baddie" eller OF persona. 

Da syntes jeg det er mer skummelt med parasosiale forhold, i kombinasjon med markedsføring av egne produkter. Vi har jo den famøse "jeg kjøpte ti iskaffeglass for å støtte deg, selv om jeg ikke drikker kaffe en gang" som et kroneksempel. Forhåpentligvis har disse menneskene råd til det, men det er likevel noe bekymringsfullt over ønsket om å støtte en mangemillionær. 

Endret av refill
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
tante_grusom skrev (4 timer siden):

🤣👏🏻

Hahahahah takk ja😂 hun har sagt to ganger hun suger på kamelen 😂 det er ikke et lekkert bilde akkurat😂

Skrevet
refill skrev (6 minutter siden):

Men det er jo en helt annen diskusjon, og det er stort sett ikke det som "diskuteres" her inne. Og i hvertfall ikke uten negative ordelag om følgere, om det først diskuteres. 

Jeg personlig tror ikke Isabel er så veldig pop blant den yngre garde. Litt på bakgrunn av hva hun har vist selv av følgerdemografi, og litt fordi hun rett og slett er "gammel". Jeg har barn på hennes yngre søskens alder og selv om det følges, så vet jeg at jeg ser 90% mer av Isabels innhold 😂 

Jeg er veldig enig i at hennes "bare plan A" og "man trenger ikke utdanning" holdning er dum og urealistisk for de aller fleste, men jeg tror også at de aller fleste skjønner at verden ikke er sånn. Noen få vil prøve seg på det (reality er jo fremdeles influencerinngangen for mange), og noen vil klare det. Noen må se seg om etter en annen vei. Det er jo en spesiell "personlighetstype" som ønsker seg det livet. Jeg tror ikke majoriteten av unge jenter drømmer om å bli "insta baddie" eller OF persona. 

Da syntes jeg det er mer skummelt med parasosiale forhold, i kombinasjon med markedsføring av egne produkter. Vi har jo den famøse "jeg kjøpte ti iskaffeglass for å støtte deg, selv om jeg ikke drikker kaffe en gang" som et kroneksempel. Forhåpentligvis har disse menneskene råd til det, men det er likevel noe bekymringsfullt over ønsket om å støtte en mangemillionær. 

Enig

Skrevet

Isabel har valgt og dele alt offentlig, da må folk få lov og mene det de vil om henne. Jeg hadde respekt for henne i starten men etter hvert så har jeg sett hvor elendig forbilde for unge hun er! Hun ligger i senga og gjør lite, hun sier hun jobber mye?! Ja jobber nok noe men hun lever et greit liv med reiser og spise ute/kjøpe hjem mat hver dag. Hun har operert det som opereres kan. Hun snakker så nedsettende om Norge og det er irriterende for NORGE har gitt deg og din familie alt egentlig, du fikk muligheten til og få et bedre liv og tjene mye penger. I hvertfall 1 forelder på norsk trygd. Jeg føler du må vise litt respekt for landet du vokste opp i, ikke hele tiden skylde på alt og alle andre.  Jeg håper unge skjønner at dette livet er unormalt, de fleste av oss må gå på en helt vanlig jobb gjennom hele livet. Det er trist og se all dritten Isabel og familien kjøper, mye av det er bare søppel kjøpt bare for å kjøpe. Tjener du masse penger så gi gjerne litt mere til veldedighet. Gi gjerne litt til vanskeligstilte også i Norge eller gi til dyrevern. Ikke bare bruke pengene dine på luxus og søppel. Shehed er et bedre forbilde en Isabel. 

• Nyttig 6
Skrevet

Hvilke følgere har Sidra og Rami da?

Skrevet
refill skrev (14 timer siden):

Trodde ikke hun hadde problemer iflg Kvinneguiden jeg 🤭 

Neida, seriøst. Hun har jo åpenbart ikke overveldende angst 24/7. Hun skal nok ikke stå i køer i fem timer, vil anta de ikke har ordinære tribunebilletter. Om hun tar litt forholdsregler går det sikkert bra ☺️ 

Ja. Og det er heller ikke akkurat anbefalt å isolere seg selv hjemme og la angsten vinne. Psykologen støttet også at det var fornuftig å dra å gjøre noe kjekt så lenge hun ville selv. Uansett er hun jo voksen nok til å avgjøre selv hva hun orker og ikke orker gjøre. Og må ta konsekvensen av det selv også hvis det ikke går. Det er sikkert verd det og sikkert ingen krise om det blir noen tøffere dager i etterkant. Livet • 

• Liker 2
Skrevet
tante_grusom skrev (4 minutter siden):

Raadsquad, bestemødre på 50+ som følger fordi Isabel har bedt dem om å gjøre det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
tante_grusom skrev (12 minutter siden):

75% av Isabel sine? 🤭 

Nei, jeg vet ikke. De har nok mye av Isabel sine i hvertfall. Rami har en god del gutter og har jeg sett. 

- - - - - 

Ikke kommentar til quote. 

Det er maaange influencere de med ungdom burde bekymre seg mer over enn "avdanka rosabloggere" som prøver å være aktuelle. 

Det er rasisme. Kvinnehat. Rus. Dyrking av faktisk alvorlig psykisk sykdom. Selvskading. Thinspo. Om du har unger mellom 13 og 20? Isabel is not "your" problem. Tro meg. 

Endret av refill
Ord som falt ut
  • Liker 2
Skrevet
refill skrev (3 minutter siden):

75% av Isabel sine? 🤭 

Nei, jeg vet ikke. De har nok mye av Isabel sine i hvertfall. Rami har en god del gutter og har jeg sett. 

- - - - - 

Det er maaange influencere de med ungdom burde bekymre seg mer over enn "avdanka rosabloggere" som prøver å være aktuelle. 

Det er rasisme. Kvinnehat. Rus. Dyrking av faktisk alvorlig sykdom. Thinspo. Om du har unger mellom 13 og 20? Isabel is not "your" problem. Tro meg. 

Nå har ikke jeg barn i den alderen du nevner.

Men at det er mye som ja er verre en I - absolutt. 

Skrevet
refill skrev (13 timer siden):

Du tror kommunen inngikk forlik på 350 000 (700 000) på bakgrunn av litt kjip bakgrunn? 

Og den kjipe moren og faren er fortsatt i livet til I fullt ut, med all de kjærlige følelsene for mor iallefall ??  Hvorfor kom BV inn i bilde om foreldrene var så fæle da?

• Nyttig 1
Skrevet
Alba1235 skrev (44 minutter siden):

Hahahahah takk ja😂 hun har sagt to ganger hun suger på kamelen 😂 det er ikke et lekkert bilde akkurat😂

Og kva skjer når ho seier det? Det blir oppmerksomhet fra andre influensere, det blir kommentert her og det genererer klikk. Og penger. Og den godeste Isabel ler heile vegen til banken. 

Skrevet
vilas skrev (4 minutter siden):

Og den kjipe moren og faren er fortsatt i livet til I fullt ut, med all de kjærlige følelsene for mor iallefall ??  Hvorfor kom BV inn i bilde om foreldrene var så fæle da?

Kvifor barnevernet kom inn i bildet om foreldrene var så fæle? 

Det er også svært vanleg at barn har kontakt med foreldre som har utsett dei for ein vond barndom. Det er det forska mykje på. I denne saken så har vel også mor vore eit offer? 

• Liker 1
Skrevet
Justlooking skrev (6 timer siden):

Folk betaler veldig forskjellig i skatt, det avhenger av mye, ikke minst inntekten. 22% er et drømmescenario, du kan doble det til 44% for mange. Hun betalte i underkant av 17 tusen i 2023 og i underkant av 700.000 året før. Ikke har hun jobber i såå mange år heller før hun flyttet. Vi er mange som har betalt mye mer enn henne over år, og ikke skal vi flytte til et skatteparadis heller, så vi fortsetter å innbetale til Norge 😊

https://www.tv2.no/underholdning/isabel-raad-har-sendt-titalls-millioner-til-skatteparadis/18691294/

Ja vet at skatt er individuelt. Men jeg skrev 22 % som ca, uten noe gjeld. Men ja vet at influencere har skrevet om at halve inntekten går i skatt.

Skrevet (endret)
Wanda_2025 skrev (4 timer siden):

Så kritikk av innholdet på snap er hat? Hva er det med folk som seriøst misbruker  det begrepet for å forsvare influensere? 

Er noen få her inne som til stadighet tillegger dem som kritiserer I ,titlene hatere og rasister. 

Fatter ikke at det går an/er lov å bruke sånne ord på dem som er uenige med dem.

Som sagt tidligere: INGEN her er hverken hatere eller rasister!! 

Nå må dere skjerpe dere 😡

Endret av loveanimals
  • Nyttig 3
Skrevet
loveanimals skrev (7 minutter siden):

Er noen få her inne som til stadighet tillegger dem som kritiserer I ,titlene hatere og rasister. 

Fatter ikke at det går an/er lov å bruke sånne ord på dem som er uenige med dem.

Som sagt tidligere: INGEN her er hverken hatere eller rasister!! 

Nå må dere skjerpe dere 😡

At ingen er hater og/eller rasist stemmer jo ikkje. Eg har sjølv sett at nokon meinte at dei ikkje har rett til å bruke den norske fotballtrøya pga sin etnisitet og hatet flommer jo fra enkeltes innlegg. Men flesteparten klarer å halda seg på rett side, det stemmer. 

• Liker 2
Skrevet
refill skrev (30 minutter siden):

75% av Isabel sine? 🤭 

- - - - - 

Det er rasisme. Kvinnehat. Rus. Dyrking av faktisk alvorlig psykisk sykdom. Selvskading. Thinspo. Om du har unger mellom 13 og 20? Isabel is not "your" problem. Tro meg. 

Her kan jeg si meg 100% enig. Jeg har en ungdom som nærmer seg 18, og jeg kan si med handa på hjertet at I og tilsvarende influensere ikke dem jeg er redd for. De som mener I er værstingen for de unge, og norges farligste forbilde misstenker jeg er veldig lite opplyst i hva som faktisk finnes der ute. Desverre. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...