Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Alba1235 skrev (44 minutter siden):

Hahahahah takk ja😂 hun har sagt to ganger hun suger på kamelen 😂 det er ikke et lekkert bilde akkurat😂

Og kva skjer når ho seier det? Det blir oppmerksomhet fra andre influensere, det blir kommentert her og det genererer klikk. Og penger. Og den godeste Isabel ler heile vegen til banken. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Justlooking skrev (6 timer siden):

Folk betaler veldig forskjellig i skatt, det avhenger av mye, ikke minst inntekten. 22% er et drømmescenario, du kan doble det til 44% for mange. Hun betalte i underkant av 17 tusen i 2023 og i underkant av 700.000 året før. Ikke har hun jobber i såå mange år heller før hun flyttet. Vi er mange som har betalt mye mer enn henne over år, og ikke skal vi flytte til et skatteparadis heller, så vi fortsetter å innbetale til Norge 😊

https://www.tv2.no/underholdning/isabel-raad-har-sendt-titalls-millioner-til-skatteparadis/18691294/

Ja vet at skatt er individuelt. Men jeg skrev 22 % som ca, uten noe gjeld. Men ja vet at influencere har skrevet om at halve inntekten går i skatt.

Skrevet
refill skrev (30 minutter siden):

75% av Isabel sine? 🤭 

Nei, jeg vet ikke. De har nok mye av Isabel sine i hvertfall. Rami har en god del gutter og har jeg sett. 

- - - - - 

Ikke kommentar til quote. 

Det er maaange influencere de med ungdom burde bekymre seg mer over enn "avdanka rosabloggere" som prøver å være aktuelle. 

Det er rasisme. Kvinnehat. Rus. Dyrking av faktisk alvorlig psykisk sykdom. Selvskading. Thinspo. Om du har unger mellom 13 og 20? Isabel is not "your" problem. Tro meg. 

Her kan jeg si meg 100% enig. Jeg har en ungdom som nærmer seg 18, og jeg kan si med handa på hjertet at I og tilsvarende influensere ikke dem jeg er redd for. De som mener I er værstingen for de unge, og norges farligste forbilde misstenker jeg er veldig lite opplyst i hva som faktisk finnes der ute. Desverre. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Carrot skrev (3 timer siden):

Dette er jo noe som har vært stortt fokus på (utenfor KG i allefal) i lengre tid, denne holdningen om at hvis man er sykemeldt skal man ligge hjemme i et mørkt hjørne og rotne og absolutt IKKE gjøre noe som er bra for ens mentale helse generelt sett..
Nå vet jeg ikke hva legene anbeflaer IR til å gjøre, ikke gjøre osv og ikke er jeg lege heller men en ting vet jeg; man blir ikke "friskere" av å gro fast hjemme og ikke gjøre lystbetonte ting heller..

Og så tenker jeg vel at om noen burde være i stand til å evaluere egen helse bedre enn andre så er det den som HAR helsen, problemene og kjenner de på kroppen - samt at stikkordet er "lystbetont" å velge ting som gir deg glede er alltid bra for deg, enten du heter Isabell Raad eller Kari liksom så sant man da ikke kun er ute etter å finne noe å henge seg på for å dra vedkommende nord og ned.. 

Jf. snakket om IR, angst og sykemeldt, da lurer jeg oppriktig på sykemeldt fra hva og etter hvilke lands regler? Hun er bosatt i UAE hvor det er langt mer stikse regler ift dette enn vi er vant til i Norge. Og hvilken arbeidsgiver er det som skulle ha fått "sykemeldingen" hennes? Den hadde ikke blitt godkjent som IR as i UAE. Men IR skriver jo så mangt og mye som må tas med en klype salt, så også dette.

Klar IR må dreie fokuset mot VM og det norske landslaget - det er jo dette som betyr noe. Bryr hun seg ikke om dette og har kontent rundt dette hadde hun jo vært totalt ute for tiden. Hun har jo vært "ute av fokus" for lenge både i norsk presse og i "samtaler" - hun betyr null og niks og hennes varer er helt borte for tiden. Det er fotballprodukter og køer om fotballtrøyer som er i fokus. IR betyr nada, Norge og norsk fotball-VM er det folk bryr seg om!

Endret av Istapp
Skriveleif -bisatt ups skulle være bosatt.
  • Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Parasosiale forhold altså….

IMG_6113.jpeg

IMG_6112.jpeg

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Plexi skrev (7 minutter siden):

Parasosiale forhold altså….

IMG_6113.jpeg

IMG_6112.jpeg

Det greie med "så ble "barnet" laget" er brukt og allerede skrevet om i pressen jf. sist VM og Flo-slekta hvor Jostein Flo og Trine Grungs avkom er født rimelig tett 9mndr etter sist VM og kampen hvor  Norge slo Brasil 😂

• Liker 4
Gjest tante_grusom
Skrevet (endret)
smiiiley skrev (50 minutter siden):

Her kan jeg si meg 100% enig. Jeg har en ungdom som nærmer seg 18, og jeg kan si med handa på hjertet at I og tilsvarende influensere ikke dem jeg er redd for. De som mener I er værstingen for de unge, og norges farligste forbilde misstenker jeg er veldig lite opplyst i hva som faktisk finnes der ute. Desverre. 

Jeg vet om mødre 50+ som følger I som fyller i og fra “sine skavanker” - som videre viser sine døtre at det er innafor å korrigere utseendet.

Endret av tante_grusom
Skrevet (endret)
Istapp skrev (48 minutter siden):

Jf. snakket om IR, angst og sykemeldt, da lurer jeg oppriktig på sykemeldt fra hva og etter hvilke lands regler? Hun er bosatt i UAE hvor det er langt mer stikse regler ift dette enn vi er vant til i Norge. Og hvilken arbeidsgiver er det som skulle ha fått "sykemeldingen" hennes? Den hadde ikke blitt godkjent som IR as i UAE. Men IR skriver jo så mangt og mye som må tas med en klype salt, så også dette.

Klar IR må dreie fokuset mot VM og det norske landslaget - det er jo dette som betyr noe. Bryr hun seg ikke om dette og har kontent rundt dette hadde hun jo vært totalt ute for tiden. Hun har jo vært "ute av fokus" for lenge både i norsk presse og i "samtaler" - hun betyr null og niks og hennes varer er helt borte for tiden. Det er fotballprodukter og køer om fotballtrøyer som er i fokus. IR betyr nada, Norge og norsk fotball-VM er det folk bryr seg om!

Før dette var hun knapt klar over hvilke kamper Norge spilte i øyeblikket for da var hun så langt nede og slet sånn. Men i øyeblikket nå som Norge skal spille mot England så er hun 100% med og øyner sitt livs sjanse og kan da ikke gå glipp av livets mulighet til å være i Miami.. SPAR MEG TUSEN TÅRER! 

Dette kjøper jeg ikke.

Og denne maniske oppførselsen? Jeg trodde SSRI medisiner dempet og gjorde folk ganske så flate i følelsene sine? Har slekt som går på dette og de oppfører seg ikke slik når de er på medisiner av den typen, men nå vet jo ikke jeg hva hun har fått da. Og ja, jeg er klar over folk opplever medisiner ulikt og at kanskje de ikke virker helt enda på henne da det kan ta flere uker  (men da er det jo enda mer uansvarlig å reise vekk og oppsøke angstfremmende situasjoner).

Kom seg i VG:

https://www.vg.no/rampelys/i/gk4Lxa/isabel-raad-til-fotball-vm-glad-jeg-er-snapchat-rik

Endret av Hatsumomo
  • Nyttig 10
Gjest tante_grusom
Skrevet

Gratulerer til dere som fikk brukernavn og avartar delt i VG 😅

Skrevet
Hatsumomo skrev (17 minutter siden):

Før dette var hun knapt klar over hvilke kamper Norge spilte i øyeblikket for da var hun så langt nede og slet sånn. Men i øyeblikket nå som Norge skal spille mot England så er hun 100% med og øyner sitt livs sjanse og kan da ikke gå glipp av livets mulighet til å være i Miami.. SPAR MEG TUSEN TÅRER! 

Dette kjøper jeg ikke.

Og denne maniske oppførselsen? Jeg trodde SSRI medisiner dempet og gjorde folk ganske så flate i følelsene sine? Har slekt som går på dette og de oppfører seg ikke slik når de er på medisiner av den typen, men nå vet jo ikke jeg hva hun har fått da. Og ja, jeg er klar over folk opplever medisiner ulikt og at kanskje de ikke virker helt enda på henne da det kan ta flere uker  (men da er det jo enda mer uansvarlig å reise vekk og oppsøke angstfremmende situasjoner).

Kom seg i VG:

https://www.vg.no/rampelys/i/gk4Lxa/isabel-raad-til-fotball-vm-glad-jeg-er-snapchat-rik

Kom seg i VG? Det er då VG som har oppsøkt kanalene hennar, sjøl har ho ikke gitt nokon kommentar. Så da mener altså landets største avis at hun er relevant og har nyhetsverdi. Tenke seg til. 

• Liker 6
Skrevet
Lykkeliten* skrev (3 minutter siden):

Kom seg i VG? Det er då VG som har oppsøkt kanalene hennar, sjøl har ho ikke gitt nokon kommentar. Så da mener altså landets største avis at hun er relevant og har nyhetsverdi. Tenke seg til. 

Ja, regnet ikke med noe annet. Det er ikke jeg som påstår at hun er så vanvittig urelevant som andre påstår hele tiden, det er ganske sikkert at Se og Hør i det minste vil knipse Jack hvis de kan.

• Nyttig 6
Skrevet
Lykkeliten* skrev (7 minutter siden):

Og hva vet vi om at hun ikke har kontaktet VG selv ? Hun higer jo etter sånt  

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
refill skrev (17 minutter siden):

Jeg blir så og si aldri flau, men jeg hadde sunket ned i et 50 cm dypt hull i hvertfall om dette hadde vært meg. 

Screenshot_20260709_151519_Chrome.jpg

It's about the Queen herself you know.

Hun har ikke evner til å synes at noe er flaut. Ikke elsklingene heller. 

Endret av loveanimals
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
loveanimals skrev (14 minutter siden):

Og hva vet vi om at hun ikke har kontaktet VG selv ? Hun higer jo etter sånt  

Fordi VG skriv at dei har forsøkt å kontakte henne i forbindelse med fotballreisa. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Istapp skrev (1 time siden):

Nå er vel IR etter hva jeg skjønner sin egen sjef, ergo er det vel hun som avgjør sammen med lege osv hva hun skal og ikke skal delta i av "arbeid" og siden hun er lønnet av seg selv er det vel med henne som med alle andre selvstendig næringsdrivende helt andre "regler" for sykemelding osv enn for oss vanlig dødelige så å diskutere rund en "sykemelding" ut over det hun selv deler er ganske fånyttes i grunnen, så langt har man fått vite at hun står i en vanskelig situasjon som har gitt henne en angstlidelse som hun er medisinert for og går i terapi for å håndtere (ut fra hva som har blitt delt her inne av kreti og pleti) ergo er det ikke akkurat slik at hun må melde fra til "NAV UAE" eller "NAV NORGE" vil jeg tro - men her synser jeg på linje med alle de som ellers synser i denne tråden. 
Og når det er sagt så er jeg også tildels enig i at akkurat det å dra til VM er "jobb" fordi det skaper content som gir penger i kassa og jeg har påpekt utallige ganger at om det er en ting denne damen kan så er det å tjene penger. Men når det gjelder interessen for fotball så har flere påpekt at IR har vært fotballjente i store deler av sitt liv så det er vel ikke helt nytt akkurat heller, for sikekrt førti sider siden var det noen som kritiserte at hun en dag hadde lagt ut at hun spilte fotball med noen (unger?) på en strand eller part eller whatnot og "viste seg frem" og "gjorde seg selv til skamme" og også den gang ble det påpekt at hun jo kan spille fotball og var ganske god i sin tid som aktiv spiller.. Slik sett er det kanskje ikke så merkelig at akkurat denne muligheten til å tjene ekstra penger ble grepet med begge hender når hun kan relatere det både til sin egen interesse for sporten, det ar det er hennes land mot hans land OG at det gir cash i kassa - vinn vinn for en som er hyperfouksert på å tjene penger på seg selv som egen merkevare.

• Nyttig 1
Skrevet
Lykkeliten* skrev (2 timer siden):

Og kva skjer når ho seier det? Det blir oppmerksomhet fra andre influensere, det blir kommentert her og det genererer klikk. Og penger. Og den godeste Isabel ler heile vegen til banken. 

Nei, det gjør det ikke. Det er ren spekulasjon og har ikke noe hold i seg i det hele tatt. Like idiotisk som at jeg skulle påstå at fordi folk kritiserer henne så avfølger folk henne, det er ikke sånn parasosiale forhold fungerer. 

• Liker 1
Skrevet
Wanda_2025 skrev (12 minutter siden):

Nei, det gjør det ikke. Det er ren spekulasjon og har ikke noe hold i seg i det hele tatt. Like idiotisk som at jeg skulle påstå at fordi folk kritiserer henne så avfølger folk henne, det er ikke sånn parasosiale forhold fungerer. 

Parasosiale forhold: Er nok mange som har bikket over til det usunne i RS

Screenshot_20260709_161007_Chrome.jpg

• Nyttig 3
Skrevet
Wanda_2025 skrev (19 minutter siden):

Kva gjer det ikkje? Eg har sjølv sett at ein influenser eg ikkje veit kven er ha ein post om at Isabel suger på kameler. Og det blir tatt opp her ikke. Så kva er det eg seier som ikkje stemmer?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...