Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
vilas skrev (51 minutter siden):

Tenk da startet irettesettelse  fra I - av alle kritikere. Nå var d nok liksom.  Nå måtte liksom hun få  sagt fra at " nok er nok". Og så er det henne selv som har startet alt ved å offentliggjøre " krigen" i familien. Og tjent seg rik på det også. Hun har panikk nå for hun fikk en kommentar at " nå mister du følgere" om du ikke tar d med ro på snap. D liker I svært dårlig. 

Nettopp, men ikke ett ord fra moren som etter mitt syn er minst like ille. Nemlig at alle barna må betale hun penger hver mnd og at de ikke gjør noe for henne. Det er kun I som gjør noe for henne. Shehed sier også at det er kun penger som betyr noe. Når I velger å la henne prate norsk på snap og sier hun utrykker seg dårlig, så få hun rette på henne da og forklare hva moren mener. Hvis det er så vanskelig burde hun ikke gi moren taletid. 

  • Liker 5
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

fy faen for ett shitshow. Jeg syns synd på Shehed.
Jeg har lest begge bøkene til I og det er mye bagasje i den familien. Spesielt hos de to eldste.

For å si det sånn så skal moren være glad for at S og I gidder å ha henne i livet sitt i det hele tatt. Hun har valgt deres trivsel og trygghet som barn bort, til fordel for faren til I,R og S. Jeg kan tenke meg at dette stikker veldig dypt hos Shehed og når moren og I rotter seg sammen mot henne på denne måten må det trigge henne voldsomt….. jeg er helt imponert over hvor voksent hun håndterer det

 

  • Liker 5
  • Nyttig 21
Skrevet (endret)
Kønn skrev (1 time siden):

Nettopp, men ikke ett ord fra moren som etter mitt syn er minst like ille. Nemlig at alle barna må betale hun penger hver mnd og at de ikke gjør noe for henne. Det er kun I som gjør noe for henne. Shehed sier også at det er kun penger som betyr noe. Når I velger å la henne prate norsk på snap og sier hun utrykker seg dårlig, så få hun rette på henne da og forklare hva moren mener. Hvis det er så vanskelig burde hun ikke gi moren taletid. 

Selv om mora snakker elendig norsk, så var det meget klart og lett å forstå hva hun sa akkurat i denne settingen.

De kan spare oss for flere tåpelige unnskyldninger 

Endret av loveanimals
  • Liker 3
  • Nyttig 11
Skrevet
Eva88 skrev (7 minutter siden):

fy faen for ett shitshow. Jeg syns synd på Shehed.
Jeg har lest begge bøkene til I og det er mye bagasje i den familien. Spesielt hos de to eldste.

For å si det sånn så skal moren være glad for at S og I gidder å ha henne i livet sitt i det hele tatt. Hun har valgt deres trivsel og trygghet som barn bort, til fordel for faren til I,R og S. Jeg kan tenke meg at dette stikker veldig dypt hos Shehed og når moren og I rotter seg sammen mot henne på denne måten må det trigge henne voldsomt….. jeg er helt imponert over hvor voksent hun håndterer det

 

Jeg syns det er så merkelig hvordan alle har så jævlig mye sympati for lille shirog, men er utrolig kalde og kritiske mot Shehed når begge har den historien de har. Er det fordi S ikke bruker det for å sanke medfølelse og omsorg fra fremmede på internett? Eller fordi hun ikke drar det opp vanskelig barndom som en unnskyldning for oppførsel og valg hun tar? Helt bak mål hele greia 

  • Liker 3
  • Nyttig 16
Skrevet

Nå har sekten begynt å si til Shehed at nok er nok og at hun burde blitt fordi tenk hvordan Isabel har det nå? Seriøst de må skjerpe seg. Kommenterer aldri her inne. Men RS har et usunt forhold til Isabel. Tenk hvordan Shehed har det. Er henne det er synd på! 

  • Liker 6
  • Nyttig 22
Skrevet

Flott og reflektert delt av Shehed nå. Godt hun valgte seg selv og det som er best for seg.

  • Liker 3
  • Nyttig 13
Skrevet
Janmar skrev (22 minutter siden):

Nå har sekten begynt å si til Shehed at nok er nok og at hun burde blitt fordi tenk hvordan Isabel har det nå? Seriøst de må skjerpe seg. Kommenterer aldri her inne. Men RS har et usunt forhold til Isabel. Tenk hvordan Shehed har det. Er henne det er synd på! 

Enig! Kun penger som rår for Isabel og moren. 

  • Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
loveanimals skrev (25 minutter siden):

Selv om mora snakker elendig norsk, så var det meget klart og lett å forstå hva hun sa akkurat i denne settingen.

Spar oss for flere tåpelige unnskyldninger 

🎯

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Janmar skrev (23 minutter siden):

Nå har sekten begynt å si til Shehed at nok er nok og at hun burde blitt fordi tenk hvordan Isabel har det nå? Seriøst de må skjerpe seg. Kommenterer aldri her inne. Men RS har et usunt forhold til Isabel. Tenk hvordan Shehed har det. Er henne det er synd på! 

Tuller du??? Shehed har håndtert dette MYE penere enn både Isabel og moren fortjener! At Isabel føler seg dritt akkurat nå er vel fortjent. 

  • Liker 6
  • Nyttig 19
Skrevet
agent skrev (1 time siden):

Det er jo IR selv som har bydd opp til dans. Hadde hun ikke noe plan B,C,D osv.

Men som sagt hun evner ikke å tenke på andre enn seg selv.

Husk at det alltid bare er en plan A 🫣

  • Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Når moren har gjennomgått så mye og ikke hatt en mor selv, så tenker jeg at hun har hatt tilgang til traumebehandling. Og kanskje lært at generasjonstraumerr MÅ stoppe en plass. Nå stopper det hos Shehed - som blir en god mamma med beina plantet på jorden. Alle er like mye verdt av evt barn som kommer.

spørs om Isabel klarer det med moren i skjørtekanten sin

Vet ikke hva dubaiske psykologer og leger tar tak i. Reseptboken?

Endret av tante_grusom
  • Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet

De burde logge av sosiale medier en stund hele gjengen og heller reflektere litt mer over hva som er viktig her i livet og hva og hvem som gjør livet bra. 
Det kan da ikke være sunt i lengden å dele livet sitt på some år etter år. I hvert fall ikke når det man egentlig trenger er traumebehandling. Kanskje ikke så rart man får en angstlidelse til slutt? Det er mer enn noe i Ivorie som fører til det vettu. Det er hele pakka fra fødsel til 32 år det.
De blir ikke lykkeligere av penger og en villa til 47 millionerrrrrrr. 

  • Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
Elin86 skrev (3 timer siden):

I dag poster Isabel selvfølgelig at hun må til lege og psykolog og har ingen livslyst lengre.. 

Er det ikke det så mange har etterlyst her inn da? 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Solstråle1 skrev (2 minutter siden):

Er det ikke det så mange har etterlyst her inn da? 

Sympatisanking!

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
loveanimals skrev (1 time siden):

Selv om mora snakker elendig norsk, så var det meget klart og lett å forstå hva hun sa akkurat i denne settingen.

Spar oss for flere tåpelige unnskyldninger 

IR spiller nå kun offer og RS faller for det.Ord som kom fra henne og Moren kan ikke bare taes bort.Det er ingen unnskyldning i verden som vil minimere den skaden.Det er det IR aldri vil forstå. Hun trur hun kan kjøpe seg unna med penger,melke offerrollen for alt den er verdt,være diktatoren i familien,men guess what,dette kan hun ikke komme unna! IR er bare grei så lenge folk stryker henne med hårene,når det ikke skjer, ja da kommer den ekte IR frem og den  siden er ikke vakker. Hvem er alltid "offer" i alle relasjoner? 

Endret av Tears in heaven
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Hele familien burde jo gått i familie terapi! Og i bør kanskje bytte terapeut, behandlingen ser ikke ut til å fungere veldig godt akkurat. Og helt oppriktig forstår jeg ikke hvorfor de i det hele tatt ønsker kontakt med moren sin, dama er faen meg ikke god. 

  • Liker 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Tears in heaven skrev (3 minutter siden):

IR spiller nå kun offer og RS faller for det.Ord som kom fra henne og Moren kan ikke bare taes bort.Det er ingen unnskyldning i verden som vil minimere den skaden.Det er det IR aldri vil forstå. Hun trur hun kan kjøpe seg unna med penger,melke offerrollen for alt den er verdt,være diktatoren i familien,men guess what,dette kan hun ikke komme unna! IR er bare grei så lenge folk stryker henne med hårene,når det ikke skjer ja da kommer den ekte IR frem og det er ikke den siden er ikke en vakker side.Hvem er alltid "offer" i alle relasjoner? 

Hva har isabel gjort mot søsteren ? forstår ikke dette 

Skrevet
Mandarin20 skrev (Akkurat nå):

Hva har isabel gjort mot søsteren ? forstår ikke dette 

Tar lang tid å forklare,du må se hva som er skrevet i det siste. Men resultatet er at søsteren reiste hjem.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
tante_grusom skrev (42 minutter siden):

Når moren har gjennomgått så mye og ikke hatt en mor selv, så tenker jeg at hun har hatt tilgang til traumebehandling. Og kanskje lært at generasjonstraumerr MÅ stoppe en plass. Nå stopper det hos Shehed - som blir en god mamma med beina plantet på jorden. Alle er like mye verdt av evt barn som kommer.

spørs om Isabel klarer det med moren i skjørtekanten sin

Vet ikke hva dubaiske psykologer og leger tar tak i. Reseptboken?

Har ikke tro på at I har vært hos psykolog idag. Hva i himmelens navn skulle han ha gjort med henne i denne situasjonen? D trengs lang tids behandling om d foreligger en kronisk angstlidelse. Det mener jeg ikke finnes, når vi har sett det meste som I har deltatt på. Stått foran noen i Bjørvika undertøy og "messet", nettopp vært i bryllup og danset. Er ute på restaurant el drikker matcha/kaffe på div utsalgssted. Nei I slutt nå ....

  • Liker 1
  • Nyttig 13
Skrevet
vilas skrev (16 minutter siden):

Har ikke tro på at I har vært hos psykolog idag. Hva i himmelens navn skulle han ha gjort med henne i denne situasjonen? D trengs lang tids behandling om d foreligger en kronisk angstlidelse. Det mener jeg ikke finnes, når vi har sett det meste som I har deltatt på. Stått foran noen i Bjørvika undertøy og "messet", nettopp vært i bryllup og danset. Er ute på restaurant el drikker matcha/kaffe på div utsalgssted. Nei I slutt nå ....

Selvinnsikt er et fremmedord for henne. Da ma juger så hun tror det selv

  • Liker 1
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...