Maia3 Skrevet 18 timer siden #35001 Skrevet 18 timer siden Eva-Lena skrev (4 minutter siden): Jeg kom over Isabel Raad på snap i dag og tenkte jeg skulle se på hva hun legger ut. Jeg holdt ut i 5-6 min og ærlig talt hva får folk ut av å se på henne? Det er jo enormt mye reklame som er totalt uinteressant for mitt vedkommende. Jeg ser heller gresset gro enn noe mer fra Isabel. Like interessant å se maling tørke også 2 7
smiiiley Skrevet 18 timer siden #35002 Skrevet 18 timer siden (endret) Tuppenoglillemor12 skrev (27 minutter siden): Dette er feil! Les lovverket i følge norsk lov, ikke Snapchat! 🙄 Det er ikke første gangen du sier bastant til meg at jeg tar feil, og det har vel ofte vist seg at samtalen stopper med at du ikke kan bevise meg det Jeg har en jobb der jeg er innom gdpr daglig, så jeg trenger ikke lese lovverket. Jeg skulle likt å sett en bruker tatt en influenser til retten med å si «du gjorde meg ikke anonym» når den i forkant både har signert vilkår og fått opp varsel om at kommentar kan deles. Men jeg er en person som fint kan innrømme at jeg tar feil. Men gjerne vis meg dette da. Ikke henvis til lovverket, for så lenge du har signert avtale i snapchat så har du «gitt tilatelse» til å dele kommentarer i offentlig rom, så du kommer liksom ikke så langt der i en eventuell rettsak. Saken med T er en annen ting da både bilde og navn ble delt, og de har på Facebook ikke signert samme type avtale om videredeling. Endret 18 timer siden av smiiiley 4
Eva-Lena Skrevet 18 timer siden #35003 Skrevet 18 timer siden Maia3 skrev (9 minutter siden): Like interessant å se maling tørke også Enig 2
smiiiley Skrevet 18 timer siden #35004 Skrevet 18 timer siden Zena33 skrev (23 minutter siden): Det vil fortsatt ALDRI overgå norsk lovgivning. Norsk lov står over retningslinjene til Snapschat, ikke engang Snapchat har problemer med å forstå det. De lager generelle retningslinjer, men må følge hvert land sin lovgivning. Hvis du kan vise meg dokumentasjon på at snapchat bryter med norsk lovgivning og de europeiske gpdr reglene så skal jeg være den første til å innrømme at jeg tok feil ☺️ Men da med forbehold om at brukere på snapchat har signert vilkårene til snapchat ☺️ 3
DivaBit Skrevet 18 timer siden #35005 Skrevet 18 timer siden smiiiley skrev (1 minutt siden): Det er ikke første gangen du sier bastant til meg at jeg tar feil. Jeg har en jobb der jeg er innom gdpr daglig, så jeg trenger ikke lese lovverket. Jeg skulle likt å sett en bruker tatt en influenser til retten med å si «du gjorde meg ikke anonym» når den i forkant både har signert vilkår og fått opp varsel om at kommentar kan deles. Men jeg er en person som fint kan innrømme at jeg tar feil. Men gjerne vis meg dette da. Ikke henvis til lovverket, for så lenge du har signert avtale i snapchat så har du «gitt tilatelse» til å dele kommentarer i offentlig rom, så du kommer liksom ikke så langt der i en eventuell rettsak. Saken med T er en annen ting da både bilde og navn ble delt, og de har på Facebook ikke signert samme type avtale om videredeling. Om du har en jobb hvor du er innom GPDR daglig sier ingenting om hvorvidt du forstår at Snapchat IKKE er hevet over norsk lov. Det forstår til og med jeg, som ikke jobber med Snap, lovverk eller GPDR. 8
Zena33 Skrevet 18 timer siden #35006 Skrevet 18 timer siden smiiiley skrev (4 minutter siden): Hvis du kan vise meg dokumentasjon på at snapchat bryter med norsk lovgivning og de europeiske gpdr reglene så skal jeg være den første til å innrømme at jeg tok feil ☺️ Men da med forbehold om at brukere på snapchat har signert vilkårene til snapchat ☺️ Postet lengre bak her, forrige side. Ikke Snapchat som brøt loven her, det var I. 1 8
Kønn Skrevet 18 timer siden #35007 Skrevet 18 timer siden smiiiley skrev (33 minutter siden): Når du oppretter en snapchat konto så signerer du også på snapchats vilkår og personvernserklæring. I tillegg får du advarsel første gang du kommenterer hos en influenser at kommentarene dine kan deles på deres offentlige storys. Du legger selv inn opplysninger som du ønsker skal deles offentlig på din snapchat konto. (Hvor anonymisert du vil nicket skal være osv). Dette regnes da som frivillig offentliggjøring av egne opplysninger/data når du velger å kommentere en offentlig profil. Lovmessig er det lov å dele kommentarer med både profilbilde og nick, og du kan ikke kreve å bli anonymisert. Om det er moralsk innafor å gjøre er en helt annen sak. Tror du snap sine regler overstyrer Norges lover? 2 5
Tuppenoglillemor12 Skrevet 18 timer siden #35008 Skrevet 18 timer siden smiiiley skrev (8 minutter siden): Hvis du kan vise meg dokumentasjon på at snapchat bryter med norsk lovgivning og de europeiske gpdr reglene så skal jeg være den første til å innrømme at jeg tok feil ☺️ Men da med forbehold om at brukere på snapchat har signert vilkårene til snapchat ☺️ Er jo postet noen innlegg tilbake her om du kikker litt… ☺️ 1 1
Tuppenoglillemor12 Skrevet 18 timer siden #35009 Skrevet 18 timer siden Kønn skrev (3 minutter siden): Tror du snap sine regler overstyrer Norges lover? IR sine blodfans mener nok dette..🙈 5 1 1
smiiiley Skrevet 18 timer siden #35010 Skrevet 18 timer siden Zena33 skrev (3 minutter siden): Postet lengre bak her, forrige side. Ikke Snapchat som brøt loven her, det var I. Jeg mente at om snapchat bryter med norske lover ved å la influensere reposte kommentarer. Men ja, det er jo til syvende og sist influenserene selv som står i suppa om de bryter med noe.
smiiiley Skrevet 18 timer siden #35011 Skrevet 18 timer siden Tuppenoglillemor12 skrev (2 minutter siden): Er jo postet noen innlegg tilbake her om du kikker litt… ☺️ Ser ikke på chatgpt eller google som dok. Beklager. 5
smiiiley Skrevet 18 timer siden #35012 Skrevet 18 timer siden Kønn skrev (9 minutter siden): Tror du snap sine regler overstyrer Norges lover? Så lenge du signerer på vilkårene til snapchat så er det jo ingen lover som overstyres. Da har du selv gitt tillatelse. 5
Solstråle1 Skrevet 18 timer siden #35013 Skrevet 18 timer siden Maia3 skrev (30 minutter siden): Like interessant å se maling tørke også Likevel er det så mange som bruker tiden sin på å se alt og bidrar til at hun tjener millioner. Det er jo ganske bortkastet tid når man ikke liker det man ser? 3
Tuppenoglillemor12 Skrevet 18 timer siden #35014 Skrevet 18 timer siden smiiiley skrev (9 minutter siden): Jeg mente at om snapchat bryter med norske lover ved å la influensere reposte kommentarer. Men ja, det er jo til syvende og sist influenserene selv som står i suppa om de bryter med noe. Det handler om den som ønsker å være anonym i kommentaren sin ikke blir det når hen ber om dette og skriver «anonym om du deler»…. Skjønner du ikke forskjellen her? 1 4
Zena33 Skrevet 18 timer siden #35015 Skrevet 18 timer siden smiiiley skrev (1 minutt siden): Så lenge du signerer på vilkårene til snapchat så er det jo ingen lover som overstyres. Da har du selv gitt tillatelse. Ikke engang teskje nytter på deg tydeligvis . Vi kan sikkert gjenta til krampa tar oss at vilkårene til Snap ikke trumfer norsk lov. Det hjelper ikke I om det står i de generelle vilkårene til Snap når norsk lov sier noe annet, som er det hun og vi må forholde oss til. Og nei, det er ingen som en eneste gang har hevdet at Snap bryter loven, det er I det har vært snakk om hele veien. 1 6
smiiiley Skrevet 18 timer siden #35016 Skrevet 18 timer siden Tuppenoglillemor12 skrev (15 minutter siden): IR sine blodfans mener nok dette..🙈 Litt komisk å bli kalt blodfan av noen som tilsynelatende følger med på ALT IR foretar seg. Er nok ikke meg hun tjener cash på for å si det sånn. 3 6
DivaBit Skrevet 17 timer siden #35017 Skrevet 17 timer siden smiiiley skrev (13 minutter siden): Ser ikke på chatgpt eller google som dok. Beklager. Slike svar kommer når man ikke klarer å argumentere for det som står opplyst der, som i dette tilfellet er helt klar og tydelig lovgivning. Ned på paragrafnivå, så skjønner at det blir litt tungt å gå imot. 1 6
Tuppenoglillemor12 Skrevet 17 timer siden #35018 Skrevet 17 timer siden Tror det er mange som blir provosert av henne Nettop pga hun tror hun kan slippe unna med å bryte norsk lov.. Folk flest føler nok på rettferdighetssansen her, og blir provosert når hun oppfører seg som om hun er hevet over loven. Dette er jo typisk for disse influenserene som har latt rikdommen gå dem til hodet! 1 9
smiiiley Skrevet 17 timer siden #35019 Skrevet 17 timer siden Zena33 skrev (4 minutter siden): Ikke engang teskje nytter på deg tydeligvis . Vi kan sikkert gjenta til krampa tar oss at vilkårene til Snap ikke trumfer norsk lov. Det hjelper ikke I om det står i de generelle vilkårene til Snap når norsk lov sier noe annet, som er det hun og vi må forholde oss til. Og nei, det er ingen som en eneste gang har hevdet at Snap bryter loven, det er I det har vært snakk om hele veien. Haha ditto. Om I bryter loven, så bryter også snap sine vilkår loven og motsatt. Så egentlig samme om vi snakker om I eller platformen. Same shit. 2
Tuppenoglillemor12 Skrevet 17 timer siden #35020 Skrevet 17 timer siden smiiiley skrev (1 minutt siden): Litt komisk å bli kalt blodfan av noen som tilsynelatende følger med på ALT IR foretar seg. Er nok ikke meg hun tjener cash på for å si det sånn. Hva vet du om hva jeg følger med på eller ikke? For en tåpelig kommentar..😅 Man trenger ikke følge med på alt for å forstå hun bryter loven.. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå