Ellenn Skrevet 6 timer siden #34981 Skrevet 6 timer siden LorettaLynn skrev (4 minutter siden): Men er det dritt? Alle andre oppegående bedrifter som selger produkter tigger og ber om tilbakemeldinger i ett sett. Burde ikke Isabell ta imot en sånn kommentar med takk? I stedet lager hun underholding av det på vedkommendes bekostning. Veldig uproft. Jeg synes ikke den meldingen var dritt, men jeg synes man uansett skal kunne stå for det en sier/skriver. 2
Isild Skrevet 6 timer siden #34982 Skrevet 6 timer siden Zena33 skrev (21 minutter siden): Om så I eller andre har gjort en «heads up» på at også brukernavn kan publiseres så er det fortsatt ulovlig. Ingen influensere står sterkere enn loven, og selv et nick er godt beskyttet i forhold til personvernloven. Som du skriver, det kan være gjenkjennbart for mange, noe ikke influenseren har mulighet til å vurdere. Enig, jeg tror de er langt utenfor hva som er ok å gjøre. Som med mye annet ang influencere så får det vel svært sjeldent konsekvelser desverre, de går under radaren på det meste. 4
Tuppenoglillemor12 Skrevet 6 timer siden #34983 Skrevet 6 timer siden Ellenn skrev (7 minutter siden): Jeg synes ikke den meldingen var dritt, men jeg synes man uansett skal kunne stå for det en sier/skriver. Hun står jo for det når hun sender mld til IR? 4
Isild Skrevet 6 timer siden #34984 Skrevet 6 timer siden Tuppenoglillemor12 skrev (13 minutter siden): Hun står jo for det når hun sender mld til IR? Nettopp! Dersom noen skriver i mail til min arbeidsplass at de syns vi har dårlig smak, så er det da virkelig ikke sånn at jeg skal dele den meldingen på hjemmesiden vår så alle andre kunder (++) skal se at jeg driter i den og er oppgitt over den- Useriøst og særdeles uprofesjonellt. Det er Isabel sitt eget valg at hun lever av at så mange som mulig skal følge med på det hun deler - hun får mye ros og støtte tror jeg, at noen syns hun har dårlig smak kan hun fint se forbi uten å "henge ut" vedkommende. 1 8
Ellenn Skrevet 5 timer siden #34985 Skrevet 5 timer siden Tuppenoglillemor12 skrev (29 minutter siden): Hun står jo for det når hun sender mld til IR? Hun står ikke for det når hun vil gjemme seg bak anonymitet. Isild skrev (12 minutter siden): Nettopp! Dersom noen skriver i mail til min arbeidsplass at de syns vi har dårlig smak, så er det da virkelig ikke sånn at jeg skal dele den meldingen på hjemmesiden vår så alle andre kunder (++) skal se at jeg driter i den og er oppgitt over den- Useriøst og særdeles uprofesjonellt. Det er Isabel sitt eget valg at hun lever av at så mange som mulig skal følge med på det hun deler - hun får mye ros og støtte tror jeg, at noen syns hun har dårlig smak kan hun fint se forbi uten å "henge ut" vedkommende. Jeg tror ikke IR reagerte på dårlig smak, det har hun sagt at hun er fullstendig klar over. Jeg tror heller det handlet om at vedkommende måtte annonsere at hun skulle slutte og følge. Litt sånn som når folk ikke bare kan forlate fb-grupper, men må annonsere det først. 3
Tuppenoglillemor12 Skrevet 5 timer siden #34986 Skrevet 5 timer siden Ellenn skrev (Akkurat nå): Hun står ikke for det når hun vil gjemme seg bak anonymitet. Jeg tror ikke IR reagerte på dårlig smak, det har hun sagt at hun er fullstendig klar over. Jeg tror heller det handlet om at vedkommende måtte annonsere at hun skulle slutte og følge. Litt sånn som når folk ikke bare kan forlate fb-grupper, men må annonsere det først. Nettop!! Og dette tålte ikke dronninga å høre… 3 4
Maia3 Skrevet 5 timer siden #34987 Skrevet 5 timer siden Isild skrev (15 minutter siden): Nettopp! Dersom noen skriver i mail til min arbeidsplass at de syns vi har dårlig smak, så er det da virkelig ikke sånn at jeg skal dele den meldingen på hjemmesiden vår så alle andre kunder (++) skal se at jeg driter i den og er oppgitt over den- Useriøst og særdeles uprofesjonellt. Det er Isabel sitt eget valg at hun lever av at så mange som mulig skal følge med på det hun deler - hun får mye ros og støtte tror jeg, at noen syns hun har dårlig smak kan hun fint se forbi uten å "henge ut" vedkommende. IR er så høy på seg at hun tror hun er hevet over alle andre. Uprofesjonelt til tusen å oppføre seg sånn. Kommer nok den dagen da dronningen må tørke av seg den arrogante holdningen sin og legge seg paddeflat. Ingenting varer evig 7
Zena33 Skrevet 5 timer siden #34988 Skrevet 5 timer siden Ellenn skrev (39 minutter siden): Vet ikke engang om du la merke til det selv, men du har søkt på en så svak måte at den eneste referansen som kommer opp er Snapchat selv. Snapchat må gjerne ha sine generelle retningslinjer, men verken de eller influensere som forholder seg til det norske markedet står over norsk lov. Derfor må du søke konkret på det som har skjedd, opp mot norsk lovverk. Slik som her, hvor det vises direkte til flere lovverk, avtalebrudd, manglende samtykke og eksponering/shaming. 7
Maia3 Skrevet 5 timer siden #34989 Skrevet 5 timer siden LorettaLynn skrev (53 minutter siden): Men er det dritt? Alle andre oppegående bedrifter som selger produkter tigger og ber om tilbakemeldinger i ett sett. Burde ikke Isabell ta imot en sånn kommentar med takk? I stedet lager hun underholding av det på vedkommendes bekostning. Veldig uproft. Det er patetisk og kvalmende. Enhver bedrift ønsker tilbakemeldinger enten det er ros eller ris. Er det ris, så prøver de så godt de kan å lære av det og forbedre seg 4
Tuppenoglillemor12 Skrevet 5 timer siden #34990 Skrevet 5 timer siden Zena33 skrev (5 minutter siden): Vet ikke engang om du la merke til det selv, men du har søkt på en så svak måte at den eneste referansen som kommer opp er Snapchat selv. Snapchat må gjerne ha sine generelle retningslinjer, men verken de eller influensere som forholder seg til det norske markedet står over norsk lov. Derfor må du søke konkret på det som har skjedd, opp mot norsk lovverk. Slik som her, hvor det vises direkte til flere lovverk, avtalebrudd, manglende samtykke og eksponering/shaming. Helt riktig! Derfor bør hun trå varsomt fordi hun setter seg faktisk i en posisjon hvor hun kan bli saksøkt! Etter LOVEN! 8
Othelia08 Skrevet 5 timer siden #34991 Skrevet 5 timer siden Der jeg jobber får alle kunder en forespørsel om de vil svare på en liten undersøkelse angående servicen og produktene vi leverer etter en handel. Dette er anonymt for oss, men la oss si det ikke var det, skulle vi da posta med navn (og evt. bilde) de som ga mindre enn 5 stjerner og som kom med negative tilbakemeldinger? På en Facebook-side med nesten 400k følgere? 🧐 Intensjonen til Isabel her er å sanke sympati og det er problemet her. Isabel VET med 100% sikkerhet at de hun henger ut med navn kommer de mest die hard følgerne hennes til å kontakte - og det er det som gjør dette så feil i mine øyne. 1 7
Tuppenoglillemor12 Skrevet 5 timer siden #34992 Skrevet 5 timer siden Zena33 skrev (7 minutter siden): Vet ikke engang om du la merke til det selv, men du har søkt på en så svak måte at den eneste referansen som kommer opp er Snapchat selv. Snapchat må gjerne ha sine generelle retningslinjer, men verken de eller influensere som forholder seg til det norske markedet står over norsk lov. Derfor må du søke konkret på det som har skjedd, opp mot norsk lovverk. Slik som her, hvor det vises direkte til flere lovverk, avtalebrudd, manglende samtykke og eksponering/shaming. Og det dette som skjedde den gangen hun og Shehed hang ut en følger… 6
Zena33 Skrevet 5 timer siden #34993 Skrevet 5 timer siden Tuppenoglillemor12 skrev (1 minutt siden): Og det dette som skjedde den gangen hun og Shehed hang ut en følger… Nettopp den jeg hadde friskt i minne, vedrørende punkt 3 i analysen over overtredelser - shaming/doxxing. Som bare kommer som en konsekvens oppå de avtalebrudd og lovbrudd man gjør når man ikke poster kommentarer anonymt. 7
smiiiley Skrevet 5 timer siden #34994 Skrevet 5 timer siden Zena33 skrev (1 time siden): Nok en gang så klarer ikke du å skille på hva som er kommentar, og hva som etter loven defineres som personopplysning (gjenkjennbart nick/avatar). Så en gang til, fullt lovlig å bruke selve kommentaren, men ikke å publisere slik at kommentaren kan knyttes opp til en person (personvernloven). Hva du måtte mene om anonymisering er uvesentlig, vi har lovverk som tar seg av slikt. Når du oppretter en snapchat konto så signerer du også på snapchats vilkår og personvernserklæring. I tillegg får du advarsel første gang du kommenterer hos en influenser at kommentarene dine kan deles på deres offentlige storys. Du legger selv inn opplysninger som du ønsker skal deles offentlig på din snapchat konto. (Hvor anonymisert du vil nicket skal være osv). Dette regnes da som frivillig offentliggjøring av egne opplysninger/data når du velger å kommentere en offentlig profil. Lovmessig er det lov å dele kommentarer med både profilbilde og nick, og du kan ikke kreve å bli anonymisert. Om det er moralsk innafor å gjøre er en helt annen sak. 1 3
Tuppenoglillemor12 Skrevet 5 timer siden #34995 Skrevet 5 timer siden Isabel gir meg «mean girl vibes» og oppfører seg uetisk, kynisk og manipulerende. Dette har blitt værre og værre… Jeg er skjenken innom hennes gule app. Kun i ny og ne. Jeg skulle gjerne sett henne mislykke faktisk. Ikke pga misunnelse 👀😅 Men pga den forferdelige måten hun opptrer på! 11
agent Skrevet 5 timer siden #34996 Skrevet 5 timer siden Tuppenoglillemor12 skrev (3 minutter siden): Og det dette som skjedde den gangen hun og Shehed hang ut en følger… Den gangen hun la ut profiler fra Facebook da🫣 med navn og bilder🫣 3 5
Tuppenoglillemor12 Skrevet 5 timer siden #34997 Skrevet 5 timer siden smiiiley skrev (Akkurat nå): Når du oppretter en snapchat konto så signerer du også på snapchats vilkår og personvernserklæring. I tillegg får du advarsel første gang du kommenterer hos en influenser at kommentarene dine kan deles på deres offentlige storys. Du legger selv inn opplysninger som du ønsker skal deles offentlig på din snapchat konto. (Hvor anonymisert du vil nicket skal være osv). Dette regnes da som frivillig offentliggjøring av egne opplysninger/data når du velger å kommentere en offentlig profil. Lovmessig er det lov å dele kommentarer med både profilbilde og nick, og du kan ikke kreve å bli anonymisert. Om det er moralsk innafor å gjøre er en helt annen sak. Dette er feil! Les lovverket i følge norsk lov, ikke Snapchat! 🙄 8
Zena33 Skrevet 5 timer siden #34998 Skrevet 5 timer siden smiiiley skrev (Akkurat nå): Når du oppretter en snapchat konto så signerer du også på snapchats vilkår og personvernserklæring. I tillegg får du advarsel første gang du kommenterer hos en influenser at kommentarene dine kan deles på deres offentlige storys. Du legger selv inn opplysninger som du ønsker skal deles offentlig på din snapchat konto. (Hvor anonymisert du vil nicket skal være osv). Dette regnes da som frivillig offentliggjøring av egne opplysninger/data når du velger å kommentere en offentlig profil. Lovmessig er det lov å dele kommentarer med både profilbilde og nick, og du kan ikke kreve å bli anonymisert. Om det er moralsk innafor å gjøre er en helt annen sak. Det vil fortsatt ALDRI overgå norsk lovgivning. Norsk lov står over retningslinjene til Snapschat, ikke engang Snapchat har problemer med å forstå det. De lager generelle retningslinjer, men må følge hvert land sin lovgivning. 1 7
Maia3 Skrevet 5 timer siden #34999 Skrevet 5 timer siden Othelia08 skrev (7 minutter siden): Der jeg jobber får alle kunder en forespørsel om de vil svare på en liten undersøkelse angående servicen og produktene vi leverer etter en handel. Dette er anonymt for oss, men la oss si det ikke var det, skulle vi da posta med navn (og evt. bilde) de som ga mindre enn 5 stjerner og som kom med negative tilbakemeldinger? På en Facebook-side med nesten 400k følgere? 🧐 Intensjonen til Isabel her er å sanke sympati og det er problemet her. Isabel VET med 100% sikkerhet at de hun henger ut med navn kommer de mest die hard følgerne hennes til å kontakte - og det er det som gjør dette så feil i mine øyne. Nemlig 👍 Lurer seriøst på hva slags mennesker det er som forsvarer dette ? ( Nei, egentlig ikke) 3 2 2
Eva-Lena Skrevet 5 timer siden #35000 Skrevet 5 timer siden Jeg kom over Isabel Raad på snap i dag og tenkte jeg skulle se på hva hun legger ut. Jeg holdt ut i 5-6 min og ærlig talt hva får folk ut av å se på henne? Det er jo enormt mye reklame som er totalt uinteressant for mitt vedkommende. Jeg ser heller gresset gro enn noe mer fra Isabel. 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå