Tuppenoglillemor12 Skrevet 5 timer siden #32581 Skrevet 5 timer siden (endret) Solstråle1 skrev (2 timer siden): Hun føler vel for å forsvare seg mot anklager både om slavekontrakt og for å være årsaken til at hushjelpen har reist fra sine fire barn for å jobbe. Det ligger liksom ikke i den norske folkesjela å ha ‘tjenere’, så det er nok for å overbevise seg selv også. Tror jeg. Det jeg har hørt fra venner som har bodd i lignende land er at det er forventet at man ansetter folk, mange steder blir det ansett som gjerrig og arrogant å ikke ønske å sysselsette mennesker. En venninne av meg fulgte mannen på jobb til, jeg tror det var, Bolivia, og hun følte virkelig ikke at hun trengte hushjelp og gartner iom at hun var hjemmeværende med barn som gikk på skolen, men det ble ikke tatt godt imot. Så hun fikk seg hushjelp og kjedet seg så kraftig at hun måtte begynne å studere 😅så det er ofte mer til ting enn at man ikke gidder (selv om jeg personlig gladelig hadde gitt fra meg alt av husarbeid om jeg hadde hatt muligheten) n Her er jeg litt enig med deg men jeg vil påpeke noe her: Etter å ha levt og bodd selv i UAE kan jeg fortelle at ja, det er vanlig med hushjelp, gartner og poolboy. Det er ikke «forventet» som du sier men mer vanlig. I Dubai er det mange fremmedarbeidere fra India, filipinene osv som drar til Dubai og velger å brødfø sin familie gjennom å jobbe for velstående OG vanlige familier. Men det er opp til hver enkel som ansetter disse og bestemme hvor mye jobb du ønsker å gi dem. Som sagt tidligere valgte vi bort hushjelp pga hadde kjedet meg ihjel om jeg ikke fikk gjort det daglige selv men valgte å beholde gartner. Det Isabel derimot burde gjort er å bare enkelt fortelle at hun har ansatt hushjelp. Punktum. Ikke utdype i det vide og breie hvor snill hun er og god hun er osv.. Men det blir vel content av det som alt annet i hennes liv…. 🙄 Endret 5 timer siden av Tuppenoglillemor12 1
Tuppenoglillemor12 Skrevet 5 timer siden #32582 Skrevet 5 timer siden Mange fremmedarbejdere i Dubai blir utnyttet og mye er direkte slavearbeid.. dette har jeg sett med mine egne øyne..😳 Veldjg trist.. De jobber lange dager med slave lønn. Så da tenker jeg det er bra om Isabel faktisk behandler de med respekt og lønner de deretter og gir de mye fri.. Men dette vet vi jo desverre ikke noenting om for hun kan si en ting og gjøre en annen.. Så får håpe hun har noe empati inni seg og gjøre det rette.👀❤️🙏 1
Tuppenoglillemor12 Skrevet 4 timer siden #32583 Skrevet 4 timer siden Over til noe annet! Dere har fått med dere disse advokatene og Wealthmanageren IR bruker? 🤔 Kanskje man bør spørre seg HVORFOR hun avskaffet seg en wealthmanager? Dette er vanlig på Cayman Islands også… Stor en artikkel i VG i dag som nevner dette, selv om artikkelen handler om en fotballspiller kan man gjøre opp sine egne tanker når det kommer til frøken Raad…. 😉 Sitat VG: «hvordan advokatfirmaer og formuesforvaltere hjalp rike kunder å drive forretninger gjennom skjulte strukturer.» 1
Tuppenoglillemor12 Skrevet 4 timer siden #32584 Skrevet 4 timer siden Dette sier ChatGPT om førsteinntrykk av Jack😅 Litt morsomt og interessant. Jeg ville satt pengene mine på: Moderate inntekter fra brand Smart bruk av image for å se rikere ut Delvis subsidiert livsstil (nettverk/deals) Mulig aggressiv skatteoptimalisering via Dubai 👉 IKKE nødvendigvis ulovlig 👉 Men definitivt polert virkelighet 💥 Viktigste takeaway (den folk ikke skjønner) Instagram = ikke økonomi Det er produksjon 👉 De beste på dette: bruker 1 kr får det til å se ut som 5 kr 1
Sirah Skrevet 4 timer siden #32585 Skrevet 4 timer siden Tuppenoglillemor12 skrev (1 minutt siden): Dette sier ChatGPT om førsteinntrykk av Jack😅 Litt morsomt og interessant. Jeg ville satt pengene mine på: Moderate inntekter fra brand Smart bruk av image for å se rikere ut Delvis subsidiert livsstil (nettverk/deals) Mulig aggressiv skatteoptimalisering via Dubai 👉 IKKE nødvendigvis ulovlig 👉 Men definitivt polert virkelighet 💥 Viktigste takeaway (den folk ikke skjønner) Instagram = ikke økonomi Det er produksjon 👉 De beste på dette: bruker 1 kr får det til å se ut som 5 kr Det er vel akkurat de vi alle tenker 😅 Ikke noe problem å se rik ut på Instagram 🫣 1 1
Tuppenoglillemor12 Skrevet 4 timer siden #32586 Skrevet 4 timer siden Sirah skrev (14 minutter siden): Det er vel akkurat de vi alle tenker 😅 Ikke noe problem å se rik ut på Instagram 🫣 Ikke så dum han/hun der ChatGPT 😅😂 2
Trixie99 Skrevet 4 timer siden #32587 Skrevet 4 timer siden Orker virkelig ikke å høre på Isabel yappe om denne hushjelpen i flere minutter i strekk, og forteller alt om henne bortsett fra navnet hennes… nei DET må være hemmelig..!!! Altså…. Hva tror hun??? At raadsquad skal oppdrive en random innvadrer-hushjelps identitet??? På tide å jekke seg ned…💀 3
Tuppenoglillemor12 Skrevet 3 timer siden #32588 Skrevet 3 timer siden Trixie99 skrev (6 minutter siden): Orker virkelig ikke å høre på Isabel yappe om denne hushjelpen i flere minutter i strekk, og forteller alt om henne bortsett fra navnet hennes… nei DET må være hemmelig..!!! Altså…. Hva tror hun??? At raadsquad skal oppdrive en random innvadrer-hushjelps identitet??? På tide å jekke seg ned…💀 Har ikke vært inne å sett på 2 dager.. men dette er jo hekt søkt!👀 Hun blir jo værre og værre… Jeg har blitt skikkelig lei nå.. Så mye reklame og påtvungen snap reklame osv osv… orker ikke😳😅 1 1
Nobetterthanaman Skrevet 3 timer siden #32589 Skrevet 3 timer siden Trixie99 skrev (3 minutter siden): Orker virkelig ikke å høre på Isabel yappe om denne hushjelpen i flere minutter i strekk, og forteller alt om henne bortsett fra navnet hennes… nei DET må være hemmelig..!!! Altså…. Hva tror hun??? At raadsquad skal oppdrive en random innvadrer-hushjelps identitet??? På tide å jekke seg ned…💀 Jeg forstår hun delvis. Det har jo vist seg at ett og annet mennesket går uante høyder for å grave etter informasjon og sabotere et eller annet for henne. Hun kan likså greit holde disse menneskene anonyme. Det hun derimot kan slutte med er denne selvforherligelsen hun driver med ved å yappe om hvor snill og grei hun er med hushjelpa si. Vi fikk det med oss første gang hun nevnte at hushjelpa skulle få det bra, trenger ikke påminnelse om det hver dag. Vi skjønner at Isabel er raus med de irundt seg nå. 1
Solstråle1 Skrevet 3 timer siden #32590 Skrevet 3 timer siden Tuppenoglillemor12 skrev (17 minutter siden): Har ikke vært inne å sett på 2 dager.. men dette er jo hekt søkt!👀 Hun blir jo værre og værre… Jeg har blitt skikkelig lei nå.. Så mye reklame og påtvungen snap reklame osv osv… orker ikke😳😅 Da er det jo lurt å holde seg unna. Man bør ikke utsette seg for irritasjon så lenge man kan unngå det. Livet blir bedre på den måten 🥰 3
Tuppenoglillemor12 Skrevet 3 timer siden #32591 Skrevet 3 timer siden Solstråle1 skrev (5 minutter siden): Da er det jo lurt å holde seg unna. Man bør ikke utsette seg for irritasjon så lenge man kan unngå det. Livet blir bedre på den måten 🥰 Hvorfor har du behov for å fortelle andre brukere hva som «er bra for dem» osv?🤔 Lurer oppriktig på hvorfor du gidder bruke energi på slikt? Men svare på andre ting ang kritikk av Raad, det vil du ikke…. 3
Tuppenoglillemor12 Skrevet 3 timer siden #32592 Skrevet 3 timer siden (endret) Tuppenoglillemor12 skrev (2 minutter siden): Hvorfor har du behov for å fortelle andre brukere hva som «er bra for dem» osv?🤔 Lurer oppriktig på hvorfor du gidder bruke energi på slikt? Men svare på andre ting ang kritikk av Raad, det vil du ikke…. Endret 3 timer siden av Tuppenoglillemor12
Tuppenoglillemor12 Skrevet 3 timer siden #32593 Skrevet 3 timer siden Solstråle1 skrev (9 minutter siden): Da er det jo lurt å holde seg unna. Man bør ikke utsette seg for irritasjon så lenge man kan unngå det. Livet blir bedre på den måten 🥰 Du er foresten rapportert flere ganger nå pga du hele tiden går etter brukere.. Er dritt lei deg nå!😅 6
Sol 75 Skrevet 3 timer siden #32594 Skrevet 3 timer siden Solstråle1 skrev (2 timer siden): Det er nok lurt å trekke pusten, ja. I samme rennet kan du reflektere over hvorfor du blir så provosert over andres mening. Ja det var rette ræva som feis😂😂 Nå har jeg prøvd å nå deg med å være litt grei mot deg men nå er det nok! Du går nok engang på brukere her, Halleballe 2 og prøver stort sett å få tråden stengt og moderert. Du blir rapportert med at du nok engang fotfølger brukere her inne! Gå å rak i hagen, ditt rasshøl!!!! Drittkjerring!!! Sånn da kan du bruke rapporteringsknappen din slik jeg kommer til å gjøre! 2 6
Nobetterthanaman Skrevet 3 timer siden #32595 Skrevet 3 timer siden Tuppenoglillemor12 skrev (4 minutter siden): Du er foresten rapportert flere ganger nå pga du hele tiden går etter brukere.. Er dritt lei deg nå!😅 Denne brukeren tror jeg er fredet. Hun kritiserer kun andre brukere, bidrar ikke til diksusjonens tema I det heletatt og kommentarene får stå. Men mine kommentarer tilbake til solstrålen blir ryddet🙈 er bare å ignorere brukeren å la han eller henne diskutere med seg selv. 1 4
Hatsumomo Skrevet 3 timer siden #32596 Skrevet 3 timer siden Trixie99 skrev (41 minutter siden): . Hva tror hun??? At raadsquad skal oppdrive en random innvadrer-hushjelps identitet??? På tide å jekke seg ned…💀 Det skal du fader ikke se bort i fra at de gjør. Den gjengen er troende til alt. Om Isabel trekker frem en gråtehistorie om den stakkars hushjelpen og hvor mye Isabel ØNSKER å hjelpe denne fantastiske, men akk så ille stilt hushjelpen, og hadde avslørt detaljer som gjorde at RaadSqaud kunne finne ut hvem hun er - så kan du være HUNDRE prosent sikker på at minst en eller annen sjel som ELSKER sin BESTEVENNINNE, ville faktisk startet en slags spleis for å sørge for at denne hushjelpen hadde fått seg en god slump penger. Hvorfor? Fordi det ville bety at Isabel - dronningen - ville lagt merke til denne ildsjelen av en person, gitt henne uhemmet skryt og oppmerksomhet offentlig og mest sannsynlig, arrangert det slik at de fikk til et treff mellom henne, hushjelpen og ildsjelen. Da hadde denne ildsjelen sitt liv vært komplett fordi hun hadde fått truffet dronningen sin. Åh JODA, så gale stilt er det hos Raadsquad. 2
Sol 75 Skrevet 3 timer siden #32597 Skrevet 3 timer siden Nobetterthanaman skrev (Akkurat nå): Denne brukeren tror jeg er fredet. Hun kritiserer kun andre brukere, bidrar ikke til diksusjonens tema I det heletatt og kommentarene får stå. Men mine kommentarer tilbake til solstrålen blir ryddet🙈 er bare å ignorere brukeren å la han eller henne diskutere med seg selv. Ja ikke sant, er møkk lei av Halleballe2 og Solstråle1. Nå blir det rapportert så det holder, det går ikke ann slik den brukeren holder på. 3
Hatsumomo Skrevet 3 timer siden #32598 Skrevet 3 timer siden Nobetterthanaman skrev (37 minutter siden): Det hun derimot kan slutte med er denne selvforherligelsen hun driver med ved å yappe om hvor snill og grei hun er med hushjelpa si. Vi fikk det med oss første gang hun nevnte at hushjelpa skulle få det bra, trenger ikke påminnelse om det hver dag. Så lenge skrytet fra fansen hennes dukker opp i feeden hennes, så melker hun det såklart med å poste disse kommentarene offentlig = content, holder den delen av fansen fornøyd og får matet sitt eget ego.
Sol 75 Skrevet 3 timer siden #32599 Skrevet 3 timer siden Solstråle1 skrev (2 timer siden): Det er nok lurt å trekke pusten, ja. I samme rennet kan du reflektere over hvorfor du blir så provosert over andres mening. Nå er du rapportert så det holder! 2
Tuppenoglillemor12 Skrevet 2 timer siden #32600 Skrevet 2 timer siden Nobetterthanaman skrev (26 minutter siden): Denne brukeren tror jeg er fredet. Hun kritiserer kun andre brukere, bidrar ikke til diksusjonens tema I det heletatt og kommentarene får stå. Men mine kommentarer tilbake til solstrålen blir ryddet🙈 er bare å ignorere brukeren å la han eller henne diskutere med seg selv. Stemmer det! Jeg har blitt «bannet» en stund pga denne brukeren og fått innlegg slettet. Nå er det nok! 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå