Realista Skrevet 17. april #32461 Skrevet 17. april Sunshade83 skrev (1 time siden): Det går seg jo til etterhvert som de kommer inn i rutinene. Denne damen får nok betalt mer enn hos mange der nede og blir nok behandlet meget godt. Får betalt for "nedetid" siden Isabel reiser mye og det kommer til å være lite å gjøre annet enn å slappe av, vaske/tørke støv rett før Isabel kommer, ta i mot pakker og forberede litt. Å få betalt 100% for en 20-50% stilling er for mange en luksus de bare kunne ha drømt om. Om hun og mannen har reist fra barna sine så er det veldig synd for barnas oppvekst, men det er jo ikke Isabel sin skyld. Da måtte hun ha jobbet et annet sted eller i et annet land med mye verre vilkår. I de landene de kommer fra er det ikke et statlig sikkerhetsnettverk som passer på deg om du ikke har en jobb. Har du ikke jobb så sulter du. For de som hyler slavedrift så har vi jo akkurat det samme her i Norge. Mennesker fra asia kommer som assistenter, au pair, hushjelp, helsepersonell og andre yrker. De etterlater barna sine i hjemlandet med familien og sender penger hjem. I tillegg har du uendelig antall damer fra ulike land som gifter seg med norske menn for å ha et stabilt liv og kunne ta med seg barna sine på sikt til Norge. De sender penger hjem til familie og barn på lik linje som denne hushjelpen gjør. Det finnes også damer som finner menn fra Asia, Øst-Europa og Sør-Amerika, men det har lavere frekvens enn menn. Det er et stort hyle- og hetsekor her inne... Dette!! 🙌🏻🙌🏻 2 1
Pigaloppa Skrevet 17. april #32462 Skrevet 17. april Sunshade83 skrev (1 time siden): Det går seg jo til etterhvert som de kommer inn i rutinene. Denne damen får nok betalt mer enn hos mange der nede og blir nok behandlet meget godt. Får betalt for "nedetid" siden Isabel reiser mye og det kommer til å være lite å gjøre annet enn å slappe av, vaske/tørke støv rett før Isabel kommer, ta i mot pakker og forberede litt. Å få betalt 100% for en 20-50% stilling er for mange en luksus de bare kunne ha drømt om. Om hun og mannen har reist fra barna sine så er det veldig synd for barnas oppvekst, men det er jo ikke Isabel sin skyld. Da måtte hun ha jobbet et annet sted eller i et annet land med mye verre vilkår. I de landene de kommer fra er det ikke et statlig sikkerhetsnettverk som passer på deg om du ikke har en jobb. Har du ikke jobb så sulter du. For de som hyler slavedrift så har vi jo akkurat det samme her i Norge. Mennesker fra asia kommer som assistenter, au pair, hushjelp, helsepersonell og andre yrker. De etterlater barna sine i hjemlandet med familien og sender penger hjem. I tillegg har du uendelig antall damer fra ulike land som gifter seg med norske menn for å ha et stabilt liv og kunne ta med seg barna sine på sikt til Norge. De sender penger hjem til familie og barn på lik linje som denne hushjelpen gjør. Det finnes også damer som finner menn fra Asia, Øst-Europa og Sør-Amerika, men det har lavere frekvens enn menn. Det er et stort hyle- og hetsekor her inne... Au pair ordningen ble avviklet i 2024,nettopp pga at enkelte ble utnyttet av vertsfamilie. Stillinger som assistent, hushjelp mm skal selvsagt utføres i henhold til arbeidsmiljøloven som vi har her i Norge, om annet bør det rapporteres. 3 4
Solstråle1 Skrevet 17. april #32463 Skrevet 17. april Pigaloppa skrev (17 minutter siden): Au pair ordningen ble avviklet i 2024,nettopp pga at enkelte ble utnyttet av vertsfamilie. Stillinger som assistent, hushjelp mm skal selvsagt utføres i henhold til arbeidsmiljøloven som vi har her i Norge, om annet bør det rapporteres. Sunshade83 antyder ikke noe annet heller. Man har vel ikke inntrykk av at Isabel ikke følger lover om lønn og arbeidsvilkår i landet hun bor i? 1
Alauda Skrevet 17. april #32464 Skrevet 17. april Jeg kan lage mat; jeg kan steke rundstykker 😅. Dvs. putte halvstekte rundstykker fra butikken i ovnen. 2 1 2
Pigaloppa Skrevet 17. april #32465 Skrevet 17. april Solstråle1 skrev (1 time siden): Sunshade83 antyder ikke noe annet heller. Man har vel ikke inntrykk av at Isabel ikke følger lover om lønn og arbeidsvilkår i landet hun bor i? Å sammenligne Norge og Dubai blir helt feil da arbeidsvilkår er ulike, bla fordi arbeidstakere i Norge har en arbeidsmiljølov. Når det blir hentydninger at vi har slavedrift her av sunhade83 bør hun dokumentere det, og ikke nevne noe som er avskaffet her I landet . Problemet med Dubai er at arbeidsvilkårene er utnyttelse av mennesker som ikke har noe valg pga nød og fattigdom. Om Isabel blir en god arbeidsgiver får vi nok se,men realiteten er at om hun blir lei av hushjelpen hiver hun nok henne på dør. Det kan hun fordi slavene i Dubai ikke har noen rettigheter 3 1 5
Solstråle1 Skrevet 17. april #32466 Skrevet 17. april Pigaloppa skrev (49 minutter siden): Å sammenligne Norge og Dubai blir helt feil da arbeidsvilkår er ulike, bla fordi arbeidstakere i Norge har en arbeidsmiljølov. Når det blir hentydninger at vi har slavedrift her av sunhade83 bør hun dokumentere det, og ikke nevne noe som er avskaffet her I landet . Problemet med Dubai er at arbeidsvilkårene er utnyttelse av mennesker som ikke har noe valg pga nød og fattigdom. Om Isabel blir en god arbeidsgiver får vi nok se,men realiteten er at om hun blir lei av hushjelpen hiver hun nok henne på dør. Det kan hun fordi slavene i Dubai ikke har noen rettigheter Hvorfor trekker du inn slavearbeid i Isabel sin husholdning? At arbeidsvilkårene i Dubai er under all kritikk er helt klart, men ingenting tyder på at Isabel ikke behandler sine ansatte bra og betaler dem en anstendig lønn. Det er viktig å skille snørr og barter, og å ha hushjelp, poolboy og gartner er vanlig, og ofte forventet, i slike land. Om man betaler anstendig så gjør man en samfunnsnyttig innsats ved å gi folk muligheten til å tjene penger. 3 1 2
vilas Skrevet 17. april #32467 Skrevet 17. april Tuppenoglillemor12 skrev (På 16.4.2026 den 10.04): Ja det er 💯 sikkert! Men måten hun hoier seg på når hun tar en bit av hver kake/cookie er vemmelig…. Lyser opp med store øyne som om hun aldri har smakt sånt før…😳 Er jo typisk for sykdommen men trenger dette filmes for content? Er bare ekkelt…. Ja syns jeg ser alle fra Finnmarksvidda- krinker og kroker, øyer og fjellgårder sitter og gaper,sikler og stønner hver gang I påminner dem " opp med nebbet". Kan ikke tenke meg at alle andre store influensere og "normale" i Norge el utlandet er så gira på å følge med I. Kan ikke tenke meg at fruen til Ronaldo el Bianca Ingrosso o.a kjendiser er så opptatt av å bli matet av I. 3
vilas Skrevet 17. april #32468 Skrevet 17. april Solstråle1 skrev (3 timer siden): Sunshade83 antyder ikke noe annet heller. Man har vel ikke inntrykk av at Isabel ikke følger lover om lønn og arbeidsvilkår i landet hun bor i? Hun har ikke satt seg inn i noe ang hushjelp livet ennå hun. D sa hun selv. Hun kan ingenting om noe lover/ regler. Men har vel flere advokater hun kan rådføre seg med tydeligvis både i Norge og utlandet. Hun påstår jo at hun er livredd å gjøre noe galt. 1 2
agent Skrevet 17. april #32469 Skrevet 17. april Solstråle1 skrev (1 time siden): Hvorfor trekker du inn slavearbeid i Isabel sin husholdning? At arbeidsvilkårene i Dubai er under all kritikk er helt klart, men ingenting tyder på at Isabel ikke behandler sine ansatte bra og betaler dem en anstendig lønn. Det er viktig å skille snørr og barter, og å ha hushjelp, poolboy og gartner er vanlig, og ofte forventet, i slike land. Om man betaler anstendig så gjør man en samfunnsnyttig innsats ved å gi folk muligheten til å tjene penger. Jeg har lest på andre SoMe at noen som jobber for Ivorie ikke er fornøyd med lønn/arbeidstid/ferie. Husker ikke hvor.🤔 4 1
refill Skrevet 17. april #32470 Skrevet 17. april Avsporing, og absolutt ikke for å minimere alvorlige forhold i andre land, men la oss aldri glemme at menneskehandel er en aktuell problemstilling i Norge også. "Rundt 100 nye personer blir årlig identifisert som ofre for menneskehandel i Norge, hovedsakelig kvinner utnyttet i prostitusjon, men også arbeidskraftutnyttelse er utbredt. Mørketallene anses som store. Regjeringen lanserte i 2025 en ny strategi (2025–2030) for å styrke innsatsen mot denne alvorlige kriminaliteten." https://www.aftenposten.no/norge/i/6zJQBo/anna-jeg-ble-behandlet-som-en-hund "Da Arbeidstilsynet kom, spurte de turistene hvem som jobbet der. De fortalte at «Anna» og en østeuropeisk mann akkurat hadde vasket rommene. Arbeidstilsynet fant dem utenfor boligen de bodde i. Det som møtte dem, gjorde inspektørene urolige. Kvinnen fortalte at hun ikke fikk lønn eller arbeidskontrakt. Men det var noe annet de reagerte på: Hun var full av sår og blemmer på armene. Arbeidstilsynet valgte å varsle politiet." 3
refill Skrevet 17. april #32471 Skrevet 17. april agent skrev (37 minutter siden): Jeg har lest på andre SoMe at noen som jobber for Ivorie ikke er fornøyd med lønn/arbeidstid/ferie. Husker ikke hvor.🤔 Det var i hvertfall en påstand på Jodel, og ting skulle angivelig "blow up" innen kort tid. Det begynner å bli en stund siden. 4
Sirah Skrevet 17. april #32472 Skrevet 17. april refill skrev (2 minutter siden): Avsporing, og absolutt ikke for å minimere alvorlige forhold i andre land, men la oss aldri glemme at menneskehandel er en aktuell problemstilling i Norge også. "Rundt 100 nye personer blir årlig identifisert som ofre for menneskehandel i Norge, hovedsakelig kvinner utnyttet i prostitusjon, men også arbeidskraftutnyttelse er utbredt. Mørketallene anses som store. Regjeringen lanserte i 2025 en ny strategi (2025–2030) for å styrke innsatsen mot denne alvorlige kriminaliteten." https://www.aftenposten.no/norge/i/6zJQBo/anna-jeg-ble-behandlet-som-en-hund "Da Arbeidstilsynet kom, spurte de turistene hvem som jobbet der. De fortalte at «Anna» og en østeuropeisk mann akkurat hadde vasket rommene. Arbeidstilsynet fant dem utenfor boligen de bodde i. Det som møtte dem, gjorde inspektørene urolige. Kvinnen fortalte at hun ikke fikk lønn eller arbeidskontrakt. Men det var noe annet de reagerte på: Hun var full av sår og blemmer på armene. Arbeidstilsynet valgte å varsle politiet." Absolutt. Var derfor jeg nevnte f.eks øst-europeere i innlegget mitt. Det er alt for mange som bryter absolutt alle regler i arbeidsmiljøloven når de henter disse.
Pigaloppa Skrevet 17. april #32473 Skrevet 17. april refill skrev (5 minutter siden): Avsporing, og absolutt ikke for å minimere alvorlige forhold i andre land, men la oss aldri glemme at menneskehandel er en aktuell problemstilling i Norge også. "Rundt 100 nye personer blir årlig identifisert som ofre for menneskehandel i Norge, hovedsakelig kvinner utnyttet i prostitusjon, men også arbeidskraftutnyttelse er utbredt. Mørketallene anses som store. Regjeringen lanserte i 2025 en ny strategi (2025–2030) for å styrke innsatsen mot denne alvorlige kriminaliteten." https://www.aftenposten.no/norge/i/6zJQBo/anna-jeg-ble-behandlet-som-en-hund "Da Arbeidstilsynet kom, spurte de turistene hvem som jobbet der. De fortalte at «Anna» og en østeuropeisk mann akkurat hadde vasket rommene. Arbeidstilsynet fant dem utenfor boligen de bodde i. Det som møtte dem, gjorde inspektørene urolige. Kvinnen fortalte at hun ikke fikk lønn eller arbeidskontrakt. Men det var noe annet de reagerte på: Hun var full av sår og blemmer på armene. Arbeidstilsynet valgte å varsle politiet." Viktig at slike ting blir oppdaget, ikke greit at noen mennesker blir utnyttet uansett hvor det er👍 1 1
agent Skrevet 17. april #32474 Skrevet 17. april refill skrev (28 minutter siden): Det var i hvertfall en påstand på Jodel, og ting skulle angivelig "blow up" innen kort tid. Det begynner å bli en stund siden. Kan stemme det, mener jeg leste det der. Men tror jeg bare har sett det den gangen. 2
agent Skrevet 17. april #32475 Skrevet 17. april Sirah skrev (29 minutter siden): Absolutt. Var derfor jeg nevnte f.eks øst-europeere i innlegget mitt. Det er alt for mange som bryter absolutt alle regler i arbeidsmiljøloven når de henter disse. Finnes over alt. Men hvis det blir oppdaget og bevist her i Norge regner jeg med at det vil få konsekvenser. Tror ikke det samme gjelder i eksp. Dubai, med 9 timers arbeidsdag- 6 dager i uken. Burde denne damen få en god lønn tilsvarende noe her i Norge. ++ sykeforsikring 🤣😂🤣 +++smuss tillegg. Det blir jo Minde enn IR brenner av på 1 time med lunsj og litt shopping. 5
Pillarguri Skrevet 17. april #32476 Skrevet 17. april Tenkeselv skrev (21 timer siden): Helt enig med deg, dette kommer til å blir veldig rart forhold. Men jeg synes det er trist å høre henne si at hushjelpen har 4 barn å skal måtte jobbe hos henne helt til kl 18 hver dag, når hun er alene og singel. Hvor lat kan man bli , til det punkt at man ikke kan lage egen iskaffe osv ? Hun må gjerne si at hun får "bedre" betalt enn andre hushjelper, men å latt henne gå si kl 15+ godt betalt hadde vært mye mye mer generøst. "hvis hun vil legge seg nedpå å sove i 1-2 timer så kan hun det" 🙄 Altså ser du ikke da at du IKKE trenger en som er der helt til kl 18 som singel. Rett og slett KVALMT, men barn elsker hun. Dobbelmoralen lenge leve Hushjelpen kommer sikkert fra Filipinene og da bor de 4 barna hennes der. Det er i hvert fall det vanligste i Dubai.
Solstråle1 Skrevet 17. april #32477 Skrevet 17. april agent skrev (2 timer siden): Jeg har lest på andre SoMe at noen som jobber for Ivorie ikke er fornøyd med lønn/arbeidstid/ferie. Husker ikke hvor.🤔 Ok. Og jeg har lest at alle er kjempefornøyd med lønn/arbeidstid/feire. Husker ikke hvor. 2 1
Tuppenoglillemor12 Skrevet 17. april #32478 Skrevet 17. april Solstråle1 skrev (1 time siden): Ok. Og jeg har lest at alle er kjempefornøyd med lønn/arbeidstid/feire. Husker ikke hvor. Dette stemmer da ikke! Det som derimot stemmer er at det er blitt skrevet av ansatte at de ikke er fornøyde… 4 1
agent Skrevet 17. april #32479 Skrevet 17. april Solstråle1 skrev (1 time siden): Ok. Og jeg har lest at alle er kjempefornøyd med lønn/arbeidstid/feire. Husker ikke hvor. Så fint 2
Sirah Skrevet 17. april #32480 Skrevet 17. april agent skrev (3 timer siden): Finnes over alt. Men hvis det blir oppdaget og bevist her i Norge regner jeg med at det vil få konsekvenser. Tror ikke det samme gjelder i eksp. Dubai, med 9 timers arbeidsdag- 6 dager i uken. Burde denne damen få en god lønn tilsvarende noe her i Norge. ++ sykeforsikring 🤣😂🤣 +++smuss tillegg. Det blir jo Minde enn IR brenner av på 1 time med lunsj og litt shopping. Det får konsekvenser her hjemme heldigvis - de man oppdager i alle fall. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå