Aristokrat1 Skrevet 19 timer siden #32441 Skrevet 19 timer siden Nobetterthanaman skrev (2 minutter siden): Du, de r’ene hennes har jeg prøvd å uttale mange ganger, men har ikke sjangs😂 det er ikke skarre R, å heller ikke ordentlig R. Så hva er det?😂 En talefeil. 1
Realista Skrevet 19 timer siden #32442 Skrevet 19 timer siden Tuppenoglillemor12 skrev (13 minutter siden): Datt innom Sidra sin snap.. Hva i huleste?? 😳 For det første så merker hun ikke med reklame når hun sier «la inn en FEIT bestilling fra Ivory, because I need all thiose bikinis» også har hun visstnok også fått Geir som regnskapsfører og hva i helsike er galt med Rrrrrrr’ene hennes??!🤔🙈 Hun der irriterer meg mer en Isabel! Uffda. Ja, det er virkelig ikke greit å være deg. Sidra bør få seg logoped asap så slike som deg slipper å få opp pulsen. At det går an å ha en talefeil liksom. 7
Bendie Skrevet 19 timer siden #32443 Skrevet 19 timer siden (endret) Sirah skrev (3 timer siden): 6 dager i uken - søndager fri. Med en times lunchpause. Det kan godt være dette er helt normalt i Dubai og ingenting å reagere på (selv om vi gjør det), men hva i alle dager skal hun gjøre i alle de timene??? Jeg vil tro Isabel kommer til å gi henne en del fri. Hun trenger henne ikke 8t daglig, 6 dager i uken. Jeg tror nok hun sa ja, fordi det ble vanskelig å ikke gi henne fulltidsjobb. Samtidig får hun fri tilgang til mat, noe hun er på jobb og sikkert også klær og andre ting Isabel ikke bruker. Så jeg tror den ansatte kan være glad hun kom dit. Endret 18 timer siden av Bendie 7 1
Tuppenoglillemor12 Skrevet 18 timer siden #32444 Skrevet 18 timer siden Bendie skrev (6 minutter siden): Jeg vil tro Isabel kommer til å gi henne en del fri. Hun trenger henne ikke 8t daglig, 6 dager i uken. Jeg tror nok hun sa ja, fordi det ble vanskelig å ikke gi henne fulltidsjobb. Samtidig får hun fri tilgang til mat, noe hun er på jobb og sikkert også klær og andre ting Isabel ikke bruker. Så jeg tror den ansatte kan være glad hun kom dit. Hvilken mat?! 🤔🙈 12
Tuppenoglillemor12 Skrevet 18 timer siden #32445 Skrevet 18 timer siden Realista skrev (23 minutter siden): Uffda. Ja, det er virkelig ikke greit å være deg. Sidra bør få seg logoped asap så slike som deg slipper å få opp pulsen. At det går an å ha en talefeil liksom. Ja ikke sant? Djizes…… 1
Bendie Skrevet 18 timer siden #32446 Skrevet 18 timer siden Tuppenoglillemor12 skrev (4 minutter siden): Hvilken mat?! 🤔🙈 Isabel sa at om hun skulle lage mat til henne, omelett eller noe. Måtte hun samtidig lage til seg selv og hun kunne forskyve seg med det hun ønsket, når hun var der. 2
Anneisabell Skrevet 18 timer siden #32447 Skrevet 18 timer siden Hatsumomo skrev (49 minutter siden): Det maid greiene kunne jeg ikke brydd meg mindre om, det er en greie i Dubai og helt greit det at I vil ha en og betale godt - den maiden må jobbe uansett - om det er hos Isabel eller en annen . Det er jo derfor hun er der, i et annet land enn barna sine, for å tjene til livets opphold. Og ja, jeg tror hun er better off hos Isabel enn andre - det kan jammen ikke være mye å rydde opp etter så lite som I gjør ut av seg 🤷🏼♀️ Hun litt jobb med å rydde i klær aldri sett mer kaos i klær enn hos i 1 1
Solstråle1 Skrevet 18 timer siden #32448 Skrevet 18 timer siden Nobetterthanaman skrev (42 minutter siden): Du, de r’ene hennes har jeg prøvd å uttale mange ganger, men har ikke sjangs😂 det er ikke skarre R, å heller ikke ordentlig R. Så hva er det?😂 R er den bokstaven/lyden det er vanskeligst å gjøre noe med, så jeg syns ærlig talt ikke at man skal håne noen som har en talefeil på denne måten. Man ser det samme hos Else Kåss Furuseth, for eksempel. 3 6
ToneVie Skrevet 18 timer siden #32449 Skrevet 18 timer siden Tuppenoglillemor12 skrev (På 15.4.2026 den 22.50): Når skal hun slutte å si Villa hele tiden?! Det er ett hus! Et stort hus… men ikke mega stort 👀 Trenger ikke være giga stort for å være en villa. Det er ikke størrelsen det kommer an på. En villa er en betegnelse for en type enebolig som er arkitekttegnet eller har en høyere standard enn vanlig som ligger i et attraktivt område. Hope this helps. 2
Sirah Skrevet 18 timer siden #32450 Skrevet 18 timer siden Kønn skrev (3 timer siden): Hushjelpen må jo være der for å låse inn pakker når I er på reise. Jeg tror nok hushjelpen får det bedre hos I enn hos mange andre nyrike. Det er uansett trist at fattige må reise fra barna sine for å brødfø dem😢 For en urettferdig og gal verden vi lever i, på mange plan. Bendie skrev (17 minutter siden): Jeg vil tro Isabel kommer til å gi henne en del fri. Hun trenger henne ikke 8t daglig, 6 dager i uken. Jeg tror nok hun sa ja, fordi det ble vanskelig å ikke gi henne fulltidsjobb. Samtidig får hun fri tilgang til mat, noe hun er på jobb og sikkert også klær og andre ting Isabel ikke bruker. Så jeg tror den ansatte kan være glad hun kom dit. Svarer dere begge i en. Jeg tror absolutt at hushjelpen vil få det fint hos Isabel og at hun vil få en svært behagelig jobb. Hun er nok mye heldigere enn svært mange andre i hennes situasjon. Min greie er ikke at jeg kritiserer Isabel for å ha hushjelp - jeg ser kort og greit bare ikke poenget med 9 timer 6 dager i uken 🤷♀️ At Isabel vil ha noen til å vaske og styre i det store huset (beklager, villaen) har jeg ingen problemer med å forstå. Syntes bare timeantallet er voldsomt 🫣 Men mye mulig som du skriver Bendie at det var alt eller ingenting. Enig med Kønn i at vi lever i en gal verden hvor mødre (og fedre) må dra så langt fra barna sine for å brødfø dem. Vi så jo litt den samme tendensen med Øst-Europeere her hjemme. Det er jo faktisk ikke noe bedre å drive rovbruk på polakker på byggeplasser eller i jordbæråkre, enn det er å ansette utenlandske vaskehjelper under dårlige arbeidsvilkår sånn for å sette det på spissen. I det minste vil Isabel sin vaskehjelp jobbe under svært gode forhold. Som sagt - jeg kritiserer IKKE at hun ønsker vaskehjelp, jeg syntes bare det virker voldsomt. 3 3 1
Tuppenoglillemor12 Skrevet 18 timer siden #32451 Skrevet 18 timer siden ToneVie skrev (1 minutt siden): Trenger ikke være giga stort for å være en villa. Det er ikke størrelsen det kommer an på. En villa er en betegnelse for en type enebolig som er arkitekttegnet eller har en høyere standard enn vanlig som ligger i et attraktivt område. Hope this helps. Da har jeg villa jeg også da🤣 1 1
Sirah Skrevet 18 timer siden #32452 Skrevet 18 timer siden Solstråle1 skrev (7 minutter siden): R er den bokstaven/lyden det er vanskeligst å gjøre noe med, så jeg syns ærlig talt ikke at man skal håne noen som har en talefeil på denne måten. Man ser det samme hos Else Kåss Furuseth, for eksempel. Enig. En talefeil får man ikke gjort noe med og det bør man holde seg for god til å kritisere. 9
Sirah Skrevet 18 timer siden #32453 Skrevet 18 timer siden Tuppenoglillemor12 skrev (2 minutter siden): Da har jeg villa jeg også da🤣 Ofte har en villa også en stor hage sier de som har greie på det. Vårt hus er vistnok en villa 😅 Det er på rundt 400 kvadrat og har stor hage. Ja, alt for mye plass å rote på - jeg skulle gjerne hatt en leilighet 🤯🤣 1
ToneVie Skrevet 18 timer siden #32454 Skrevet 18 timer siden Tuppenoglillemor12 skrev (12 minutter siden): Da har jeg villa jeg også da🤣 Gratulerer 😉 2
refill Skrevet 18 timer siden #32455 Skrevet 18 timer siden Hatsumomo skrev (3 timer siden): Hadde tenkt å følge litt med når det var innkjøp til villaen, men jeg klarer fader ikke den endeløse, intetsigende jappingen hele tiden, enten i bilen eller i huset - og jeg orker ikke trykke meg kjapt gjennom tusen snapper for det stopper jo ikke opp! Jeg har jo også glemt hvor daukjedelig jeg syntes det er å glo på at andre ser på møbler/interiør og andres kjøping av klær. Det er jo ikke noe jeg blir inspirert av på noe som helst vis - er dette noe dere her i tråden syntes er interessant forresten? Nei. Hadde sett frem til innredning og organisering, men enn så lenge er det bare kjedelig. Fikse ting skal hun jo ikke gjøre selv. Og alt er hvitt/grått/greige. Men ingenting av dette burde jo egentlig komme som noe overraskelse. Blir hurtigtrykking gjennom. 5
Nobetterthanaman Skrevet 18 timer siden #32456 Skrevet 18 timer siden Solstråle1 skrev (30 minutter siden): R er den bokstaven/lyden det er vanskeligst å gjøre noe med, så jeg syns ærlig talt ikke at man skal håne noen som har en talefeil på denne måten. Man ser det samme hos Else Kåss Furuseth, for eksempel. Hvor hånte jeg? Jeg trodde det var en dialektgreie, og ikke en talefeil. Jeg klarer fortsatt ikke uttale R på måten Sidra gjør. Slapp av litt da, klørne trenger ikke være ute til enhver tid. Det er ikke alt som er ment som hån/negativitet 6
Sol Rampelyset Skrevet 10 timer siden #32457 Skrevet 10 timer siden Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin.
Snuppa82 Skrevet 9 timer siden #32458 Skrevet 9 timer siden 8 hours ago, Sirah said: Min greie er ikke at jeg kritiserer Isabel for å ha hushjelp - jeg ser kort og greit bare ikke poenget med 9 timer 6 dager i uken 🤷♀️ At Isabel vil ha noen til å vaske og styre i det store huset (beklager, villaen) har jeg ingen problemer med å forstå. Syntes bare timeantallet er voldsomt 🫣 Men mye mulig som du skriver Bendie at det var alt eller ingenting. De ser det vel ann og går seg til hvis behovet viser seg å være annerledes. Håper da I betaler for de 9 timene og så sender henne hjem når det ikke er mer å gjøre. Vi får sikkert høre om det og 😅 1
Sirah Skrevet 8 timer siden #32459 Skrevet 8 timer siden Snuppa82 skrev (1 time siden): De ser det vel ann og går seg til hvis behovet viser seg å være annerledes. Håper da I betaler for de 9 timene og så sender henne hjem når det ikke er mer å gjøre. Vi får sikkert høre om det og 😅 Helt enig med deg Det måtte jo vært en perfekt løsning! Ser også for meg at det må være rart å ha noen hengende rundt der så mye? 1
Sunshade83 Skrevet 8 timer siden #32460 Skrevet 8 timer siden Snuppa82 skrev (53 minutter siden): De ser det vel ann og går seg til hvis behovet viser seg å være annerledes. Håper da I betaler for de 9 timene og så sender henne hjem når det ikke er mer å gjøre. Vi får sikkert høre om det og 😅 Det går seg jo til etterhvert som de kommer inn i rutinene. Denne damen får nok betalt mer enn hos mange der nede og blir nok behandlet meget godt. Får betalt for "nedetid" siden Isabel reiser mye og det kommer til å være lite å gjøre annet enn å slappe av, vaske/tørke støv rett før Isabel kommer, ta i mot pakker og forberede litt. Å få betalt 100% for en 20-50% stilling er for mange en luksus de bare kunne ha drømt om. Om hun og mannen har reist fra barna sine så er det veldig synd for barnas oppvekst, men det er jo ikke Isabel sin skyld. Da måtte hun ha jobbet et annet sted eller i et annet land med mye verre vilkår. I de landene de kommer fra er det ikke et statlig sikkerhetsnettverk som passer på deg om du ikke har en jobb. Har du ikke jobb så sulter du. For de som hyler slavedrift så har vi jo akkurat det samme her i Norge. Mennesker fra asia kommer som assistenter, au pair, hushjelp, helsepersonell og andre yrker. De etterlater barna sine i hjemlandet med familien og sender penger hjem. I tillegg har du uendelig antall damer fra ulike land som gifter seg med norske menn for å ha et stabilt liv og kunne ta med seg barna sine på sikt til Norge. De sender penger hjem til familie og barn på lik linje som denne hushjelpen gjør. Det finnes også damer som finner menn fra Asia, Øst-Europa og Sør-Amerika, men det har lavere frekvens enn menn. Det er et stort hyle- og hetsekor her inne... 4 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå