Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Altså, en "vanlig" hushjelp skjønner jeg at hun vil ha. Men hvor mye klarer en person å rote og søle som gjør at hun må ha en som er i villaen 9 timer 6 dager i uken??? Det kan jo umulig være jobb nok til det? Hadde det ikke holdt med en som kom 2-3 dager i uken og jobbet til hun var ferdig? Så etter noen uker hadde de jo funnet ut av ca hvor mye jobb det var, om det var snakk om 3 timer eller 6 timer hver gang...

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tenkeselv skrev (1 minutt siden):

Helt enig med deg, dette kommer til å blir veldig rart forhold. Men jeg synes det er trist å høre henne si at hushjelpen har 4 barn å skal måtte jobbe hos henne helt til kl 18 hver dag, når hun er alene og singel. Hvor lat kan man bli , til det punkt at man ikke kan lage egen iskaffe osv ? 
Hun må gjerne si at hun får "bedre" betalt enn andre hushjelper, men å latt henne gå si kl 15+ godt betalt hadde vært mye mye mer generøst.

"hvis hun vil legge seg nedpå å sove i 1-2 timer så kan hun det" 🙄 Altså ser du ikke da at du IKKE trenger en som er der helt til kl 18 som singel. Rett og slett KVALMT, men barn elsker hun.  Dobbelmoralen lenge leve

Helt enig!!!! Gi betaling for 9 timer om det er fordi hun vil betale godt, men la henne gå når hun er ferdig for dagen for å være sammen med egne barn! Hadde det enda vært jobb nok til 9 timer om dagen så er det jo noe annet, men det kan det jo umulig være? Skal hun slenge på maidsroom eller chille ved poolen da?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Sirah skrev (4 minutter siden):

Altså, en "vanlig" hushjelp skjønner jeg at hun vil ha. Men hvor mye klarer en person å rote og søle som gjør at hun må ha en som er i villaen 9 timer 6 dager i uken??? Det kan jo umulig være jobb nok til det? Hadde det ikke holdt med en som kom 2-3 dager i uken og jobbet til hun var ferdig? Så etter noen uker hadde de jo funnet ut av ca hvor mye jobb det var, om det var snakk om 3 timer eller 6 timer hver gang...

Ja en hushjelp med så store flater i et hus ville jeg også hatt, men ikke hver dag fra 9-18. Hun prater bare på en måte som at hun tenker så mye på henne osv med tanke på lønn, men evner hun ikke å tenke at hun fratar tid med sine barn når det ikke er nødvendig hver dag ?

Hun svømmer i penger så gi henne godt betalt , like godt betalt som om hun hadde vært der hver dag.

Endret av Tenkeselv
  • Liker 4
Skrevet
Tenkeselv skrev (17 minutter siden):

Å stakkars hushjelp som skal være der fra 09-18 hver dag 😳 For å gjøre hva med tanke på en singel person ?? Servere iskaffe til dronningen ? 
Stakkars hushjelp som skal ha så lange dager med knapt noe å gjøre, timene må gå tregt gitt.

Har du fått med deg at hun ønsker å jobbe så mye som mulig? At hun har 4 barn boende i et annet land, så hun vil jobbe og tjene så mye som mulig??

Dette er helt vanlig blandt mennesker fra "fattigere" land. 

Må være en drøm å lage iskaffe og skjære frukt, ifht å holde styr på hus,unger og hunder i en aktiv familie 🥰🥰

• Liker 3
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)
Nordlysstøv skrev (6 minutter siden):

Har du fått med deg at hun ønsker å jobbe så mye som mulig? At hun har 4 barn boende i et annet land, så hun vil jobbe og tjene så mye som mulig??

Må være en drøm å lage iskaffe og skjære frukt, ifht å holde styr på hus,unger og hunder i en aktiv familie 🥰🥰

Ja jeg fikk med meg det, men hun fortjener vel et liv for det eller ? Den tiden kunne hun brukt på å FaceTime sine barn før leggetid da om så er.

Samt du skriver hus, unger, hunder osv ??
Har du ikke fått med deg at hun er ALENE ?? Du må bare synes dette er så koselig du bare vil, det er ren skjær utnyttelse. Så kan Isabel prøve å pynte på det med "god lønn" så mye hun vil, det er garantert oiss i havet uansett. Men akkurat derfor får også slik moderne slavedrift fortsette, for det er ikke noe annet enn det.

Endret av Tenkeselv
Glemte en linje
  • Liker 4
  • Nyttig 9
Skrevet
Tenkeselv skrev (3 minutter siden):

Ja jeg fikk med meg det, men hun fortjener vel et liv for det eller ?

Har du ikke fått med deg at hun er ALENE ?? Du må bare synes dette er så koselig du bare vil, det er ren skjær utnyttelse. Så kan Isabel prøve å pynte på det med "god lønn" så mye hun vil, det er garantert oiss i havet uansett. Men akkurat derfor får også slik moderne slavedrift fortsette, for det er ikke noe annet enn det.

Hun jobbet tidligere i en familie med hunder og unger som bare stakk. Hun stod uten penger.

Så du tror Isabel kan stoppe dette?

Dette blir nok bra for denne hushjelpen. Nå har hun fått en ny og lettere jobb.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Nordlysstøv skrev (10 minutter siden):

Helt enig. Dette er jo et valg hun har tatt selv. Ikke noe endring Isabel kan gjøre.

• Liker 3
Skrevet
Tenkeselv skrev (5 minutter siden):

Ja jeg fikk med meg det, men hun fortjener vel et liv for det eller ? Den tiden kunne hun brukt på å FaceTime sine barn før leggetid da om så er.

Den forrige familien hun jobbet for hadde unger og hunder...

Og som sagt, det var hushjelpen selv som ønsket å jobbe masse. Noe som er forståelig om hun skal forsørge storfamilien sin.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Sharp75! skrev (6 minutter siden):

Hun jobbet tidligere i en familie med hunder og unger som bare stakk. Hun stod uten penger.

Hvor hun jobbet tidligere betyr lite, det er like ille det. Isabel står fritt til å velge om hun vil være en del av denne utnyttelsen ja, hvorfor skulle hun ikke klare det ? 

Det er bare til å betale samme/bedre lønn og halv arbeidstid det. Da kan man snakke om å hjelpe, både på hushjelpen som person og økonomisk. Men du synes kanskje at Isabel trenger en hushjelp hver dag fra 09-18 ? Verden vil bedras, å stakkars de som må utnyttes for å vaske hos andre som ikke engang evner å koke et egg.

Endret av Tenkeselv
  • Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Nordlysstøv skrev (2 minutter siden):

Den forrige familien hun jobbet for hadde unger og hunder...

Og som sagt, det var hushjelpen selv som ønsket å jobbe masse. Noe som er forståelig om hun skal forsørge storfamilien sin.

Hun ønsker å jobbe masse for å tjene mest mulig, så Isabel kunne fint tilbydd god lønn med mindre arbeidstid. Fordi hun trenger ikke hushjelp alle de timene hver dag.

Å blande inn forrige familie som hadde en helt annen livssituasjon og hverdag med barn osv er fullstendig irrelevant 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Tenkeselv skrev (18 minutter siden):

Ja en hushjelp med så store flater i et hus ville jeg også hatt, men ikke hver dag fra 9-18. Hun prater bare på en måte som at hun tenker så mye på henne osv med tanke på lønn, men evner hun ikke å tenke at hun fratar tid med sine barn når det ikke er nødvendig hver dag ?

Hun svømmer i penger så gi henne godt betalt , like godt betalt som om hun hadde vært der hver dag.

Ja jeg ser ikke poenget...

Sharp75! skrev (8 minutter siden):

Jada veldig fint for denne hushjelpen som virkelig ikke kommer til å jobbe seg ihjel. Men det må jo være lov å ikke se poenget?

Tenkeselv skrev (4 minutter siden):

Hvor hun jobbet tidligere betyr lite, det er like ille det. Isabel står fritt til å velge om hun vil være en del av denne utnyttelsen ja, hvorfor skulle hun ikke klare det ? 

Det er bare til å betale samme/bedre lønn og halv arbeidstid det. Da kan man snakke om å hjelpe, både på hushjelpen som person og økonomisk. Men du synes kanskje at Isabel trenger en hushjelp hver dag fra 09-18 ? Verden vil bedres, å stakkars de som må utnyttes for å vaske hos andre som ikke engang evner å koke et egg.

Enig med deg. Greit at hushjelpen selv ønsket å jobbe mye, men ville det ikke vært bedre å jobbet da f.eks 3 dager en plass og 3 dager en annen? Virker bare som om hun får en sykt kjedelig jobb 😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sirah skrev (23 minutter siden):

Helt enig!!!! Gi betaling for 9 timer om det er fordi hun vil betale godt, men la henne gå når hun er ferdig for dagen for å være sammen med egne barn! Hadde det enda vært jobb nok til 9 timer om dagen så er det jo noe annet, men det kan det jo umulig være? Skal hun slenge på maidsroom eller chille ved poolen da?

Skal hun ha arbeidstid fra 9-18???!😳😡

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (Akkurat nå):

Yepp, hver dag. Det er så tragisk at jeg har ikke ord. At noen i tråden her kan forvare dette er helt forkastelig bruk av en annen person.

• Liker 3
  • Nyttig 10
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (4 minutter siden):

6 dager i uken - søndager fri. Med en times lunchpause. 

Det kan godt være dette er helt normalt i Dubai og ingenting å reagere på (selv om vi gjør det), men hva i alle dager skal hun gjøre i alle de timene???

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Tenkeselv skrev (4 minutter siden):

Yepp, hver dag. Det er så tragisk at jeg har ikke ord. At noen i tråden her kan forvare dette er helt forkastelig bruk av en annen person.

Og dette forteller Isabel til sine følgere av fri vilje..?!👀🙈🙈🙈

• Liker 8
Skrevet
Tenkeselv skrev (3 minutter siden):

Sirah skrev (1 minutt siden):

6 dager i uken - søndager fri. Med en times lunchpause. 

Det kan godt være dette er helt normalt i Dubai og ingenting å reagere på (selv om vi gjør det), men hva i alle dager skal hun gjøre i alle de timene???

Ingen ting av det IR gjør er særlig gjennomtenkt . Det hun driver med nå er for show off, se hvor rik og vellykket jeg er.

Hun har problemer med å tenke logisk i det meste hun gjør. Planlegging er nesten ett fremmedord for henne. 

Når mann tjener så mye som IR gjør nå, virker det som det har gått helt i hode på henne.

Hun kommer sikkert til å bli redd når hun blir alene i Villaen,  da er det godt med selskapsdame på dagtid. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
agent skrev (3 minutter siden):

Ingen ting av det IR gjør er særlig gjennomtenkt . Det hun driver med nå er for show off, se hvor rik og vellykket jeg er.

Hun har problemer med å tenke logisk i det meste hun gjør. Planlegging er nesten ett fremmedord for henne. 

Når mann tjener så mye som IR gjør nå, virker det som det har gått helt i hode på henne.

Hun kommer sikkert til å bli redd når hun blir alene i Villaen,  da er det godt med selskapsdame på dagtid. 

Jeg håper virkelig blodfansen snart får øyene opp å ser hva de er med å støtter altså. Fy fader dette er så smakløst som det kan bli !

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Tenkeselv skrev (19 minutter siden):

Det kaller jeg å utnytte et menneske i nød, ikke hjelpe det. Med 4 unger hjemme så hadde bedre betalt og mindre arbeidstid vært til hjelp. Når I og andre tror at å forlenge arbeidstiden til en 4-barnsmor er å hjelpe så mangler det en del på å forstå hva som kan være til hjelp. Hun kommer til å bli gående rundt i huset og sparke i benene, istedenfor å være med barna. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
DivaBit skrev (1 minutt siden):

Det kaller jeg å utnytte et menneske i nød, ikke hjelpe det. Med 4 unger hjemme så hadde bedre betalt og mindre arbeidstid vært til hjelp. Når I og andre tror at å forlenge arbeidstiden til en 4-barnsmor er å hjelpe så mangler det en del på å forstå hva som kan være til hjelp. Hun kommer til å bli gående rundt i huset og sparke i benene, istedenfor å være med barna. 

Barna bor ikke i Dubai.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Uff isabell er så sliten, hun har tross alt gjort mye de siste dagene. Det er så slitsomt å være passenger princess, ta seg 2-4 iskaffe og matcha. Dra innom butikkene og peke på det hun vil kjøpe så swipe korte deretter få ansatte til å bære alt ut i bilen som kommer og henter henne rett uten for døren. Bestille takeaway/spise ute på restaurant, gjøre unboxing og til slutt få maiden til å rydde på plass alt hun har handlet de siste dagene😔høres sikkelig tungt ut, i get it girl…trenger noen uker på maldivene nå kjenner jeg 

Endret av Women123
  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...