Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde tenkt å følge litt med når det var innkjøp til villaen, men jeg klarer fader ikke den endeløse, intetsigende jappingen  hele tiden, enten i bilen eller i huset - og jeg orker ikke trykke meg kjapt gjennom tusen snapper for det stopper jo ikke opp!

Jeg har jo også glemt hvor daukjedelig jeg syntes det er å glo på at andre ser på møbler/interiør og andres kjøping av klær. Det er jo ikke noe jeg blir inspirert av på noe som helst vis - er dette noe dere her i tråden syntes er interessant forresten? 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Women123 skrev (2 minutter siden):

Uff isabell er så sliten, hun har tross alt gjort mye de siste dagene. Det er så slitsomt å være passenger princess, ta seg 2-4 iskaffe og matcha. Dra innom butikkene og peke på det hun vil kjøpe så swipe korte deretter få ansatte til å bære alt ut i bilen som kommer og henter henne rett uten for døren. Bestille takeaway, gjøre unboxing og til slutt få maiden til å rydde på plass alt hun har handlet de siste dagene😔høres sikkelig tungt ut, i get it girl…trenger noen uker på maldivene nå kjenner jeg 

Blir sååååå over stimulert :sjenert: så klart mann fortjener en tur til Maldivene. 

Hun er så redd for å være alene i den Villaen. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
Sharp75! skrev (8 minutter siden):

Barna bor ikke i Dubai.

Så gi henne fri lørdag og mandag da, halve dager. Så mye er det ikke å gjøre hos I at ikke det skulle la seg gjennomføre, slik at hun får vært hos familien 2-3 dager istedenfor 1 dag. Skjønner ikke hvordan enkelte kan ha samvittighet til noe annet, når det ikke er pengene eller selve arbeidet det står på. Blir helt kvalm av at det attpåtil skal skrytes av. Godt å se det er flere her som tenker som meg, det gir håp for menneskeheten.

Endret av DivaBit
  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Sirah skrev (39 minutter siden):

Ja jeg ser ikke poenget...

Jada veldig fint for denne hushjelpen som virkelig ikke kommer til å jobbe seg ihjel. Men det må jo være lov å ikke se poenget?

Enig med deg. Greit at hushjelpen selv ønsket å jobbe mye, men ville det ikke vært bedre å jobbet da f.eks 3 dager en plass og 3 dager en annen? Virker bare som om hun får en sykt kjedelig jobb 😅

Hushjelpen må jo være der for å låse inn pakker når I er på reise. Jeg tror nok hushjelpen får det bedre hos I enn hos mange andre nyrike. Det er uansett trist at fattige må reise fra barna sine for å brødfø dem😢 For en urettferdig og gal verden vi lever i, på mange plan. 

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
DivaBit skrev (6 minutter siden):

Så gi henne fri lørdag og mandag da, halve dager. Så mye er det ikke å gjøre hos I at ikke det skulle la seg gjennomføre, slik at hun får vært hos familien 2-3 dager istedenfor 1 dag. Skjønner ikke hvordan enkelte kan ha samvittighet til noe annet, når det ikke er pengene eller selve arbeidet det står på. Blir helt kvalm av at det attpåtil skal skrytes av. Godt å se det er flere her som tenker som meg, det gir håp for menneskeheten.

Vi hadde hushjelp når vi bodde i Emiratene men endte opp med å gi henne full lønn på halv tid. Hun jobbet nesten ikke noe for vi syns det ble litt «kleint»… 👀 Rart at noen andre skal gjøre så mye for en.. så gav full lønn og masse fri. Vi sendte også litt penger til familien hennes i India.🥰

• Liker 4
  • Hjerte 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Kønn skrev (1 minutt siden):

Hushjelpen må jo være der for å låse inn pakker når I er på reise. Jeg tror nok hushjelpen får det bedre hos I enn hos mange andre nyrike. Det er uansett trist at fattige må reise fra barna sine for å brødfø dem😢 For en urettferdig og gal verden vi lever i, på mange plan. 

Det er veldig vanlig med hushjelp, gartner osv i Emiratene…

Skrevet
DivaBit skrev (7 minutter siden):

Familien til hushjelpene bor i et annet land sammen med sin mormor om jeg husker rett. De er i Dubai kun for å jobbe og sende penger hjem. 

• Nyttig 2
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (Akkurat nå):

Det er veldig vanlig med hushjelp, gartner osv i Emiratene…

Ja, jeg er klar over det. Mye slavearbeid også. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (3 minutter siden):

Vi hadde hushjelp når vi bodde i Emiratene men endte opp med å gi henne full lønn på halv tid. Hun jobbet nesten ikke noe for vi syns det ble litt «kleint»… 👀 Rart at noen andre skal gjøre så mye for en.. så gav full lønn og masse fri. Vi sendte også litt penger til familien hennes i India.🥰

Nøyaktig sånn jeg ville gjort det også 🥰 Tenker at I fint kan gjøre noe slikt hun også, som både er enslig og stadig på reisefot. 

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Tenkeselv skrev (48 minutter siden):

Yepp, hver dag. Det er så tragisk at jeg har ikke ord. At noen i tråden her kan forvare dette er helt forkastelig bruk av en annen person.

Så tragisk at du har ikke ord? Nei, da er det jammen på tide å heve blikket litt her. Ni timers arbeidstid med bra betalt og relativt chille arbeidsoppgaver - og to timer pause. Det er nok mange som ville byttet med henne. Men - vi er forskjellige. 

Ellers da damer - i og med at det skal diskuteres «på godt og vondt» - finnes det NOE som er positivt?? 

• Nyttig 7
Skrevet
DivaBit skrev (27 minutter siden):

Så engasjert er jeg faktisk ikke i Isabel.

Skrevet

Gaaaaap opp nå kommer det Take Away 😉

• Liker 3
Skrevet
Tenkeselv skrev (2 timer siden):

Ja jeg fikk med meg det, men hun fortjener vel et liv for det eller ? Den tiden kunne hun brukt på å FaceTime sine barn før leggetid da om så er.

Samt du skriver hus, unger, hunder osv ??
Har du ikke fått med deg at hun er ALENE ?? Du må bare synes dette er så koselig du bare vil, det er ren skjær utnyttelse. Så kan Isabel prøve å pynte på det med "god lønn" så mye hun vil, det er garantert oiss i havet uansett. Men akkurat derfor får også slik moderne slavedrift fortsette, for det er ikke noe annet enn det.

Men fikk du ikke med deg at hushjelpen SELV ønsket å jobbe så mye som mulig? Hva vet du om hvor barna hennes bor og tidssoner? Det er da begrenset hvor mye facetime ungene kan sitte på om dagen også.

Og utnyttelse??? Jeg tror kanske denne hushjelpa får det mange ganger bedre enn de fleste i hennes situasjon🙈 vi har sett at Isabel er langt fra grådig, og hun blir nok overhodet ikke utnyttet. Tror nok heller hun trenger å jobbe mindre for pengene enn hos andre snobber.

• Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Å kalle det slavearbeid er vel å dra den litt langt.. tror neppe hun kommer til å jobbe seg ihjel hos IR...

Det hadde vært værre å flytte hjem til hjemlandet sitt og evt prostituere seg for å brødfø familien sin 🤮

Og nei, jeg er ikke sektmedlem, hjerneskadd eller annet... men makan da... 

Trodde ikke det fantes så stygge mennesker som det er samlet her👿

• Nyttig 9
Skrevet

Assa, hvor tiltaksløs kan man være? 

Orker ikke lage mat, orker ikke trene, orker ikke gå noe sted, orker ikke å fikse noe som helst selv - åssen i ALLEDAGER skal hun klare barn? Dama er knapt 30 år og trenger hjelp til ALT?! Er flaut!!! 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Nordlysstøv skrev (8 minutter siden):

Å kalle det slavearbeid er vel å dra den litt langt.. tror neppe hun kommer til å jobbe seg ihjel hos IR...

Det hadde vært værre å flytte hjem til hjemlandet sitt og evt prostituere seg for å brødfø familien sin 🤮

Og nei, jeg er ikke sektmedlem, hjerneskadd eller annet... men makan da... 

Trodde ikke det fantes så stygge mennesker som det er samlet her👿

Litt enig her altså…

Vi kan misslike Isabel så mye vi vil, men vi skal ikke ta fra henne medmenneskeligheten til de hun møter i sin vei, som trenger det. 
Hun gjør mye som er i gråsonen, men hun gjør mye bra også. 

Jeg er en av de som kritiserer mye av måten hun gjør enkelte ting på, men vi skal ikke demonisere henne fullstendig.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Hushjelpen til Isabel er ansatt på fulltid og har 4 barn - og har arbeidstid fra 9-18…

Når får hun tatt seg av barna sine ? 🥲

• Liker 2
Skrevet
Celia skrev (1 minutt siden):

Hushjelpen til Isabel er ansatt på fulltid og har 4 barn - og har arbeidstid fra 9-18…

Når får hun tatt seg av barna sine ? 🥲

De bor da mest sannsynlig i hjemlandet hushjelpen kommer fra

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Datt innom Sidra sin snap.. Hva i huleste??  😳 For det første så merker hun ikke med reklame når hun sier «la inn en FEIT bestilling fra Ivory, because I need all thiose bikinis» også har hun visstnok også fått Geir som regnskapsfører og hva i helsike er galt med Rrrrrrr’ene hennes??!🤔🙈 Hun der irriterer meg mer en Isabel!

Endret av Tuppenoglillemor12
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (2 minutter siden):

Datt innom Sidra sin snap.. Hva i huleste??  😳 For det første så merker hun ikke med reklame når hun sier «la inn en FEIT bestilling fra Ivory, because I need all thiose bikinis» også har hun visstnok også fått Geir som regnskapsfører og hva i helsike er galt med Rrrrrrr’ene hennes??!🤔🙈 Hun der irriterer meg mer en Isabel!

Du, de r’ene hennes har jeg prøvd å uttale mange ganger, men har ikke sjangs😂 det er ikke skarre R, å heller ikke ordentlig R. Så hva er det?😂

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...