Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (11 timer siden):

Har fått det hver eneste gang jeg har sagt jeg skulle ha det. Det er kun snakk om å stå på kravene og kunne snakke for seg.

Ellers er jeg pro private fødetilbud og for KS

Da har du nok vært flink til å snakke for deg. Vet om flere som ikke har fått keisersnitt. Det er ikke lett å få det med mindre det er en medisinsk grunn. Det er alltid en risiko med et inngrep. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Fru Uperfekt skrev (12 timer siden):

Har fått det hver eneste gang jeg har sagt jeg skulle ha det. Det er kun snakk om å stå på kravene og kunne snakke for seg.

Ellers er jeg pro private fødetilbud og for KS

Jeg vil presisere at det ikke er noe galt i keisersnitt og er ikke motstander av det. Grunnen til at det ble bragt opp i denne tråden er fordi jeg mener at pilotparet fremstår som utakknemlig når de har fått til så mye i Norge. Da de flyttet til Spania var de raskt ute med å snakke ned fødelandet og det norske folk.. Men hvem er det som bidrar med lønningene til fruen? Det er vel norske følgere? Tviler på at hun har så mange utlandske følgere. Mannen hennes flyr for et norsk flyselskap. Helsevesenet har stått på mye for dem. Bare å google. Rs virus, keisersnitt osv. Takknemlighet er en fin ting.

Endret av Horisonten
  • Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Skulle ikke piloten jobbe denne uken? 

• Nyttig 3
Skrevet
Horisonten skrev (1 time siden):

Jeg vil presisere at det ikke er noe galt i keisersnitt og er ikke motstander av det. Grunnen til at det ble bragt opp i denne tråden er fordi jeg mener at pilotparet fremstår som utakknemlig når de har fått til så mye i Norge. Da de flyttet til Spania var de raskt ute med å snakke ned fødelandet og det norske folk.. Men hvem er det som bidrar med lønningene til fruen? Det er vel norske følgere? Tviler på at hun har så mange utlandske følgere. Mannen hennes flyr for et norsk flyselskap. Helsevesenet har stått på mye for dem. Bare å google. Rs virus, keisersnitt osv. Takknemlighet er en fin ting.

Jeg svarte kun på det om KS.

Er selv fra et land uten off helsevesen og er veldig glad for at Norge har sin løsning men ser selvfølgelig og at ved private tilbydere så minsker en belastningen på det off 🙂

Skrevet

Da har du nok vært flink til å snakke for deg. Vet om flere som ikke har fått keisersnitt. Det er ikke lett å få det med mindre det er en medisinsk grunn. Det er alltid en risiko med et inngrep. 

Jeg har bare vært klar på at om de tvang meg til å føde vaginalt var det imot min vilje og ergo et overgrep.

Har vekslet imellom vaginale og KS fødsler.

Skrevet
Andrea59 skrev (3 timer siden):

Det bør jo være tungtveiende, medisinske grunner for å få ks. Det innebærer risiko, både under selve fødsel og i evt fremtidige fødsler.

Har selv vekslet mellom KS og VF og null problem. Risikoen er bagatellmessig i forhold til hvorfor jeg valgte KS de gangene jeg gjorde det.

Skrevet (endret)
Fru Uperfekt skrev (44 minutter siden):

Har selv vekslet mellom KS og VF og null problem. Risikoen er bagatellmessig i forhold til hvorfor jeg valgte KS de gangene jeg gjorde det.

Er ikke her inne for å diskutere pro/contra keisersnitt, men... 😅 Har selv fire barn; to tatt med keisersnitt og to vanlig fødsel. Fikk høre at tre keisersnitt er svært risikabelt, arret kan lett revne og det anbefales absolutt ikke. Erfaringsmessig er vanlig fødsel som en drøm sammenlignet, ja det er pyton når det står på, men fy farao - å knapt kunne gå, ikke løfte, smerter og sårstell i lang tid... Holder en knapp på vanlig fødsel uten tvil! 😅

Endret av maryJane4
  • Liker 2
Skrevet
Summerwinter skrev (18 timer siden):

Ser sliten ut😅

Når en influencer faktisk poster ett bilde uten filter "ja da kommer kommentaren om at de ser sliten ut"🙄 

• Liker 2
Skrevet
elskersommer skrev (7 minutter siden):

Når en influencer faktisk poster ett bilde uten filter "ja da kommer kommentaren om at de ser sliten ut"🙄 

Det handler jo ikke om det!! Poenget er at hun ellers alltid pynter på fasaden, superkleint!! 🤦‍♀️

• Liker 2
Skrevet (endret)
Fru Uperfekt skrev (3 timer siden):

Jeg har bare vært klar på at om de tvang meg til å føde vaginalt var det imot min vilje og ergo et overgrep.

Har vekslet imellom vaginale og KS .

Endret av Tapaz
Skrevet (endret)
Fru Uperfekt skrev (4 timer siden):

Det er bra du fikk innvilget keisersnitt siden du ønsket det 👍🏻 Jeg er absolutt ikke i mot det. Mener bare at fruen fremstår som svært utakknemlig. Hun var åpen om at første fødsel var vondt og varte lenge, førte til keisersnitt. Fødsel nr 2 ville hun ikke gi det et forsøk engang, hun skulle ha keisersnitt og fikk det. Bra det, men ikke snakk ned fødelandet og klag på hvor dårlig Norge er. Hvor trist folk har det i Norge osv. De lever på norske lønninger og har fått mye av dette landet, ikke gratis, de har jobbet for det, men de har fått mange muligheter og god hjelp her i Norge. 

Endret av Horisonten
  • Nyttig 2
Skrevet
elskersommer skrev (2 timer siden):

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ble satt ut. Har ikke sett et så ekte bilde eller video av henne før. Vanligvis er det blur filter, posering, riktig lys og vinkler. Fasade. Utenom da Ulrik legger ut snap av henne… da ser man hvordan hun virkelig ser ut. 

• Liker 4
Skrevet
Mathias07 skrev (5 timer siden):

Han sa på snap at faren han er alvorlig syk, kanskje derfor han ikke er på jobb.

Skrevet
Mathias07 skrev (5 timer siden):

Faren er alvorlig syk. Familie kommer først mener jeg. Bra han fokuserer mindre på sosiale media også.

• Liker 1
Skrevet

Klikka inn på snappen hennes selvom jeg avfulgte for over et år siden. Ser hun sliter like mye som før med å finne ord. Kanskje begynne å jobbe eller lese litt eller noe. Virker jo helt 💨

• Liker 3
Skrevet

Faren er alvorlig syk. Familie kommer først mener jeg. Bra han fokuserer mindre på sosiale media 

Har ikke fått med meg at faren er syk, så bra at han setter familien først.

• Liker 1
Skrevet
maryJane4 skrev (8 timer siden):

Er ikke her inne for å diskutere pro/contra keisersnitt, men... 😅 Har selv fire barn; to tatt med keisersnitt og to vanlig fødsel. Fikk høre at tre keisersnitt er svært risikabelt, arret kan lett revne og det anbefales absolutt ikke. Erfaringsmessig er vanlig fødsel som en drøm sammenlignet, ja det er pyton når det står på, men fy farao - å knapt kunne gå, ikke løfte, smerter og sårstell i lang tid... Holder en knapp på vanlig fødsel uten tvil! 😅

Og jeg foretrekker motsatt. Har styrt fødsler, korteste tok 10-15 min og lengste ble klokket inn til 45 min av vf mine. KS har jeg valgt de gangene det var mest praktisk i forhold til fars jobb og de andre barna.

Var oppe og gikk rett etter bedøvelsen var ute av kroppen og null komplikasjoner. 

Ved VF har jeg hatt langt mer komplikasjoner enn ved KS

Skrevet
Horisonten skrev (4 timer siden):

Det er bra du fikk innvilget keisersnitt siden du ønsket det 👍🏻 Jeg er absolutt ikke i mot det. Mener bare at fruen fremstår som svært utakknemlig. Hun var åpen om at første fødsel var vondt og varte lenge, førte til keisersnitt. Fødsel nr 2 ville hun ikke gi det et forsøk engang, hun skulle ha keisersnitt og fikk det. Bra det, men ikke snakk ned fødelandet og klag på hvor dårlig Norge er. Hvor trist folk har det i Norge osv. De lever på norske lønninger og har fått mye av dette landet, ikke gratis, de har jobbet for det, men de har fått mange muligheter og god hjelp her i Norge. 

Klager ikke på Norge eller mitt fødeland men ser pro og cons med begge.

Men ja hun fremstår endel sutrete fjortis wannabe til tider

• Liker 2
Skrevet
Kristine79 skrev (2 timer siden):

Klikka inn på snappen hennes selvom jeg avfulgte for over et år siden. Ser hun sliter like mye som før med å finne ord. Kanskje begynne å jobbe eller lese litt eller noe. Virker jo helt 💨

Akkurat nå kan det være en kombo av syk svigerfar og lite input sosialt og faglig. Tror en har godt av å møte andre mennesker i en ,,jobb'' setting enten i vanlig jobb eller i frivillig arbeid for å ikke stagnere for mye.

• Liker 2
Skrevet

Hun fremstår helt 🌬️!! Han: min far er alvorlig syk, jeg må nok reise hjem oftere enn forventet. Hun: Vi tar det med et smil, livet skjer! 😬🧅 Herlighet! 🤦‍♀️🧅🤦‍♀️

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...