Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (28 minutter siden):

Klager ikke på Norge eller mitt fødeland men ser pro og cons med begge.

Men ja hun fremstår endel sutrete fjortis wannabe til tider

Mente ikke at du klager, unnskyld, dårlig formulert av meg. Mente at fruen har klaget. Både på snap og nettaviser om landet, klima og hvor trist det er for oss som bor i Norge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kristine79 skrev (2 timer siden):

Klikka inn på snappen hennes selvom jeg avfulgte for over et år siden. Ser hun sliter like mye som før med å finne ord. Kanskje begynne å jobbe eller lese litt eller noe. Virker jo helt 💨

Ja, helt elendig ordforråd og hun mangler ofte ord. Nå er det kanskje enda verre mtp reise og ting som skjer på hjemmebane, men hun mangler alltid ord. Hun hadde hatt godt av å lese bøker. Jobbe i en vanlig jobb skal hun visst aldri gjøre i følge henne selv. 

Skrevet
maryJane4 skrev (26 minutter siden):

Hun fremstår helt 🌬️!! Han: min far er alvorlig syk, jeg må nok reise hjem oftere enn forventet. Hun: Vi tar det med et smil, livet skjer! 😬🧅 Herlighet! 🤦‍♀️🧅🤦‍♀️

Det er alltid sånn. Piloten deler noe trist, fruen snapper om hvor herlig livet er. Smil fra øre til øre. Henger ikke på grep. Sånn var det da det ene barnet var på sykehus også. Piloten var preget, fruen var superglad på alle snappene hun la ut.

Skrevet
tante_grusom skrev (På 27.6.2026 den 23.36):

Kanskje hun er sliten. I alle fall syns jeg hun var naturlig og fin der. 

Synes jeg også. 

• Liker 1
Skrevet

Merkelig at de stresser hjem om far er alvorlig syk?! 

Skrevet (endret)
Bellabellee skrev (5 minutter siden):

Merkelig at de stresser hjem om far er alvorlig syk?! 

Det synes jeg også var rart. Svigers skulle egentlig være med ned til Spania sa hun på snap, men ble endringer. 

De er kanskje ikke komfortable med å la huset stå tomt i Spania for lenge. Piloten skal visst tilbake til Norge. 

Endret av Horisonten
Skrevet

Noe så spessielt og egoistisk skal du lete lenge etter!!! Faren til Ulrik er alvorlig syk, allikavel stresser di hjem til Spania etter bare 1 uke i Norge. Ville ALDRI gjort det!! Ville vært det med barna til faren var frisk igjen hvis han blir det da… vet jo ikke hva som feiler han, men når et gammelt menneske blir alvorlig syk, kan ting skje veldig fort! Mor trenger vel masse støtte både psykisk og med fysiske ting.. og skulle det gå galt ville jeg ikke levd videre med at jeg bare dro… barnebarna burde jo også få være der selv om det er trist stemning. Man skal ikke fjerne barna fra livet som skjer. Man tar di med seg ut med jevne mellomrom, og blir det for mye for foreldrene at di bor der. Ville jeg leid ei leilighet eller hotell i nærheten sånn at jeg kunne tatt barna med hver dag og selv hjulpet til og vært tilstede for foreldrene. Huset i Spania har di vel kjenninger som kan følge med på… Skjønner ikke tankegangen deres, men egoistiske som di er, stemmer det nok at di synes det var sååååå godt å komme hjem til Spania igjen som Pilotfrua står å gauler på snappen sin mens hun gliser fra øre til øre!!! kvalmt!!, men som forventet avgjørelse av dem !! Kanskje di stakkars barna synes det var litt kjedelig på Måløy??! Var ikke nok acshon der… for di to🫣☹️

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Anno1969 skrev (22 minutter siden):

Noe så spessielt og egoistisk skal du lete lenge etter!!! Faren til Ulrik er alvorlig syk, allikavel stresser di hjem til Spania etter bare 1 uke i Norge. Ville ALDRI gjort det!! Ville vært det med barna til faren var frisk igjen hvis han blir det da… vet jo ikke hva som feiler han, men når et gammelt menneske blir alvorlig syk, kan ting skje veldig fort! Mor trenger vel masse støtte både psykisk og med fysiske ting.. og skulle det gå galt ville jeg ikke levd videre med at jeg bare dro… barnebarna burde jo også få være der selv om det er trist stemning. Man skal ikke fjerne barna fra livet som skjer. Man tar di med seg ut med jevne mellomrom, og blir det for mye for foreldrene at di bor der. Ville jeg leid ei leilighet eller hotell i nærheten sånn at jeg kunne tatt barna med hver dag og selv hjulpet til og vært tilstede for foreldrene. Huset i Spania har di vel kjenninger som kan følge med på… Skjønner ikke tankegangen deres, men egoistiske som di er, stemmer det nok at di synes det var sååååå godt å komme hjem til Spania igjen som Pilotfrua står å gauler på snappen sin mens hun gliser fra øre til øre!!! kvalmt!!, men som forventet avgjørelse av dem !! Kanskje di stakkars barna synes det var litt kjedelig på Måløy??! Var ikke nok acshon der… for di to🫣☹️

Enig! De har ingenting jobb eller skole akkurat nå som krever at de må reise hjem. De er jo i en drømmesituasjon i så måte, i forhold til andre som ikke kan være tilstede pga jobb og andre forpliktelser.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg også reagerte på " endelig hjemme" når svigerfar er syk. Merkelig tankegang på hu der. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Anno1969 skrev (1 time siden):

Så enig i dette her! De burde blitt, i hvertfall en liten stund til. Det er ingenting de skal rekke i Spania, fruen sa selv at de skulle ta det med ro fremover. Hvorfor ikke stille opp og støtte svigermor, være der for svigerfar og la barna få tid med familien? Det er ikke farlig for barn å kjede seg, det er bare sunt. Det ble vel for kaldt og grått for fruen? Alt som er ubehagelig skal unngås. Det er der du finner vekst og utvikling! 

Tipper fruen fortsetter å dele det søte glade liv på snap, mens piloten dveler med sine realistiske tanker og følelser om at faren er alvorlig syk. 
Dette er så fjernt. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest tante_grusom
Skrevet

De måtte montere trampolinen og fylle de rene kjøleskapene. Og det hadde blitt dyrt å måtte kjøpe nye klær for norsk sommer. De frøs.

TRor det er enklere for Ulrik å plassere kone og barn i Spania igjen (mindre pes) for så å tilbringe sin sommer i Norge med sine kjære der som nå trenger han mye. 

Skrevet (endret)
Fru Uperfekt skrev (21 timer siden):

Akkurat nå kan det være en kombo av syk svigerfar og lite input sosialt og faglig. Tror en har godt av å møte andre mennesker i en ,,jobb'' setting enten i vanlig jobb eller i frivillig arbeid for å ikke stagnere for mye.

Pilotfruen i vanlig jobb eller frivillig arbeid?

Hun som "jobber" på med shopping og soling?

Tenk hvor "sliten" hun hadde blitt om hun skulle gjort noe annet i tillegg da 

"

Endret av loveanimals
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
maryJane4 skrev (21 timer siden):

Hun fremstår helt 🌬️!! Han: min far er alvorlig syk, jeg må nok reise hjem oftere enn forventet. Hun: Vi tar det med et smil, livet skjer! 😬🧅 Herlighet! 🤦‍♀️🧅🤦‍♀️

Om ikke hun bryr seg , så burde iallefall han blitt hos foreldrene sine

• Liker 1
Gjest tante_grusom
Skrevet
loveanimals skrev (43 minutter siden):

Om ikke hun bryr seg , så burde iallefall han blitt hos foreldrene sine

Han har bare litt å fikse for Julianne og guttene så drar han tilbake. De er hans nermeste. Det skjønner jeg godt. 

Skrevet
tante_grusom skrev (1 time siden):

Han har bare litt å fikse for Julianne og guttene så drar han tilbake. De er hans nermeste. Det skjønner jeg godt. 

Han har nok blitt beordret av den hjelpeløse fruen tenker jeg. Jeg hadde aldri dratt hjem for å utføre tjenester, som kan vente, for min mann hvis min far hadde vært alvorlig syk. Da hadde jeg vært der for mine foreldre. 

De skryter av å ha såååå mye penger , så skulle ikke være et problem å leie inn noen.

• Liker 1
Gjest tante_grusom
Skrevet

mennene til vennene der kunne hjulpet ja, så guttene fikk hoppet fra deg.

ref rødekors innlegget på insta. Ikke spør barna hva de gjorde i ferien..,

våre barn fikk ikke stort basseng i hagen eller trampoline . 

Skrevet
Horisonten skrev (21 timer siden):

Så enig i dette her! De burde blitt, i hvertfall en liten stund til. Det er ingenting de skal rekke i Spania, fruen sa selv at de skulle ta det med ro fremover. Hvorfor ikke stille opp og støtte svigermor, være der for svigerfar og la barna få tid med familien? Det er ikke farlig for barn å kjede seg, det er bare sunt. Det ble vel for kaldt og grått for fruen? Alt som er ubehagelig skal unngås. Det er der du finner vekst og utvikling! 

Tipper fruen fortsetter å dele det søte glade liv på snap, mens piloten dveler med sine realistiske tanker og følelser om at faren er alvorlig syk. 
Dette er så fjernt. 

Men husk at vi vet ikke alt og hvorfor de tar de valgene de gjør. Det kan også være andre grunner for at Ulrik tok en tur hjem. Han bruker ikke mer enn 4 timer med fly tilbake til Norge. Jeg syns egentlig heller ikke det er noe rart at barna og Julianne har dratt hjem, barna er ganske små og det blir nok mye støy når de skal være der. Svigerfar trenger kanskje å ha ro rundt seg nå, og for alt vi vet ble kanskje alle sammen enige om at dette var den beste løsningen? 😊 

• Liker 4
Skrevet
maryJane4 skrev (På 28.6.2026 den 15.27):

Er ikke her inne for å diskutere pro/contra keisersnitt, men... 😅 Har selv fire barn; to tatt med keisersnitt og to vanlig fødsel. Fikk høre at tre keisersnitt er svært risikabelt, arret kan lett revne og det anbefales absolutt ikke. Erfaringsmessig er vanlig fødsel som en drøm sammenlignet, ja det er pyton når det står på, men fy farao - å knapt kunne gå, ikke løfte, smerter og sårstell i lang tid... Holder en knapp på vanlig fødsel uten tvil! 😅

Og jeg har hatt ett ks og flere vaginale fødsler. Syns ks var veldig lettvint. Fort gjort og veldig lite smerter etterpå. Brukte kun Paracet. Og gikk lange turer med en gang. Lå på føden ett døgn. Så det varierer veldig. Men med pilotfrue sin « stayerevne» så var nok ikke vaginal fødsel for henne. 

• Nyttig 2
Skrevet
Horisonten skrev (På 29.6.2026 den 0.20):

Ja, helt elendig ordforråd og hun mangler ofte ord. Nå er det kanskje enda verre mtp reise og ting som skjer på hjemmebane, men hun mangler alltid ord. Hun hadde hatt godt av å lese bøker. Jobbe i en vanlig jobb skal hun visst aldri gjøre i følge henne selv. 

Men har hun noen gang jobbet, studert eller gjort noe for å utvide kunnskapene sine bittelitt??

Skrevet
Lille harepus skrev (1 time siden):

Men husk at vi vet ikke alt og hvorfor de tar de valgene de gjør. Det kan også være andre grunner for at Ulrik tok en tur hjem. Han bruker ikke mer enn 4 timer med fly tilbake til Norge. Jeg syns egentlig heller ikke det er noe rart at barna og Julianne har dratt hjem, barna er ganske små og det blir nok mye støy når de skal være der. Svigerfar trenger kanskje å ha ro rundt seg nå, og for alt vi vet ble kanskje alle sammen enige om at dette var den beste løsningen? 😊 

Sant det! Kan være mange grunner til det.👍🏻

Jeg personlig ville blitt litt lenger, slik at barna fikk tid med familien. 
Det jeg tror flere reagerer på, er måten fruen uttrykker glede og lettelse for å reise hjem. Det er litt spesielt å være så glad, når de går igjennom en usikker tid med en alvorlig syk farfar. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...