Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Tiara07 skrev (39 minutter siden):

Mulig, men jeg klarer ikke se det. For meg er dette akkurat slik jeg har det med noen av mine nærmeste, uten at det ligger noe irritasjon eller annet bak, kun at vi er trygge på hverandre og tuller på en måte kanskje andre oppfatter som noe annet.

Ser man på hele konteksten og det som har skjedd i det siste fremstår det veldig stusslig. Krampeaktig og kunstig latter, sure miner og null humor spør du meg. 🤦‍♀️

Endret av maryJane4
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
maryJane4 skrev (3 timer siden):

Ser man på hele konteksten og det som har skjedd i det siste fremstår det veldig stusslig. Krampeaktig og kunstig latter, sure miner og null humor spør du meg. 🤦‍♀️

Enig enig!

Endret av Horisonten
  • Liker 1
Gjest tante_grusom
Skrevet

Enveiskjøring fungerer ikke i lengden. Dette paret må gi også. Det må være slitsomt for de eldre å kun besøke dem. Og være der lenge. De (måløyværingene) har vel andre familiemedlemmer også, i Oslo. Så det blir mye reising. Scenario: skal vi komme til Spania igjen MÅ dere komme til Måløy snart.

Kanskje hele slekta har satt foten ned.

Forresten: Hjelpes så kjedelig det må være i Spania hos Julianne og Ulrik som bare jobber (og trener og padler). Eneste de gjør sammen er ut og spise og et par markeder. Og ligge i utemøblene. Paret legger seg aldri på stranden. Noe som er litt rart når en skal bo i sydligere strøk. 

BOooooring….

Skrevet
tante_grusom skrev (2 minutter siden):

Enveiskjøring fungerer ikke i lengden. Dette paret må gi også. Det må være slitsomt for de eldre å kun besøke dem. Og være der lenge. De (måløyværingene) har vel andre familiemedlemmer også, i Oslo. Så det blir mye reising. Scenario: skal vi komme til Spania igjen MÅ dere komme til Måløy snart.

Kanskje hele slekta har satt foten ned.

Forresten: Hjelpes så kjedelig det må være i Spania hos Julianne og Ulrik som bare jobber (og trener og padler). Eneste de gjør sammen er ut og spise og et par markeder. Og ligge i utemøblene. Paret legger seg aldri på stranden. Noe som er litt rart når en skal bo i sydligere strøk. 

BOooooring….

Julianne mener jo stranda blir for mye jobb for henne. Men er det et sted barna kan sitte i timesvis å leke, så er det nettopp på stranda. Alt de trenger er en bøtte og en spade! Lurer på om barna har opplevd en aktivitet som ikke koster penger eller er pokemon jakt med mobilene sine…? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
tante_grusom skrev (2 timer siden):

Det lukter fisk…

Lukter lite fisk i Måløy nå..

Gjest tante_grusom
Skrevet
Lille harepus skrev (20 minutter siden):

Julianne mener jo stranda blir for mye jobb for henne. Men er det et sted barna kan sitte i timesvis å leke, så er det nettopp på stranda. Alt de trenger er en bøtte og en spade! Lurer på om barna har opplevd en aktivitet som ikke koster penger eller er pokemon jakt med mobilene sine…? 

Blir det mye sand i bilen og huset???

Gjest tante_grusom
Skrevet
Jonette skrev (21 minutter siden):

Lukter lite fisk i Måløy nå..

Dårlig stilt i Måløy nå da? 🥺

Skrevet
tante_grusom skrev (16 minutter siden):

Dårlig stilt i Måløy nå da? 🥺

Neida, de lever ikke bare av fisk i Måløy.😉

• Liker 1
Skrevet
tante_grusom skrev (42 minutter siden):

Blir det mye sand i bilen og huset???

Tror bare at det er selve stranda med barna som blir for mye arbeid for henne. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Lille harepus skrev (2 timer siden):

Tror bare at det er selve stranda med barna som blir for mye arbeid for henne. 

Hun nevnte en gang på snap at stranda med barn var bare stress. Jeg tror de barna er så vant til å holde på med telefon, så stranda blir for kjedelig. Det er enten trampoline, sykkelpark eller bading i bassenget hjemme. Foreldrene har jo lagt opp til at det skal være slik. Har aldri sett at paret har tatt med familie eller gjester ut på turer i Albir, eller oppleve spennende ting. Unntak markedet med svigermor og ut å spise… Men det gjør de nesten hver dag. Hun har fått med svigerfaren på noen gåturer til mastaen. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Lille harepus skrev (12 timer siden):

Ganske kvalmt å se på. Har aldri sett noen spise så mye dritt som det hun gjør. Men Ulrik virket litt oppgitt(?) når han ga det til henne. 

Det skulle ikke så mye til før fruen gikk rett tilbake til gamle vaner. En tur til Norge, så er det monster energidrikk, svensk godteri, pizza, pølser og skolebrød igjen. Nå tenker jeg de følgerne som følger henne for «helsereisen» er kjempe inspirert. Ikke rart hun mislikte livet sitt i Norge hvis det var slik hun levde. 

De gangene Ulrik er på jobb i Norge er det rett på kebab og burger. 

Endret av Horisonten
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har de solgt båten de hadde i Norge?

Gjest tante_grusom
Skrevet
Lissy456 skrev (1 time siden):

Har de solgt båten de hadde i Norge?

Solgt hus og båt, MEN de har en lekker ekstra bil hjemme 😍

Skrevet (endret)
Lille harepus skrev (23 timer siden):

Virker som barna er innomhus det meste av døgnet. 

Prinsessen må jo ikke forstyrres når hun ligger på solsengen.

Kan ikke dra på stranda må vite, da må hun jo passe på dem 

Endret av loveanimals
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan kan du være sikker på at ungene like å være på stranda? Ikke alle barn gjør det nemlig..

• Liker 1
Skrevet
Lissy456 skrev (28 minutter siden):

Hvordan kan du være sikker på at ungene like å være på stranda? Ikke alle barn gjør det nemlig..

Vær snill å ikke kom med den der. Barna har jo knapt vært på stranda, med mindre det har vært i forbindelse med skolen antar jeg. Barn trenger å være i bevegelse, legge bort telefonene, leke i sanda, bade i sjøen eller bare være på en lekeplass der.

Hadde mine barn sagt at de ikke ville på stranda, så hadde ikke det vært opp til dem. Barna hennes er fortsatt små, og det er foreldrene som legger opp dagen og tar de endelige avgjørelsene. Barn vet som regel ikke sitt eget beste. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Gjest tante_grusom
Skrevet

Nå skal de hoppe på trampolinen sammen med mor. (Ps. Ikke spør han de fikk til bursdagen…)

Skrevet
Lille harepus skrev (1 time siden):

Vær snill å ikke kom med den der. Barna har jo knapt vært på stranda, med mindre det har vært i forbindelse med skolen antar jeg. Barn trenger å være i bevegelse, legge bort telefonene, leke i sanda, bade i sjøen eller bare være på en lekeplass der.

Hadde mine barn sagt at de ikke ville på stranda, så hadde ikke det vært opp til dem. Barna hennes er fortsatt små, og det er foreldrene som legger opp dagen og tar de endelige avgjørelsene. Barn vet som regel ikke sitt eget beste. 

TAKK. Det er mye læring for barn å leke ute i sand, sjø, vann og skog. Barn som ikke liker å være på stranda har ikke blitt nok eksponert for det. Det er mye læring for barn å være ute, spesielt i natur. De barna har vært på skjerm fra babystadiet. 2 åringen fikk iPhone! Gi barna skjerm så slipper foreldrene å underholde barna sine. Nyere forskning og anbefalinger sier: mindre skjerm til barna! Det er så ødeleggende på lang sikt. 

• Liker 2
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (36 minutter siden):

Ikke vanskelig det, om en kjenner sine rettigheter som fødende

I følge OsloMet:

«Det er ikke en juridisk rettighet å velge keisersnitt i Norge, og det er derfor ikke "lett" å få det innvilget kun på bakgrunn av eget ønske. Keisersnitt er en stor operasjon med økt risiko for komplikasjoner. Norske sykehus krever som hovedregel at det foreligger en medisinsk eller tungtveiende psykisk årsak.»

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...